handdator

Visa fullständig version : Tito...

Mröff
2008-09-12, 10:21
...vad är det som händer med Tito Beltran.

Han gråter i rätten.
Fd justitieminister Bodström är rabiat mot Tito.

Vilket drama.

Berätta för mig:

Vem är Tito?
Har han våldfört sig på barnflickan?
Varför har han samma namn som en ex-jugge diktator?

Kickan
2008-09-12, 11:23
Passar bara (än en gång) på att ge min respekt till Maria Lundqvist, för det civilkurage hon uppvisat.

På Titos övriga meritlista står bl a att han försökt köra ihjäl en granne med bil, samt pedofilat en sjuårig grannflicka och då smittat henne med könsherpes. Det där med 7-åringen gör att jag skulle kunna döda honom, långsamt och plågsamt, med mina bara händer. Om jag kom undan med det, givetvis. :|

Miriam
2008-09-12, 11:33
Men jag förstår inte hur äcklet klarar sig undan gång efter gång.

skumrask
2008-09-12, 11:33
Vad är det för civilkurage hon visat upp? Varför anmälde hon inte det på fläcken om hon var så säker på att ett brott begåtts utan tystar ned det hela tills drevet går?

För mig är det negationen av civilkurage.

Kickan
2008-09-12, 11:37
Hon gjorde det till slut i alla fall. Och hon har blivt hudflängd för det, inte för att hon väntat.
Nej det var hon själv som satte igång drevet, hon har inte väntat ut att nån annan skulle göra nåt. Om jag minns rätt, så inväntade hon att barnflickan skulle gå med på att anmäla.

skumrask
2008-09-12, 12:21
Blev hon inte snarare kontaktad av den där privatspanare, och anmälde först då?

Jag är inte så påläst, skulle gärna skicka Tito åt helvete, men Maria L framstår som rätt läskig egentligen.

Kickan
2008-09-12, 12:53
Den enda version jag har hört, är den hon berättade i rätten och aldrig ändrat, och aldrig blivit motsagd på heller. Nämligen att barnflickan varit helt förstörd, och inte velat anmäla, och bara velat glömma. Och att Maria anmälde när barnflickan ändrat sin inställning. Och Maria själv har haft dåligt samvete för detta, och är möjligen klandervärd, men hon gjorde det till slut iaf. Sen är det ingalunda självklart att anmäla, när målsägaren ber en att inte göra det. Varför hon är läskig har jag aldrig förstått, men den uppfattningen hade de flesta på FB när målet drogs igång, hennes läskighet bestod då i att hon var så äcklig och löjlig som ville sätta dit en oskyldig man bara för att hon är.. knäpp kanske?

Sven Hedin
2008-09-12, 13:25
:

Vem är Tito?

Då när han inte var känd så höll han kvällskurser i sång och musik uppe i Hjällbo. Det var väl Studieförbundet eller Medborgarskolan som stod för fiolerna, men när kursdeltagandet och medlemmarna började droppa av efter några uppmärksammade antastningar så försvann verksamheten.

Jag känner två på den tiden femtonåriga tjejer som tyckte att han var ganska så kletig.

På tal om namnet så vet jag en kille från Filippinerna som heter Rommel...

Kickan
2008-09-12, 13:32
"Rommel"? I dare say.. :unsure:

Apropå Tito så har han tydligen utnyttjat den där egenskapen vi alla har, att "inte kan väl JAG reagera, ingen annan gör det, jag har nog fel".

skumrask
2008-09-12, 15:06
Hur gammal var barnflickan då det hände? Hade det inte varit för den där sjuåringen med könsherpes hade jag nog varit rätt tveksam till hela rättegången, det faktum att det hänt så mycket liknande saker gör han till skyldig i folks ögon.

Men jag skulle inte känna mig så säker i hovrätten dock. Våldtäkt är våldtäkt, inte att ha betett sig moraliskt förkastligt.

Fortune
2008-09-12, 15:52
Hur gammal var barnflickan då det hände? Hade det inte varit för den där sjuåringen med könsherpes hade jag nog varit rätt tveksam till hela rättegången, det faktum att det hänt så mycket liknande saker gör han till skyldig i folks ögon.

Men jag skulle inte känna mig så säker i hovrätten dock. Våldtäkt är våldtäkt, inte att ha betett sig moraliskt förkastligt.
Hon var väl 18 vill jag minnas.

skumrask
2008-09-12, 16:00
Jag tycker inte att det är så konstigt att FB folket spekulerar. Hon följde med till rummet självmant, hjälpte uppenbarligen till med ta av sig kläderna och sov efter det inträffade kvar i sängen flera timmar. Sedan vill hon inte anmäla, Maria Lundqvist som är så "inlyssnande" och rakryggad väljer att hörsamma detta av hänsyn till flickans vilja, för att sedan flera år senare dras med i det hela igen då en privatspanare och tidigare polis börjar ringa.
Flickan vill då helt plötsligt anmäla.

Äh jag vet inte alltså..

pippi
2008-09-13, 17:48
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3308963.ab

skumrask
2008-09-13, 18:14
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3308963.ab (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fn yheter%2Farticle3308963.ab)

Maria tyckte tydligen inte att det var något konstigt att barnflickan följde med på Titos rum för att få "massage"..

Jaja, hur puckad får man vara.

Gullan
2008-09-13, 20:04
Maria tyckte tydligen inte att det var något konstigt att barnflickan följde med på Titos rum för att få "massage"..

Jaja, hur puckad får man vara.

Jag har insett att det finns flera olika sorters människor och en kategori, den allra vanligaste skulle jag tro, är vad vi skulle kalla godtrogen. De känner till hur det funkar i deras värld, väl avgränsad och har svårigheter att ens föreställa sig annat.

I deras värld är massage ingenting annat än just massage.

skumrask
2008-09-13, 20:50
Jag har insett att det finns flera olika sorters människor och en kategori, den allra vanligaste skulle jag tro, är vad vi skulle kalla godtrogen. De känner till hur det funkar i deras värld, väl avgränsad och har svårigheter att ens föreställa sig annat.

I deras värld är massage ingenting annat än just massage.

Mmmm, dessutom på Tito Beltrans hotellrum, en av de mest beryktade horbockarna i Svedala...
Alla på turnén var ju fullt medvetna om Titos stil, det står ju i vittnesrapporterna. Men Maria tittade bort förstås.

Kickan
2008-09-13, 21:15
Varför försvarar du Tito? *nyfiken*

skumrask
2008-09-13, 21:25
Varför försvarar du Tito? *nyfiken*

Därför att jag självklart försöker berättiga mig själv som våldtäktsman, vad trodde du?

elbastardo
2008-09-13, 22:39
Tito är oskyldig det måste ni förstå

hör bara hur vackert han sjunger
neHCFxNJHR8
han är som Jesus på vattnet, flickorna blir glada i hans närhet

Mröff
2008-09-13, 22:43
Är inte Tito en dvärg?

Sven Hedin
2008-09-13, 22:43
Det stämmer, han är dvärg.

Mröff
2008-09-13, 22:49
Inte för att jag vill framstå som fördomsfull, inte alls, men vem vill frivilligt ha sex med en dvärg som dessutom sjunger opera?

Han är med andra ord skyldig.

Kickan
2008-09-13, 22:53
Han är hysterisk, han avger ständigt motsägelsefulla utsagor, han hotar alla om misshagar honom, även domstolspersonal som bara gör sitt jobb.

Det är klart att det är domskälen som kommer att avgöra skuld eller ej, men mot bakgrund av ovanstående skulle jag nog säga att sannolikheten för att han verkligen ÄR skyldig är överväldigande.

Sven Hedin
2008-09-13, 22:54
Inte för att jag vill framstå som fördomsfull, inte alls, men vem vill frivilligt ha sex med en dvärg som dessutom sjunger opera?

Är det någon som har påstått någonting annat? Det är klart att han har gjort det, det säger ju sig självt. Dvärgar är ju behäftade med en enorm sexualdrift och som sydamerikan med gigantiska cojones så kan det inte gå på annat sätt. Dessutom så tror jag att musiken har präglat honom. Nej förresten, den har färgat honom. En färgad dvärg som sjunger opera... Vad fan väntar sig folk egentligen?

Miriam
2008-09-13, 23:00

Nu kom jag att tänka på en historia jag hörde för ett tag sedan.

Mannen kommer hem och hittar frun vilt knullandes en dvärg.
Han blir upprörd och skriker du lovade ju att sluta vara med andra män.
Hon svarar men älskling ser du inte att jag håller på att trappa ner.

Förlåt för OT.

Mröff
2008-09-13, 23:02
:lol::lol:

Jag tror fö att Tito är skyldig som satan.
Vem har intresse att sätta igång en sådan här känslig process, med så många kändisar inblandade, utan att det är ngt som är käpprätt åt helsike.

Birger
2008-09-13, 23:04
Även dvärgar har rätt till samliv.
Länk (http://www.exet.nu/html/bildarkiv/midgets.shtml) (nsfw)

Sven Hedin
2008-09-13, 23:07
Bridget the Midget? På tal om det så tror jag att Tito kommer att bli poppis på kåken. En liten knubbig kille som han får snart vänner. :)

Miriam
2008-09-13, 23:19
:lol::lol:

Jag tror fö att Tito är skyldig som satan.
Vem har intresse att sätta igång en sådan här känslig process, med så många kändisar inblandade, utan att det är ngt som är käpprätt åt helsike.

Jo men samtidigt känns det lite så här att hade det inte varit kändisar inblandade utan tex jag som hade kommit så långt efteråt och talat om att jag blivit våldtagen och lagt fram samma bevisning hade det inte ens blivit något åtal.
Det hade lagts ner i brist på bevis.

Man behöver bara läsa lite om rent solklara fall som läggs ner just när det gäller våldtäkter.
Sen tycker jag naturligtvis att det är bra att det här fallet togs upp och jag tror att karlfan är skyldig.
Om det beror på att jag alltid avskytt honom eller att han verkligen är skyldig det vet jag inte.

Torsten
2008-09-14, 08:01
Hur godtrogen kan en tjej vara? Först tar Tito av sig byxorna och sedan gör "barnflickan" utan ifrågasättande samma sak. Men säkert är han skyldig eller vad anser ni? Ska även bli interessant att följa målet med den då 6 åriga flickan som han tydligen smittade med herpes. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3308963.ab