Visa fullständig version : Stockholmsfenomen
Här i stan är det drag må ni tro. Min förhoppning är att ni återkommer med fler nyheter och evenemangstips.
För närvarande är det en liten happening, som annonseras på tunnelbanan.
www.kondom08.nu
En speciell stockholmskondom är framtagen speciellt för firandet.
http://www.lafa.nu/upload_files/bilder/kondom08.jpg
Sven Hedin
2008-08-07, 09:50
Håller du den inte upp och ner? Jag tror att det står 80 och att tillverkaren försöker rida på retrotrenden. Öppnar man den så är den säkert snarlik den där Okeido eller XL som var så poppis på den där tiden. :yes:
Christer
2008-09-18, 22:52
*slumpbump*
Nyhet!
Jag kan meddela att vårt finansborgarråd emerita i Stockholm, Kristina "Kicki" Axen (hon tycks ha tappat ett efternamn på sistone), ska bli styrelseordförande för Junibacken! Det var väl...ehhh...otippat att en toppolitiker blir en sagotant, liksom! :)
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=829657
Hon var väl inne på torken för inte så länge sedan.
Det är vanligt.
Att stockholmare super...och berättar sagor...eller tror de lever i en sagovärld...:p
Christer
2008-09-18, 22:57
Hon var väl inne på torken för inte så länge sedan.
Det är vanligt. Att stockholmare super.
Jo, det kanske är så. Men ska man ta till sig sådant som Nangiala kanske man måste ta sig en hutt.
Här är by the way en dokumentär om hur man spelar fotboll mot Nagiala IF:
VhybEnyhxzY
Jag hade faktiskt en sådan där jacka som tränaren för en så där 20 år sedan! :)
Undertecknad ska besöka huvudstaden den 11-12 oktober, är det någon som har några bra tips på intressanta evenemang eller andra begivenheter den helgen?
Undertecknad ska besöka huvudstaden den 11-12 oktober, är det någon som har några bra tips på intressanta evenemang eller andra begivenheter den helgen?Det planeras en stor demonstration mot övervakningssamhället kallad "Freedom Not Fear" den 11. En internationell rörelse som demonstrerar i olika huvudstäder. Samling vid Mynttorget tror jag.
Ett givet utflyktsmål för Östen borde vara något av de större reningsverken i staden.
Reningsverk i all ära men jag tänkte närmast på intressanta konstutställningar, diktaftnar och annat kultuellt. Ibland kan man behöva fokusera på annat än bajs...
Reningsverk i all ära men jag tänkte närmast på intressanta konstutställningar, diktaftnar och annat kultuellt. Ibland kan man behöva fokusera på annat än bajs...Tidningen Sthlm city brukar ha en evenemangsbilag även på nätet.
Reningsverk i all ära men jag tänkte närmast på intressanta konstutställningar, diktaftnar och annat kultuellt. Ibland kan man behöva fokusera på annat än bajs...
Såg just en intressant konstutställning som jag själv skulle vilja gå på.
Nationalmuseum - Lura ögat. Fem sekels bländverk.
Invigning 25 september.
http://www.nationalmuseum.se/NMTemplates/NMSingleExhibition____6657.aspx
Där har de ett schysst fik också.
mröffan och östen kan fika o gå på toa tillsammans... :evilgrin39:
glöm inte kameran
Såg just en intressant konstutställning som jag själv skulle vilja gå på.
Nationalmuseum - Lura ögat. Fem sekels bländverk.
Invigning 25 september.
http://www.nationalmuseum.se/NMTemplates/NMSingleExhibition____6657.aspx (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.nationalmuseum.se% 2FNMTemplates%2FNMSingleExhibition____6657.aspx)
Där har de ett schysst fik också.
Verkar ju vara en intressant utställning, tack för tipset! :)
sås på slipsen
2008-09-19, 12:55
Den där vill jag också gå på. Verkar sketakul. :)
Ja, den utställningen vill jag också analysera.
Och som av en händelse är även jag i Sthlm 11-12 okt, så varför inte sammanstråla allesammans på muggenfiket på nationalmuseum?
Fredagen den 26/9 ska jag till huvudstan och bo i lyxsvit. Jag tänker fan inte göra nåt annat än bada bubbelpool å knulla. :tjurig:...............
.............eventuellt tänker jag bajsa också :tihihi:
Bara så ni vet
Ja, den utställningen vill jag också analysera.
Och som av en händelse är även jag i Sthlm 11-12 okt, så varför inte sammanstråla allesammans på muggenfiket på nationalmuseum?
Ja, men vi träffas alla den helgen och bajsar simultant på toaletten. Den som tror att den ev. inte får ut ngt måste ta laxermedel.
Sedan ser vi på utställningen och fikar.
Eller kanske i omvänd ordning?
hur skall vi få plats på toaletten? :unsure:
Mäh...vi bajsar på olika toaletter med pratar med varandra i walkie talkie...:whoco5:
Finns det hjärterum så finns det stjärterum :)
Sedan finns det en restaurang på Söder som heter Matkultur.
Det går ju att få till Magkultur om du vill, också relaterad till bajs.
Kan vara en trevlig restaurang att käka på. I anslutning till denna finns den småhippa lilla baren El Mundo.
Där kan man se kända konstfotografer, som du inte känner igen utseendet på, och alltså inte lägger märke till. Ibland sitter Christian Falk i ett hörn och glor på folk också.
http://www.matkultur.nu/
Får testa det matstället, det kanske även blir ett besök på toaletten.
Fast nog var Falken bättre förr, jag minns att han fick till väldigt svängiga basgångar i Blacknuss allstars.
Är du förtjust i svängiga basgångar Östen?
Vilken är mest svängig, om vi tänker 1900 och 2000-tal?
Oj vad svårt! Det beror ju helt på vilken genre vi snackar om.
Oj vad svårt! Det beror ju helt på vilken genre vi snackar om.
Ta den som ligger dig närmast hjärtat...:)
Sedan finns det en restaurang på Söder som heter Matkultur.
Det går ju att få till Magkultur om du vill, också relaterad till bajs.
Kan vara en trevlig restaurang att käka på. I anslutning till denna finns den småhippa lilla baren El Mundo.
Där kan man se kända konstfotografer, som du inte känner igen utseendet på, och alltså inte lägger märke till. Ibland sitter Christian Falk i ett hörn och glor på folk också.
http://www.matkultur.nu/
Förresten, hur välbesökt brukar Matkultur vara? Tror du att man behöver boka bord om man vill gå dit en fredag eller lördagkväll?
Ta den som ligger dig närmast hjärtat...:)
Georg Riedel och Dan Berglund är ju bra svenska basister, Greg Lake gillar jag också :)
skumrask
2008-09-22, 14:41
En mamma ~40 och hennes son ~17 står i kassan för att betala då mamman börjar lägga en massa mynt i röda korsets insamlingsbössa.
Dottern: Men mamma vad gör du!?
Mamman tittar ner och upptäcker vad hon håller på med.
Mamman: Haha, oj, jag trodde det var en sån där myntautomat!
Var du du, Ulvena?
Storpotäten
2008-09-22, 14:46
v_epgGbog9k
så nu är det bevisat att Stockholm är misär :)
En mamma ~40 och hennes son ~17 står i kassan för att betala då mamman börjar lägga en massa mynt i röda korsets insamlingsbössa.
Dottern: Men mamma vad gör du!?
Mamman tittar ner och upptäcker vad hon håller på med.
Mamman: Haha, oj, jag trodde det var en sån där myntautomat!
Var du du, Ulvena?
Nä, jag har betalar väldigt sällan kontant, så iofs hade det kunnat vara jag men det var det inte.
Christer
2008-10-16, 18:30
Tidningen Sthlm city brukar ha en evenemangsbilag även på nätet.
*Slumpbump*
Östen kanske skulle föredra en lavemangsbilaga? :unsure:
Bumpelibump!
Jag ska till Stockholm nästa helg och bo på ett hotell som tyvärr saknar parkeringsplatser. Är det någon obsklassare som har några bra tips på var man bäst gör av en bil vid Slussen eller Gamla stan?
Bumpelibump!
Jag ska till Stockholm nästa helg och bo på ett hotell som tyvärr saknar parkeringsplatser. Är det någon obsklassare som har några bra tips på var man bäst gör av en bil vid Slussen eller Gamla stan?Var nog evigheter sedan jag ägde en bil. Men finns det inte fortfarande gott om plats i parkeringsgaragen i gamla Klara? Annars kan du nog tyvärr göra bäst i att lämna bilen hemma. (bor faktiskt i kvarteren och vet att P-vakterna inte tvekar att bärga):kaffe:
Finns inte det där parkeringshuset som är insprängt i berget kvar? Alldeles nära Sjöfartshotellet?
Finns inte det där parkeringshuset som är insprängt i berget kvar? Alldeles nära Sjöfartshotellet?Nu håller dom ju på att rusta upp hela slussen. Tror aldrig att det funnits någon parkering där. Om inte OK macken har borrat sig längre in förståss.
Usch ja, sicket helgerån att förfula gamla vackra slussen som varit intakt sedan 30-talet!
Men var fan ska jag göra av min 490 cm långa bil då? :unsure:
sås på slipsen
2009-05-23, 01:00
Slussengaraget betjänar Grand Hotel med parkeringstjänster. :yes:
Ere pålitligt därå? Eller ere risk att Kenta å Stoffe kommer å snor kassettradion medan jag spankulerar på Söders höjder? :unsure:
Kenta och Stoffe är döda...:(
Christer
2011-08-11, 19:05
Kenta och Stoffe är döda...:(
:(