![]() |
|||
| |||
|
|||||||
| Notiser |
| Äta, dricka och träna För dig som vill prata om mat, dryck och hälsofrågor. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#21)
|
(#22)
|
(#23)
|
(#24)
|
|
Pink Sissy
Reg.datum: Jul 2008
|
2009-07-31, 02:34
Citat:
men i samtliga dessa kommer ungefär hälften av grunkorna från danmark. jag har levt i en lögn. jag har trott att kooperationen bestod av bönder (såna som odlar och påtar i marken med pinnar och stora maskiner) som slöt sig samman här i svedala för att göra konsumtionen av deras sidfläsk billigare, och att vi därmed skulle strunta i att köpa danskarnas sidfläsk. men jag kan ha fel. till och med sockret är danskt, trots att jag ser arlövs sockerbruk om jag går upp på en pall i hallen. för att inte tala om honungen som de av någon anledning köper från argentina, trots att småvägarna runt om stan kryllar av små hjulbenta gubbar som försöker prångla på en honung för löjligt små pengar. hur tänker de? (coop alltså, inte gubbarna) snart är väl mjölken från polen. och vattnet från sydafrika. |
|
|
|
|
(#25)
|
(#26)
|
(#27)
|
|
Miss Marple
Reg.datum: Jul 2008
|
2010-01-16, 09:50
Citat:
Ni har glömt Kooperationens varuhus, Forum. Ett sånt fanns här en gång i tiden i centrala Uppsala. Numera heter huset/kvarteret Forumgallerian. Den gamla slitna stentrappan som var det enda sättet att ta sig till övervåningen finns fortfarande kvar. Så småningom installerades det rulltrappa! Försökte hitta en bild på betonghuset men det finns bara små snuttar på entréer till affärerna. Helt ointressant. Blåvitts deodorant var helt enastående. Luktade ingenting och höll en tvärtorr. Alldeles för bra för att behålla med andra ord. Den saknar jag.
|
|
|
|
|
(#28)
|