Obsklassen

Obsklassen (http://www.obsklassen.se/index.php)
-   Mångfotade vänner (http://www.obsklassen.se/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Jag ska köpa katt, aka kattbloggen/(m) (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=497)

Mröff 2008-09-06 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 17179)
Vad tycker ungarna om honom?
Han verkar jättegullig, jag vill också ha en katt. *avundsjuk*

Men...kan du inte skaffa några i Senegal.
De brukar ju drösa av katter i sådana länder, och ni har säkert gård med staket så de kan rumla omkring där inne.

Ulvena 2008-09-06 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av mroeff (Inlägg 17186)
Men...kan du inte skaffa några i Senegal.
De brukar ju drösa av katter i sådana länder, och ni har säkert gård med staket så de kan rumla omkring där inne.

Faktum är att jag tror inte Senegal blir av längre. :(
Just nu räcker det med min jobbiga hund, igår hade han snott en hushållsrulle från matbordet och tuggat sönder den, då hade han varit ensam i drygt två timmar.

Mröff 2008-09-06 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av Ulvena (Inlägg 17188)
Faktum är att jag tror inte Senegal blir av längre. :(
Just nu räcker det med min jobbiga hund, igår hade han snott en hushållsrulle från matbordet och tuggat sönder den, då hade han varit ensam i drygt två timmar.

Oj, vad tråkigt att höra att det kanske inte blir Senegal. Ni som var så taggade och förberett er.

Vad kan ha hänt med vovven? Miljöombyte/ andra förändringar?

Kanske behöver han en "Jazzgosse" att koncentera sig på..:D

Gullan 2008-09-06 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 17178)
Nu hänger han i mitt hår.

:D

Det blir roligt när han kommer på att han ska vara med i köket och tar snabbaste vägen upp... längs ditt ben.

Mröff 2008-09-06 10:20

pippi 2008-09-06 10:23

Han är med i köket och kan redan hoppa upp själv. Annars står han nere på golvet och bräker.
Lär han inga dumheter nu!:tjurig:

Mröff 2008-09-06 10:35

Citat:

Ursprungligen postat av pippi (Inlägg 17195)
Han är med i köket och kan redan hoppa upp själv. Annars står han nere på golvet och bräker.
Lär han inga dumheter nu!:tjurig:

Kan du inte spela in hans bräkande..:D

pippi 2008-09-06 10:36

Jag ska försöka.

Gullan 2008-09-06 11:02

Jag har ett råd. :proud:

Att ge katter piller är numera barnlek här. Bänd upp munnen, stoppa in pillret så långt ner i svalget som möjligt. Stäng kattmunnen och ta den färdigpreppade sprutan med vatten och spruta in i mungipan. Hålles med fördel i den egna munnen för att vara mycket lättillgänglig, det gäller att vara ruggans snabb. Katten måste då svälja och av bara farten åker det så förhatliga pillret ner raskt! Metodutvecklat och klart!

Mröff 2008-09-06 11:04

Hur mycket och länge blir man hatad av en katt efter en sådan respektlös behandling?

Fitta!!! Jag svarade i ditt inlägg. Sorry. :skamsen: /Gullan

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson