Visa fullständig version : Fick ingen skattesänkning den här lönen
Vet inte om arbetsgivaren gjorde rätt eftersom lönen släpar efter en månad dvs jag får decemberlönen i januari. Någon som vet vad som gäller?:innocent:
Vad har du för suspekt arbetsgivare? Den lön som betalas ut i januari ska skattas enligt skattetabell för 2009. Det spelar ingen roll när den är intjänad. Kanske har din arbetsgivare inte uppdaterat sitt system med den senaste skattetabellen?
Gabriel Knight
2009-01-26, 17:57
Allt verkar vara bara bluff och båg med den där skattesänkningen. Ingen av de jag frågat har märkt någon sådan :(
Jag tror minsann jag får 30 kr mer i veckan. Hela 120 spänn på en månad. Inte illa...:D
Jag fick nog lite mer. Men det spelar ingen roll, alla räkningarna var mycket högre och jag fick faktiskt lägga en räkning åt sidan och ringa upp och be att få vänta en månad. Det var tametusan rätt längesen det hände.
Sven Hedin
2009-01-26, 20:55
Jag har ingen aning om ifall jag fick ut någonting mer än vanligt. Efter det här med jul och alla ledigheter, semesterdagar och konstiga kompensationer så stämmer ju ingenting. :mad:
Jag har märkt skillnad. Nu Gabriel vet du någon.
Christer
2009-01-26, 21:35
Oj, har vi fått sänkt skatt!? Jag har inte ens kollat lönespecen! :)
Oj, har vi fått sänkt skatt!? Jag har inte ens kollat lönespecen! :)
Lyxproblem...det var till att kokettera med sin gigantiska rikedom.
Jag märkte ingenting men kanske var det några hundringar extra. Tyvärr har jag spenderat alldeles för mycket pengar på en lyxartikel redan så nu ska jag bara äta tandkräm från ÖoB resten av månaden.
skumrask
2009-01-27, 12:34
Jag fick kanske 1500 extra, de är slut nu.
.... jag bara äta tandkräm från ÖoB resten av månaden.
Nej nej nej, gör inte det man får feber om man äter tandkräm........
Iaf lurade vi i en tjej i klassen det när jag gick i högstadiet. Hon ville slippa skolan men hennes mor höll koll på hennes rövtemperatur så vi till henne att käka tandkräm. Hon tryckte i sig en hel tub och var mycket riktigt hemma den dagen. Men om det var pga av feber eller annat ska jag låta vara osagt :lol:
Sven Hedin
2009-01-27, 20:44
HAHAHAHA! :lol:
Christer
2009-01-27, 22:47
Lyxproblem...det var till att kokettera med sin gigantiska rikedom.
Näääe, inte alls. Snarare så har jag inte kollat kontot på sistone. Och inte heller har jag tagit någon minneslapp i Bankomaten.
Jag fick kanske 1500 extra, de är slut nu.
Oj då tjänar du jävligt bra mao? En höginkomsttagare med 40 papp i månade ska enligt DN få 972kr mer i månaden, totalt 11.664kr per år.
Själv ska jag tydligen få en sänkning med 328kr enligt samma blaska. Har faktiskt inte kollat om så är fallet men jag tackar och tar emot :)
skumrask
2009-01-28, 04:13
Jaha. Jag är rik, so be it. Jobbar alla i långvården här eller?
Ja. Eller inte alls.
skumrask
2009-01-28, 17:12
December var en bra månad
Christer
2009-01-28, 21:25
Japp.
skumrask
2009-01-29, 03:57
Nu har jag brännt femtonhundra till. Fan vet hur de dyker upp på kontot, mamma?
Men så jobbar jag säkert 60 timmar i veckan också, och går inte ur sängen för mindre än 800/tim. Det borde ingen göra.
Fy fan vilket skämt du är.
Hur i helvete tror du att du skulle kunna ligga å röta i sängen och vänta på dina 800 spänn i timmen om det inte fanns folk som gick upp och jobbade i exempelvis statlig eller kommunal tjänst för en spottstyver av dina astronomiska lönekuvert?
Jisses vilken pajas :dummajag:
skumrask
2009-01-31, 17:30
Det är inget fel att jobba i kommunal eller statlig regi, en förvaltningschef som jag känner drar dessutom in ganska fett med deg. Rätt trevliga pensionsavtal har de också tydligen, kommungubbarna :)
Jag tycker det luktar inte så lite mytoman i den här tråden.:whistle:
skumrask
2009-01-31, 18:00
Ja, jag har personligen svårt att tro att de tjänar så lite som de säger.
Ja, jag har personligen svårt att tro att de tjänar så lite som de säger.
Vilka är "de" som du syftar på och som du inte tror tjänar så lite?
Jag tror Skummis är Alex Schulman, som säger att det bara är medelmåttorna som förlorar jobbet under denna lågkonjuktur.
Den påverkar inte sådana ess i leken som Alex himself...:lol:
skumrask
2009-01-31, 22:39
Tja, Selma kanske. 328 kr i månaden tycker jag verkar lite knapert.
Det räcker ju inte ens till en gedigen krogkväll i Mölndals Bro med omnejd.
600 kr är ju minimumhonorar per timme enligt den branschorganisation vars skrå jag kan sällas till, sedan är jag ju man också och då skall jag ju helt rättvist ha lite extra.
Jag tror Skummis är Alex Schulman, som säger att det bara är medelmåttorna som förlorar jobbet under denna lågkonjuktur.
Är det inte så då?:unsure:
Men då snackar du ju skatt och sociala avgifter på det. Antar att det blir F-skatt för herrn.
Är det inte så då?
Nix, möjligtvis kanske hans läsare som förlorar jobbet får sig en tankeställare.
skumrask
2009-01-31, 22:46
Kanske det du.
Alex är game, skön snubbe. Jag har förlåtit honom för göteborgsskämten.
Kanske det du.
Alex är game, skön snubbe. Jag har förlåtit honom för göteborgsskämten.
Det är väl ingen fel på den karl, förutom att han lever i en skyddad verkstad.
Han går fö inte upp ur sängen utan att få 12.500 för en kolumn i AB...:D
Dubbelt så mycket som J Guillou.
skumrask
2009-01-31, 22:54
Karln kan ju provocera och han är ofta rolig, 12.500 kan han väl vara värd om det nu är det han får, tycker det verkar lite i underkant faktiskt, han har ju ny kona och allt som skall ha sitt.
Jag tjänar jävligt dåligt eftersom jag jobbar inom vården.
Det vägrar jag skämmas över eftersom jag är väldigt bra på mitt jobb.
Tyvärr trivs jag och är duktig på något som bara kostar samhället.
Ni vet närande och tärande.
Men sen tycker jag inte heller att man ska skämmas för att man tjänar bra.
Jag värderar människor efter helt andra normer än vad han eller hon får ut i månaden.
Schulman är riktigt rolig ibland. Här rakar han gubbe.
http://www.1000apor.se/sites/default/swfbin/embeddedplayer.swf?nid=464798
Jag värderar människor efter helt andra normer än vad han eller hon får ut i månaden.
Precis, så skall det vara....
skumrask
2009-01-31, 23:09
Schulman är riktigt rolig ibland. Här rakar han gubbe.
http://www.1000apor.se/sites/default/swfbin/embeddedplayer.swf?nid=464798 (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.1000apor.se%2Fsite s%2Fdefault%2Fswfbin%2Fembeddedplayer.swf%3Fnid%3D 464798)
Det var ju jätteskoj ju!
Precis, så skall det vara....
Precis. Utseende och sånt är viktigt också.
Det enda som räknas är storleken på k*ken...så det så!
Fan Mröff du hann före jag skulle just skicka i väg ett nästan identiskt inlägg.:D
skumrask
2009-01-31, 23:13
Då så, då är vi hemma.
Nja...vette sjutton det ....
Men de flesta singelkarlar saknar faktiskt allmänt hyfs, stil och intelligens.
Då är det bara att gå på det basala. Det är det enda som räknas.
Sedan skall man aldrig ta hem dem till sig, för då fattar de aldrig att de skall gå innan man vaknar.
Utan man åker hem till dem, och sticker när man fått sitt.
När jag tänker efter är det många karlar som inte ens klarar av att leverera ens det. :hmm:
skumrask
2009-01-31, 23:28
Jag brukar faktiskt föredra att dra hem till dem, bjuder de inte på kaffe på morgonen så är de inget att ha.
De känner sig hyfsat trygga och kan intala sig sjäv att det var "jag" som ville mest, men det vet man ju hur det är med den saken när de väl blir varma i kläderna.
Är det bara sex du är ute efter så se till att få till med någon betydligt yngre.
Dom är oftast inte ute efter något annat heller.
Med någon i din egen ålder eller äldre kan man lika gärna åka på att vara kurator en hel natt.
Tja, Selma kanske. 328 kr i månaden tycker jag verkar lite knapert.
Om man tjänar 25 000 i månaden så är skattesänkningen 328 kr per mån. Allt enligt DN iaf. Jag har faktiskt inte kollat om det stämmer, utan litar helt frankt på den artikeln.
Jag anser mig inte vara lågt betald om man jämför med många andra men enligt skumrasks mått mätt så är jag ju verkligen det.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=861605
Att du fick 1500 i skattesänkning tror jag helt enkelt inte på men om det känns gött för dig att tro att vi tror det so be it
skumrask
2009-01-31, 23:35
Haha! Det är fan i mig dagsens sanning!:D
Fast jag har inte jättemycket emot att vara kurator, det är ju så jag vinner dem över på min sida.
Och jag är ju en fin kille, egenkligen!
Att du fick 1500 i skattesänkning tror jag helt enkelt inte på men om det känns gött för dig att tro att vi tror det so be it
Du får väl tro vad fan du vill dumkärring
Är det bara sex du är ute efter så se till att få till med någon betydligt yngre.
Dom är oftast inte ute efter något annat heller.
Med någon i din egen ålder eller äldre kan man lika gärna åka på att vara kurator en hel natt.
Nänä...jag tycker de yngre brukar vara mer på. Riktigt fina romantiska varelser.
De är inte lika cyniska och desillusionerade som oss äldre.
Du får väl tro vad fan du vill dumkärring
Kalla mig inte dumkärring din jävla nät mytoman
skumrask
2009-01-31, 23:43
Kalla mig inte dumkärring din jävla nät mytoman
Du får nog gå hem och fila lite på sarkasmerna, som det är nu är du nog inte riktigt vuxen uppdraget.
Många som känt sig kallade..
Du har det inte i dig helt enkelt.
Va fan är det för fel på dig?
Jag har varken försökt eller kommer försöka mig på att strö sarkasmer över dig. Och jag tävlar inte ens om att vara vinnare i denna diskussion, jag störde mig på att du kallar mig dumkärring. Va fan vet du om det?
egenkligen? släkt med Anton Glanzelius månne? :lol:
skumrask
2009-02-01, 14:02
Va fan är det för fel på dig?
Jag har varken försökt eller kommer försöka mig på att strö sarkasmer över dig. Och jag tävlar inte ens om att vara vinnare i denna diskussion, jag störde mig på att du kallar mig dumkärring. Va fan vet du om det?
Tyst med dig nu. Ingen vill veta var du köpt din tröja.
egenkligen? släkt med Anton Glanzelius månne? :lol:
Men Östen, inte kan du väl ha missat den?:peka:
Tyst med dig nu. Ingen vill veta var du köpt din tröja.
Jo, jag. Och resten av forumet.
Jo, jag. Och resten av forumet.
:yes:
Däremot är jag rätt ointresserad av andras enormt höga löner.
Sven Hedin
2009-02-01, 21:58
Vad jag tycker lär väl knappast någon behöva fundera på. Förresten så vet jag fortfarande inte hur mycket sänkning eller höjning det blev. Jag var på våran löneavdelning för att få reda på det, men det var bara en massa luddigheter. Förmodligen så blir jag väl blåst på konfekten men får tillbaks en jävla massa sen när man får sånt.
