Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Äta, dricka och träna (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Billiga varumärken: artikelrecensioner (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1134)

Mröff 2009-03-16 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av skumrask (Inlägg 40742)
Varför läsa sådan skit överhuvudtaget? Mina ögon blir provocerade bara jag ser typografin.

Flashback skvaller kan jag förstå för där kryper ju ändå sanningen fram till slut, i de tidningarna kan man ju utgå från att ingenting är sant.

Det är underhållande och avslappnande.

Mröff 2009-04-02 22:36

Nu är det påsk snart. Är det någon som har koll på julmusten hos de olika lågpriskedjorna?

Åt Willys fiskgratäng idag. Mycket fin!
Äter Willys micropopcorn nu. Light. Mycket bra!

Undrar om inte fisken kostade kring 19 kronor och popcornen kostade 8-9 kronor för 3-pack.

sås på slipsen 2009-04-02 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 41932)
Nu är det påsk snart. Är det någon som har koll på julmusten hos de olika lågpriskedjorna?

Åt Willys fiskgratäng idag. Mycket fin!
Äter Willys micropopcorn nu. Light. Mycket bra!

Undrar om inte fisken kostade kring 19 kronor och popcornen kostade 8-9 kronor för 3-pack.

Påskmust heter det dårå. :rolleyes: :peka:
Jag tycker inte det är någon större skillnad på märkena. De bygger ju alla på samma recept. :)

Mröff 2009-04-02 22:44

:skamsen: ....ja påskmusten....

Så jag kan lugnt köpa den billigaste och bli nöjd?

sås på slipsen 2009-04-02 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av Mröff (Inlägg 41935)
:skamsen: ....ja påskmusten....

Så jag kan lugnt köpa den billigaste och bli nöjd?

Nej. De kan naturligtvis ha improviserat hej vilt...men de allra flesta musttillverkare köper sitt extrakt från samma ställe. Eller rättare sagt receptet. Vilken drömverksamhet, Bara skicka fakturor på ett recept som farfarsfar hittade på för hundra år sen :kaffe:

Prova en flaska först. Funkar den - köp fler. :)

sås på slipsen 2009-04-06 15:41

Jag åt Eldorados vita bönor idag. De kostar fem spänn burken men är inte goda.Inte goda alls. Kanske duger de i en Chili con carne, men jag är tveksam....:tunga:

Christer 2010-02-23 11:48

Jag köpte TV-serien "Graven" på City Gross för 29 kronor. Det gav extremt mycket underhållning för pengarna (8 avsnitt ā ca 1 timme/avsnitt). :)

Östen 2010-02-24 23:22

Jag testade Euroshopper lasagne i förra veckan. Smakade väldigt mjöligt men riktigt billig var den. Sen köpte jag en tub x-tra remouladsås i förrgår, fast den har jag inte provsmakat än.

Christer 2010-02-25 00:55

Citat:

Ursprungligen postat av Östen (Inlägg 51016)
Jag testade Euroshopper lasagne i förra veckan. Smakade väldigt mjöligt men riktigt billig var den. Sen köpte jag en tub x-tra remouladsås i förrgår, fast den har jag inte provsmakat än.

Vi ser fram emot avrapporteringen! :)

Gunnar Brogren 2010-03-01 20:28

För ett tag sedan provade jag den polska billighetskedjan Biezdronkas (som får Liedl att likna NK) vodka. Säljs under namnet Park Vodka för cirkus 20 kr för en fickformad flaska i plast (25 cl). Om man säger så, man får vad man betalar för .... :fuck:

En annan höjdare i spritväg är faktiskt samma kedjas ägglikör, flaskan (även denna av plast) pryds av små kycklingar med äggskalshatt. Har inte riktigt vågat prova ännu, men snart är det påsk.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson