![]() |
För att dom får hår i munnen när dom slickar sig antar jag.
Vi vet ju alla hur obehagligt det är med hår i munnen. |
Ja usch.
Hundar och råttor kräks inte när de rengör sig. Katter har ju iofs en sträv tunga, så den kanske fungerar som en hårborste. Gör den det? |
Har ingen aning däremot vet jag varför hundar och katter inte slickar fast sig ute på vintern.
Det är därför att dom har större knottror på tungan än människor så det kommer alltid luft mellan tungan och tex cykelstället. Jag skrev nämligen och frågade barnprogrammet hjärnkontoret om det undertecknade med Miriam 11 åt i stället för Miriam ca 3 som jag var då. |
Haha! Du måste ha varit väldigt försigkommen som barn Miriam..
|
Idag ska Jazzgossen åka tåg för första gången. Sen ska han träffa en annan katt. Ska bli intressant och se hur det går. Om dom älskar eller hatar varandra.
Jag vill att dom ska bli kära.:tihihi: |
Jag önskar Jazzgossen lycka till med uppvaktningen.
Du får berätta hur det går... |
Tråkigt med katter, de blir inte alltid kära i de man hoppas de skall bli kära i. Försökte matcha ihop Siri med en väldigt söt grannkatt som heter Tarzan, väldigt näpen och kelen är han.
Me se det gick inte, istället föll hon för en stor elak jäkla slagskämpe med ärr över hela kroppen och en halvtrasig svans. |
En liten uppdatering då.
Det första som hände var när jag gick på första bussen var att busschauffören blev skitglad när han såg att jag hade en kattbur med mig. Som han pratade. Sen när jag gick av började en tant prata med mig om sin katt. Hon tog mig även på armen när vi pratade. På spårvagnen pratade en annan tant om sin katt. På tågen var det lugnt. Jazzgossen brydde sig inte nämnvärt om att han satt i en bur och forslades runt. Han sov som en liten gris den mesta tiden. Sen kom vi hem till den andra katten. Hon var inte nöjd. Morrade och knorrade och fräste. Och så har det fortsatt hela helgen. Imorse när jag kom upp verkade de komma bättre överens. Och för 5 minuter sen satt de och åt tillsammans. Vad har hänt under natten?:unsure: |
Nu har vi åkt tåg igen. Jazzgossen och jag. Han sa inte ett ljud under resan utan låg mest och sov.
Jag älskar Jazzgossen. |
Hahaha.
Har Jazzgossen gett någon hint om vad som hände under natten med kattdamen han hälsade på. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson