handdator

Visa fullständig version : Kändisspotting

Sidor : [1] 2

Mröff
2008-11-16, 12:41
Ingen riktig skvallerhörna utan att vi redovisar vilka kändisar vi sett. Gärna smaskiga detaljer. Ni kanske tom har kn**lat med en kändis...:w00t:
Lokalkändisar är också av stort intresse. Allt skall upp på bordet.

Gårdagens skörd:
Peter Wahlbäck på "gäddbaren" på Sturehof.
Har bildbevis som kommer publiceras när bilden trillar in i min mailbox.
Karl sprang omkring på sina styltiga ben och sade att "det sög".
Såg hög ut, men iofs verkar han jämt ge ett något uppskruvat intryck.

Sven Hedin
2008-11-16, 12:51
Jag såg Stig från ICA-reklamen häromdan. Han satt i en silverfärgad BMW och väntade på att det skulle slå om till grönt ungefär i höjd med Lundby Bil. Jag vet inte om han gjorde någonting snaskigt, men han kan ha petat sig i näsan.

Gullan
2008-11-16, 12:55
Jag åt frukost med samme ICA-Stig på Södra berget för precis ett år sedan. Han var mest intresserad av morgontidningen och sin rostade med marmelad.

Sven Hedin
2008-11-16, 13:04
Visste ni att det är han som sjunger här?

AGF2UIOJ9zc

Mröff
2008-11-16, 13:06
Bor ICA-Stig i Götet eller var han på avvägar?

Sven Hedin
2008-11-16, 13:09
Ingen aning, men mycket talar för att han bor i *****... Den gamla proggaren.

Mröff
2008-11-16, 13:11
Ja, tänk att ICA-Stig gått från Progg till kommersialism.

Sven Hedin
2008-11-16, 13:13
Ja, och se hur det gick för Jörgen Lantz och Hans Wigren... Ingenting är sig likt.

Mröff
2008-11-16, 13:15
Det är som den gamla kommunisten Gijjoo.

Han ser fö bisarr ut. Karln är liten, men har världens största huvud och ett platt bakhuvud.

Sven Hedin
2008-11-16, 13:18
Han har dessutom uppseendeväckande korta armar vilket rimmar dåligt med Eriks Pontis simmarskills och räckvidd.

sås på slipsen
2008-11-16, 13:31
Jag var på liten Marcus Starberger-tillställning häromkvällen med Henrik Järrel, Thabo Mbeki, Josef Fares och lite andra skådisar och halvkändisar som jag nu glömt av eller inte kunde namnet på. :)

Mröff
2008-11-16, 15:45
Ojoj....här har vi en på forumet som står på inbjudningslistorna hos festfixarna. Nu kan det komma fram snaskigheter.:tihihi:

sås på slipsen
2008-11-16, 16:43
Ojoj....här har vi en på forumet som står på inbjudningslistorna hos festfixarna. Nu kan det komma fram snaskigheter.:tihihi:

Det är ju en sak att få inbjudningar och en annan att gå dit.
Så det blir nog inte så mycket skvaller. :kaffe:

Östen
2008-11-16, 18:58
När jag var på Willys och handlade för några veckor sen så såg jag en tjej som verkade bekant. När jag kommit ut ur affären kom jag på att jag kände igen henne från en erotisk film jag såg för ett tag sen sen. Vet inte vad vare sig tjejen eller filmen heter men jag minns iallafall att hon sög av två killar i en skåpbil.

Guillou ska förresten vara 174 cm lång, det har han åtminstone påstått själv. Han ska dessutom vara en hejare på armbrytning, även det om han får säga det själv.

skumrask
2008-11-16, 20:51
Janne Lucas Persson, ni vet växeln hallå hallå har vyssat mig till sömns när jag var liten.

Sedan har Loffe Carlsson rökt hasch med min pappa. Min pappa blev förskräckligt illamående men började rita väldigt udda teckningar som tydligen skall finnas bevarade.

Ulvena
2008-11-16, 20:56
Jag har varit på en studentmiddag där Lena Olin och Lasse Hallström också var gäster.

sås på slipsen
2008-11-16, 21:00
Men hallå!
Är detta en Jag mötte Lassietråd eller?

Isåfall. Trollkarlen Truxa drog ner brallorna på mig när jag var runt 10-12 år.
Den jäveln. Skönt att fanskapet är död. :yes:

Mröff
2008-11-16, 21:03
Det är roligt med mer aktuell kändisspotting. :D

Mröff
2008-11-16, 21:03
Det är ju en sak att få inbjudningar och en annan att gå dit.
Så det blir nog inte så mycket skvaller. :kaffe:

Men nu var du där...nå...vad hände...:evilgrin39:

Sven Hedin
2008-11-16, 21:08
Men hallå!
Är detta en Jag mötte Lassietråd eller?

Isåfall. Trollkarlen Truxa drog ner brallorna på mig när jag var runt 10-12 år.
Den jäveln. Skönt att fanskapet är död. :yes:

Ja jävlar ja... Jag kunde för mitt liv inte komma ihåg vem det var som berättade det där. :)

Kickan
2008-11-16, 21:11
Trollkarlen Truxa drog ner brallorna på mig när jag var runt 10-12 år.
Jag vill veta varför, och vad han gjorde?
Hade du gömt en kola mellan skinkorna under en föreställning, eller försökte han pedofila dig?

Ulvena
2008-11-16, 21:11
Det är roligt med mer aktuell kändisspotting. :D

För ett par år sen var jag på en tillställning där Kungen och Drottningen var hedersgäster.
Sen stötte jag ju på Björn Ulveus och Krister Henriksson på Konsum för bara ett tag sen.

Så.....

:D

Mröff
2008-11-16, 21:14
Jag har suttit framför Alice Timander i sällskap med Kjell-Henry på en musikalpremiär... :tunga:

Kjell-Henry pratade under föreställningen. Det gick inte att ta miste på den rösten.

Efter det kallpratade vi med varandra, och Alice rekommenderade en bra restaurang.

Benny Andersson och massor med andra kändisar var också där. Men Alice och Kjell-Henry var störst.

Kickan
2008-11-16, 21:16
Jag har suttit framför Alice Timander i sällskap med Kjell-Henry på en musikalpremiär... :tunga:

Svårt att se skillnad på dem gissar jag? :rolleyes:

Sven Hedin
2008-11-16, 21:19
Jag hamnade brevid Per Unckel en gång när jag skulle flyga från Stockholm. Först så märkte jag det inte, men han smaskade och surplade nåt så förbannat så jag var tvungen att vrida på huvudet och kolla vad det var för en. Det var han...

Mröff
2008-11-16, 21:19
http://www.qx.se/nyheter/bilder/200502/20050203100559.jpg

Undrar vad som hänt med Kjell-Henry sedan Alice gick ur tiden...:unsure:

Sven Hedin
2008-11-16, 21:21
Vem fan är det? Ingemar Mundebo? Är han gay?

Mröff
2008-11-16, 21:22
Vem fan är det? Mundebo?

Kjell-Henry är en GIGANT.

Sven Hedin
2008-11-16, 21:23
Aha! Han med Vasakronan. Men medge att han är lik Mundebo.

Mröff
2008-11-16, 21:25
Aha! Han med Vasakronan. Men medge att han är lik Mundebo.

Ja, och det är inte fy skam.
Tänk om man fått vara på samma tillställning som Mundebo..:w00t:

Kickan
2008-11-16, 21:25
När ni säger det så...
vart har Mundebo tagit vägen. Han försvann när K-H dök upp. :detektiv:

Miriam
2008-11-16, 21:26
Jag har ringt till Kjell-Henry en gång tiden och pratat pensioner.
Det var skitjobbigt jag ville hela tiden be honom säga dra in magen britta så jag kommer förbi och fram. Eller hur det nu var.

Sven Hedin
2008-11-16, 21:28
När ni säger det så...
vart har Mundebo tagit vägen. Han försvann när K-H dök upp. :detektiv:

Någonting är skumt... Det finns knappt en enda bild av honom när man letar, och som jag ser det så är det inte alls omöjligt att han har transformerat sig till den är Kjell-Henry.

Mröff
2008-11-16, 21:30
Sist jag var på opera satt jag mitt emot fd talmannen Björn von Sydow. Han hade en kvinna som var betydligt yngre än än honom. En älskarinna antar jag...:w00t:

Ingen som kn**lat en kändis...någon?

Miriam
2008-11-16, 21:34
Kjell -Henry hade ett matlagningsprogram på UR-akademien för några år sedan där han lagade pannkakor och annan husmankost.

När jag ringde honom var han kock på att dagis i Stockholm så det är väl inte helt omöjligt att mundebo blev Kjell -Henry någon gång i början av 2000-talet.

Mröff
2008-11-16, 21:35
Men...varför pratade du pensioner med Kjell-Henry?

Miriam
2008-11-16, 21:40
När min yngste son var liten jobbade jag i ett par år med telemarketing kvällar och helger så att han inte behövde börja på dagis så tidigt.

Jag sålde pensioner åt SPP och teleabbonemang åt Telia för det mesta.
Men jag satt även på kortare projekt åt Röda Korset och IOGT bla.

Jag har pratat med massor med kändisar.
Sen finns det nog få människor på denna jord som gjort bort sig så ofta som jag.

Svimfärdig
2008-11-17, 15:59
Jo, knullat...men ingen stor kändis. Dom är kända inom en mindre grupp folk. Musiker. Namedroppa är ingen vits för det är inte många som känner till dom.

Och jo, en STOR kändis med. Men nej... Fyfan.

Träffat kändisar? Men det är massa år sen så det gills knappt längre. :)

CodeMAN
2008-11-17, 16:11
Jo, knullat...men ingen stor kändis. Dom är kända inom en mindre grupp folk.
Men, vaffan? Jag också är kändis, inom min egen mindre grupp då... :rolleyes:

Jag var faktiskt en kändis när jag DJ:ade, har t o m legat med tjejer som inte visste mitt namn. Jag var "....-klubbens DJ!"... Dvs. ett sexobjekt, ingenting annat. :\

skumrask
2008-11-17, 17:19
Alla som någonsin pysslat det minsta med musik vet hur lättraggat det är då, kvinnor blir till skökor på fem sekunder.

Varför är det så?

Jag kan inte tänka mig att en man skulle lägga upp sig så, kanske på sin höjd gå fram och ta i hand och säga tack för konserten och hej jag heter Mats.

Fast Josefine kanske, då. Hon är rätt het.

Svimfärdig
2008-11-18, 14:59
Men, vaffan? Jag också är kändis, inom min egen mindre grupp då...

Jag var faktiskt en kändis när jag DJ:ade, har t o m legat med tjejer som inte visste mitt namn. Jag var "....-klubbens DJ!"... Dvs. ett sexobjekt, ingenting annat.
Ja justja! En av Malmös kändaste DJ's har jag ju knullat. Det var iofs ett gäng år sen han var aktiv men det räknas. Sen att jag var sambo med människan räknas inte.
Och ja det verkar som att DJ's är en homogen grupp. Inget namn utan bara "den där DJ'n". Ett kött...hehe.

Svimfärdig
2008-11-18, 14:59
Alla som någonsin pysslat det minsta med musik vet hur lättraggat det är då, kvinnor blir till skökor på fem sekunder.

Varför är det så?

Jag kan inte tänka mig att en man skulle lägga upp sig så, kanske på sin höjd gå fram och ta i hand och säga tack för konserten och hej jag heter Mats.

Fast Josefine kanske, då. Hon är rätt het.
Groupies ja, vetefan vad det är som lockar men nåt är det antar jag.
I mitt fall var det mer slumpar. Det bara bleeeev så som det heter. Ett par gemensamma intressen och ja, sen var det träff och knull.

Kan inte heller tänka mig att lägga upp mig på/under/efter en spelning sådär. Funkar inte så.

Hmm har vi ingen groupie på forumet? Intressant frågeställning där. :)

Mröff
2008-11-18, 15:15
Jag har aldrig knullat med en känd musiker...:(

Miriam
2008-11-18, 15:18
Någon halvkänd när jag var ung samt en jag skäms över som är känd och patetisk nu.
Fast då var han ung och okänd.

skumrask
2008-11-18, 16:48
Slutsatsen är i alla fall att kvinnor inte skall klaga på att folk uppfattar dem som slampor så länge de uppför sig så.

Bodde ett tag i samma trappuppgång som några kända musiker. Vet inte hur många lördag- och söndagsmornar som man möttes av någon bimbo som stapplade ut, med kletigt smink och sperman rinnande utefter benen. Vecka efter vecka. Vad trodde dom? Hate to say I told you so.

Vet även att samma musiker numer håller sig med ett förråd med abortpiller i medicinskåpet. Praktiskt.

Svimfärdig
2008-11-18, 16:51
Äääh nu sa jag ju samma sak som herrn ovanför. *trött och går fan och lägger mig nu* :skamsen:

Mröff
2008-11-18, 16:54
De kanske bara var ute efter att ha sex med en känd musiker?
Är själv mycket restriktiv med att kalla folk slampa, oavsett om de är man eller kvinna.

Tycker nog musikerna verkar vara ett gäng skithögar.
Nog för att det må vara behjärtansvärt att ha dagen efter-piller i skåpet hemma om en sitution skulle uppstå och tjejen vill ta dem, men de skulle kanske först satsa på preventivmedel ämnat för dem själva.

skumrask
2008-11-18, 17:00
Folk får väl gärna vara slampor för min del, oavsett om de är män eller kvinnor, men är du en slampa så är du det. Lägger man upp sig bara för att en person är känd så får man nog leva med epitetet.

Dessvärre tycks det vara en ganska unikt kvinnlig specialitet.

Visst männen är väl cyniska men jag föraktar brudarna mer, för att de finner sig i att vara spermabehållare.

Mröff
2008-11-18, 17:04
Går det inte att vara vettig i skallen och känd musiker?

skumrask
2008-11-18, 17:10
Går det inte att vara vettig i skallen och känd musiker?

Jodå det gör det. Definitivt. Men det är nog så att de flesta utnyttjar det någon gång eller en period och sedan går vidare, hell, det är väl inte så konstigt? Du är 20 år och alla kvinnor vill ligga med dig. Men efter ett tag blir du nog lite cynisk och du blir även misstänksam eftersom du inte vet om folk är intresserade av dig eller om de bara är ute efter att få vistas lite i glansen.

Det är anledningen till att många mest umgås med andra som är "kända" eller folk som de kände redan innan. Men ja, jag tror nog att de flesta faller för frestelserna. Kola, brudar, fria inträden. Men sedan går väl de flesta vidare. Helt enkelt för att de föredrar riktiga människor. Men jo, återfall förekommer nog rätt ofta. För att det går, och att människor är opportunister.

Mröff
2008-11-21, 23:22
Här kommer bildbeviset från min senaste kändisspotting.

http://i37.tinypic.com/23sgku9.jpg

Kickan
2008-11-21, 23:24
Det är Freddy Wadling som står där bakom, han går inte att anonymisera! :peka:

Edit: eller kanske Peter Lemarc :unsure:

Christer
2008-11-21, 23:27
Jag sprang på Börje Salming i ett köpcenter norr om Stockholm häromnyssens. :)

Miriam
2008-11-21, 23:30
Brolles pappa stod före mig i kön på bolaget i dag.

Gullan
2008-11-22, 09:45
Snyggt Mröffan! Det där är RIKTIGT kändisspotting. :notworthy:

Gabriel Knight
2008-11-22, 11:09
Typiskt att man bor i norrland så man inte kan se några kändisar längre :( Ja jag såg väl inte så många kändisar när jag bodde runt Stockholm heller föresten mer än Bengt Grive och några av skådisarna som bor på Lidingö och åkte med t-banan från Ropsten in till stan.

Hit upp kommer bara Tommy Körberg och Loa Falkman typ och Starwarsutställningen räknas inte. Bruce Springsteen fick jag inte se i somras för arbetsgivaren var snål och gav mig ingen biljett till uppträdandet i Övik. Biljetterna var bara för de fast anställda och inte för inhyrda sa chefen :(

Tommy Körberg var föressten en jättedryg människa som ingen vare sig i kören som sjöng tillsammans med honom eller publiken gillade och även fastän det är runt 12 år sedan han var här så pratar folk fortfarande om hur dryg han var och hur kränkta en del i kören blev av hans attityd. :tunga:

Jo en kändis kom jag på att jag har sett bara för något år sedan, Rigmor Gustafsson. Hon hade någon slags workshop på musiklinjen på Mellansels FHS och jag var där av någon anledning så jag smög mig in en stund när hon körde improvisationsövningar och sjöng för eleverna :tihihi:

Hmm, förmodligen har jag nog sett fler kändisar också fastän jag inte kommer ihåg det. Jag är så usel på namn och det är ju pinsamt att springa runt och fråga folk vilka de är bara för att man tycker sig känna igen dem :skamsen:

Svimfärdig
2008-11-22, 23:29
Nej jag har inte spottat på nån kändis idag heller. :no:

CodeMAN
2008-11-22, 23:45
Nej jag har inte spottat på nån kändis idag heller. :no:
Hahaha, det var inte bara jag som tolkade topicen så. :D

Nej, jag brukar inte spotta på dem heller, är ingen styggis.

Svimfärdig
2008-11-22, 23:52
Hahaha, det var inte bara jag som tolkade topicen så. :D

Nej, jag brukar inte spotta på dem heller, är ingen styggis.
Det är iofs jag men det är ont om kändisar här. :unsure:
Sist jag spottade på en kändis så gjorde jag det för att han ville. :p

Ulvena
2008-11-22, 23:54
Jag har inte sett nån kändis på jättelänge, de besöker bara den här kommunen på sommaren, tunnisar!!! :mad:

Mröff
2008-12-04, 23:51
Veckans kändisar:

Jari Haapalainen - musikproducent modell bra. Skådades på apoteket Scheele vid Centralen.

Per Unckel. Skådades på Vetekatten. Han satt och drack kaffe med en gubbe som svor som sjutton hela tiden.

Kickan
2008-12-05, 07:15
mröffan: kan du inte fota med mobilkameran lite diskret?

Mröff
2008-12-05, 19:16
Skall se vad jag kan göra...:)

En som jag promenixar tillsammans med på vovvepromenaderna har körat och varit på turne med Dr Alban. På 90-talet.

Han var tydligen en skithög, betalade inte och mobbade en vit trummis pga hans hudfärg...:mad:

Sven Hedin
2008-12-05, 19:19
Jag såg bannemej Jessica Zandén och Maria Lundqvist i förra veckan, t.o.m. på samma dag, men jag är lite osäker på hon Lundqvist. Det kan ha varit någon annan.

Mröff
2008-12-14, 03:43
Kvällens kändisskörd.

Anders S Nilsson (han programledaren i Parlamentet). Var lite skönt slirigt packad.

Idol-Kevin. :veryhappy:
Kom uthoppande från en bisarr vit lång limousine med några tanter och farbröder för att köpa en korv på Södergrillen = ett korvstånd.

sås på slipsen
2008-12-14, 19:50
Kvällens kändisskörd.

Anders S Nilsson (han programledaren i Parlamentet). Var lite skönt slirigt packad.

Idol-Kevin. :veryhappy:
Kom uthoppande från en bisarr vit lång limousine med några tanter och farbröder för att köpa en korv på Södergrillen = ett korvstånd.

Oooh.. vågen! :D

Christer
2008-12-14, 21:00
Jag sprang på TV4:s Lasse Bengtsson häromdagen. :)

Miriam
2008-12-20, 17:03
I går såg jag kändisar minsann.
På Bolaget såg jag Mats Ulander som nog var hemma för att fira jul.
När jag sedan gick vidare mot Coop så såg jag Brolle det ni.

tokyo
2008-12-20, 17:07
Vad är en "Mats Ulander"?

Miriam
2008-12-20, 17:52
http://www.ibcab.com/lankar/Ishockey/mats_ulander.htm (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.ibcab.com%2Flankar %2FIshockey%2Fmats_ulander.htm)

Sven Hedin
2008-12-20, 18:02
Veckans kändisar:
Per Unckel. Skådades på Vetekatten. Han satt och drack kaffe med en gubbe som svor som sjutton hela tiden.

Surplade och slaskade han nåt? Per Unckel alltså.

Torsten
2008-12-25, 21:12
Brukar handla på Fältöversten vid Karlaplan och sprang nyligen ihop med Siw Malmqvist. Hon var stressad och skulle köpa någon soppa. Då frågar hon mig på skånska om jag visste någon som var god. Berättade att min förra fru var från Landskrona och vi småpratade en stund. Hon såg risig ut i håret och börjar bli till åren tyvärr. En annan gång kom en stressad Carola in och började skälla på en gammal tant med rulator som räkade stå i vägen där hon skulle fram. Men då kommer faktiskt en helt osminkad Christer Lindarf fram och ber henne dämpa sig och inte skämma ut sig. Så min åsikt om Carola är att hon är dryg och otrevlig privat trots att hon säger sig vara religiös. Vilka kändisar har du sprungit på?:innocent:

tokyo
2008-12-25, 23:08
Ara Abrahamian öppnade dörren till en gammal tant som skulle in i ett hus på Sveavägen dagen före julafton. Han såg väldigt snäll och trevlig ut.

Kickan
2008-12-25, 23:12
Ara Abrahamian öppnade dörren till en gammal tant som skulle in i ett hus på Sveavägen dagen före julafton. Han såg väldigt snäll och trevlig ut.
Det var väl det jag tänkte, han har haft rätt hela tiden!

Mröff
2008-12-25, 23:28
Jag har resonerat med Big Brother-Micke om flygplan. Han levde i ngn slags drömvärld att han utbildade sig till stridspilot. Vilket han inte gjorde, men det var ngt slags raggknep han körde på krogen. Diskuterade flygplan med honom, och han gick därifrån med svansen mellan benen.

För er som inte minns karln (vilket ni är förlåtna för) är det han var tillsammans med Linda Rosing ett tag.

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00085/micke-196435-345546__85769w.jpg

Sven Hedin
2008-12-26, 00:35
Vem är Linda Rosing?

Mröff
2008-12-26, 12:21
:lol:

CodeMAN
2008-12-27, 21:02
Jag jobbade som ljudtekniker på festivaler. Jag behöver nog inte säga mer. :)

Sven Hedin
2008-12-27, 21:05
Vad finns det för några kända ljudtekniker? :)

CodeMAN
2008-12-28, 10:01
Vad finns det för några kända ljudtekniker? :)
ABBAs Michael Tretow är nog känd. Jag menade dock att som ljudtekniker träffar man en och en annan kändis, särskilt när man jobbar som scentekniker, dvs. som snubben som delar ut mikrofoner, justerar ljudet på medhörningshögtalare, tar hand om alla som ska stage-divea (min näve på deras huvud!), osv.

Man kan även träffa mig om man handlar på Fältöversten, jag jobbar i närheten. Och jag är ju en forumkändis. :proud:

Sven Hedin
2008-12-28, 10:11
Aha! :)

Torsten
2008-12-28, 10:17
Nja nu brukar jag oftast inte handla inne på Fältöversten då dom är svindyra särskilt på Hemköp utan på ICA som ligger snett emot på andra sidan Karlaplan. SVT ligger ju också i närheten. Det är nog Sthlms kändistätaste område.:kaffe:

CodeMAN
2008-12-28, 11:17
Nja nu brukar jag oftast inte handla inne på Fältöversten då dom är svindyra särskilt på Hemköp utan på ICA som ligger snett emot på andra sidan Karlaplan. SVT ligger ju också i närheten. Det är nog Sthlms kändistätaste område.:kaffe:
SVT vet jag inte, men man kan käka lunch inne i TV4s lokaler. Även SFI är kändistätt, såg Fredrik från "Fredrik & Filip" utanför.

Mröff
2008-12-28, 12:03
SVT/SR har en personalmatsal men där kommer ingen utanför klubben in.

Torsten
2008-12-28, 12:13
Finns även "Garnisonen" en rätt bra lunchrestaurang i närheten.

Vänlige Viktor
2008-12-29, 19:18
Det mest remarkabla inom topic är en lunch tillsammans med Jan Guillou.
Han gjorde research för en av Hamiltonböckerna och jag var i samma gebit som Hamilton.

Kickan
2008-12-29, 19:20
Det mest remarkabla inom topic är en lunch tillsammans med Jan Guillou.
Han gjorde research för en av Hamiltonböckerna och jag var i samma gebit som Hamilton.
Det DÄR är du så god och berättar ALLT om. Nu!

(please.........:crybaby:)

Sven Hedin
2008-12-29, 19:22

Har du varit aktiv i Clartéförbundet? :o

Kickan
2008-12-29, 19:23
Jag vet vilket gebit som avses :proud:

Vänlige Viktor
2008-12-29, 19:25
Har du varit aktiv i Clartéförbundet? :o

Nix, jag var både sjöofficer och dataexpert samtidigt som Carl. :p

Vänlige Viktor
2008-12-29, 19:26
Jag vet vilket gebit som avses :proud:

Hur kunde du veta det? :)

Sven Hedin
2008-12-29, 19:27
Aha...jag trodde att... ÅHHHH! :besvarad:

Östen
2008-12-30, 14:23
Jag var på besök hos svärmor i Örebro i helgen och när vi skulle åka till en sjö i närheten för att gå på söndagspromenad passerade vi Ernst Kirchsteigers bostad. Ernst själv såg jag dock inte till.

Östen
2008-12-30, 14:25
Veckans kändisar:

Jari Haapalainen - musikproducent modell bra. Skådades på apoteket Scheele vid Centralen.

Ingen bullrunkning? Jag har många gånger fantiserat om en bögporrscen med Per Unckel och Lars Tobisson.

Kickan
2008-12-30, 15:06
Jag var på besök hos svärmor i Örebro i helgen och när vi skulle åka till en sjö i närheten för att gå på söndagspromenad passerade vi Ernst Kirchsteigers bostad. Ernst själv såg jag dock inte till.
Hur visste du att det var just hans bostad?
Stalkat honom?:)

Östen
2008-12-30, 16:04
Hur visste du att det var just hans bostad?
Stalkat honom?:)

Nej, men min sambo har vuxit upp ett stenkast därifrån så hon har koll :)

Östen
2008-12-30, 16:18
Jag jobbade som ljudtekniker på festivaler. Jag behöver nog inte säga mer. :)

Jag läste en bok av Plura för ett tag sen. Deras ljudtekniker fick tydligen avsugningar ibland när han skötte ljudet under konserterna, så även denna yrkeskår verkar ju dra till sig groupies :)

Mröff
2008-12-30, 20:05
Nej, men min sambo har vuxit upp ett stenkast därifrån så hon har koll :)

Apropå Örebro så har jag skådat in i Claes Åkesons (numera Runheim) vardagsrum från en bekants balkong. Han stod och dammsög i en vit skjorta och röd slips.

Örebro verkar sannerligen vara kändistätt...

Gullan
2008-12-30, 20:38
Dammsuga i skjorta OCH SLIPS! Minsann! Flott ska det vara. :D

Fortune
2008-12-30, 20:41
Dammsuga i skjorta OCH SLIPS! Minsann! Flott ska det vara. :D

Precis som Reinfeldt då. Reagerade direkt när jag såg bilden som illustrerade inlägget i aftonbladet om att Reinfeldt fullkomligt ÄLSKADE att städa, strax före jul. På bilden har han kostym och slips och håller i en dammsugare. :rolleyes:

Ulvena
2008-12-30, 20:54
Har inte sett en kändis på länge nu, de åker väl inte till sina sommarställen när det är kallt och eländigt men vänta ni till i sommar då ska jag frottera mig igen med kändisar i den lokala Konsumbutiken.:D
Ni minns väl att jag stod bredvid Björn Ulveus i somras och stoppade äpplen i påsar? :unsure:

Fortune
2008-12-30, 20:56
I lördags såg jag Kevin, Alice och Robin från Idol. Räknas det? :unsure:

Ulvena
2008-12-30, 20:58
I lördags såg jag Kevin, Alice och Robin från Idol. Räknas det? :unsure:

Ja, Kevin och Alice är söta, Robin gillade jag inte, fast det skvallras om att Alice och Robin är ett par, hur såg de ut?:unsure:

Fortune
2008-12-30, 21:01
Ja, Kevin och Alice är söta, Robin gillade jag inte, fast det skvallras om att Alice och Robin är ett par, hur såg de ut?:unsure:

Jag gillar Alice och Kevin (i nämnd ordning) men inte Robin. Tja, hur såg de ut? De uppträdde på Birsta City utanför Sundsvall och Robin stod som en robot och stirrade rakt fram som vanligt medan både Alice och (framförallt) Kevin bjöd på sig själva. Jag har också hört ryktena men vill helst inte tro på dem. :( Det var iaf inget som märktes där.

Ulvena
2008-12-30, 21:10
Jag gillar Alice och Kevin (i nämnd ordning) men inte Robin. Tja, hur såg de ut? De uppträdde på Birsta City utanför Sundsvall och Robin stod som en robot och stirrade rakt fram som vanligt medan både Alice och (framförallt) Kevin bjöd på sig själva. Jag har också hört ryktena men vill helst inte tro på dem. :( Det var iaf inget som märktes där.

Alice är ju från din stad, klart du gillar henne. Jag föll som en fura för charmiga Kevin jag, att han dessutom bor i min mans födelsestad gör det bara bättre, även om jag har lite undringar om hur de står till där uppe när man flyttar från Malta (Valetta:unsure:) till Arvidsjaur, skulle ju inte jag gjort direkt, så kär skulle jag aldrig bli.:D

Fortune
2008-12-30, 21:14
Alice är ju från din stad, klart du gillar henne. Jag föll som en fura för charmiga Kevin jag, att han dessutom bor i min mans födelsestad gör det bara bättre, även om jag har lite undringar om hur de står till där uppe när man flyttar från Malta (Valetta:unsure:) till Arvidsjaur, skulle ju inte jag gjort direkt, så kär skulle jag aldrig bli.:D
Numera bor både Kevin och hans flickvän i Stockholm hörde jag. Alice är inte från min stad utan från en by tre mil utanför men hon började sin karriär på samma fritidsgård som mina barn besökte. Och jag har ju sett henne tidigare. Men jag gillar hennes röst och tycker att Kevin inte hade i Idol att göra med tanke på vad han utfört i sitt förra hemland. han är en duktig (smör)sångare och kan verklöigen uppträda men han är ju van. Det tycker jag är en aning orättvist gentemot de andra deltagarna.

Ulvena
2008-12-30, 21:21
Numera bor både Kevin och hans flickvän i Stockholm hörde jag. Alice är inte från min stad utan från en by tre mil utanför men hon började sin karriär på samma fritidsgård som mina barn besökte. Och jag har ju sett henne tidigare. Men jag gillar hennes röst och tycker att Kevin inte hade i Idol att göra med tanke på vad han utfört i sitt förra hemland. han är en duktig (smör)sångare och kan verklöigen uppträda men han är ju van. Det tycker jag är en aning orättvist gentemot de andra deltagarna.

Iofs men han blev ju uttagen att tävla och han var klart bäst tycker jag, Alice var jättebra hon med men Kevin har starquality.
Å andra sidan, som min dotter säger: "Det är bättre att komma 2:a för det har gått bäst för dem sen", hur hon nu vet det? :unsure:

Fortune
2008-12-30, 21:30
Iofs men han blev ju uttagen att tävla och han var klart bäst tycker jag, Alice var jättebra hon med men Kevin har starquality.
Å andra sidan, som min dotter säger: "Det är bättre att komma 2:a för det har gått bäst för dem sen", hur hon nu vet det? :unsure:

Hon kan antagligen läsa. :D Frågan är om det gäller i år eftersom reglerna har ändrats om jag förstått saken rätt.

Ulvena
2008-12-30, 21:33
Hon kan antagligen läsa. :D Frågan är om det gäller i år eftersom reglerna har ändrats om jag förstått saken rätt.

Jag har en kompis på ett litet musikförlag, han har plockat upp bl.a. Ola och hans musik har ju spelats rätt flitig på radion i år.
Jag tror att dottern fått information från kompisar men,ja, hon kan läsa.:D

Fortune
2008-12-30, 21:35
Jag har en kompis på ett litet musikförlag, han har plockat upp bl.a. Ola och hans musik har ju spelats rätt flitig på radion i år.
Jag tror att dottern fått information från kompisar men,ja, hon kan läsa.:D
Tidigare var det ju så att det bara var vinnaren som var knuten till ett speciellt bolag men nu är det visst både vinnaren, tvåan och trean. Jag kan ha fel men har för mig att jag har läst det någonstans. Iom det så blir det ju svårare för dom som inte vann att få ett kontrakt med något annat bolag, eller kanske rent av omöjligt.

selma
2008-12-30, 21:38
Jag har supit ihop med Peter Antoine (osäker på stavningen) Han upprepade denna fras ungefär en miljon ggr samtidigt som hans blick var fäst i min generösa urringning:
"Du är en uuuunderbaaar kvinna, Selma (med Tüsk brytning)

Jag har t.o.m. bildbevis
:o:o

Ulvena
2008-12-30, 21:39
Tidigare var det ju så att det bara var vinnaren som var knuten till ett speciellt bolag men nu är det visst både vinnaren, tvåan och trean. Jag kan ha fel men har för mig att jag har läst det någonstans. Iom det så blir det ju svårare för dom som inte vann att få ett kontrakt med något annat bolag, eller kanske rent av omöjligt.

Jaha, det vet jag inget om men i såfall är det ju värdelöst att komma tvåa eller trea? :unsure:

Fortune
2008-12-30, 21:42
Jaha, det vet jag inget om men i såfall är det ju värdelöst att komma tvåa eller trea? :unsure:
Antagligen är det det i år. Fast jag är inte heller säker, det är bara rykten jag har hört. Men med tanke på att ettan, tvån och trean är ute på turné nu så kan det mycket väl vara så.

selma
2008-12-30, 21:46
wtf är ni inte ett DUGG impade av min kändis-historia? :tunga:

Fortune
2008-12-30, 21:48
Borde vi det? :unsure:

Ulvena
2008-12-30, 21:52

Jodå, vem är Peter Antoine? :unsure:

:D

selma
2008-12-30, 21:57
MÄN för i helvette :D

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00151/SPORT-01s25-antoine_151517w.jpg

Sven Hedin
2008-12-30, 22:01

Jodå, visst är jag det, det har jag varit hela tiden, och jag har väntat på de där bilderna sen...ja när det nu var. ;)

Fortune
2008-12-30, 22:03
MÄN för i helvette :D

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00151/SPORT-01s25-antoine_151517w.jpg
Du har rätt, det ser ut som helvetet. ;)

Ulvena
2008-12-30, 22:06
Du har rätt, det ser ut som helvetet. ;)

Han ser ju het ut:rolleyes:

Vem är han?:unsure:

selma
2008-12-30, 22:08
En ganska kontroversiell fotbollstränare från österrike eller om det är tyskland. Han har tränat en del allsvenska lag tror jag

skumrask
2008-12-30, 22:08
Han är ju fd demoniskt fotbollstränare, expertkommentator i tipsextraoch dylikt, samt numera reklampelare för media markt!:mad:

Fortune
2008-12-30, 22:09
Han ser ju het ut:rolleyes:

Vem är han?:unsure:
Jag gillar karlar med mage men NÅN jävla måtta får det allt vara. :cool:

Jag såg en färgad man med en massa flätor idag, HAN var HET. *flämt*:skamsen:

Mröff
2008-12-30, 22:12
Han är ju fd demoniskt fotbollstränare, expertkommentator i tipsextraoch dylikt, samt numera reklampelare för media markt!:mad:

Nu tror jag minsann du blev lite sotis på Selma...:tihihi:

Scshuuuummmis...du är üuunderbaar...

tänk om han viskat det i ditt öra...:D

Östen
2008-12-30, 23:48
Apropå Örebro så har jag skådat in i Claes Åkesons (numera Runheim) vardagsrum från en bekants balkong. Han stod och dammsög i en vit skjorta och röd slips.

Örebro verkar sannerligen vara kändistätt...

Verkligen, Sigvard Marjasin har ju också gjort en vända i den stan. Bara en sån sak :)

Fortune
2008-12-30, 23:55
Verkligen, Sigvard Marjasin har ju också gjort en vända i den stan. Bara en sån sak :)
Var det någon som såg honom? :unsure:

Mröff
2008-12-31, 00:58
Var det någon som såg honom? :unsure:

Knappast...han är ju jättekort.

CodeMAN
2008-12-31, 12:30
Jag sammanfogade trådarna "Kändisspotting" och "Kändiser du möt IRL". Låter som det handlar om samma sak. :rolleyes:

/C.

CodeMAN
2008-12-31, 12:41
Jag läste en bok av Plura för ett tag sen. Deras ljudtekniker fick tydligen avsugningar ibland när han skötte ljudet under konserterna, så även denna yrkeskår verkar ju dra till sig groupies :)
Jag hade groupies som DJ, och även tid att umgås med dem, då efter kl 4 på morgonen brukar man låta en färdiginspelad cd ta över. Men ljudteknik-jobbet är mer krävande, man kan inte låtsasjobba. Så han var nog duktig på att sköta flera saker samtidigt.

Vänlige Viktor
2008-12-31, 13:06

WTF?

Hur går egentligen snackat mellan groupisar?
-: Igår sög jag av Pluras ljudtekniker. Så jävla coolt!
-: Ååå, det skulle jag också vilja göra.

Eller?

Torsten
2008-12-31, 13:12
Jag har faktisk haft ihop det med morsan till den snyggaste vädertjejen på tv4 i min ungdom. Och hon var faktiskt ännu snyggare.:kaffe:

Vänlige Viktor
2008-12-31, 13:21
Jag har faktisk haft ihop det med morsan till den snyggaste vädertjejen på tv4 i min ungdom. Och hon var faktiskt ännu snyggare.:kaffe:

Madeleine!!!

http://www.talarforum.se/talare/presentation/madeleine.westinbergh/129/55/madeleine.westinbergh.html (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.talarforum.se%2Fta lare%2Fpresentation%2Fmadeleine.westinbergh%2F129% 2F55%2Fmadeleine.westinbergh.html)

Ett av mitt livs största nederlag.
Hon började efter att jag slutat på min förra arbetsplats. :(

Torsten
2008-12-31, 13:30
Madeleine!!!

http://www.talarforum.se/talare/presentation/madeleine.westinbergh/129/55/madeleine.westinbergh.html (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.talarforum.se%2Fta lare%2Fpresentation%2Fmadeleine.westinbergh%2F129% 2F55%2Fmadeleine.westinbergh.html)

Hon började efter att jag slutat på min förra arbetsplats. :(Kanske kanske inte.

Christer
2009-01-01, 20:51
Madeleine!!!

Hon började efter att jag slutat på min förra arbetsplats. :(
Intressant att hon är kapten i Krigsmakten (såvitt jag vet har det hetat Försvarsmakten sedan mitten av 1970-talet, men sidan kanske inte har uppdaterats på länge...). :rolleyes:

Östen
2009-01-25, 19:17
Igår när jag var på Mediamarkt och handlade en köksradio så hamnade jag bakom Peter Apelgren i kön till kassan, han handlade några DVD-filmer, jag såg dock inte vilka :)

Gullan
2009-01-25, 19:36
Jag sprang ihop med ett gäng killar med svarta västar med stora oranga märken på igår. :yes: De hälsade på varandra sådär axelbuffigt.

Mröff
2009-01-25, 20:06
Min stora idol Leif GW Persson stod vid mjölkdisken här på lokala mataffären och valde mellan lätt- och mellanmjölk.

Christer
2009-01-25, 20:38
Min stora idol Leif GW Persson stod vid mjölkdisken här på lokala mataffären och valde mellan lätt- och mellanmjölk.
Åååååh, du bad väl om en autograf!? :)

Ulvena
2009-01-25, 20:41

Vad valde han då? :unsure:

*nyfiken*

Kickan
2009-01-25, 21:05
:ledsen: (<--- insåg just att denna smiley föreställer Leif)

Varför var han i din lokala mataffär?
Jag utgår från att du följde efter honom. Finns bara en förklaring, han har en dambekant i området, han skall sova över där.

Våga inte berätta för oss att du bara gick hem igen.

Christer
2009-01-25, 22:21
:ledsen: (<--- insåg just att denna smiley föreställer Leif)

Varför var han i din lokala mataffär?
Jag utgår från att du följde efter honom. Finns bara en förklaring, han har en dambekant i området, han skall sova över där.

Våga inte berätta för oss att du bara gick hem igen.
Hmmm, är Mröff eller Leif GW kanske stalkers? Eller stalkar de varandra, månne? :unsure:

Mröff
2009-01-25, 23:11
Han valde nog mellanmjölken. Men det tog ett tag för honom att bestämma sig.

Förmodar att han bor här i ett hus där de inhyser författare, skådisar och annat patrask på korttidsbasis. Kanske var det ngn fnurra på tråden med hustrun...:hmm:

Idag slirade jag och TB omkring på en gångväg i skogen förbi Simon Norrthon, han som spelade bög i pensionat Oskar och fick förmånen att förföra Loa Falkman. Simon N var kort.

Gabriel Knight
2009-01-25, 23:20
Jag såg faktiskt en kändis i torsdags kväll eller rättare sagt hörde en kändis:
Hovsångerskan Margareta Hallin

Hon bor för övrigt i Kramfors numera så hon brukar dyka upp då och då och sjunga på olika ställen i området.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Margareta_Hallin

Hon berättade om Emil Hagström och sjöng några av hans dikter som har tonsatts av Thorstein Bergman

http://sv.wikipedia.org/wiki/Emil_Hagstr%C3%B6m

http://sv.wikipedia.org/wiki/Thorstein_Bergman

selma
2009-01-26, 23:17
Kändis och kändis men jag såg den ena kärringen ur tv-programmet "Rent hus" på rälsbussen när jag åkte hem idag. Hon som blinkar och har konstiga tics för sig.

Sven Hedin
2009-01-26, 23:21
Jag såg Patriks Sjöberg...s föräldrars hus idag. Påpasslig som jag var så tog jag faktiskt en bild.
Jag kan lägga upp den ifall ni vill.

Edit: Ett sånt våldsamt intresse det var för det då... Nåja, här är det:

http://i39.tinypic.com/23usksw.jpg

Christer
2009-01-26, 23:45
Idag såg jag en kvinna som åt lunch på samma ställe som jag. Jag vet inte vem hon är, men eftersom jag känner igen henne så är jag övertygad om att hon är kändis. Hon har glasögon och är runt 50. Någon som har nån idé vem det kan vara? :unsure:

Sven Hedin
2009-01-26, 23:59
Marit Paulsen?

Christer
2009-01-27, 00:09
Marit Paulsen?
Näääe, kanske det var hon TV-doktorn.

Fortune
2009-01-27, 01:02
Marit Paulsen?
:D Marit måste väl ändå vara en bra bit över 60? Kanske rent av närmare 70?

Kickan
2009-01-27, 01:14
Men Marit har alltid sett likadan ut. Readn som baby.

Mröff
2009-01-27, 02:02
Kändis och kändis men jag såg den ena kärringen ur tv-programmet "Rent hus" på rälsbussen när jag åkte hem idag. Hon som blinkar och har konstiga tics för sig.

Åhhhhhhhhhhhhh....min absoluta favorit. BAKTERIETANTEN....:w00t:

Jag såg Patriks Sjöberg...s föräldrars hus idag. Påpasslig som jag var så tog jag faktiskt en bild.

Det var som sjutton. Allt samlat i ett hus. Högt i tak på ett ställe, balkong inne i tak och burspråk. Carport med fjärrkontroll? Vad har dom för bil?

Idag såg jag en kvinna som åt lunch på samma ställe som jag. Jag vet inte vem hon är, men eftersom jag känner igen henne så är jag övertygad om att hon är kändis. Hon har glasögon och är runt 50. Någon som har nån idé vem det kan vara? :unsure:

Sharon Stone?

Kickan
2009-01-27, 05:40
Madonna?

Michelle Pfeiffer?:D

Östen
2009-01-27, 10:07

Oj, vem kunde ana att det bodde såna celebriteter i det huset...det har man väl åkt förbi tusentals gånger.

Jag såg förresten Patrik Sjöberg med en back öl i handen utanför systemet vid Selma Lagerlöfs torg en gång.

Sven Hedin
2009-01-27, 10:34
Jo då, det är där dom bor. Eller åtminstone så gjorde dom det där det var nytt. Jag kan ju inte begripa hur man kan bygga en sån kåk just där, men dom kanske är därifrån och tyckte att det var praktiskt med motorvägen och cykelbanan. :)

Vad har dom för bil?

Ingen aning.... Jag tittade inte på det men det är nog nån Renault.

skumrask
2009-01-27, 12:18
Jaha ja, jag såg noel gallagher på den officiella efterfesten på Ritz samt även Leif Pagrotsky, han är en jävligt slemmig typ kan jag tala om.

Östen
2009-01-27, 12:31
Jo då, det är där dom bor. Eller åtminstone så gjorde dom det där det var nytt. Jag kan ju inte begripa hur man kan bygga en sån kåk just där, men dom kanske är därifrån och tyckte att det var praktiskt med motorvägen och cykelbanan. :)

Ingen aning.... Jag tittade inte på det men det är nog nån Renault.

Vacker utsikt över höghusen inte att förglömma :)

Bilen skulle kunna vara en Renault Laguna.

Sven Hedin
2009-01-27, 14:06
Vacker utsikt över höghusen inte att förglömma :)

Bilen skulle kunna vara en Renault Laguna.

Precis. Sen så är det säkert jättekul att t.ex smyga ut i kalsongerna och hämta tidningen när ett par hundra lägenheter har samma utsikt fast tvärt om. Det korta avståndet till gamla Hotell Ramada gör ju inte heller saken sämre. :)

skumrask
2009-01-27, 14:58
Dessutom har jag sett Karin Dreijer naken!

Ulvena
2009-01-27, 15:52
Vem är Karin Dreijer? :unsure:

skumrask
2009-01-27, 16:08
Sveriges i särklass mest begåvade kvinnliga artist, var nominerad till sju grammis senast det begav sig, vann samtliga.

Östen
2009-01-27, 16:33

Var hon rakad? Hon har alltid haft kläder på sig dom gånger vi har träffats.

Ulvena
2009-01-27, 17:42
Sveriges i särklass mest begåvade kvinnliga artist, var nominerad till sju grammis senast det begav sig, vann samtliga.

Aldrig hört talas om, menar du vid senaste grammisgalan? :unsure:

Jag gillade Patrik-huset jag, fast ligger det precis vid vägen? Jag hittar inte så himla bra där nere i väster.

Gabriel Knight
2009-01-27, 19:01

Men sitt inte bara där då, ladda upp bilder på människan :drool:

Mröff
2009-01-27, 19:27
Varför var hon naken?

Sven Hedin
2009-01-27, 19:48

Jag gillade Patrik-huset jag, fast ligger det precis vid vägen? Jag hittar inte så himla bra där nere i väster.

Jo, jag tycker också att det är ett ganska intressant ställe. :)
Men det ligger som sagt vansinnigt placerat... Tänk dig en t-korsning med en samling kolossala höghus mitt emot, och så denna flotta, men ganska underliga, villa ute i ena hörnet av själva korsningen. På den tredje och återstående sidan så ligger det dessutom en stor panncentral (har jag för mig) och något slags dagcenter, som iofs kan vara ett ganska så vanligt men fult daghem. Bakom huser så verkar det ju vara skog, men det är inte värst många meter förrän man kommer fram bakom ett stort hotell. Jag vet inte hur det är nu, men då när Sjöbergs lät bygga det där huset så var hotellet samlingspunkt för inte bara vanliga resenärer utan också en del bilhandlare som också var om man säger... resande. Ett riktigt tillhåll alltså. Nä, det är verkligen mystiskt.

skumrask
2009-01-27, 21:26

Senaste skivan.

År 2007 nominerades gruppen till sex Grammisar. Nomineringarna gällde "Årets Album", "Årets Artist", "Årets Kompositör", "Årets Musik DVD", "Årets popgrupp" och "Årets Producent". The Knife vann osannolikt alla sex nomineringar, vilket är rekord för en grupp i deras genre.

http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Knife

Ulvena
2009-01-27, 22:23
Senaste skivan.

År 2007 nominerades gruppen till sex Grammisar. Nomineringarna gällde "Årets Album", "Årets Artist", "Årets Kompositör", "Årets Musik DVD", "Årets popgrupp" och "Årets Producent". The Knife vann osannolikt alla sex nomineringar, vilket är rekord för en grupp i deras genre.

http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Knife

2007, jahaja, då var jag ju inte i Sverige och så det är ju inte så konstigt att jag inte har en aning om vem människan är. Är det typ en kändis som kom och föll? Jag brukar ha rätt bra koll på kändisar annars men hon är mig fullkomligt främmande.

Däremot undrar jag hur många kvadratmeter och rum Patrik-huset kan tänkas innehålla? :unsure:

Ulvena
2009-01-27, 22:27
2007, jahaja, då var jag ju inte i Sverige och så det är ju inte så konstigt att jag inte har en aning om vem människan är. Är det typ en kändis som kom och föll? Jag brukar ha rätt bra koll på kändisar annars men hon är mig fullkomligt främmande.

Däremot undrar jag hur många kvadratmeter och rum Patrik-huset kan tänkas innehålla? :unsure:

Nu läste jag på lite och förstår varför jag inte hört talas om henne, hon kan inte räknas som kändis eftersom hon vägrar att visa upp sig och vara det, typiskt okändis enligt mig. Hade det varit Agnetha Fältskog du sett naken hade det varit en annan sak, hon är en kändis som inte heller vill vara det men ändå är det.
:yes:

Kickan
2009-01-27, 22:29

Aldrig heller hört talas om henne.
Lite bättre klass på kändisar får det vara :D

selma
2009-01-27, 22:33
E ni inte det minsta imponerad av att jag satt precis bakom "bakterie-tanten" (förutom Mröff) på rälsbussen??

Hon satt och läste en tjock lunta papper med en massa staplar och diagram........ Ja jag tjuvläste lite :skamsen: men jag såg inte texten bara staplarna

Ulvena
2009-01-27, 22:36
E ni inte det minsta imponerad av att jag satt precis bakom "bakterie-tanten" (förutom Mröff) på rälsbussen??

Hon satt och läste en tjock lunta papper med en massa staplar och diagram........ Ja jag tjuvläste lite :skamsen: men jag såg inte texten bara staplarna

Jag vet inte vem "bakterietanten" är heller :skamsen: men hon har ju tydligen varit med i TV så hon räknas som kändis, jag är impad! ;)

selma
2009-01-27, 22:43
Det var ett program som hette "Rent hus" där två tanter kom hem till folk som hade jättesnuskigt hemma och hjälpte dem städa upp. Den ena kvinnan var helt hänförd av alla bakterier hon hittade med sin tops och drog på en sån där platta man odlar fram bakterier på (kommer inte ihåg vad de heter).

Så här ser de ut. Hon jag såg är den blonda till vänster
http://www.tv-tabla.com/tv-tips/uploaded_images/file-728195.jpg

Marie-Louise Danielsson Tham, professor i livsmedelshygien på Restauranghögskolan <----Jag googlade

Sven Hedin
2009-01-27, 23:09

Tänk det har jag också funderat på... Men jag tror inte att det är så värst stort, för det sväller ju inte ut någonting på baksidan utan är ungefär så där som det syns på bilden. Nästan halva bottenvåningen är ju dessutom garage och med den taklutningen så försvinner nog ganska så mycket yta på övervåningen. Jag skall kolla upp det och med lite tur så kanske jag kan knäppa en bild på typ hans farsa. :)

Sven Hedin
2009-01-27, 23:14

Satt du bakom Mröff på rälsbussen? :o

Mröff
2009-01-27, 23:16
BAKTERIETANTEN :w00t:

Det slår alla kändisar man ser i Stockholm med hästlängder.

CodeMAN
2009-01-27, 23:20
När jag var på söder häromdagen så gick Björn Borg förbi. Ingen big deal.... Inte dock för killarna bakom mig: :rolleyes:

1:a killen: Kolla, Björn Borg gick just förbi.
2:a killen: Va?
1:a killen: Björn Borg.
2:a killen: Björn vem?
1:a killen: Borg.
2:a killen: Vaddå?
1:a killen: Han gick nyss förbi.
2:a killen: Va?
1:a killen: Faaan.

Sven Hedin
2009-01-27, 23:31

Jo, jag är impad. Det där är en riktig kändis, åtminstone för mig som nog såg vartenda program. Det var ju en ganska läskig kärring det där.

Fortune
2009-01-28, 01:19
Bakteritanten ser ut som Hedvig i Från A till Ö (hette det väl?). :yes:

skumrask
2009-01-28, 03:58

Tror att hon är rätt ointresserad av att bli en kändis. Hon skiter nog helt ärligt talat om du vet vem hon är eller inte.

Du tillhör nog inte riktigt målgruppen. Men visst, heja Patrik Isaksson.

Gullan
2009-01-28, 07:37
Den där bakteriettanter är det ganska lustigt att de dragit fram i rampljuset. Hon är en fullständigt omöjlig människa och fick lämna sin anställning vid SLU. Det är en ganska hårig process att säga upp en fast anställning inom staten om det inte handlar om arbetsbrist (vilket inte var fallet här). Jag är inte ett dugg imponerad av bakterietanten. Hon är en skata av värsta sort. Akta er för henne. Tycker att de som varit i närheten ska testa sig för fågelinfluensan. :yes:

Gullan
2009-01-28, 07:39
Tror att hon är rätt ointresserad av att bli en kändis. Hon skiter nog helt ärligt talat om du vet vem hon är eller inte.

Du tillhör nog inte riktigt målgruppen. Men visst, heja Patrik Isaksson.

Bakterietanten njuter varenda sekund av att synas och hon vill alldeles säkert att hela världen ska känna till henne. Hon är väldigt intresserad av att få allt ljus, och lite till, på sin person.

Mröff
2009-01-28, 11:23
Nu undrar jag vad Bakterietanten skulle hitta i Patrik Sjöbergs föräldrars hus. :hmm:

Såg det städat ut?

Klart Bakterietanten vill synas, annars skulle hon inte vara med i teve ju.

Östen
2009-01-28, 13:55
Jo, jag tycker också att det är ett ganska intressant ställe. :)
Men det ligger som sagt vansinnigt placerat... Tänk dig en t-korsning med en samling kolossala höghus mitt emot, och så denna flotta, men ganska underliga, villa ute i ena hörnet av själva korsningen. På den tredje och återstående sidan så ligger det dessutom en stor panncentral (har jag för mig) och något slags dagcenter, som iofs kan vara ett ganska så vanligt men fult daghem. Bakom huser så verkar det ju vara skog, men det är inte värst många meter förrän man kommer fram bakom ett stort hotell. Jag vet inte hur det är nu, men då när Sjöbergs lät bygga det där huset så var hotellet samlingspunkt för inte bara vanliga resenärer utan också en del bilhandlare som också var om man säger... resande. Ett riktigt tillhåll alltså. Nä, det är verkligen mystiskt.

Vi har haft s.k. kick-offer med jobbet på det där hotellet ett par gånger, det är rätt sjavigt på insidan också. Ser inte ut som dom bytt ut något i inredningen dom senaste 30 åren.

Sven Hedin
2009-01-28, 14:25
Nu undrar jag vad Bakterietanten skulle hitta i Patrik Sjöbergs föräldrars hus. :hmm:

Såg det städat ut?

Både ja och nej... Jag tog mig en sväng förbi idag också och jag tyckte nog att det såg lite dassig ut ut. Det verkade inte som om någon vattnade blommorna tillräckligt ofta och en del gardinuppsättningar såg rent förskräckliga ut. Man kan nog bara ana vad som döljer sig bakom den välputsade fasaden... Om man inte städar ordentligt eller bär ut soporna så kommer det ju djur! Förmodligen så kryper det grejor överallt, och det skulle inte förvåna mig alls ifall Patrik fick sätta kardborrband på sängbenen för att hålla ohyran borta ur slafen. Men annars då... tja.. Det stod en omotiverad snöskyffel alldeles bedvid ytterdörren och den har dom väl till att banka i väggen med så alla råttorna skall hinna försvinna innan dom går in, sonens rum står väl kvar som han lämnade det, spindelväv överallt och bara en smal gång att gå i eftersom det är travar med tidningar ända upp till taket. Det var nog därför det var så fördraget överallt.

Vi har haft s.k. kick-offer med jobbet på det där hotellet ett par gånger, det är rätt sjavigt på insidan också. Ser inte ut som dom bytt ut något i inredningen dom senaste 30 åren. Jag har hört att familjen Sjöberg brukar rota i deras soptunnor och att Securitas jagade bort nån knäpp syrra eller kusin när hon drogpåverkad och jävlig försökte ta livet av sig nere i deras stora fettavskiljare.

Sven Hedin
2009-01-28, 20:47
Jag kom just på att jag har sett Peggen Andersson när han stod och kissade bakom en vit husvagn.

Kickan
2009-01-28, 20:56
Jag kom just på att jag har sett Peggen Andersson när han stod och kissade bakom en vit husvagn.
Respekt! :notworthy:
Bästa spottingen hittills.

Sven Hedin
2009-01-28, 20:59
:proud:

Men egentligen, äsch vadå liksom... Han var nog inte den förste som gjorde det bakom den där vagnen.

Christer
2009-01-28, 21:25
Vem då, sade du? :unsure:

Sven Hedin
2009-01-28, 21:33
Vem då, sade du? :unsure:

En av landets bästa tävlingsförare som vunnit SM för standardvagnar fyra gånger och dessutom blivit thailändsk mästare i en Volvo 240 på den tiden då dessa fortfarande var i ropet.

Östen
2009-01-28, 21:52
Hade nog hellre velat se Susanne Kottulinsky kissa bakom en 240 då

Sven Hedin
2009-01-28, 21:58
Jag med. :)

Hon var i skolan och pratade om det här med trafiksäkerhet när jag gick i nian. Jag vill minnas att det var en mycket amper kvinna som förklarade att killar körde som krattor.

Miriam
2009-01-28, 22:18

Vann han inte en hel massa NM också.

Sven Hedin
2009-01-28, 22:24
Jo det stämmer det. Jag har för mig att han vann fyra eller fem stycken när han hade fått fabrikskontraktet med BMW.

Miriam
2009-01-28, 22:28
Jag har för mig att han äger en glassbar också en kompis till mig var där och åt glass när han var på bilsemester.

Sven Hedin
2009-01-28, 22:53
Du menar den i Falkeberg? Jag undrar om han inte fick den inlöst av vägverket när dom skulle bygga den där stora rondellen... Det var synd det, för han hade god hemmagjord glass, och jag tror aldrig att jag har sett smaker som Earl Grey eller zucchini någon annan stans än där.

Östen
2009-01-31, 19:31
I eftermiddags åkte jag förbi Sjöbergvillan, det stod en Chrysler Voyager på uppfarten :)

Sven Hedin
2009-01-31, 19:36
Jag åkte förbi igår, mest för att se ifall det hade hänt någonting sen sist och kanske reda ut vad det kan ha varit för bil på bilden, men då var det tomt på upppfarten. :)

skumrask
2009-02-02, 18:39
Hade följande replikskifte på Andres Lokko på fejsbook, jag hade kommit hem lite full och drog iväg ett pm:

http://profile.ak.facebook.com/v229/1745/80/t551018678_240.jpg
den 29 januari kl. 19:55

Fan sjuttionde gången som någon har sagt att du är lik mig igår. Byt ansikte!

http://profile.ak.facebook.com/v222/1488/20/t796685281_6297.jpg

varför är du ändå singel? thats what i wanna know...?
xAndres Lokko

http://profile.ak.facebook.com/v229/1745/80/t551018678_240.jpg
den 30 januari kl. 21:20

För att jag kan och har råd, thats what you dont wanna now..

http://profile.ak.facebook.com/v222/1488/20/t796685281_6297.jpg

grattis!:-)

Han har ju humor i alla fall:)

Christer
2009-02-03, 00:21
Hmm, lade du till honom som vän då? :unsure:

Sven Hedin
2009-02-03, 09:57
Hur funkar det på Facebook? Är det ungefär som på ett forum eller är det mera som msn där man väl måste lägga till folk och så där?

Mröff
2009-02-03, 10:02
Facebook är jobbigt. Reggade mig för ett tag sedan, men tror jag skall lägga ner skiten redan. Håll dig därifrån Sven.

Orkar inte ens säga hur det funkar. :D

Nåja...men man addar kompisar, vänner eller de addar dig. Om man är seriös även jobbnätverk. Så roligt var det.

Kickan
2009-02-03, 10:13
Undrar om man kan regga sig som Carl-Gustaf Bernadotte? Man vet ju hans födelsedatum och så. Foton och sånt finns det ju gott om också. Vore kul att ge väninbjudan till en massa folk, som sen kan skriva i denna tråd :).

Men han hänger förstås där redan.

Sven Hedin
2009-02-03, 10:15
Facebook är jobbigt. Reggade mig för ett tag sedan, men tror jag skall lägga ner skiten redan. Håll dig därifrån Sven.

Orkar inte ens säga hur det funkar. :D

Nåja...men man addar kompisar, vänner eller de addar dig. Om man är seriös även jobbnätverk. Så roligt var det.

Så larvigt. :tihihi:

Mröff
2009-02-03, 10:21
Undrar om man kan regga sig som Carl-Gustaf Bernadotte? Man vet ju hans födelsedatum och så. Foton och sånt finns det ju gott om också. Vore kul att ge väninbjudan till en massa folk, som sen kan skriva i denna tråd :).

Men han hänger förstås där redan.

Jo, det går nog. Förmodligen blir du bannad när det upptäcks.

Kickan
2009-02-03, 10:23
Jo, det går nog. Förmodligen blir du bannad när det upptäcks.
Bannad? Härifrån? :cry:

Din rojalistlakej! :mad:

Mröff
2009-02-03, 10:32
Bannad? Härifrån? :cry:

Din rojalistlakej! :mad:

Ja, fucka inte med kungen...:mad:

Men regga CG på facebook och kolla hur länge det funkar. Eller varför inte madeleine....:D
Det var ju ngn tönt som ville att hon skulle blogga (tror det var ebba von sydow). Som att alla skall blogga....suck.

Fortune
2009-02-09, 20:27
Idag såg jag Alice.

Sven Hedin
2009-02-09, 20:42
Bah eller Cooper?

Kickan
2009-02-09, 20:44
Nä, Babs va? :drool:

CodeMAN
2009-02-09, 20:55
Gissar på Alice Bah. Hon bor väl i Norrland (norr om Uppsala)?

Ulvena
2009-02-09, 20:56
Jag gissar på Idol-Alice.

Mröff
2009-02-09, 21:14
Det var då inte Alice Timander.

Fortune
2009-02-09, 21:16
Jag gissar på Idol-Alice.

Rätt. :yes:

Christer
2009-02-09, 22:09
Jag var på McDonald's samtidigt som Göran Greider igår. :)

Sven Hedin
2009-02-09, 22:11
Det är ju asbizarrt! Jag satt brevid Rowan Atkinson på McDonalds i Kållered en gång. Men det är det aldrig nån som tror på.

Miriam
2009-02-09, 22:25
Coolt men är du säker på att det inte var Peter Birro likheten är slående.

Sven Hedin
2009-02-09, 23:03
Oh ja! Jag satt alldeles brevid honom och tog mig ett riktigt skrovmål, det tog alltså en stund, så jag kunde ta mig en ordentligt titt. Han var tillsammans med en mörk tjej och det enda som talar mot att det skulle ha varit han det är det i sammanhanget lite trista att han faktist talde franska... Men kanske hans fru är från Frankrike? Hon heter ju nåt konstigt. Sunetra Sastry... det är nog franskt.

Mröff
2009-02-09, 23:25

Vad käkade han?

Christer
2009-02-09, 23:27
Vad käkade han?
Det vet jag inte, men han drack någon form av kaffe, kan jag säga med säkerhet. :yes:

Christer
2009-02-09, 23:34
Det är ju asbizarrt! Jag satt brevid Rowan Atkinson på McDonalds i Kållered en gång. Men det är det aldrig nån som tror på.
Jag tror på dig! :yes:

Kickan
2009-02-09, 23:35
http://www.qvickstep.nu/files/180x400/Glad_mopp.jpg
Verkade han liksom "uppställd" mot väggen?

Christer
2009-02-09, 23:36
http://www.qvickstep.nu/files/180x400/Glad_mopp.jpg
Verkade han liksom "uppställd" mot väggen?
Han hade faktiskt precis samma kläder som på bilden här:

http://www.rixfm.com/images/galleries/rmz-070222/images_big/dscf8268.jpg

Christer
2009-06-22, 23:08
Jag sprang på Kristina Lugn idag. :)

tokyo
2009-06-23, 00:12
Bea [sen]felt handlar på Clas Ohlson!

Sven Hedin
2009-06-23, 18:52
Jag stod bredvid Janne Jingryd på bilprovningen i förra veckan.

Miriam
2009-06-23, 20:44
Stod i samma kö som Stefan Gunnarsson på Coop i dag.

Kickan
2009-06-23, 23:09
Bea [sen]felt handlar på Clas Ohlson!
Vem är det?

Jag stod bredvid Janne Jingryd på bilprovningen i förra veckan.
Gick hans igenom? Vad har han för bil?

Stod i samma kö som Stefan Gunnarsson på Coop i dag.
Vem är det?

Miriam
2009-06-23, 23:22
Den blonde pianisten i så ska det låta.
Han bor här i stan.

Christer
2009-06-23, 23:55
Den blonde pianisten i så ska det låta.
Han bor här i stan.
Ahhh, den där långhårige filuren? :unsure:

CodeMAN
2009-06-24, 13:37
Har jag sagt att jag aldrig spottar på kändisar? Å nej. :)

Sven Hedin
2009-06-24, 20:40
Gick hans igenom? Vad har han för bil?

Ingen aning, det var inne vid incheckningen jag hamnade bredvid, men jag har sett honom i en silvrig BMW 5-serie en gång.

Mröff
2009-06-24, 23:33
Jag har inte sett en enda kändis idag.
Inte ens kungen.

Tånagel
2009-06-28, 05:02
Jill johnsson ser jag ofta i affärn hon köper kravmärkt barnmat:D

Plura snackade jag med för nåt år sen, mycket sympatisk människa
vi spelade på samma scen
Siw malmkvist var där också och jag bad henne göra häck väck våt fläck och det gjorde hon
hon ser oförskämt bra ut för att vara så gammal
olle i lasse ztefans är en riktig gris fast rolig
Bert karlsson tyckte att jag var för tjock och borde sluta röka för att bli artist
amy daimond eller vad hon heter
idol ola är mesig
Nordman var två coola gossar som verkade jävligt blyga

sen är det massa halvkändisar som brukade dyka upp på våra spelningar
tex Sture Eldin som är magisk munspelare..

osv osv

Christer
2009-08-08, 15:10
Jag såg Maud Olofsson häromdagen. :)

Fortune
2009-08-08, 16:58
Igår var jag på samma begravning som trummisen i Rolandz. Iof hade jag ingen som helst aning om vem det var förrän efteråt men han ska väl antagligen räknas som kändis numera.

Fortune
2009-08-24, 17:58
I lördags träffade jag Janne Krantz (från gamla Iggesundsgänget) och idag Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson.

Lördagen innehöll även Kjell-Åke "Körven" Eriksson (från gamla Iggesundsgänget) , Sigge Hill och Agneta Sjödin.

Christer
2009-09-20, 18:50
I dag såg jag Thomas Di Leva på stan. Han var iförd en lång stilig lila klänning och körde en Volvo V70 av nyare slag. Så ni vet. :)

CodeMAN
2009-09-20, 20:43
I dag såg jag Thomas Di Leva på stan. Han var iförd en lång stilig lila klänning och körde en Volvo V70 av nyare slag. Så ni vet. :)
Hade dörren trillat av? :p

Hur vet du att det var en "lång" klänning? :rolleyes:

Christer
2009-09-20, 21:09
Hade dörren trillat av? :p

Hur vet du att det var en "lång" klänning? :rolleyes:
Han parkerade och klev ur precis där jag stod.

Di Leva är en riktig superhjälte. Få artister har på samma sätt kört sin grej helt utan att bry sig om andra. Tyvärr är hans musik inte bra.

Svimfärdig
2009-09-20, 21:23
"Christer: - Amen guuu vaaar haru kjöppt den dääär jättefiiina kjoooolen? *fingerspret*
DiLeva: - Klänning! Indiska."

CodeMAN
2009-09-20, 21:47

Di Leva är en riktig superhjälte. Få artister har på samma sätt kört sin grej helt utan att bry sig om andra. Tyvärr är hans musik inte bra.
Han är skön iaf.

En gång jobbade jag som ljudtekniker på Kulturhuset där DiLeva skulle sjunga. Det var på den tiden han sjöng på engelska, och hans låt "Everyone is Jesus" var jättepoppis.

Vi fick tejpa över fabrikatmärken på högtalarna, eftersom han var emot gud-vet-vad, och så snart han kom till scenen så började ett gäng tonårstjejer bete sig om de var på Elvis-konsert (med tillhörande "åj, jag dör baa!"). Han drack vatten ur sin ökända blomsterkanna förstås. :tihihi:

Christer
2009-09-20, 21:55
Det var på den tiden han sjöng på engelska, och hans låt "Everyone is Jesus" var jättepoppis.
Den var ju inte ens bra på den tiden...

p9qYXbN3kyw

Fortune
2009-09-20, 23:40

Jag håller med dig. Snacka om stark person.

Framtiden
2009-09-21, 12:45
Såg en tjockis häromdan tror det var Tommy Söderberg var på långt håll men han gick sådär hjulbent som bara han kan göra.

Christer
2009-09-27, 22:04
I fredags såg jag vad jag trodde var Peter Jöback på min lokala matbutik. Nu var det inte han, men eftersom jag var så övertygad om det för ett ögonblick så vill jag berätta det för er. :)

sås på slipsen
2009-09-28, 10:10
I fredags såg jag vad jag trodde var Peter Jöback på min lokala matbutik. Nu var det inte han, men eftersom jag var så övertygad om det för ett ögonblick så vill jag berätta det för er. :)

Fick du erektion? :rolleyes:

Ulvena
2009-09-28, 13:15
Min son såg Anna Anka på Grand Hotell i lördags. Han visste inte vem hon var. :D

CodeMAN
2009-10-03, 11:22
För er som undrar om ljudteknik är ett glamouröst jobb... Ja, det är det.

De senaste dagarna har jag jobbat på Operakällaren och Kistamässan, har spottat bl a på Niklas Ekdal (http://www.dn.se/kultur-noje/dns-niklas-ekdal-slutar-som-politisk-redaktor-1.674825), Alexandra Pascalidou, Rednex, ett tonårstjejband som sjunger "Dance with me", osv.

Ikväll ska jag sitta vid ljudrattarna på Cafe Opera. Avrapporterar i morgon bitti.

Mröff
2009-10-03, 14:35
Cody: Har du börjat en ny karriär? :)

CodeMAN
2009-10-03, 20:19
Cody: Har du börjat en ny karriär? :)
Det kan man lugnt säga...

Frilansuppdragen strömmar in, och jag är lite överallt runt Stockholm på dagarna. Ikväll blev det inte mycket ståhej, det var en event om NHL-bla bla bla. En massa hockey-kändisar som jag inte kan namnen på.