Visa fullständig version : Spyflugan.
Jag har fått in en spyfluga. Hur ska man få ut den då?
Om jag skulle slå ihjäl den (vilket fan inte går då den är så snabb) så skulle den feta kroppen smeta ut sig mot underlaget.
Sånt tycker jag inte om. Kan man lura ut den på något vis????
Farmerlooker
2008-07-05, 11:51
Strunta i å tvätta dig ett par dar så ska du allt se att du kan lura'n om du vresar med bena utan några byxer eller troser. När den väl landar kniper du åt för att sen springa ut och släppa'n i de fria.
Jag har hört att man kan hypnotisera flugor genom att göra cirkelformade rörelser med ett pekfinger mot dem.
Testa det!
Du tar sedan upp det sömniga knyttet, läger försiktigt ner det ute, stänger dörren och viskar "10, 9,8,7..osv..vakna" genom nyckelhålet.
Flugan har rymt. Men jag tycker tråden ska få vara öppen. Det kan vara många som har samma problem som jag hade.
Jag saknar den lite. Jag döpte den till Hjördis. :cry:
Flugan har rymt. Men jag tycker tråden ska få vara öppen. Det kan vara många som har samma problem som jag hade.
Jag saknar den lite. Jag döpte den till Hjördis. :cry:
Ja, flugor kan vara riktigt trevliga och sociala typer. Förstår att du saknar henne, men hon kanske kommer tillbaka i morgon. Klockan är ju ganska mycket och Hjördis har nog bara lagt sig och sova.
Du skall se att hon kommer och pussar dig när du vaknar i morgon bitti.
Nu har jag bäddat åt Hjördis i en liten tändsticksask. Jag la i lite bomull som jag drog av från 4 topz.
KrämigaBajsTjyven
2008-07-07, 14:02
Denna här (http://img387.imageshack.us/img387/6716/flugdrparnxw9.jpg) fick jag av Jonas Björkman en gång, det är ett insektsracket med ström i som man kan klå upp flugorna med, alldeles kladdfritt.
(Även att rekomendera på bollarna, om man vill piffa till sexlivet lite) Till vänster på bilden är det senaste offret, och till höger en liten inzoomning av klistermärkena jag klistrar fast för varje liten krabat jag chockar.
:thumbup:
cAPS LOCK
2008-07-07, 14:08
dEN DÄR KRABATEN HAR JU SVULTIT IHJÄL EFTER ATT HA TRASSLAT IN SIG I ALLT DAMM DU SAMLAT PÅ. sNUSKIGA MÄNNISKA.
Ja en sådan vill jag ha. Fast inte mot Hjördis.
Jag har barn oxå.:peka:
dEN DÄR KRABATEN HAR JU SVULTIT IHJÄL EFTER ATT HA TRASSLAT IN SIG I ALLT DAMM DU SAMLAT PÅ. sNUSKIGA MÄNNISKA.
Damm är bra. Då blir golvet mjukt att gå på.
Jag, som är lite listig, brukar lägga upp ett klurigt spår av sockerbitar lagda med ett mellanrum på 22cm, från olika delar av huset och slutet på spåret vid ytterdörren!
Då får de även klura lite och tänka till lite innan de hjälps ut genom dörröppningen. Med van och varm hand.
Annars blir det mest en Östafrikansk Radar-variant med 87% DDT - verkligt effektiv. Och mig gör det inte så mycket att få sova på altanen då&då.
:)
KrämigaBajsTjyven
2008-07-07, 14:19
Hörru det där är inte damm.. det är en fjuntuss från katten! Dom ligger överallt i bostaden, och när flugan trasslade in sig var den redan död, så det så. :cooter:
Jag, som är lite listig, brukar lägga upp ett klurigt spår av sockerbitar lagda med ett mellanrum på 22cm, från olika delar av huset och slutet på spåret vid ytterdörren!
Då får de även klura lite och tänka till lite innan de hjälps ut genom dörröppningen. Med van och varm hand.
Annars blir det mest en Östafrikansk Radar-variant med 87% DDT - verkligt effektiv. Och mig gör det inte så mycket att få sova på altanen då&då.
:)
Hahahaha...
Hur har du kommit fram till just 22 cm...:D
Hahahaha...
Hur har du kommit fram till just 22 cm...:D
Det blev så av en händelse; låg på golvet och lade ut sockerbitar lite random, men så blev jag lite kissig och då dök det s.k. pisseståndet upp!
Så det blev måttstocken, ja själva kroppen bara. Huvudet användes inte som mått då det skulle blivit för långt avstånd mellan sockret.
:innocent:
Tack för det intressanta svaret.... :boff:
Tack för det intressanta svaret.... :boff:
I aim to please!