![]() |
Du visste men tänkte hålla det för dig själv? Hur länge tänkte du mörka? Jag bara undrar. :tjurig:
|
Citat:
Kändes väldigt roligt att det var någon annan än jag som "bumpade" tråden.. |
Citat:
Inte min grej, har druckit kaffe och ätit smörgåsar i alldeles för många plan redan och då har jag ju ändå varit på väg nånstans men att sitta i ett på marken för "nöjes" skull, nope. |
*slumpbump*
Hur gick det egentligen med flygplansfikat? Eller har ni smygforumträffats utan att berätta det för mig? :tjurig: |
Flygplansfikat gick alldeles finemang. Det var lunch på sky city för vidare transport till en plane spotting-sajt. Där tittades det på flygplan, luktades på flygbränsle och en skrikande motor puttrade förbi.
Mycket trevlig dag, som kan göras till en stående träff med jämna mellanrum med flera inblandade. Jag har nu också inhandlat en digital radio, så kommunikationen från flygtornet går att få in mer elegant. Den förra var en ren misär. Sås hade också funktionen av expert, och kunde svara på alla flygrelaterade funderingar som uppkom. Cody fotade en landning med sin mobiltelefon. Jag glodde mest. |
Lite flygporr till Mroeff:
En JA37 som förevisar en STOL (Short Take Of/Landing). :) |
Imponerande att han vänder om.
Normalt har man ju en stor nytta av motvind vid både start och landning, och medvind förlänger bägge avsevärt. |
Stor och imponerande. Till Mröffan förstås. Kolla hur han parerar med stjärten!
|
Det är fina maskiner.
Jag började fundera på om jag skulle starta en flygplansskrot..:hmm: Åtminstone ett plan borde de kunna sända till mig för skrotning. |
Dags att damma av min favorit-tråd.
Lite ATC/pilothumor: Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson