![]() |
Citat:
|
Citat:
;) |
Citat:
Skall forska i saken. Ordfront skulle väl kunna beskrivas som en tidning med ett vänsterperspektiv, däremot är de inte kommunister. De är få som är det nuförtiden, med tanke på historiken för en realpolitik baserat på sådant tänkande. |
Nu har jag spontaninköpt ljud-cdn av J Guillous Madame Terror.
Den följde med aftonbladet. Skall nog ha den som avslappning under helgen. Tomas Bolme läser, och han har en behaglig röst. Har just avslutat Stefan Klein - TID. En intressant och välskriven bok, som ger lite perspekt på tidsbegreppet. Jag har fått tankeställare om hur man kan se på den, utan att han kommer med irriterande punktlistor för "hur du använder tid". Tolkningarna får man göra själv. |
Nu har jag börjat lyssna på Mme Terror.
Liiite jobbigt ibland att sitta och lyssna på långa guillou-utläggningar om "så funkar en ubåt" eller "så funkade kriget i afghanistan". Annars börjar det bli lite spännande nu, när Carl Hamilton kommer in på plan. |
Citat:
|
Skall jag utgå från fem cd av fjorton är det mest
Israel är jättedumma. |
Citat:
Jan Guillou skrev för övrigt i en bok 1976 tillsammans med sitt ex Marina Stagh att Irak före år 2000 skulle ha börjat gå om europeiska länder i levnadsstandard. Han har järnkoll på det där med Mellanöstern. :rolleyes: |
Det hade inte varit helt orimligt, om bara inte plattnacken Zia-ul-Haq blivit president/tagit makten i Pakistan 1977/8. Hans mustasch förstörde investeringsviljan i hela regionen.
http://countrystudies.us/pakistan/Zia-ul-Haq.jpg Citat:
|
..och nu verkar den jäkeln finnas på OBS-klassen maskerad som Sven Hedin. Moderniseringsnivån riskerar att sjunka oroväckande på detta forum ...:|
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson