Visa fullständig version : Justerade djur
Igår kom Saga hem, haltandes. Hon har riktigt ont i sitt högra bakben och fräste ordentligt när jag försökte titta. Ska göra ett nytt försök idag, såg bara ett litet märke. Funderar på om hon blivit ormbiten? Hon stödjer inte på benet idag men har varit nere och ätit.
Picasso, som fortfarande är hängig och som jag tankar med vatten har både kissat och bajsat och ätit lite så jag är inte jätteorolig även då hans högra bakben är rejält svullet och ömt.
Nu har vi bara en ojusterad katt kvar. Vad fan är det med högra bakben? :mad:
Ni har inte ngn katthatare i krokarna? :unsure:
Sådana eländen kan ställa till med vad som helst.
Nu åker Gullan till veterinären och kollar katterna.
Ni har inte ngn katthatare i krokarna? :unsure:
Sådana eländen kan ställa till med vad som helst.
Näe, jag tror inte det. Det här är ju vischan och katter sköter stor del av "renhållningen". Dessutom är de två det gäller mycket skygga och går inte i närheten av främmande människor. Detta omfattar hela jordens befolkning förutom mig och Dagge.
Saga funderar jag på om hon kan ha blivit ormbiten men har inte hört att vi har annat än kopparödlor i närheten. Huggorm finns men en halvmil bort på ett väl avgränsat område och så långt går inte katterna.
Det är rätt dumt att katterna inte kan berätta vad som hänt. Men vi får hålla koll och åka till veterinären om det blir värre eller inte går över. Två konvalecenta katter. Det kommer att fräsas och morras mycket här ett tag nu.
Ang veterinären. Sist var det Elsa som hade ont, också i något ben och då åkte vi till veterinären som kände igenom henne och himlade med ögonen och konstaterade en lårkaka. Därför väntar vi ett tag. De äter, dricker, kissar, bajsar och haltar. Veterinären kommer inte att göra någonting alls. Så då kan vi lika gärna vänta. Skulle t.ex. Picassos ben vara av gör de ändå inget eftersom han stödjer på det. Då ligger det rätt och får självläka.
Ja, det är är jäkligt frustrerande när djur inte kan tala om vad som hänt eller hur de mår.
Sven Hedin
2008-08-17, 09:24
Jag har genom åren låtit justera följande på kisse:
Förlossning och sterilisering via akut kejsarsnitt
Två brutna ben
Tandsten
Njursvikt
Nån annan och mer svävande sjukdom. Jag tror det var nån maggrej.
sås på slipsen
2008-08-17, 11:07
Ofta beror katters skador på andra katter. Ett kattbett är inte att leka med ur bakteriesynpunkt.
Ofta beror katters skador på andra katter. Ett kattbett är inte att leka med ur bakteriesynpunkt.
Det finns några skitkatter härikring så gissningen är nog inte helt tokig. Saga har gått och gnällt för att hon vill gå ut, men inte då. Kan man inte gå ordentligt får man inte gå ut. :no:
Picassos sår.
http://i240.photobucket.com/albums/ff171/Glittret/CIMG1807.jpg
Den lilla pricken längst ner är det ursprungliga såret.
*slumpbump*
Uppdatering: Picassor är fortfarande förvisad till hemmets lugna vrå. I helgen fick han gå ut under ett tag, när vi hade koll. Frågan är om det verkligen gjorde hans liv lättare? Nu går han och mjau-gråter och vill uuuuuuut!!!! Såret har fått ett tunt lager hud nu så snart kan han få komma och gå som han vill. Det var en lång process det här.
Svimfärdig
2008-10-16, 21:33
Men kissen då... :( *lagar*
Han är fortfarande inte helt återställd, ett litet sår återstår men han får vara ute på helgen, när det är ljust (har har ju haft en tendens att gå vilse och just nu vill vi inte att han är borta i flera dygn).
I veckan hade Picasso besök. Han hade en trevlig stund, gissar jag, när vi kom hem fick jag städa.
http://i240.photobucket.com/albums/ff171/Glittret/CIMG1865.jpg
Han verkar ha haft en riktig kattfest. Har du någon aning om han festade till ensammen eller om gäster var inbjudna? :D