Vad jag tycker lär väl knappast någon behöva fundera på.
Du vill också veta var Selma köpt sin tröja? :unsure:
Precis som jag, själv fick jag ingen skattesänkning alls vilket sannolikt beror på att jag inte tjänar några pengar utan mest petar navelludd, skriver på forum, tar hand om barn och man, städar, tvättar och sånt där kul som är oavlönat men hade jag jobbat så hade naturligtvis skattesänkningen varit minst 1500:-, jag går inte ur sängen för mindre än 1000:- i tímmen jag.
:D
Christer
2009-02-01, 22:07
Jag jobbar naturligtvis bara svart, så jag fick ingen skattesänkning alls. Diskriminerande, tycker jag. :whistle:
Sven Hedin
2009-02-01, 22:10
Du vill också veta var Selma köpt sin tröja? :unsure:
Precis som jag, själv fick jag ingen skattesänkning alls vilket sannolikt beror på att jag inte tjänar några pengar utan mest petar navelludd, skriver på forum, tar hand om barn och man, städar, tvättar och sånt där kul som är oavlönat men hade jag jobbat så hade naturligtvis skattesänkningen varit minst 1500:-, jag går inte ur sängen för mindre än 1000:- i tímmen jag.
:D
Självklart!
Om jag fick bestämma så hade jag inte klivit i sängen för mindre än tusen spänn. :)
Självklart!
Om jag fick bestämma så hade jag inte klivit i sängen för mindre än tusen spänn. :)
:lol:
Självklart!
För att kliva i sängen tar jag 1500:- :yes:
On the serious side:
Det har stått olika skatteeffekter i olika tidningar. Dessutom är det beroende på vilken kolumn man skattar i, och vilken skattesats ens kommun har. Och naturligtvis: om man skattar enligt tabell, eller är egen företagare. (då kan ens inkomst se väldigt hög ut på pappret men vara rätt liten i verkligheten)
Sven Hedin
2009-02-01, 22:21
För att kliva i sängen tar jag 1500:- :yes:
Du har nog bättre grundförutsättningar än mig. :)
Ingen har nånsin betalat mig för att kliva ur sängen, däremot har åtskilliga sagt "gå och lägg dig". :unsure:
Ingen har nånsin betalat mig för att kliva ur sängen, däremot har åtskilliga sagt "gå och lägg dig". :unsure:
Det är okej, fick du 1500:- då? :unsure:
Det är det minsta man kan begära, de flesta betalar mer för att jag ska lägga mig och vara tyst faktiskt. :D
:lol:
Samma här
skumrask
2009-02-02, 13:09
On the serious side:
Det har stått olika skatteeffekter i olika tidningar. Dessutom är det beroende på vilken kolumn man skattar i, och vilken skattesats ens kommun har. Och naturligtvis: om man skattar enligt tabell, eller är egen företagare. (då kan ens inkomst se väldigt hög ut på pappret men vara rätt liten i verkligheten)
Så är det. Eller så kan det se helt olika ut, från månad till månad.
Egentligen skulle jag väl skryta om hur mycket jag BETALAR i skatt, då skulle ni tacka mig era socialfall!!
skumrask
2009-02-02, 13:26
Så är det. Eller så kan det se helt olika ut, från månad till månad.
Egentligen skulle jag väl skryta om hur mycket jag BETALAR i skatt, då skulle ni tacka mig era socialfall!!
Edit: Fast helt seriöst var det knappast det det handlade om, kan det provocera så mycket att jag i förbigående berättar att jag fått 1500 mer pga skattesänkningen och dessutom helt On topic så vet jag inte vad man kan skriva här..
Hur kan du prata om sociala fall när folk gnäller över hur lite/mycket skattesänkning man fick? Vad vet du om socialens beskattning?
Socialfall får fan ingen skattesänkning....orättvist. :mad:
Socialfall får fan ingen skattesänkning....orättvist. :mad:Betalar dom ens skatt? Däremot är skitsumman pensionärerna får ett hån. Efter att bostadsbidraget sänks får dom väl ca 20kr i månaden.