Visa fullständig version : Särbon har åkt till Tunisien
Sa inte ett ord om det utan bara stack iväg. Är det inte farligt att vistas som ensam kvinna i ett arabland? Men hon kommer hem den 20 igen om allt går väl.:(
Jo det är jättefarligt....:rolleyes:
alla karlar vill snacka med dem, men det farligaste är att de kommer att åka dit igen!
Jo det är jättefarligt....:rolleyes:
alla karlar vill snacka med dem, men det farligaste är att de kommer att åka dit igen!Ja då kan jag känna mig lugn.:)
Eller borde jag oroa mig?:(
Christer
2009-02-15, 21:16
Tunisien ligger ju jättelångt bort! :hiya:
Det är fina stränder i Tunisien...så hon har det nog bra.
Svimfärdig
2009-02-15, 23:59
Sa inte ett ord om det utan bara stack iväg. Är det inte farligt att vistas som ensam kvinna i ett arabland? Men hon kommer hem den 20 igen om allt går väl.:(
Tror att du är kokt. :whistle: Komma hem? Hon? Nej. Fan tror du hon åkte för? :p
Sven Hedin
2009-02-16, 00:11
Åkte hon helt själv eller hade hon med sig några fnissiga väninnor? :)
Sven Hedin
2009-02-16, 00:53
Hon åker ensam va? :yes:
Så här kommer det att gå till:
På flygplatsen så börjar hon dricka sprit, hon har hört att det är svårt att få fatt på alkohol där nere i Tunisien så det är bäst att passa på, och någonstans över typ Frankrike så stöter hon redan ohämmat på den gaya airstewarden. När hon raglar av på flygplatsen utanför Tabarka så står det en hel skock med Acar-liknande arabtyper i obestämbar ålder och tar emot henne med öppna armar. En av killarna är extra framfusig, men han är mera åt Omar Sharif-hållet, han erbjuder sig att bära bagaget, samtidigt som han med spelat allvar i rösten berättar att hotellet som hon skall bo på dessvärre har brunnit ned till grunden. Men som representant för resebyrån så kan han erbjuda henne ett alternativt boende där hon kan få låna hans privata dusch och där det är luftkontitionering. När de har kommit en bit i hans bil så gör han en yvig gest med handen, handen som sedan hamnar på henner vänsta lår, där han stolt förklarar att alla vinodlingar och saltdammar som går att se ägs av honom eller någon av hans släktingar.
Hon tycker att han är riktigt stilig i sin vita uppknäppta skjorta och sin mörka mustasch. Kanske lite ung, men ändå...
För att göra en lång historia kort så blir lånandet av det luftkondtionerade badrummet en daglig rutin under de kommande tjugo dagarna, och den 39-åriga araben han visar sig dessutom vara änkling sedan ungefär fem år. Sexuellt så är han totalt utsvulten och med en viriliteten hos en nittonåring, och med den välkända uppmärksamheten hos en sydlänning, så för han henne till förut icke anade höjder.
Say no more...
Hon åker ensam va? :yes:
Så här kommer det att gå till:
På flygplatsen så börjar hon dricka sprit, hon har hört att det är svårt att få fatt på alkohol där nere i Tunisien så det är bäst att passa på, och någonstans över typ Frankrike så stöter hon redan ohämmat på den gaya airstewarden. När hon raglar av på flygplatsen utanför Tabarka så står det en hel skock med Acar-liknande arabtyper i obestämbar ålder och tar emot henne med öppna armar. En av killarna är extra framfusig, men han är mera åt Omar Sharif-hållet, han erbjuder sig att bära bagaget, samtidigt som han med spelat allvar i rösten berättar att hotellet som hon skall bo på dessvärre har brunnit ned till grunden. Men som representant för resebyrån så kan han erbjuda henne ett alternativt boende där hon kan få låna hans privata dusch och där det är luftkontitionering. När de har kommit en bit i hans bil så gör han en yvig gest med handen, handen som sedan hamnar på henner vänsta lår, där han stolt förklarar att alla vinodlingar och saltdammar som går att se ägs av honom eller någon av hans släktingar.
