Visa fullständig version : Gäss plockas levande
Ska aldrig köpa något med dun hädanefter. I Polen Kina etc binder man fötter och vingar och rycker av dom fjäder och dun levande. Syr sedan ihop såren utan bedövning och upprepar skiten 3-4 ggr under gåsens livstid. Enligt experter är det extremt plågsamt för djuren. Hoppas på en allmän bojkott av dessa produkter framöver.:mad:
Usch ja. Jag tänker också avhålla mig från dungrejor såvida jag inte får garantier att dunet inte "framställts" på det där groteska sättet.
Jag mådde illa när jag såg det på TV i morse och stängde faktiskt av.
Det värsta är att jag har ett helt underbart gåsdunstäcke från Jysk, det kan alltså vara sånt dun i det och det känns inte alls bra.
Jag älskar det där täcket, har aldrig haft något mysigare någonsin så jag hoppas det är dun plockat från slaktade fåglar i det.
Vänlige Viktor
2009-02-01, 21:57
Gäss plockas levande
Jag vägrar att tro att människor gör något sådant.
Det kanske är fejk?
Säg att det är fejk!!
Jasså inte. :cry:
Jag kollade på mitt täcke och det var anddun, tack och lov, då kan jag sova gott under det även i fortsättningen.
:puh:
Jag vägrar att tro att människor gör något sådant.
Det kanske är fejk?
Säg att det är fejk!!
Jasså inte. :cry:
Jag såg lite på TV, folk gör sånt, de band fast vingarna och sen röck de fjädrar, helt sjukt och bisarrt.
Det var i Ungern.
Jag kollade på mitt täcke och det var anddun, tack och lov, då kan jag sova gott under det även i fortsättningen.
:puh:
:arg:
skumrask
2009-02-02, 18:10
Jag tänker enbart ha levande gäss som huvudkudde.
Jag tänker enbart ha levande gäss som huvudkudde.Men du har väl redan en som värper guldägg.:D
skumrask
2009-02-02, 19:15
Guld,- och silverägg kastar de ju efter en i den här branschen..
Det måste vara något gravt fel på mig.
Jag orkar inte ens bli upprörd.
Jo jag konstaterar att det är hemskt men mer blir det inte.
Christer
2009-05-06, 23:23
*slumpbump*
Gäss sir. Något mer har jag inte att tillföra här. :whistle: