Ämne: Friskolor
Visa ett inlägg
  (#1) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
Friskolor - 2010-06-17, 19:19

Jag har alltid varit lite kluven till friskolorna men jag satte min dotter i en sån när vi kom tillbaka till Sverige efter Polenäventyret. Allt verkade skitbra, liten klass, underbar lärare och ett allmänt intresse för barnen, trodde jag mitt dumhuvud.
I vintras började det gå ett rykte om att 5:an inte skulle få gå kvar i 6:an men de gick i en skola som profilerat sig som 1-6:a, vilket passade mig utmärkt bra eftersom jag lovat barnen att vara kvar i Sverige tills dottern gått ut 6:an i samma skola och sonen gymnasiet.
Rektorn tillika ägaren av skolan lovade heligt och dyrt att de skulle få vara kvar, allt frid och fröjd. 8 dagar innan skolavslutningen meddelar rektorn/ägaren att vi inte fick komma tillbaka, hon hade inte råd med oss längre, sen att hon och hennes familj hade tagit ut en vinst på 5,5 miljoner de senaste åren hade ingen betydelse. Den här vinsten är ju skolpeng, dvs. bara skattepengar som hon har fått.
Passa er för friskolor vill jag egentligen bara säga, ingen verkar ha någon som helst koll på vad de använder pengarna till och uppenbarligen kan man kasta ut en hel klass på 8 dagar.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat