Visa fullständig version : Vi som vill börja röka
Christer
2008-09-07, 21:17
Eftersom vi ickerökare inte får vara med i rökslutartråden startar jag en tråd för oss som vill börja röka, för att på så sätt kvalificera oss för rökslutartråden. :yes:
Så, hur gör man? Viliket märke ska jag börja med?
Sven Hedin
2008-09-07, 21:23
Röd Prince!
Leta rätt på baksidan av en gymnastiksal eller ett bra buskage. Sen så är det bara att sätta igång.
Sven Hedin
2008-09-07, 21:25
Självklart.
Christer
2008-09-07, 21:27
Hmmm, egentligen borde rökare inte få skriva här, men det skulle ju bli svårt att få någon information då. :unsure:
OK, tack så långt. Fler frågor:
Måste man dra halsbloss, eller räcker det om man puffar lite lojt och ser blasé ut?
Pall Mall utan filter, halsbloss. Vardagscig. Galouise till fest.
Sven Hedin
2008-09-07, 21:35
Det räcker med s.k. munbloss de första gångerna och ifall ingen ser dig. Börja sedan med att öva dig på att blåsa ut röken genom näsan innan du blir mera hardcore och successivt öppnar upp dina luftvägar.
Pall Mall utan filter, halsbloss. Vardagscig. Galouise till fest.
Bra tips för nybörjare. :yes:
Man ska nog klara av att röka ett paket av Galouise utan något som helst problem.
Christer
2008-09-07, 21:37
Hur ska man hålla ciggen då? Böjda eller raka fingrar?
Hur ska man hålla ciggen då? Böjda eller raka fingrar?
Du ska hålla mellan tumme och pekfinger. Tummen nedåt, pekfingret uppåt. Ser coolast ut så. :cool: Eller så kan du köra med ett låååååångt munstycke.
Christer
2008-09-07, 21:40
Du ska hålla mellan tumme och pekfinger. Tummen nedåt, pekfingret uppåt. Ser coolast ut så. :cool: Eller så kan du köra med ett låååååångt munstycke.
Ser det inte lite fjolligt ut med munstycke? :skamsen:
Ser det inte lite fjolligt ut med munstycke? :skamsen:
Spelar det någon roll för dig? :evillaugh:
Christer
2008-09-07, 21:41
Spelar det någon roll för dig? :evillaugh:
SEXIST! :mad:
SEXIST! :mad:
Huh? Jag menade att jag inte trodde att det spelade någon roll för dig hur du uppfattades. Du är ju CodeMANs fjolla. :)
"Munbloss"? Det klarar jag. Har t o m bildbevis, och kanske ögonvittne i form av
en känd forumprofil
Min största blamage var att jag försökte tända och sög på fel ände av cigarretten. Har knappt vågat försöka börja sedan dess. :skamsen:
Christer
2008-09-07, 23:31
"Munbloss"? Det klarar jag. Har t o m bildbevis, och kanske ögonvittne i form av
en känd forumprofil
Min största blamage var att jag försökte tända och sög på fel ände av cigarretten. Har knappt vågat försöka börja sedan dess. :skamsen:
Vilken sida ska vara i munnen då? :unsure:
Det är just därför jag rekommenderade Pall Mall utan filter. Då spelar det ingen roll. :kaffe:
Har man inget cigarettmunstycke går det bra att använda en isärskruvad bläckpenna.
Sven Hedin
2008-09-08, 13:29
När det bara är en liten kort bit kvar på den filterfria cigaretten så kan man sätta fast den på en nål eller en vässad ståltråd. Det ger en bra och ganska laidback lodiskänsla.
Var det inte KEM (vila i frid!) som tipsade om att det gick att använda en pincett.
Det måste se väldigt fjolligt ut.
Sven Hedin
2008-09-08, 13:47
Nemesis1 på FB hade nog sagt att det såg skönt knarkigt ut.
Nemesis1 på FB hade nog sagt att det såg skönt knarkigt ut.
Jag har alltid misstänkt att det är skönt att knarka.
Jag har alltid misstänkt att det är skönt att knarka.
Ska du inte börja röka? Jag frågar inte nu för att kunna röka hemma hos dig, å nej. Utan jag är bara nyfiken... :)
Nix, har inte minsta lust med det.
Christer
2009-10-30, 00:52
*Slumpetibump*
Någon som har börjat röka sedan sist? Inte jag. Sedan det blev förbjudet att röka på krogen härom året så har jag till och med slutat med passiv rökning. Däremot är jag en klar passivsnusare för stunden. Det är lite coolt. :)
Passiv Snusare? Hur funkar det?
Jag har slutat snusa igår. Ingen hemsk abstinens ännu.
Christer
2009-12-10, 12:25
Passiv Snusare? Hur funkar det?
Jag har en granne som snusar, och vi brukar stanna och prata lite med varandra när vi möts. Det är väl ganska passivt?! :unsure:
Vet inte om det beror på lathet men jag stod över kvällsciggen och tog en kärringsnus istället...