![]() |
|||
| |||
(#11)
|
(#12)
|
(#13)
|
(#14)
|
|
Analfabet
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-07-17, 15:09
Nix...jag har inte flugit Aerophflott.
Men en lika flygrädd bekant har gjort det, han tyckte det var mer avslappnat. De körde inte säkerhetsdemonstrationer (sådant som skrämmer upp oss flygrädda) och serverade bara vodka. Alltså....själva vokabuläret på flygplatser inger inte direkt framtidshopp..."terminal"...."final call"....etc etc... Ja...kan faktiskt ta en bild på det uppblåsbara flygplanet...nä visst det kan jag inte...har ju en PC nu...så ni får tänka er en badleksak som det står Austrian på... ![]() Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#15)
|
|
Kristdemokrat
|
2008-07-17, 18:27
Citat:
![]() |
|
|
|
|
(#16)
|
|
Analfabet
|
2008-07-17, 18:33
En gång för länge länge sedan försökte jag lugna mina nerver med att ta fram en sådan där tidtabell för massa flygbolag, och räkna hur många plan som gick per dag och hur stor sannolikhet det var att mitt flygplan skulle krascha.
Jag orkade inte räkna så länge, kom bara några sidor, och då var jag uppe i kring 500 flighter. Det hjälpte faktiskt ner rädslan den gången. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#17)
|
|
Test i bäst asbest
|
2008-07-17, 18:52
Strax innan jag ska flyga brukar det ofta hända hemska flygolyckor (förlåt, förlåt, jag vet att det är mitt fel), det brukar först skrämma mig men sen blir jag lugn, rent statistisk kan inget hända med mitt flyg då.
Har inte flugit med Aeroflot men med JAT under tiden Jugoslavien fanns, ingen höjdare. För ett par år sen flög jag Air Europe, de är spanska (tror jag ) och bör undvikas om man kan.Jag tycker också starten är värst, när "fasten seatbelt" släcks brukar jag känna mig lugnare.
|
|
|
|
(#18)
|
(#19)
|
|
Analfanatiker
|