handdator

Visa fullständig version : Är du medlem på FB?

Torsten
2008-11-08, 15:55
Orka men visst är det ett måste. Dom är både störst och elakast i dag och vem vill missa t.ex skvallertråden? Men vissa trådar undviker man naturligtvis av ren självbevarelsedrift.

Sven Hedin
2008-11-08, 15:57
Jo, jag har ett konto där. Eller två. Jag har två konton där.

Fortune
2008-11-08, 16:00
Jag har ett konto där sen flera år tillbaks men har nästan aldrig skrivit något.

Torsten
2008-11-08, 16:02
Jo, jag har ett konto där. Eller två. Jag har två konton där.Oj det var inte dåligt. Vad kallar du dig där? :unsure:

Sven Hedin
2008-11-08, 16:03
Amandapanda eller hate666.

Gullan
2008-11-08, 16:09

:lol:

Ja, jag har konton där, ett gäng. Flera stycken som jag inte vet om jag kommer ihåg lösenorden till. Ett mer eller mindre känt.

CodeMAN
2008-11-08, 16:10
My Little Conny :whistle:

Torsten
2008-11-08, 16:15
Amandapanda eller hate666.Ja det är väl sympatiska användare eller? Håller väl mest till i barn och familj har jag för mig? Själv gillar jag att bara läsa. Vem vill ha en tillsägelse eller bli bannad pg av nesliga KFK?:(

Sven Hedin
2008-11-08, 16:19
Jag törs nog påstå att dessa båda utgör själva ryggraden i den kunskapsbank som Flashback utgör för oss vanliga dödliga. Men du har rätt, det är dumt att sticka ut hakan på allehanda internetforum, för rätt som det är så blir man bannlyst för någont trivialt och helt oförargligt tilltag. Admin är grym när det kommer till sånt! FB-Admin alltså.

CodeMAN
2008-11-08, 16:21
Tyvärr är jag medlem, ja. Ett gäng konto har jag, "TonyFlow" är bannat, eftersom jag använde det under tiden jag var bannad. Sedan har jag "Maganda", som jag sökte amnesti med, och därför har det kvar, och "CodeMAN" förstås.

Gullan
2008-11-08, 16:22
Jag törs nog påstå att dessa båda utgör själva ryggraden i den kunskapsbank som Flashback utgör för oss vanliga dödliga. Men du har rätt, det är dumt att sticka ut hakan på allehanda internetforum, för rätt som det är så blir man bannlyst för någont trivialt och helt oförargligt tilltag. Admin han är grym när det kommer till sånt!

Ja, se vad han gjorde med den som utgjorde FBs hjärna, MLC. :fight:

Sven Hedin
2008-11-08, 16:23
Ja usch och fy!

Torsten
2008-11-08, 16:29
Jag törs nog påstå att dessa båda utgör själva ryggraden i den kunskapsbank som Flashback utgör för oss vanliga dödliga. Men du har rätt, det är dumt att sticka ut hakan på allehanda internetforum, för rätt som det är så blir man bannlyst för någont trivialt och helt oförargligt tilltag. Admin är grym när det kommer till sånt! FB-Admin alltså.Var det inte du som postade en tråd om piratkort och kom undan? Måste nog bara häpna i beundran över den bedriften. Respekt är bara förnamnet från den lynchmobben.

CodeMAN
2008-11-08, 16:30
Han postade väl ett kort på en pirat? :tihihi:

Sven Hedin
2008-11-08, 16:32
Det måste ha varit någon annan. Men absolut, en sån betydande prestation förtjänar all respekt.

Gullan
2008-11-08, 16:37
Mannenisvart... Ehhh... respektera? :rolleyes: Tror väl inte det. :tihihi:

https://www.flashback.info/showthread.php?t=271624

Sven Hedin
2008-11-08, 16:40
Nä inte han, han är ju avstängd. :tihihi:

Torsten
2008-11-08, 16:40
Han postade väl ett kort på en pirat? :tihihi:Så var det nog. Men känslan för humor på FB ligger väl i klass med likskändning.

CodeMAN
2008-11-08, 16:42
Så var det nog. Men känslan för humor på FB ligger väl i klass med likskändning.
Ja, "det hårda FB-klimatet"... :rolleyes:

Sven Hedin
2008-11-08, 16:51
Jag var just över hos FB-admin och bad om något belägg för att någon hade klarat sig undan banning efter att ha frågat om piratkort. Det såg ut så här:

tillsägelse

--------------------------------------------------------------------------------

Tja, du får en tillsägelse för din fjanttråd om att du ville köpa "piratkort". Vill du bli bannad för en skitsak får du ta i bättre än så.

Miriam
2008-11-08, 17:07
Jo jag har ett konto där men jag har skrivit väldigt lite mest pga av att inläggen i Laidback och den gamla Loungen inte räknas.

Jag är väldigt sällan in på FB mest för att jag tycker det har blivit tråkigt där men är det någon kändis som gjort bort sig så loggar jag in omgående för att få veta vem det är.

Jag heter samma där som här jag orkar inte med att hålla reda på fler än ett nick.

Ulvena
2008-11-08, 17:13
Ja, jag är medlem, samma nick där som här men jag loggar väldigt sällan in där nuförtiden, tycker att det blivit ett rätt tråkigt ställe.
Skvaller och vem som gjort vad är fortfarande roligt, de är väldigt snabba på att avslöja kändisar som gjort något.

CodeMAN
2008-11-08, 17:14
Vem är admin3 förresten? Vågar man spekulera om det? Jag har inte haft mycket kontakt med honom/henne, förutom när jag fick amnesti i år. Då fick jag ett meddelande från admin3, som var i stil med "Du fick amnesti. :trist:"

Jag ställde någon fråga om återställning av mitt lösenord då jag inte mindes vad jag använde för "Codeman"-kontot, och fick svar i samma stil: "Jag skickar ett återställningsmail. :trist:"

Torsten
2008-11-08, 17:24
Vem är admin3 förresten? Vågar man spekulera om det? Jag har inte haft mycket kontakt med honom/henne, förutom när jag fick amnesti i år. Då fick jag ett meddelande från admin3, som var i stil med "Du fick amnesti. :trist:"

Jag ställde någon fråga om återställning av mitt lösenord då jag inte mindes vad jag använde för "Codeman"-kontot, och fick svar i samma stil: "Jag skickar ett återställningsmail. :trist:"Gissar på bussen. Han är ju en av hörnstenarna för hela FB. Eller möjligen Lady T.

CodeMAN
2008-11-08, 17:26
Gissar på bussen. Han är ju en av hörnstenarna för hela FB. Eller möjligen Lady T.
Om det är LT så måste hon nog anstränga sig extra mycket för att hantera versaler och kommatering, för admin3s PMs var helt OK. :tihihi:

skumrask
2008-11-08, 17:47
Jag har två konton. Forumet är för litet för oss bägge.

Gullan
2008-11-08, 17:59
Gissar på bussen. Han är ju en av hörnstenarna för hela FB. Eller möjligen Lady T.

Rätt övertygad om att det INTE är Ruskig. Jag har funderat på Scramble? Vad tror ni om det?

Sven Hedin
2008-11-08, 18:01
Tobes? Han kan hoppa mellan avdelningarna och moderera och vad jag vet så är det ingen annan som kan det.

Mröff
2008-11-08, 18:07
Jag har bara en användare...forumet skulle inte klara av fler som mig...:tihihi:

CodeMAN
2008-11-08, 19:02
Rätt övertygad om att det INTE är Ruskig. Jag har funderat på Scramble? Vad tror ni om det?
Man kan nog inte helt utesluta RB dock, iom det är många som skulle känna igen hans stil så kan det vara en anledning till att skriva utan något som helst humor.

Tobes? Han kan hoppa mellan avdelningarna och moderera och vad jag vet så är det ingen annan som kan det.
En gång spekulerade du och jag om Tobes var ett smurfkonto där olika personer skrev varje gång. Admin3 beter sig nog likadant, dvs. helt själlös.

Sven Hedin
2008-11-08, 19:04
En gång spekulerade du och jag om Tobes var ett smurfkonto där olika personer skrev varje gång.

Det stämmer och jag funderar fortfarande på det. :)

Svimfärdig
2008-11-08, 22:06
Jooorå, är medlem. Är SJUKT less på skiten dock. Stör mig nåt makalöst på alla Drogakuten-frågor och folks stavning (brist på even). Jävla skitungar som är inne och dravlar. Stör mig minst lika mycket på ATT jag stör mig med. :mad:
Hade varit mer aktiv om jag inte ruttnat på idioterna som huserar där...dom "nya"...dom "gamla" har jag ingen bra koll på öht. Som vanligt. Jag vet iiiiiiiiiiiingenting om nånting... :skamsen:

Gullan
2008-11-20, 08:41
Ha! Jag tittade just lite på varningar och bannlysningar på FB och admin4 skriver på exakt samma sätt som en FB-mod (när han bannar). Kan det vara samma måntro? :tihihi:

CodeMAN
2008-11-20, 09:53
Ha! Jag tittade just lite på varningar och bannlysningar på FB och admin4 skriver på exakt samma sätt som en FB-mod (när han bannar). Kan det vara samma måntro? :tihihi:
Admin4 har börjat länka till medlemens profil h*n skriver om. Det är en nyhet i sig!

Vem kan h*n vara? :hmm:

Torsten
2008-11-20, 18:57
CodeMan du är väl en av dom få som fått amnesti? Hur gick det till och vem hjälpte dig att ansöka? Var det mycket trugande innan?

CodeMAN
2008-11-20, 19:21
CodeMan du är väl en av dom få som fått amnesti? Hur gick det till och vem hjälpte dig att ansöka? Var det mycket trugande innan?
Jag hade ett trollkonto sedan tidigare (så ovanligt va? :D), och skickade min amnestiansökan via det.

Skrev en detaljerad och saklig förklaring på varför jag borde kunna komma tillbaka, dvs. lite personliga orsaker som att jag hade slutat med alkoholen och därmed risken att jag skulle spåra ur var minimalt.

Sedan blev det tyst, i flera veckor, troligen 3-4, innan jag fick svaret om att jag hade fått amnesti. Nu var det så att det var jag själv som hade bett om att bli bannad, så jag kan tänka mig att det skulle bli svårare för någon som hade blivit bannad pga. regelbrott som trakasserier, piratkort, köp & sälj, osv.

N.E.R.D
2008-11-21, 15:21
Jag har tre nick på FB, när jag fyllepostar mycket med en, så tar jag en paus och anväder en annan tills dumheterna glömts bort:skamsen:

CodeMAN
2008-11-21, 15:32
Jag har tre nick på FB, när jag fyllepostar mycket med en, så tar jag en paus och anväder en annan tills dumheterna glömts bort:skamsen:
Hahaha, det kan nog behövas, ett smurfkonto alltså, i såna sammanhang. :D

Hur ofta dricker du?

Förresten:

http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=105 :whistle:

N.E.R.D
2008-11-21, 16:42
[quote=CodeMAN;30109]Hahaha, det kan nog behövas, ett smurfkonto alltså, i såna sammanhang. :D

Hur ofta dricker du?

Varje helg, är det fel? :skamsen:

Du är väl muslim tror jag, dricker du?
Hasch tror jag att jag läst att du röker, men det gör väl alla från Kurdistan :cool:

CodeMAN
2008-11-21, 17:07
Varje helg, är det fel? :skamsen:

Du är väl muslim tror jag, dricker du?
Hasch tror jag att jag läst att du röker, men det gör väl alla från Kurdistan :cool:
Nej fan, inget fel.

Gud vad du har lite koll på mig! :D

Jag är född muslim, men är numera agnostiker. Dessutom är jag inte från Kurdistan, så länge man inte tycker "turk som turk".... :p

N.E.R.D
2008-11-21, 17:14
Nej fan, inget fel.

Gud vad du har lite koll på mig! :D

Jag är född muslim, men är numera agnostiker. Dessutom är jag inte från Kurdistan, så länge man inte tycker "turk som turk".... :p
Jag visste att du var Turk, skulle bara retas lite ;)
Du som är så assimilerad, är du född i Sverige?

Själv ska jag kanske snart emigrera igen, har bott i Peru i många år tidigare, ska nog dra ner igen.

Många "nysvenskar" är svenskare än mig, jag är smittad av latinamerikansk kultur som min själ har absorberat.

CodeMAN
2008-11-21, 17:18
Jag visste att du var Turk, skulle bara retas lite ;)
Du som är så assimilerad, är du född i Sverige?
Nej, flyttade hit september 1994, drygt 14 år sedan.

Jag har så dålig koll på Sydamerika, det känns på något sätt avlägset. Men det finns inte mycket att se i Europa för min del, jag ska kanske sikta på världsdelar längre bort vid nästa resa.

Vad jobbar man med i Peru, som en västlänning alltså?

N.E.R.D
2008-11-21, 18:20
Nej, flyttade hit september 1994, drygt 14 år sedan.

Jag har så dålig koll på Sydamerika, det känns på något sätt avlägset. Men det finns inte mycket att se i Europa för min del, jag ska kanske sikta på världsdelar längre bort vid nästa resa.

Vad jobbar man med i Peru, som en västlänning alltså?

Jag hade egen rörelse, vill inte gå in för mycket på detta då jag vill vara anonym.
Berätta jag vad så vet alla vem jag är :whistle:

Ulvena
2008-11-21, 18:24
Jag hade egen rörelse, vill inte gå in för mycket på detta då jag vill vara anonym.
Berätta jag vad så vet alla vem jag är :whistle:

Är du en kändis? :w00t:

Sven Hedin
2008-11-21, 18:25
Jag tror att det är Roger Persson.

Ulvena
2008-11-21, 18:31
Jag tror att det är Roger Persson.

Nä, han åker väl inte till såna exotiska länder som Peru. :unsure:

Sven Hedin
2008-11-21, 18:33
Det kan vara en rökridå.

Ulvena
2008-11-21, 18:37
Det kan vara en rökridå.

:hmm:

Kan det vara så?

N.E.R.D
2008-11-21, 18:43
Det kan vara en rökridå.
Näfan, jag är gammal hårdrockare :tihihi:

Sven Hedin
2008-11-21, 18:43
Kan det vara så?
Oh ja, när han var på BS så påstod han att han hade varit dansare i broadwaymusikalen Oklahoma.

N.E.R.D
2008-11-21, 18:46
Oh ja, när han var på BS så påstod han att han hade varit dansare i broadwaymusikalen Oklahoma.
Pratar du om mig?
Har jag varit medlem på BS?
Det var mer än jag visste :ass:

Sven Hedin
2008-11-21, 18:47
Nej nej, Roger Persson alltså.

CodeMAN
2008-11-21, 18:51
NERD är nog en kändis, en forumkändis. Mer berättar jag inte... :p

N.E.R.D
2008-11-21, 18:53
Nej nej, Roger Persson alltså.
Sorry, är ingen kändis, men man kan hitta allt om man googlar, typ denna tråd om jag skriver för mycket.

CodeMAN
2008-11-21, 18:55
Denna tråd handlar dock inte om "allvarliga frågor", om en mod flyttar den till "Rökrutan" så indexeras den inte.

Då kan du berätta mer! :evilgrin39:

Christer
2009-05-12, 23:49
My Little Conny :whistle:
*Slumpbump*

Jag kom att tänka på dessa Conny-klassiker, av någon anledning:

https://www.flashback.info/showthread.php?t=264845
https://www.flashback.info/showthread.php?t=248104
https://www.flashback.info/showthread.php?t=245282

:D

Gullan
2009-05-13, 06:28
Ja Conny, ja. Han var bäst. Conny tillhör definitivt FB-historia. Å varför visslar du åt MLC, CodeMAN? Vad är det du tror att du vet? Du måste dela med dig. :)

CodeMAN
2009-05-13, 18:11
Ja Conny, ja. Han var bäst. Conny tillhör definitivt FB-historia. Å varför visslar du åt MLC, CodeMAN? Vad är det du tror att du vet? Du måste dela med dig. :)
Nja, jag vet lika mycket som du, varken mer eller mindre... :p

Gullan
2009-05-13, 18:51
Nja, jag vet lika mycket som du, varken mer eller mindre... :p

Hur kan du veta det? :cool:

Evert
2009-05-13, 19:26

:cry:

CodeMAN
2009-05-13, 20:51
Hur kan du veta det? :cool:
Kolla din PM-låda. Du berättade själv jue... :innocent:

Droidlife
2009-05-30, 16:35
På FB kallar jag mig för "MrCheeba".
Jag raggar affärskontakter, postar datormusik och en massa pubertala runkbilder i diverse trådar, med fokus på sneögon.

Edit: Jag är bannad i en vecka nu föresten. Det var av den anledningen som jag beslöt mig för att regga här (igen).
Dumt att jag inte har gjort det tidigare, men...man saknar psykisk energi för att ta itu med nymodigheter, och så vidare.

Torsten
2009-05-30, 16:46
Jag raggar affärskontakter, postar datormusik och en massa pubertala runkbilder i diverse trådar, med fokus på sneögon.

Edit: Jag är bannad i en vecka nu föresten. Det var av den anledningen som jag beslöt mig för att regga här (igen).
Dumt att jag inte har gjort det tidigare, men...man saknar psykisk energi för att ta itu med nymodigheter, och så vidare.Ja bra jobbat för att få en veckas bann. Vad var orsaken?:kaffe:

Droidlife
2009-05-30, 16:47
Ja bra jobbat för att få en veckas bann. Vad var orsaken?:kaffe:

Inga märkvärdigheter. Upprepade tillsägelser som jag inte hörsammade.

Christer
2009-05-31, 22:11

Dumt att jag inte har gjort det tidigare, men...man saknar psykisk energi för att ta itu med nymodigheter, och så vidare.
Välkommen! Själv kallar jag mig CodeMAN på FB. :whistle:

Sven Hedin
2023-07-27, 09:07
Jag kände lite på det för ett par månader sen. Det var några år sen sist. Men nä, det var inget kul.