Hon tycker att han är riktigt stilig i sin vita uppknäppta skjorta och sin mörka mustasch. Kanske lite ung, men ändå...
För att göra en lång historia kort så blir lånandet av det luftkondtionerade badrummet en daglig rutin under de kommande tjugo dagarna, och den 39-åriga araben han visar sig dessutom vara änkling sedan ungefär fem år. Sexuellt så är han totalt utsvulten och med en viriliteten hos en nittonåring, och med den välkända uppmärksamheten hos en sydlänning, så för han henne till förut icke anade höjder.
Say no more...Låter som att det kan bli en bra affär? Hur många kameler kan hon vara värd? Lite ålderstigen kanske men ändå? Och en sexsvulten arab är väl inte så kräsen.:innocent:
Låter som en tunisisk variant av Shirley Valentine. :) http://en.wikipedia.org/wiki/Shirley_Valentine
Går tydligen i Göteborg. NU!!! http://en.wikipedia.org/wiki/Shirley_Valentine
"I will not make fuck with you" (Costas på båten)
De har väldigt låg nivå av HIV i Nordafrika iaf. Alltid något som kan lugna.
skumrask
2009-02-16, 13:11
De har väldigt låg nivå av HIV i Nordafrika iaf. Alltid något som kan lugna.
Källa?
De muslimska delarna av Afrika har mycket lägre förekomst av HIV än de kristna. Är väl därför? (för nordafrika är väl muslimskt)
skumrask
2009-02-16, 13:21
Jo men det vet jag, är ju katolska kyrkans fel att det är så mycket aids i Afrika mm.
Vet inte om du försöker vara ironisk. Hursomhelst, så är det som jag säger. Hur du får in just katoliker i bilden vet jag inte, men undrar du över HIV-fördelning kan säkert WHO ge närmare detaljer.
skumrask
2009-02-16, 13:31
Vet inte om du försöker vara ironisk. Hursomhelst, så är det som jag säger. Hur du får in just katoliker i bilden vet jag inte, men undrar du över HIV-fördelning kan säkert WHO ge närmare detaljer.
Jag var ironisk först när jag bad om källa, men att katolska kyrkan med sitt missionerande och motstånd mot preventivmedel spätt på aidsutbredningen
i Afrika är rätt vedertaget.
Inte ett vykort ens. Det här ser inte bra ut tyvärr.:(
Sven Hedin
2009-02-16, 13:56
Jag tror att han med mustaschen går igenom utgående post. :)
Och jag som är buksvåger med en tunisier... :unsure:
Jag tror att han med mustaschen går igenom utgående post. :)Ha ha hon avskyr mustascher. Dessutom är araber och japaner kända för sina ynkliga penisar.:tunga:
skumrask
2009-02-16, 15:18
Det ÄR nog ingen hit att åka till något arabland som kvinna om du reser utanför storstäderna samt utan ressällskap. Risken att bli våldtagen/överfallen är nog mindre än i Sverige men däremot kommer du vara rätt utfryst, män kommer inte vilja ta dig i hand, du möter inga inhemska kvinnor på gatorna efter mörkrets inbrott och de som ändå är ute passar upp på sina män med vattenpipor och annat på restaurang och får sedan inte äta vid samma matbord.
Att hyckla om kvinnosynen i nordafrika tjänar ingenting till, för det är lögn.
Så såg det ut i Egypten som förutsätts vara ett föredöme i arabvärlden, Tunisien och Marocko likaså.
Håller med (kors i taket). Risken för att bli utsatt för brott tror jag är liten, däremot blir man oerhört oförskämt bemött om man inte är i sällskap med en man. Min erfarenhet är kanske inte på det sättet som beskrives ovan, utan att vem som helst har rätt att komma fram och klänga sig fast på dig med frågor och tjat. Detta sker inte om man har manssällskap.
Jag provade att svara med motfrågor på den eviga frågan ("varifrån kommer du?"), jag svarade (på min bästa snäsiga skolfranska) "varför vill du veta det?" resp "sluta tilltala mig". De blev rosenrasande, tappade helt koncepterna :D
skumrask
2009-02-16, 15:48
Däremot betvivlar jag inte att män på turistorterna kan vara oerhört gentila och charmerande, men den handlar nog om ren opportunism.
Mitt ex var i Kairo med sin pappa på någon konferens och de förutsatte alltid att det var ett par, trots att tjejen var i tjugoårsåldern och pappan närmare pensionen.
Ha ha hon avskyr mustascher. Dessutom är araber och japaner kända för sina ynkliga penisar.:tunga:
Jag tycker att du bör hinna före, och ligga med en arabtjej... Rinkeby, Tensta, Botkyrka... :whistle:
Jag har inget emot arabkarlar. Trixet är att inte titta dem i ögonen och säga åt dem om de inte håller sig innanför skacklarna.. Att titta på varandra som man/kvinna har en annan innebörd i den kulturen.
Har haft mycket givande diskussioner med muslimska män och kvinnor i Kairo. Blev inbjuden till en familj sist jag var där. Gubben satt jag och diskuterade Koranen med.
Sven Hedin
2009-02-16, 19:31
Precis så är det, Torsten. Just nu så sitter hon antagligen hemma hos mustasch-killens föräldrar och snackar litteratur. :yes:
Precis så är det, Torsten. Just nu så sitter hon antagligen hemma hos mustasch-killens föräldrar och snackar litteratur. :yes:
Japp....arabisk kärlekspoesi. Sådant är de mycket bra på.
Kryddat med några "habibi"-sånger.
Sven Hedin
2009-02-16, 19:47
Tur att han har mustasch för annars så hade jag nog misstänkt att det redan var s.a.s. halva inne. :)
skumrask
2009-02-17, 15:08
Hur är arabiska män i sängen? Någon som provat?
Tids nog får vi väl svar..
skumrask
2009-02-17, 16:17
Jag försökte mig på en libanesiska en gång men hon var kristen.
Jag försökte mig på en libanesiska en gång men hon var kristen.Var det inte en libanes då? Ibland är det svårt att skilja dom åt enbart på mustaschen.:unsure:
skumrask
2009-02-17, 16:57
Var det inte en libanes då? Ibland är det svårt att skilja dom åt enbart på mustaschen.:unsure:
Ja som väl är finns det ju lite andra attribut att gå efter, har du tur så får du kanske kika någon gång.
Nja hon lär ha kommit hem i går enligt sonen. Inte ett knyst ännu tyvärr. Kanske hon är fånge hos AlQuaida i bästa fall?:(
Ni skulle bara veta vad jag fick veta om kulturkrockar när hon ringde precis.:kaffe:
Hon blir väl omhändertagen och ompysslad. Du har väl hört talas om kvinnor som åker till Afrika för att köpa sex av negrer? :)
skumrask
2009-02-21, 19:06
Jaha nu har Evert vaknat också.
Men det var ju för väl att hon ringde i alla fall.
Jaha nu har Evert vaknat också.
Men det var ju för väl att hon ringde i alla fall.Evert står i en klass för sig. Men satt i en halvtimme i telefon och hörde om vedermödor som kvinnor råkar ut för i arabland. Dessutom vägrar Forex att ta emot deras skitvalutor.:(
skumrask
2009-02-21, 19:47
Berätta om vedermödorna då.
Fick hon ståkissa?
Sven Hedin
2009-02-21, 19:57
Hon blir väl omhändertagen och ompysslad. Du har väl hört talas om kvinnor som åker till Afrika för att köpa sex av negrer? :)
Visst har Nordafrika gått om Gambia när det gäller såna där sexresor? Jag såg en engelsk dokumentär om ett gäng med fruntimmer från typ Gloucestershire som helt hade lagt av med Gambia och nuförtiden nästan bara åkte till Tunisien. Fördelen var tydligen att de flesta semester-giggolos där kunde prata både engelska och franska så att dom kunde göra lite annat än att bara knulla. :yes:
Nja tydligen räknas döttrar som inventarier. Och att gå på toan är ett äventyr. Hade jag inte varit så packad hade jag sparat samtalet men det bekräftade mina värsta fördomar tyvärr.:D
Visst har Nordafrika gått om Gambia när det gäller såna där sexresor? Jag såg en engelsk dokumentär om ett gäng med fruntimmer från typ Gloucestershire som helt hade lagt av med Gambia och nuförtiden nästan bara åkte till Tunisien. Fördelen var tydligen att de flesta semester-giggolos där kunde prata både engelska och franska så att dom kunde göra lite annat än att bara knulla. :yes:
Jag förstår. Jo man köper liksom ett helt koncept. På dagarna får man guidade turer och på nätterna knullar man :evilgrin39:
Jag förstår. Jo man köper liksom ett helt koncept. På dagarna får man guidade turer och på nätterna knullar man :evilgrin39:Går det att sätta idioter på ignore? Cody fixa det annars.:kaffe:
Går det att sätta idioter på ignore? Cody fixa det annars.:kaffe:
Såja Torsten, jag vet att du gillar mig :evilgrin39:
Såja Torsten, jag vet att du gillar mig :evilgrin39:Ja vi börjar bli en liten fanclub nu.:D
Jag förstår. Jo man köper liksom ett helt koncept. På dagarna får man guidade turer och på nätterna knullar man :evilgrin39:
I Tunisien har jag faktiskt sett de mest utflipprade incidenter. En kväll när jag åt en crepes som de tillagade på gatan strippade några amerikanska tjejer på en balkong tillsammans med den amerikanska flaggan. Sådant har jag inte sett någon annanstans.
För alla arabofiler kan jag meddela att i Nordafrika (inte inkluderat Egypten) talar de den arabiska dialekten Maghreb, vilket betyder "solen plats" eller "väst".
Tyvärr hade hon otur med vädret med mycket regn och rätt kyligt. Här en bild på hotelet och visst ser den lokala delikatessen lite äcklig ut men smakar faktiskt godare än den ser ut. Sista bilden gör mig lite småsur där hon sitter inklämd mellan tre snygga killar och röker vete fasiken.:(
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Hotell.jpghttp://data.fuskbugg.se/skalman01/----mat.jpg
Jag vill också åka till Tunisien och röka whatever. :p
Jag med när ska vi åka Ulvena?
Äh säg som det är att det är killarna som lockar.:tunga:
Nä, röka pipa är såklart det vi är sugna på. :innocent:
:D
Äsch Torsten inte behöver vi ju åka till Tunisien för att träffa såna killar.
Är det såna vi är ute efter räcker det ju att åka till rätt del av stan.
Äsch Torsten inte behöver vi ju åka till Tunisien för att träffa såna killar.
Är det såna vi är ute efter räcker det ju att åka till rätt del av stan.
I synnerhet där jag bor :D, de flesta vill väl inte bo uppe hos dig? :unsure:
Jättekonstigt med tanke på alla snygga tjejer, måste bero på nåt annat (brrr!). :)
......så att dom kunde göra lite annat än att bara knulla. :yes:
Herregud va ska det vara bra för? PRATA när man kan KNULLA..... ja jag säger då det :no:
I synnerhet där jag bor :D, de flesta vill väl inte bo uppe hos dig? :unsure:
Jättekonstigt med tanke på alla snygga tjejer, måste bero på nåt annat (brrr!). :)
Fast vi börjar ha rätt gott om dom också men dom stannar inte länge utan byts ut med jämna mellanrum.
Herregud va ska det vara bra för? PRATA när man kan KNULLA..... ja jag säger då det :no:Vad alla hänger upp sig på att det knullas. På bilden har hon ju t.om vigselringen på sig.:tunga:
Same same but different. :cool:
Nä, pippa är såklart det vi är sugna på. :innocent:
:unsure:
Sven Hedin
2009-02-22, 20:38
Vad alla hänger upp sig på att det knullas. På bilden har hon ju t.om vigselringen på sig.:tunga:
Många nordafrikanska män tycker att det är väldigt upphetsande att ha det på det viset, och i Tunisien, där det ju knullas både bättre och hårdare än på andra ställen, så bjuder traditionen att männen bär de där ringarna i sitt bälte. Ungefär som ett berlockarmband... Har du kollat din särbos smyckeskrin, det kanske fattas nåt? :)
Många nordafrikanska män tycker att det är väldigt upphetsande att ha det på det viset, och i Tunisien, där det ju knullas både bättre och hårdare än på andra ställen, så bjuder traditionen att männen bär de där ringarna i sitt bälte. Ungefär som ett berlockarmband... Har du kollat din särbos smyckeskrin, det kanske fattas nåt? :)Ha ha nä här är det 100% förtroende som gäller.:D
Åhh...för de där supergoda friterade pannkakorna med ägg i skulle de få ha sex 64 timmar i sträck med mig..:w00t:
Sven Hedin
2009-02-22, 22:29
Har jag berättat att jag är en hejare till kock?
Sven Hedin
2009-02-22, 22:34
Gobi-Sümber
Jag vill också åka till Tunisien och röka whatever. :p
Ehrm, välkommen i klubben! :D
De röker säkert tobak.... :cool:
Gabriel Knight
2009-02-23, 01:07
I Tunisien har jag faktiskt sett de mest utflipprade incidenter. En kväll när jag åt en crepes som de tillagade på gatan strippade några amerikanska tjejer på en balkong tillsammans med den amerikanska flaggan. Sådant har jag inte sett någon annanstans.
För alla arabofiler kan jag meddela att i Nordafrika (inte inkluderat Egypten) talar de den arabiska dialekten Maghreb, vilket betyder "solen plats" eller "väst".
Vänta lite nu, har arabiskan olika dialekter? Vad heter de andra dialekterna?
Vad är det för skillnad på dem? Är det som typ svenska och norska/danska? Kan folk från Nordafrika förstå araber från tex mellanöstern eller kan det bli missförstånd när de pratar med varandra?
Vad talar man för språk i Egypten, talar man inte arabiska där också? :unsure:
Alla läskunniga och de som gått skola kan standardarabiska som talas teve och skrivs i tidningar.
Pratar du t.ex. med ett barn kan de ofta inte standardarabiska.
Det finns fem dialekter. Nordafrikanska, egyptiska, libanesiska/palestinska, irakiska och sedan övriga arabiska halvön.
Vissa ord har helt annan betydelse på de olika dialekterna. Egentligen kan man säga att skillnaderna i de arabiska dialekterna påminner om skillnaden mellan de olika nordiska språken.
Gabriel Knight
2009-02-23, 01:24
Alla läskunniga och de som gått skola kan standardarabiska som talas teve och skrivs i tidningar.
Pratar du t.ex. med ett barn kan de ofta inte standardarabiska.
Det finns fem dialekter. Nordafrikanska, egyptiska, libanesiska/palestinska, irakiska och sedan övriga arabiska halvön.
Vissa ord har helt annan betydelse på de olika dialekterna. Egentligen kan man säga att skillnaderna i de arabiska dialekterna påminner om skillnaden mellan de olika nordiska språken.
Jaha oj, det var mer än jag visste. Jag min knasluva trodde att arabiska var bara ett språk och inte olika dialekter :skamsen:
Hmm, du skriver att libanesiska och palestinska är samma dialekt, är palestinierna egentligen från Libanon då? :unsure:
Jag är urusel på alla turer kring Mellanöstern och Nordafrikaområdet efter korstågstiden fram till 1400-talet känns det som, måste nog läsa på lite av 1900talshistorien kring området senare. :skamsen:
Det är väl mer en dialekt som snackas området Libanon/Palestina/Jordanien/Syrien.
