![]() |
OT- och snusk utbruten och förpassad till ny tråd i lämpligare forum.
http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1156 /Modd-Gullan |
Jag kan berätta att jag har ställt om timern till ytterbelysningarna. Eftersom jag inte litar på nymodigheter så har jag alltså nobbat moderniteter såsom skymmningsrelän jätte-programerbara digitalklockor och kör med en helt mekanisk timer. Det är en rejäl sak som förutom ett dygnsur i den inre ringen även innehåller ett veckour.
Två timmar senare blev det, men jag tror att det var att hoppas på lite för mycket eftersom det nästan blev helt becksvart innan det tändes igår. |
Citat:
Jag har självfallet en ljus- och ttidsstyrd grunka som tänder upp när det blivit tillräcklig brist på ljus, släcker vid ett-tiden, tänder igen vid 5.30 och håller det tänt tills tillräckligt ljus finnes. :proud: |
En kort fråga: varför kan man inte bara tända ljuset med handen, pekfingret kanske, när man ämnar gå ut? För vem lyser ni upp er tomt, potentiella inbrottstjuvar?
|
Citat:
|
Dels så är det ju kolsvart när du kliver ur bilen, för att inte tala om hur mörkt det är när dina ögon inte har vant sig vid mörkret och du går ut på morgonen, men sen så vill man ju kunna titta ut och upptäcka mexarna som just håller på att slanga bensin eller kanske någonting ändå värre.
|
Citat:
Vi bor ju på landet så det är jättebra med utomhusbelysning, att någon inbrottstjuv skulle göra sig besväret att ta sig hit finner jag osannolikt, ärligt talat låser jag inte ens ytterdörren på natten men jag brukar göra det om jag ska iväg dagtid (oftast). |
Ljug inte! Om du inte har en ficklampa i bilen, kanske en maglite, så heter jag Bruno Flodén och jobbar på postverket.
|
Jag har det... :blush:
Inte en Maglite, men en sån där som alltid är laddad och som sitter i handskfacket. |
Citat:
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson