Visa fullständig version : Kattsand.
Svimfärdig
2008-07-21, 08:41
Vad använder ni? Jag köper så ofta jag kan Pussi kattsand. En blå påse. Den är grymt bra men lite dyr för min ficka just nu. Klumpar skitbra och luktar nada. Nackdelen är att sanden är fin och det blir lite sandigt istället för grusigt efter katterna.
Eldorados (den är skitbilllig på Willys) är nästan lika bra.
Har någon testat att toaletträna (http://www.coolstuff.se/p468/product_info.html?ref=23&affiliate_banner_id=1)sin katt? Verkar ju smidigt som fan. :o
Jag köper Toa-lätt till min råtta Beppe. Det luktar pappersmassa.
Funkar till råttor, men har ingen aning om katter.
Svimfärdig
2008-07-21, 08:50
Skitkass till katter. KÖP INTE kan jag säga.
Beppe har det bra han. :) Kan tänka mig att det funkar jättebra till små gnagare.
Skitkass till katter. KÖP INTE kan jag säga.
Beppe har det bra han. :) Kan tänka mig att det funkar jättebra till små gnagare.
Jag kan faktiskt tänka mig att det funkar skitdåligt till katter. För miljövänligt och borde behöva bytas fem gånger per dag. Något mycket mer kemikaliskt skulle jag ha till en katt (plus en doftgran från OK), deras lådor brukar ju lukta som faaaaaaaan annars.
Har någon testat att toaletträna (http://www.obsklassen.se/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.coolstuff.se%2 Fp468%2Fproduct_info.html%3Fref%3D23%26affiliate_b anner_id%3D1)sin katt? Verkar ju smidigt som fan. :o
Hehehe:
Kattungar under 3 månader ska inte använda Litter Kwitter.
Jag undrar varför? *PLOPP* :p
Jag blev sugen på den nu när jag såg den. Diesel är otroligt smart, han skulle säkert lära sig att använda den bums.
Problemet med toa-lätt är att bitarna är så stora att de syns (och känns, när man trampar på dem) för lätt, och det är ingen fin syn att ha en massa små pappersbitar på golvet runt lägenheten. Sandbitar syns ju inte lika lätt.
Jag provade de där vita kristallerna i början, min syster tyckte att de tog bort lukten rätt bra. De hade dock stora korn, dvs. samma problem som med toa-lätt. Just nu använder jag sand med medelstora korn, kan inte komma vad den heter, men har en röd förpackning.
Svimfärdig
2008-07-21, 09:20
Jag kan faktiskt tänka mig att det funkar skitdåligt till katter. För miljövänligt och borde behöva bytas fem gånger per dag. Något mycket mer kemikaliskt skulle jag ha till en katt (plus en doftgran från OK), deras lådor brukar ju lukta som faaaaaaaan annars.
Naaej alltså det luktar inte alls illa om man har rätt sand. Och så bör man ju skura lådan ibland. :)
Vi kör med världens jättebästaste kattsand. Det är samma skit som de slänger ut vid oljesanering men i finare form och med barnpuder i. När jag orkar lyfta arslet ur soffan ska jag gå och kolla vad det heter.
Kattlådan står i hallen under en trappa och det luktar absolut ingenting, nada. Skitdyrt men man tar bara bort kissklumpar och bajskluttar så ekonomiskt är det ändå en succé. Byter aldrig märke!
Christer
2008-09-17, 22:58
*slumpbump*
Jag använder inte kattsand, jag har en helt ordinär toalett här hemma. Någon katt har jag inte heller.
Kan den ersätta müslin som filtilltugg?
Nja...förvisso verkar den vara möjlig att käka. Det kan dock vara lite näringsfattigt och småäckligt. Jag tycker nog du skall fortsätta med din vanliga müsli.
Sven Hedin
2008-09-25, 23:29
*slumpbump*
Om man vill vara lite wild and crazy och göra tvärt om då? Det finns ju skitbilig müsli som är helt utan russin och sånt där.