handdator

Visa fullständig version : Arbetserbjudande?

Ulvena
2008-11-12, 20:22
Jag har fått ett erbjudande att bli hudvårdskonsult (som det så vackert kallas :rolleyes:) och sälja produkter från Mary Kay.
Helt ärligt kan jag säga att deras produkter är fantastiskt bra, jag har blivit nöjd varje gång jag köpt något därifrån. Så jag skulle kunna stå upp för produkterna i sig.

Men.....
Man säljer via homepartyn, vilket enligt mig kräver en rätt stor bekantskapskrets.
Det är extremt amerikanskt och de har en gyllene regel som är hur fjompig som helst (nu hittar jag den inte det är tre ord och ord nummer ett är Tro :unsure:).

Det skulle kunna passa mig för jag är rätt vältalig, jag gillar att träffa folk och skulle beteckna mig som väldigt social, man kan bestämma sin egen arbetstid och man kan tjäna rätt hyfsat med pengar.

Så, vad tror ni, är det något som jag ska satsa på? Man måste såklart köpa ett startpaket som inte är så billigt men man får utbildning och så innan man sätter igång.

Ja eller nej och gärna argument för och emot.

Ulvena
2008-11-12, 21:21
Ingen som har någon åsikt? :unsure:

Jag skulle behöva lite bollande i den här frågan. Jag vet inte riktigt hur mycket man måste starta med men kan det vara en bra grej?

Sven Hedin
2008-11-12, 21:47
Gör det inte, ta inte det jobbet. Dina väninnor kommer att sky dig som pesten och vara oroliga för att du skall försöka pracka på dom allt från väldoftande peelingcrème till den stora beautyboxen för fyra tusen spänn.
-Åh nej, nu kommer Ulvena igen... Undrar om hon har med sig några lotioner? *fniss fniss*

Det blir som med han på mitt jobb som skulle sälja Nature's Own...

Miriam
2008-11-12, 21:51
Jag har en kompis som säljer Mary-Kay och hon tycker det är roligt men det är nog inget du kan förvänta dig att bli rik på.

Utan du får nog mest se det som något du tycker är roligt om som du tjänar en liten slant på.

Men som du säger produkterna är bra så du kan varmt rekommendera dom utan att känna dig som en lögnare.

Sen är väl partyna oftast på kvällstid så det kommer mest troligt inte inverka på familjen i övrigt.
Jag menar skjutsar till skolan och middagar och annat du gör för familjen.

Så tror du att det blir roligt och inte har för höga förväntningar på att bli rik.
Så varför inte.

Christer
2008-11-12, 21:53
Även jag har en bekant som håller på med det. Enligt henne är det riktigt lönsamt och dessutom, kul som extraknäck. Go for it!

Gullan
2008-11-12, 21:56
Jag är tveksam till den här typen av pyramider, för det är ju den stukturen Mary Kay bygger på. Märket Mary Kay har jag bara hört talas om, ingen egen erfarenhet och heller ingen jag känner som använder (vad jag vet) så jag kan inte uttala mig om försäljningspotentialen.

Sorry för neggoattityden. :(

Ulvena
2008-11-12, 21:58
Gör det inte, ta inte det jobbet. Dina väninnor kommer att sky dig som pesten och vara oroliga för att du skall försöka pracka på dom allt från väldoftande peelingcrème till den stora beautyboxen för fyra tusen spänn.
-Åh nej, nu kommer Ulvena igen... Undrar om hon har med sig några lotioner? *fniss fniss*

Det blir som med han på mitt jobb som skulle sälja Nature's Own...

Hahaha, fast jag har ju nästan inga väninnor så det skulle jag aldrig märka, om de skyr mig som pesten alltså.:D

Nja, jag ska fundera, söka på nätet och ta ett nästanbeslut till den 27:e då jag ska träffa hon som sålde till mig. Jag skulle göra det där jobbet mycket bättre än vad hon gjorde tror jag, glimten i ögat och inte så rigid är min säljstrategi.

Å andra sidan det enda jag förlorar är kontantinsatsen, som jag fortfarande inte vet hur stor den är.

Vi får se men alla tjejer på forumet som bor i Stockholmsområdet får bereda sig på att samla ihop sina kompisar för ett sminkparty om jag hoppar på det.

That's whats friends are for! :cool:

:D

Ulvena
2008-11-12, 22:04
Jag är tveksam till den här typen av pyramider, för det är ju den stukturen Mary Kay bygger på. Märket Mary Kay har jag bara hört talas om, ingen egen erfarenhet och heller ingen jag känner som använder (vad jag vet) så jag kan inte uttala mig om försäljningspotentialen.

Sorry för neggoattityden. :(

Jag håller med dig på sätt och vis men Mary Kay's produkter är riktigt, riktigt bra enligt mig. Jag har provat dem flera gånger och saknat att inte få tag i dem då jag bott utomlands.
Om du skulle prova dem Gullan så skulle du bli frälst tror jag för de är verkligen bra och du vet att jag är petig.
Mascaran de har är outstanding kan jag säga, jag gillade den sist jag provade och igår var jag tveksam när man fick en pytteliten "klick" på en provborste som skulle räcka till båda ögonen.
Det gjorde den och fransarna blev jättefina, just mascara är jag väldigt noga med.

ökenräven
2008-11-12, 22:29
Har bekanta som provat sånt här, alltifrån rengöringsprodukter till hälsokost till skönhetsmedel. Problemet är att det har en viss livstid bara, sen har man, hur social man än är, täckt in hela sin bekantskapskrets, och sina bekantas bekantskapskretsar. Och dessa kan inte hålla den höga nivå i konsumtionen som skulle behövas, det är bara kul i början.

Pomperipossa
2008-11-12, 22:33
Jag har bara hört gott om Mary Kays produkter, MEN jag skulle inte ta jobbet för det. Det är trots allt ett "pyramidspel" eller vad man nu ska kalla det. Jag tror att det krävs mycket slit för att tjäna bra på det. Om du ser det mer som en hobby, go for it.

Mröff
2008-11-12, 22:45
Om startpaketet inte är för dyrt skulle jag köra.
Vad har du att förlora på det då?

Självklart kommer jag själv infinna mig på ett av dina säljpartyn.
Däremot är det inte en grej för mig, eftersom jag inte gillar att sälja saker..:D

Fortune
2008-11-13, 00:04
Nu måste jag komma och vara lite neggo också, jag gillade inte produkterna. Ansiktet var torrt som fnöske efter den behandlingen. Och så vill inte jag att mitt ansikte ska vara. Sminkprodukterna kanske var bra, det tänkte jag inte på. Men det var en jäkla massa pysslande bara för att göra rent ansiktet. När det finns vatten och olivolja, liksom. ;)

CodeMAN
2008-11-13, 00:27
Helt sant, jag hade tänkt att berätta exakt samma sak som hände mitt ex. En av hennes väninnor hade börjat sälja en grej-pryl, och försökte att få folk att haka på... Mitt ex kommentar efter att ha träffat henne var att hon minsann var en trevlig tjej tidigare, men nu skulle det inte gå att träffa henne igen utan att hamna i samma säljsnack.

Vad hette föresten det där bantningsmedlet som var så poppis för några år sen? Något fiberaktigt grej...

Fortune
2008-11-13, 00:53
Helt sant, jag hade tänkt att berätta exakt samma sak som hände mitt ex. En av hennes väninnor hade börjat sälja en grej-pryl, och försökte att få folk att haka på... Mitt ex kommentar efter att ha träffat henne var att hon minsann var en trevlig tjej tidigare, men nu skulle det inte gå att träffa henne igen utan att hamna i samma säljsnack.

Vad hette föresten det där bantningsmedlet som var så poppis för några år sen? Något fiberaktigt grej...

Herbalife? :unsure:

CodeMAN
2008-11-13, 01:07
Herbalife? :unsure:
Just det, mitt ex kompis sålde Herbalife.

Som ökenräven skriver så handlar det om trendprylar, för några år sen var det Herbalife, nu är det helt andra saker. Man kan kanske kolla med fd. Herbalife säljare om hur det gick för dem?

Ulvena
2008-11-13, 17:39
Jag har bestämt mig för att avstå, tydligen binder man upp sig mot den konsulent som värvar en och eftersom jag inte gillade henne så tror jag att det bästa är att inte ge sig in i något samarbete med henne heller.

Får hitta på något annat.

Tack till alla som svarade. :)

Svimfärdig
2008-11-13, 18:00
Jag är seeeeeeeeeeen men tycker du valde rätt madame. Som många andra sagt så blir det lite kompisnasande och man tröttnar efter en eller två ggr. Visst kan grejerna vara bra (inte hört talas om märket men så håller jag inte koll på allt heller) men det blir ofta att man köper det man ska ha i affär iaf till slut.
Any hur som haver så behöver jag ju inte sitta här och åsikta mig då beslutet är fattat. Så jag slutar skr...