![]() |
En enda gång i mitt liv har jag fått en låt tillägnad mig på radio det var för två år sedan och det var den här.
Jag blev glad och skämdes samtidigt en underlig känsla. Men han påstod sig mena väl han som önskade mig den. |
Det är rätt Skummis.
Kvinnorna från norr är av ett särdeles bra virke. Eller hur Miriam..:D Det är fö Jari Haapalainen som producerat hennes skiva. |
Citat:
Men seriöst, jag lägger mig platt. Den skivan (och låten) är lika bra som vilken dylan eller Bowieplatta som helst. Jag menar det. |
Citat:
I alla fall jag som aldrig ids spela spel. Männen i Göteborg dög då bra under dom åren jag bodde där. Dom är lite mer lika norrlännigar än vad stockholmarna är. Jo Skummis du har rätt Frida är hur bra som helst inser tom jag som sällan hittar kvinnliga artister jag gillar rakt av. |
Ja, stockholmare är konstiga.
Kommer inte på ngn manlig stockholmsmusiker som gör ärliga innerliga sånger. Alla är inflyttade. Kommer ni på ngn jag kan lyssna på? Jag är dock mer av typen hemlig norrbottning, naiv och samtidigt trögstartad, men rak. |
Så sent som i somras blev jag beskriven som en översexuell cyniker men med ett hjärta av guld.
Om det är särskilt norrländskt vet jag inte. Stockholmare är ett släkte för sig. Däremot när jag bodde i Göteborg var det helt okej att bara ringa på och kräva kaffe. Det gick inte i Stockholm eller Uppsala när jag bodde där. Sen ska Stockholmare alltid jiddra så förbannat innan dom får sagt vad dom sak säga. Det gör mig tokig. Mröff Stefan Sundström tycker jag om. Iggy Pop - Now i wanna be your dog. |
En innerlig sång från en stockholmsbo, men inflyttad från Dalarna.
http://www.youtube.com/watch?v=oGGYNDYZ1NE |
Nu kom jag på stockholmare.
Weeping Willows -Jag ber dig. http://www.youtube.com/watch?v=moJa5Ie4Hu8 |
Finger Eleven - "Paralyzer"
Grym intressant låt: |
Paul Weller - That's Entertainment (Feat Noel Gallagher)
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson