Visa fullständig version : Vill ni ha kanin?
En av mina mer avslappnade vänner, har "råkat" ha en hon och en hankanin i samma bur. Hon tänkte inte på kaniners intesse av att kn***a
Oooops...kom det två kullar på raken av kaninungar.
Är det någon/någons barn som är sugen på att skaffa kanin.
Mamman är hermelin och pappan vädur.
Kull 1 - omedelbar leverans
2 hanar - svarta med lite längre mjukt päls. Uppåtstående öron
1 hona - brun/grå med silkesmjuk päls
Kull 2 - leverans om 2-3 veckor
2 hanar - brunbeiga.
De finns i centrala sthlm.
Skicka ett PM till Fröken om någon är intresserad.
En av mina mer avslappnade vänner, har "råkat" ha en hon och en hankanin i samma bur. Hon tänkte inte på kaniners intesse av att kn***a
Oooops...kom det två kullar på raken av kaninungar.
Är det någon/någons barn som är sugen på att skaffa kanin.
Mamman är hermelin och pappan vädur.
Kull 1 - omedelbar leverans
2 hanar - svarta med lite längre mjukt päls. Uppåtstående öron
1 hona - brun/grå med silkesmjuk päls
Kull 2 - leverans om 2-3 veckor
2 hanar - brunbeiga.
De finns i centrala sthlm.
Skicka ett PM till Fröken om någon är intresserad.
Finns det bra och lätta recept oxå som man kan få med på köpet liksom? :drool:
Nu är du sådär bångstyrig igen...:handbags:
Jag är också intresserad. Mat Lekkompis till Diesel. :yes:
Nu är du sådär bångstyrig igen...:handbags:
http://img.photobucket.com/albums/v89/peppeg/catfight.gif
EDIT; ohh ohh - svartvinbärsgelé!! Det är gott till kanin mat
Nu vägrar jag att skriva mer i denna tråd. :tjurig:
http://westerdahl.blogg.se/images/kanin_tupp_1202635316.jpg
Sven Hedin
2008-07-21, 16:57
Skvaderns föräldrar fångade av en påpasslig fotograf?
http://debacle.org/gallery/d/15493-2/IMG_0534.jpg
Sven Hedin
2008-07-21, 17:25
Jag har för mig att den finns i Sundsvall...
Har jag berättat när min dotter och hennes kompis lekte med kompisens kaniner?
De gick och bar varsin på villagatan. Plötsligt börjar ena kaninen kissa. Flickan håller ut den från kroppen så kisset hamnar på gatan. Men sen är ju kaninen våt undertill, så de tar den andra kaninen och torkar av den första med. Den andra kaninen torkas sedan av i gräset, varefter promenaden fortsätter.
Har jag berättat när min dotter och hennes kompis lekte med kompisens kaniner?
De gick och bar varsin på villagatan. Plötsligt börjar ena kaninen kissa. Flickan håller ut den från kroppen så kisset hamnar på gatan. Men sen är ju kaninen våt undertill, så de tar den andra kaninen och torkar av den första med. Den andra kaninen torkas sedan av i gräset, varefter promenaden fortsätter.
HAHAHA!! :D
Det är konstruktivt tänkande!
Har jag berättat när min dotter och hennes kompis lekte med kompisens kaniner?
De gick och bar varsin på villagatan. Plötsligt börjar ena kaninen kissa. Flickan håller ut den från kroppen så kisset hamnar på gatan. Men sen är ju kaninen våt undertill, så de tar den andra kaninen och torkar av den första med. Den andra kaninen torkas sedan av i gräset, varefter promenaden fortsätter.
:lol: Ungar...
Mröff: Skumrask har ju visat intresse för halvvilda djur han kanske är intresserad. Undrar förresten hur det gick med andjakten?
Nä ingen andjakt för mig. Misstänker att den går av stapeln mig förutan.
Nä ingen andjakt för mig. Misstänker att den går av stapeln mig förutan.
Du skulle ju ansvara för filmningen. Vi förväntades oss en riktig skakig dogmafilm. *besviken*
Jag tycker den här tråden har spårat ur...tänk på att det är fem små liv vi pratar om..:cry:
Jag tycker den här tråden har spårat ur...tänk på att det är fem små liv vi pratar om..:cry:
En söndagsgryta för fem personer? :yes:
En söndagsgryta för fem personer? :yes:
Hur skulle du laga till den då vilken krydddning vilka ingredienser förutom Kanin?
Svimfärdig
2008-07-22, 12:05
Har jag berättat när min dotter och hennes kompis lekte med kompisens kaniner?
De gick och bar varsin på villagatan. Plötsligt börjar ena kaninen kissa. Flickan håller ut den från kroppen så kisset hamnar på gatan. Men sen är ju kaninen våt undertill, så de tar den andra kaninen och torkar av den första med. Den andra kaninen torkas sedan av i gräset, varefter promenaden fortsätter.
Hahahahaa.
Jag tycker den här tråden har spårat ur...tänk på att det är fem små liv vi pratar om..:cry:
JA! Jag håller med. Otäcka människor! Fler ekliga förslag och jag blir ARG MODERATOR!
Jag ska höra mig för om nån vill ha en kanin.
Är det bättre eller sämre för en katt om kaninerna är så unga? Jag pratar om smältproblem förstås. :)
Är det bättre eller sämre för en katt om kaninerna är så unga? Jag pratar om smältproblem förstås. :)
Jag tror de skall vara så stora som möjligt, och ha stora tänder. Tänder brukar bara komma ut osmälta.
skumrask
2008-07-27, 18:18
Jag har redan haft kanin i vuxen ålder, fick en om halsen pga ett ex som förbarmade sig över den eftersom den skulle nackas annars.
Sedan drog hon till italien, men Fredag som han hette blev kvar. Tjejen ifråga blev också kvar. I italien alltså.
Jag hade ingen koll på kaninskötsel så han gick omkring i lägenheten som en liten hund, hade inte ens bur. Det var mysigt när man kom hem, man kunde glutta lite på brevinkastet som hörde man klorna komma sättandes över parketten, försiktigt först men sedan i full karriär. Sedan upp på bakbenen och den raspiga lilla tungan som slickade en på fingertopparna genom brevlådan.
PS: Koolaid, om du skall rippa mig på ms etc eller göra dig lustig så kan du ju åtminstone försöka göra det bra.
Skummis - det är ju den högsta formen av smicker :D
Alltså, med tanke på forumträffar å sånt. Kan inte vi laga kanin till någon träff? Eller ännu bättre, bjuda Skummis till någon träff så att han kan laga kanin åt oss?
Det är ju bättre att bli uppäten än att bli hemlös?
skumrask
2008-07-28, 13:06
Smicker? Nåväl, jag försökte bara utmana dig till travestera mig skickligt om du nu ändå skall ge dig på det. Det var ju inte ett dugg likt.
Kanin kan jag nog laga till, men det är ju sådana där stora feta köttkaniner man i regel äter, inte alls söta dvärgvädurskaniner. Jag åt kanin i veckan, faktiskt. I Padova.