handdator

Visa fullständig version : Bloggar vi gillar

Gullan
2009-06-25, 22:01
Roy-Egon Kleveman är en favvis. Nu bloggar han iofs inte så himla mycket men när han skriver är har oftast rätt ilsk och välformulerad

http://roy-egon.blogspot.com/2009/06/forruttnelsen-i-den-svenska-rattsstaten.html

Christer
2009-06-25, 22:05
Jag står normalt inte ut med personliga bloggar där folk berättar om sina liv; det är så enormt ointressant eftersom de flesta som jag har råkat titta in till inte är några större skribenter (det är i all ära inte jag heller, men jag bloggar inte heller).

Däremot tittar jag i studiesyfte in på ett par bloggar som är mer av nyhetskaraktär. :)

Hmm, skulle man länka nu? :unsure:

Gullan
2009-06-25, 22:18
Jag står normalt inte ut med personliga bloggar där folk berättar om sina liv; det är så enormt ointressant eftersom de flesta som jag har råkat titta in till inte är några större skribenter (det är i all ära inte jag heller, men jag bloggar inte heller).

Däremot tittar jag i studiesyfte in på ett par bloggar som är mer av nyhetskaraktär. :)

Hmm, skulle man länka nu? :unsure:

Ja, det skulle man.

Det är just det jag gillar med Roy-Egon. Han bloggar om företeelser och har ett rätt mustigt språk. Idag handlar det om rättsstaten med riktning jäv-domaren i Piratebay-rättegången.

Christer
2009-06-25, 22:23
Ja, det skulle man.
Jag vet inte om jag vågar, eftersom de representerar åsikter jag inte riktigt vill förknippas med, även om jag tycker att de är intressanta. :skamsen:

Jo, beträffande personliga bloggar så upptäckte jag att en granne har en sådan. Men när vederbörande berättade om att h*n varit otrogen så var det inte så kul längre... :(