![]() |
Jag känner också på mig att det är ett fatalt pilotfel.
Du vet säkert bättre ang förloppet när det gäller flygförmåga. Jag tänker på att flaps/slats inte är utfällda??? Men det är ju basic. De verkar inte ha fått lyftkraft förrän banan var slut och inte ens då. En pilot som var på inflygning bredvid hade uppmärksammat det. Överlevande har berättat att planet svängde hit och dit..."gungade". Tänker på en olycka i USA, där ett plan vinglade iväg och kraschade pga den flaps/slats. Att motorerna skulle knasat så, borde väl ha märkts tidigare. Nu var planet iofs tungt och fullastat. Någon brand verkar det inte ha varit tal om heller enligt övervakningskameror. Mycket mysko. Överlevande fanns i främre delen av kabinen också, så det var väl ingen noskrasch... |
Citat:
Hörde du att det var en Boeing MD-82 på nyheterna? :rolleyes: |
Citat:
Boeing köpte väl upp MD så nu heter flygplanet Boeing MD-82...helt bisarrt...som att en bil skulle heta Volvo Saab 94 Det är tom så knasigt på boeings hemsida.. http://www.boeing.com/commercial/md-80-90/index.html Får hålla mig au jour med krasch-sidorna på internet, där brukar ibland innehållet i svarta lådorna sippra ut innan det kommer i tidningarna. Edit: Funderade på sista hundpromenaden. Det med flaps/slats med fungerande motorer kan inte varit problemet, för då vore scenariot att planet åkte upp och vinglade iväg framåt. Känns det som. Nu hamnade det som du sade på höger sida direkt efter start. |
Citat:
Det är som om bara för att Ford köpt upp Volvo, så ska nu alla äldre bilar också byta namn. Ford Amazon. Smaka på den. :D Boeings hemsida. :rolleyes: Jösses. :rolleyes: :rolleyes: Rapportera in om du ser nåt på kraschsidorna! Jag följer inte de där...:) |
Jag är för närvarande väldigt frustrerad. Vet en jäkla bra flygincidentssida där fackfolk är inne och skriver. Men kommer inte på url:n...
Där hade de löst haverifrågan ang. Olympia-planet utan tryckkabin mycket lång före haverikommissionen. |
Citat:
Otroligt. Jag är tokimponerad av dig. Vilken koll! :o :notworthy::notworthy::notworthy::notworthy: |
Äh...du kan ju flyga maskinerna...:notworthy::notworthy:
|
Citat:
Men jag landade en simulator under hyfsat tråkiga förhållanden för ett par år sen...http://i19.photobucket.com/albums/b2...inos/ohyea.gif |
|
Citat:
Åh herregud. :rolleyes: |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson