handdator

Visa fullständig version : Om du fick välja fritt resmål

Torsten
2009-04-17, 22:41
Och dessutom betalar någon annan kalset vart bär kosan? Själv tycker jag att New Zealand verkar lockande men vart reser du om du själv får välja?

Sven Hedin
2009-04-18, 00:09
Bouvetön i sydatlanten. Japp, jag är helt allvarlig.

CodeMAN
2009-04-18, 00:37
Krysning till Karibien, utan tvekan. Mycket pretto, jag vet, men det är ju inte jag som betalar... :D

Svimfärdig
2009-04-18, 01:03
Cooköarna och jag skulle ta en enkel biljett (packa ner mina katter och min dator bara). Odla gräs och bli än mer pantad i huvudet. :p

Gullan
2009-04-18, 05:19
Varför inte Nordvietnam? Den sista helyllediktaturen.

Sven Hedin
2009-04-18, 06:13

Finns verkligen Nordvietnam nuförtiden? Nordkorea kan jag gå med på som föremål för en sån här exklusiv drömresa, men... Näää, Hanoi och FNL är inte vad det har varit.

Kickan
2009-04-18, 08:05
Gullan, jag måste få veta: är du uppe vid femtiden en lördagmorgon för att du inte gått och lagt dig, eller för att du redan vaknat? :p

Mröff
2009-04-18, 09:01
Dessutom uppe vid den tiden och längtar efter att bo i en diktatur....:D

I det sammanhanget måste jag nästan slå ett slag för militärjuntan, och då kan Burma (eller Myanmar som är det mer korrekta diktatoriska namnet) vara ett bra resemål.

Nordkorea är dock väldigt intressant eftersom det är en nekrokrati. Landets ledare har varit död ett bra tag nu.

Skall fundera var jag vill åka. :hmm:
Just idag är jag mest benägen att ligga i en säng hela dagen.

Gillar att ligga i hängmattor, så var skall jag åka? Det skall samtidigt vara ett lite knasigt ställe, som drar dit folk vilka gör lite roliga knassaker man kan skratta åt och diskutera.

CodeMAN
2009-04-18, 12:45
Gillar att ligga i hängmattor, så var skall jag åka? Det skall samtidigt vara ett lite knasigt ställe, som drar dit folk vilka gör lite roliga knassaker man kan skratta åt och diskutera.
Du kan besöka Svimmis och mig på Cooköarna (hennes förslag var nog bättre :innocent:) och röka vårt egenodlat gräs.:yes:

Fortune
2009-04-18, 15:06
Gullan, jag måste få veta: är du uppe vid femtiden en lördagmorgon för att du inte gått och lagt dig, eller för att du redan vaknat? :p
Hon hade vaknat, skulle visst ut på resande fot om jag fattade saken rätt. Men som vanligt så kan jag ha fått allt om bakfoten. Men annars brukar hon ju kliva upp vid den tiden.

Jag var också vaken då och hade gått och lagt mig en gång. :mad:

Svimfärdig
2009-04-18, 16:38
Du kan besöka Svimmis och mig på Cooköarna (hennes förslag var nog bättre :innocent:) och röka vårt egenodlat gräs.:yes:
:yes:

Mröff
2009-04-18, 16:47
Kanske det kanske. Ni röker på och jag sitter och skrattar åt alla knasigheter ni gör på cocköarna.

såg förresten att det har kommit lagförslag i San Fransisco om att legalisera plantorna.

Tånagel
2009-04-18, 18:33
lappland har alltid lockat mig så det hade det fått bli

Ulvena
2009-04-18, 20:29
En sån fråga, jag har ju varit på många platser och i många länder men en rundresa i Sydamerika skulle jag kunna tänka mig eller i den del av världen som kallas Afrika.

Afrika är nog mest lockande faktiskt, efter mitt besök i Senegal fick jag lite åt återvändskänsla faktiskt. Afrika är den kontinent jag inte besökt så mycket och jag skulle vilja utforska den mer.

Gullan
2009-04-22, 19:18
Finns verkligen Nordvietnam nuförtiden? Nordkorea kan jag gå med på som föremål för en sån här exklusiv drömresa, men... Näää, Hanoi och FNL är inte vad det har varit.

Tur att du vet vad jag menar. Nordkorea förstås! :skamsen:

Gullan
2009-04-22, 19:19

Jag var uppe för att klockan hade ringt. Packade ihop det sista och sen åkte jag till Arlanda för att ta ett flygplan till Italien. :cool: Nu är jag hemma igen.

Stortån
2009-04-30, 21:43
En båtresa till Antarktis.

Fortune
2009-04-30, 21:47
Jag har funderat och funderatm en inte riktigt kommit fram till nåt. Jag trivs ju så bra hemma.

Ulvena
2009-04-30, 22:02
Fortfarande Afrika, ev. får jag åka till Liberia inom en inte alltför kort tid, det är spännande. :yes:

Torsten
2009-04-30, 22:14
Fortfarande Afrika, ev. får jag åka till Liberia inom en inte alltför kort tid, det är spännande. :yes:Ja Afrika är spännande. För oss som inte är lika beresta verkar det tyvärr vara som ett enda stort land. Men gissar att det är som att betrakta t.ex Europa som ett enda och likformat landområde.

Miriam
2009-04-30, 22:26
Jag skulle vilja åka transsibiriska järnvägen mest bara för att jag älskar att åka tåg.
Sen tror jag att det är en vacker resa.

Östen
2009-04-30, 23:28
Jag skulle vilja åka transsibiriska järnvägen mest bara för att jag älskar att åka tåg.

Mina farföräldrar åkte den i början av 80-talet, det ska vara helt fantastiskt vackert, fast jag har ju bara upplevt den genom hundratals diabilder :)

CodeMAN
2009-05-01, 10:38
Hmm, håller med. Kruxet med Asien är att den är så lång borta, jag skulle gärna spendera mer tid på att åka tåget (tar väl en vecka?) för att sedan spendera mer tid i Kina när jag har väl kommit fram.

Jag saknar solen och värmen mer å mer. Lite Thailand efter Kina, Singapore, och även Australien vore inte fel.

Stortån
2009-05-01, 14:03
Skulle man inte få en vansinnig träsmak av transsibiriska?

Sven Hedin
2009-05-01, 14:11
Om man fått smak på att transa i Transylvanien då?

CodeMAN
2009-05-01, 14:17
Förmodligen, men å andra sidan så får man bo i kupé, så nätterna är räddade.

Stortån
2009-05-01, 14:54
Förmodligen, men å andra sidan så får man bo i kupé, så nätterna är räddade.

Jag är skeptisk. Hur gott sover man efter att ha suttit hela dagen?

Miriam
2009-05-01, 16:44

Jag är rejält vadderad så det skulle nog gå bra.
Sen om man är klok tar man med sig en sån där uppblåsbar ring att sitta på.

Jag tycker att det känns så fridfullt och harmoniskt att sitta och titta ut genom ett tågfönster.
Det finns liksom inget annat man borde göra i stället eftersom det inte är möjligt.

Stortån
2009-05-01, 20:11
Jag är rejält vadderad så det skulle nog gå bra.
Sen om man är klok tar man med sig en sån där uppblåsbar ring att sitta på.

Jag tycker att det känns så fridfullt och harmoniskt att sitta och titta ut genom ett tågfönster.
Det finns liksom inget annat man borde göra i stället eftersom det inte är möjligt.

Det skulle förvisso bli roliga semesterbilder. Familjen sitter på badringar och studsar stillsamt genom Ryssland.

Torsten
2009-05-01, 20:44
En rolig grej är att Ryssland och Kina inte har sama spårvidd. Så man byter helt enkelt ut alla boggisar vid gränsen. Hur lång tid tar resan? Och är det bara enkelbiljett och flyg hem?
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Trans.jpg

Miriam
2009-05-01, 20:56
Det skulle förvisso bli roliga semesterbilder. Familjen sitter på badringar och studsar stillsamt genom Ryssland.

HA tror du jag är så dum att jag tar med mig ungarna då är det ju ingen ide att fara.

dr fotpall
2009-05-02, 01:20
bara för att jävlas med den som betalar skulle jag nog välja en ordinarie SJ-biljett till stockholm, från exempelvis göteborg. kostar som en ordinär semesterresa, och tar ungefär lika lång tid, förseningar inräknade.

Och dessutom betalar någon annan kalset vart bär kosan? Själv tycker jag att New Zealand verkar lockande men vart reser du om du själv får välja?

Mröff
2009-05-02, 09:41
bara för att jävlas med den som betalar skulle jag nog välja en ordinarie SJ-biljett till stockholm, från exempelvis göteborg. kostar som en ordinär semesterresa, och tar ungefär lika lång tid, förseningar inräknade.

Ja,jäklar. Sist jag åkte ner till Malmö, ena sträckan icke X2000, så kostade det som tre sista-minuten-resor till Grenoble.

Sven Hedin
2009-05-02, 21:31
Jag skulle vilja åka godsvagn... Eller ja, kanske inte en sån där överbyggd en, åtminstone inte ifall dörren på sidan inte var öppen, men en sån där som inte är täckt och där man sitter under bar himmel. Jag skulle vilja smyga på här i Olskroken nånstans och så inte kliva av förrän i typ Bad Gastein eller Älvsbyn, det beror lite på vilket håll tåget går. Är det bra väder så är det ju, men jag ser även tjusningen i att krypa ner i en bra sovsäck under en presenning.

Torsten
2009-05-02, 21:34
Varför inte en liten rymdtripp? Lär kosta skjortan men utsikten lär vara något extra gissar jag.:kaffe:

Sven Hedin
2009-05-02, 21:37
Äh jag har nöjer mig med den vid Storstupet utanför Orsa. :)

Miriam
2009-05-02, 22:25
Jag skulle vilja åka godsvagn... Eller ja, kanske inte en sån där överbyggd en, åtminstone inte ifall dörren på sidan inte var öppen, men en sån där som inte är täckt och där man sitter under bar himmel. Jag skulle vilja smyga på här i Olskroken nånstans och så inte kliva av förrän i typ Bad Gastein eller Älvsbyn, det beror lite på vilket håll tåget går. Är det bra väder så är det ju, men jag ser även tjusningen i att krypa ner i en bra sovsäck under en presenning.

Vore jag dig skulle jag inte hoppa av i Älvsbyn utan vänta en stund till och hoppa av i Boden och gå på Dollarstore.

Sven Hedin
2009-05-02, 22:28
Självklart! Vad tänkte jag på... Det är klart att man skall göra så.

Mröff
2009-05-03, 00:23
Att köra på flygrakan mot Vidsel är också en ren fröjd.

Gullan
2009-05-03, 08:17

Låter lite som dressin. Då får du också bestämma åt vilket håll du vill åka. Höjer ett varnande finger för felval av spår. Södra stambanan kan vara icke-optimal. :yes:

Sven Hedin
2009-05-03, 09:08
Ja, dressin rockar fett! :)

Torsten
2009-05-03, 09:19
Ja, dressin rockar fett! :)Att en skön sommardag åka utmed någon nedlagd järnväg måste vara en skön naturupplevelse.:kaffe:
TYV_mPJVM9E

Gullan
2009-05-03, 09:28
Här kollade jag förra året men vi kom inte iväg... ingen som orkade ringa och boka. :rolleyes:

http://www.varmland.org/event.asp?typ=list&ty=2&su=8&a=0

Näe, det var i Dalsland vi kollade. Skulle kombinera med en natt eller två på Kroppefjäll, ett spa.

http://www.vastsverige.com/templates/default____37.aspx

selma
2009-05-03, 20:19
Ja, dressin rockar fett! :)

Att en skön sommardag åka utmed någon nedlagd järnväg måste vara en skön naturupplevelse.:kaffe:

Finns en dressin uthyrning ganska nära mig och jag är ganska säker på att det är samma snutt järnväg man åker på som man smugglade ut kanoner till Indien på. :o
I dessa trakter är dessa nattliga transporter ganska allmänt kända men nåt man talade tyst om då det begav sig. Det var väl få som visste VAD som fraktades och till VEM. Men VART det kom ifrån och att det var super-skumt och halv-olagligt visste alla.

Gullan
2009-06-07, 06:53
Igår kom jag på ett drömresemål som jag har haft i många herrans år. Jag skulle vilja åka på tornadohunt i USA! Tänk att någon gång ha fått se en supercell skjuta ner en tratt som når marken och den ohyggliga förödelse och ohyggliga väder, vindar och hagel som uppstår. Naturfenomen är mäktiga. Jag skulle vilja se riktiga vidunderliga norrsken också.