handdator

Visa fullständig version : Gäss plockas levande


Torsten
2009-02-01, 19:12
Ska aldrig köpa något med dun hädanefter. I Polen Kina etc binder man fötter och vingar och rycker av dom fjäder och dun levande. Syr sedan ihop såren utan bedövning och upprepar skiten 3-4 ggr under gåsens livstid. Enligt experter är det extremt plågsamt för djuren. Hoppas på en allmän bojkott av dessa produkter framöver.:mad:

Gullan
2009-02-01, 19:18
Usch ja. Jag tänker också avhålla mig från dungrejor såvida jag inte får garantier att dunet inte "framställts" på det där groteska sättet.

Ulvena
2009-02-01, 20:22
Jag mådde illa när jag såg det på TV i morse och stängde faktiskt av.
Det värsta är att jag har ett helt underbart gåsdunstäcke från Jysk, det kan alltså vara sånt dun i det och det känns inte alls bra.
Jag älskar det där täcket, har aldrig haft något mysigare någonsin så jag hoppas det är dun plockat från slaktade fåglar i det.

Vänlige Viktor
2009-02-01, 21:57
Gäss plockas levande

Jag vägrar att tro att människor gör något sådant.
Det kanske är fejk?
Säg att det är fejk!!

Jasså inte. :cry:

Ulvena
2009-02-01, 21:58
Jag kollade på mitt täcke och det var anddun, tack och lov, då kan jag sova gott under det även i fortsättningen.

:puh:

Ulvena
2009-02-01, 21:59
Jag vägrar att tro att människor gör något sådant.
Det kanske är fejk?
Säg att det är fejk!!

Jasså inte. :cry:

Jag såg lite på TV, folk gör sånt, de band fast vingarna och sen röck de fjädrar, helt sjukt och bisarrt.
Det var i Ungern.

Evert
2009-02-02, 18:03
Jag kollade på mitt täcke och det var anddun, tack och lov, då kan jag sova gott under det även i fortsättningen.

:puh:
:arg:

skumrask
2009-02-02, 18:10
Jag tänker enbart ha levande gäss som huvudkudde.

Torsten
2009-02-02, 19:12
Jag tänker enbart ha levande gäss som huvudkudde.Men du har väl redan en som värper guldägg.:D

skumrask
2009-02-02, 19:15
Guld,- och silverägg kastar de ju efter en i den här branschen..

Miriam
2009-02-02, 19:19
Det måste vara något gravt fel på mig.
Jag orkar inte ens bli upprörd.
Jo jag konstaterar att det är hemskt men mer blir det inte.

Christer
2009-05-06, 23:23
*slumpbump*

Gäss sir. Något mer har jag inte att tillföra här. :whistle: