Visa fullständig version : Tripprapport - annat än knark.
Alla experimenterar vi ngn gång med olika droger som t.ex. heroin, kaffe, sockerkaka eller italiensk salladskrydda.
Här vill jag höra olika tripprapprter från andra saker än sådant där "trashigt" pundartjafs. Fram med de riktiga experimenten.
Någon som ätit 30 paket digestive, två enlitersflaskor finsk senap etc etc...
Hur kändes det? Vilka fenomen/upplevelser hade ni? Vilken "set och settings" var det?
Christer
2008-08-20, 14:00
Jag skulle kunna berätta om en överdos Tyrkisk Peber, som jag tog efter en resa till Finland. Men ni vill nog inte höra det. Jo, vissa av er vill, men ni får inte... :whistle:
Överätning (binge eating):
Börja med stora mängder lagad, god mat. Stick emellan med ett glas vin. Efter en stund, pröva en annan sorts lagad, god, mat, och märk till din förvåning hur lätt även den slinker ner. Nu börjar en varm tryckkänsla spänna magen utåt, så här måste spädbarnet ha upplevt den trygga mättnaden efter en matning. Man ler lyckligt, och kommer plötsligt på att man har goda efterrätter i frysen/kylen. De slinker ner, liksom i en annan mage, som på kor. Man blir allt lyckligare, tv-programmen är plötsligt kul, man spritter av energi av den enorma blodsockerhalten. Varför inte lägga sig ner, i tv-soffan? En varm trygghet omsluter en, innnan man vet ordet av sover man en lycklig sömn ett par timmar. Sedan upp och borsta tänderna, i säng på riktigt, och efterföljande dagar mår man kanonbra, möjligen småirriterad på att jeansknappen skaver i midjan, men wtf, det kommer att gå över.
:)
För fan...kom igen Christer...du kan ju inte bara nämna en drog.
En tripprapport skall innehålla
1) dos och hur den intagits.
2) hur omgivningen var
3) din sinnestämning
4) upplevelser.
Överätning (binge eating):
Börja med stora mängder lagad, god mat. Stick emellan med ett glas vin. Efter en stund, pröva en annan sorts lagad, god, mat, och märk till din förvåning hur lätt även den slinker ner. Nu börjar en varm tryckkänsla spänna magen utåt, så här måste spädbarnet ha upplevt den trygga mättnaden efter en matning. Man ler lyckligt, och kommer plötsligt på att man har goda efterrätter i frysen/kylen. De slinker ner, liksom i en annan mage, som på kor. Man blir allt lyckligare, tv-programmen är plötsligt kul, man spritter av energi av den enorma blodsockerhalten. Varför inte lägga sig ner, i tv-soffan? En varm trygghet omsluter en, innnan man vet ordet av sover man en lycklig sömn ett par timmar. Sedan upp och borsta tänderna, i säng på riktigt, och efterföljande dagar mår man kanonbra, möjligen småirriterad på att jeansknappen skaver i midjan, men wtf, det kommer att gå över.
:)
Aaah...det där har jag också varit med om. Ofta när jag glömt att äta under en dag, och sedan sätter i mig en rejäl måltid. Då framkommer en lyckokänsla som inte är utav dess like och tuppluren blir ngt alldelens extra. Det är som du omsluts av varm fluffig bomull, och kommer i kontakt med de högre dimensionerna av tillvaron.
BigPack-tripp:
Köp en 2-liters GB BigPack. Börja äta. Börja frysa. Tappa upp ett varmt bad. Kryp ner, med glassen, och fortsätt ät. När man börjar huttra, tappa upp ännu hetare vatten. När paketen är tom kan man observar det sköna fenomenet att bränna sig på vattnet från utsidan, och ändå frysa och skaka.
Kanske skulle detta postas i nån fysexperiment-tråd?
Aaah...det där har jag också varit med om. Ofta när jag glömt att äta under en dag, och sedan sätter i mig en rejäl måltid. Då framkommer en lyckokänsla som inte är utav dess like och tuppluren blir ngt alldelens extra. Det är som du omsluts av varm fluffig bomull, och kommer i kontakt med de högre dimensionerna av tillvaron.
Amatör :tjurig:.
Jag pratar inte om att äta när man är hungrig, utan att äta för flera personer emellanåt, trots att man redan ätit normalt.
Ger helt klart en förhöjd livskänsla.
BigPack-tripp:
Köp en 2-liters GB BigPack. Börja äta. Börja frysa. Tappa upp ett varmt bad. Kryp ner, med glassen, och fortsätt ät. När man börjar huttra, tappa upp ännu hetare vatten. När paketen är tom kan man observar det sköna fenomenet att bränna sig på vattnet från utsidan, och ändå frysa och skaka.
Kanske skulle detta postas i nån fysexperiment-tråd?
Fy fan...det där var hardcore...låter ju skithäftigt. Är det ngn speciell smak man skall ha på Big Packet.
Det måste jag prova någon gång.
Amatör :tjurig:.
Jag pratar inte om att äta när man är hungrig, utan att äta för flera personer emellanåt, trots att man redan ätit normalt.
Ger helt klart en förhöjd livskänsla.
Det verkar lätt att OD:a
Vad händer då?
Voltaren-T-tripp:
Känn hur magen drar ihop sig i illamående redan när du vaknar på morronen. Känn hur huvudvärken annonserar sig genom att liksom pulsera skallen och synintrycken. Ta 2x25mg Voltaren-T. Efter en stund sprider sig en skön avslappning i axlarna. Huvudet slutar pulsera, magen känns normal. En lätt, luftig glädje fyller dig, om det beror på tabletterna eller frånvaron av smärta får vara osagt.
Varar nästan ett dygn.
Det verkar lätt att OD:a
Vad händer då?
Tja, man får ju inte göra det för ofta helt enkelt.
http://3quarksdaily.blogs.com/3quarksdaily/images/fat_1.jpg
Men lite då och då måste vara nyttigt, har jag räknat ut.
Det där tror jag inte på.
Häftigt att köra med trippar som bryter mot en dödssynd - frosseri.
Jag som minsann sett filmen Seven, vet att man kan sprängas inifrån.
För att inte tala om Monty Pythons Meningen med livet...:tjurig:
Det verkar skitläskigt både för en själv och omgivningen.
Christer
2008-08-20, 15:11
För fan...kom igen Christer...du kan ju inte bara nämna en drog.
En tripprapport skall innehålla
1) dos och hur den intagits.
2) hur omgivningen var
3) din sinnestämning
4) upplevelser.
Det märks att jag inte kan sånt här, va? :skamsen:
Det märks att jag inte kan sånt här, va? :skamsen:
Ja, faktiskt.
Du spelar inte i samma liga som Kickan.
Jag däremot är mer bekant med "trash"-knarket, och vill nu hitta andra kickar.
Svimfärdig
2008-08-25, 14:47
Den här tråden har inget i mitt delforum att göra.
Knark är KNARK och inget "trams"!
Flyttas till "Övriga frågor".
Enjoy.
/Mod.
Christer
2009-05-14, 22:08
*slumpetibump
Ingen som har trippat på sistone? :unsure:
jag har satt i mig en och en halv grillbricka med tjocka grillkorvar en gång
det var säkert lithells och det blir ungefär 14-15 stycken
di är asgoa och jag kan minnas mig hur välgrillade de var och tillsammans med pulvermos samt kosterfiskarns västkustsallad och ett par sofiero starköl
så gjorde det mig proppmätt
jag sket illa i ett par dagar efter det och fez som en galning, men det var det värt:kaffe:
oj jag glömde att jag intog detta i ensamhet på min altan, endast i sällskap av ett par katter som åt upp di andra korvarna, de som var kvar
En kompis till mig snortade wasabi en gång. Ska jag be honom om en tripprapport? :)
Christer
2009-05-15, 22:26
En kompis till mig snortade wasabi en gång. Ska jag be honom om en tripprapport? :)
Japp, gör det! :yes:
Jag har en kompis, Mållgan, som har snortat Salubrin. :whistle:
Ibland når jag högre höjder av att sniffa på det där skrapet man petar fram under tånaglarna :)
Förresten så föråt mig på ojäst semmeldeg en gång i unga år, mor stod och knådade deg en lördagmorgon och jag provsmakade oskuldsfullt några trådiga degklumpar i smyg. Senare samma förmiddag var jag bjuden på en barnföreställning på Angeredsteatern tillsammans med min faster, farbror och kusin. I början av pjäsen började jag må väldigt illa och rusade ut...jag spydde strax utanför toaletten och sen spydde jag en andra omgång i holken medan min faster torkade golvet utanför....därefter skjutsade hon hem mig i deras Volvo 66 medan jag fick hålla ut huvudet genom sidorutan för att inte riskera att befläcka interiören. Ett minne för livet :)
Några nya tripprapporter?
Själv har jag torskat rejält på mellanfil och AXA Guldmusli.
Äter bara fler och fler tallrikar per dag. Jag har tappat kontrollen, och äter nästan inget annat.
Någon som haft det problemet?
Mellanfil och musli är så jäkla trist, har du testat den himmelskt goda kombinationen naturell yoghurt och rårörda lingon? :)
Mellanfil och musli är så jäkla trist, har du testat den himmelskt goda kombinationen naturell yoghurt och rårörda lingon? :)
Fy helsike..det låter skitäckligt. :nono:
Felfelfel...det är ljuvligt gott, likaså kefir och fuktigt farinsocker :)
Denna morgon hade jag jordgubbsylt i yoghurten.
Felfelfel...det är ljuvligt gott, likaså kefir och fuktigt farinsocker :)
Bläääääääääääääääää:tunga:
Du har torskat på konstiga droger.
Jag kan även tipsa om att röra ihop lika delar fil och äpplemos, det kan jag äta hur mycket som helst av.