Vad alla hänger upp sig på att det knullas. På bilden har hon ju t.om vigselringen på sig.:tunga:
Är din särbo gift? Med vem då? :unsure:
Sven Hedin
2009-02-23, 20:59
Det var väldigt fina bilder men är det där verkligen din särbo? Själv så hade jag nog dragit mig för att lägga upp bilder på ens den mest avlägsna bekant, men jag tycker inte att killarna ser så värst arabiska ut. Sen så verkar de där två i bakgrunden ha toppluva. Åtminstone den ena... Är det säkert att den bilden, vattenpipan till trots, är ifrån Tunisien och inte från typ Predazzo eller Chamonix?
Det var väldigt fina bilder men är det där verkligen din särbo? Själv så hade jag nog dragit mig för att lägga upp bilder på ens den mest avlägsna bekant, men jag tycker inte att killarna ser så värst arabiska ut. Sen så verkar de där två i bakgrunden ha toppluva. Åtminstone den ena... Är det säkert att den bilden, vattenpipan till trots, är ifrån Tunisien och inte från typ Predazzo eller Chamonix?Usch vad man börjar bli misstrodd helt plötsligt. Tyckte att hon såg rätt så anonym ut på bilden men tog ändå bort den efter lite övervägande. Tyvärr så försvann även alla andra bilder.:(
Är din särbo gift? Med vem då? :unsure:
Ja, det där var märkligt.
:unsure:
Ja, det där var märkligt.
:unsure:Men kan faktiskt vara gift och ha skilda lägenheter. Dessutom har vi en son tillsammans.
Sven Hedin
2009-02-23, 21:19
Usch vad man börjar bli misstrodd helt plötsligt.
Det var faktiskt du som började posta bilder på fejkade flygplan. :)
Men kan faktiskt vara gift och ha skilda lägenheter. Dessutom har vi en son tillsammans.
Aha, då förstår jag. :yes:
Det lät lite underligt men det är väl bara jag som är lite traditionell av mig, såklart man kan ha det så, låter som en rätt bekväm lösning kan jag tycka faktiskt. :)
Sven Hedin
2009-02-23, 21:36
Tyckte att hon såg rätt så anonym ut på bilden men tog ändå bort den efter lite övervägande. Tyvärr så försvann även alla andra bilder.:(
Nä då, den är kvar tillsammans med de två andra. Typisk After Ski.
Nä då, den är kvar tillsammans med de två andra. Typisk After Ski.De va som fan jag trodde jag tog bort den. Naturligtvis är det andra hotellgäster och inte araber. Och brukar dom röka vattenpipa after ski?:D Men egentligen bryr jag mig inte om vad ni tror eller inte tror så nu struntar jag i att skriva mer i tråden.:tunga: Och om det är sant att bilderna finns kvar ber jag admin att ta bort dom.
Sven Hedin
2009-02-23, 21:49
De va som fan jag trodde jag tog bort den. Naturligtvis är det andra hotellgäster och inte araber. Och brukar dom röka vattenpipa after ski?:D Men egentligen bryr jag mig inte om vad ni tror eller inte tror så nu struntar jag i att skriva mer i tråden.:tunga:
Du, jag känner ett par snowboardåkare och... ja, det röks nog vattenpipa på after skin.
Dessutom så är allihopa helt tokiga i s.k. matures.
*slumpbump*
Början till slutet-tråden.
Jag vet en annan forumit som varit i Tunisien. Är det läge att ta på sig foliehatten nu?
*slumpbump*
Början till slutet-tråden.
Jag vet en annan forumit som varit i Tunisien. Är det läge att ta på sig foliehatten nu?Äh nu drar jag inga större växlar på den trippen. Är väl själv inte guds bästa barn så låt kärringen roa sig innan det är för sent.:D
Äh nu drar jag inga större växlar på den trippen. Är väl själv inte guds bästa barn så låt kärringen roa sig innan det är för sent.:D
Det där var elakt av dig. Du sabbar min konspirationsteori. :mad:
Sven Hedin
2019-01-08, 18:57
Har det varit några nya resor till Nordafrika sen sist? :)