handdator

Visa fullständig version : Nyårsmeny 2009

Kickan
2008-12-29, 16:11
Nu är det dags för den årliga plågan: nyårsmenyn.

Vad planerar ni?

Sven Hedin
2008-12-29, 17:06
Jag skulle hemskt gärna äta spagetti och köttfärssås. Helt allvarligt alltså.

Gullan
2008-12-29, 18:24
Tack för påminnelsen, Kickan. :mad: :ångest:

Sven Hedin
2008-12-29, 18:26
Edit: Ja fy fan...

Kickan
2008-12-29, 19:10
Ursäkta så DJÄVLA mycket då´rå! :pippi:

Miriam
2008-12-29, 19:33
Fy fan nu är den snart här nyårsaftonen alltså.

Ulvena
2008-12-29, 20:26
Vi kommer bara vara 3 personer hemma. Jag, Ulven och Lillfia. Vi ska ha toast Skagen till förrätt, lammfilé till huvudrätt och sedan ska vi göra nån bärparfait till efterrätt (har Lillfia bestämt).
Sönerna åker till Warszawa på nyårsafton och stannar i en vecka. :(

Fortune
2008-12-29, 20:33
HÄr ska ätas mat, precis som alla andra dagar på året. Vad får vi se imorgon när vi går och handlar. Finns säkert nåt som går att koka/steka. Huvudsaken är väl att man blir mätt? :unsure:

Ulvena
2008-12-29, 20:37
HÄr ska ätas mat, precis som alla andra dagar på året. Vad får vi se imorgon när vi går och handlar. Finns säkert nåt som går att koka/steka. Huvudsaken är väl att man blir mätt? :unsure:

Naurligtvis är huvudsaken att man blir mätt, får i sig rätt mängd med fett och kolhydrater. :yes:

Eller så är det så att man anstränger sig lite extra till nyår för att bli mätt av något extra gott, samtidigt som man säger hej till ett nytt fräscht år.
:)

Fortune
2008-12-29, 20:41
Naurligtvis är huvudsaken att man blir mätt, får i sig rätt mängd med fett och kolhydrater. :yes:

Eller så är det så att man anstränger sig lite extra till nyår för att bli mätt av något extra gott, samtidigt som man säger hej till ett nytt fräscht år.
:)

Det känns inte som att jag har någon lust att anstränga mig med maten längre. Det ska ju ändå bara ätas upp. Och vi är ju samma personer som vanligt som ska äta. :D

Jag är så jädrans less på alla dess helger som "ska vara" på ett visst sätt. Jag tror att jag tänker vägra. :mad:

:D

Ulvena
2008-12-29, 20:47
Det känns inte som att jag har någon lust att anstränga mig med maten längre. Det ska ju ändå bara ätas upp. Och vi är ju samma personer som vanligt som ska äta. :D

Jag är så jädrans less på alla dess helger som "ska vara" på ett visst sätt. Jag tror att jag tänker vägra. :mad:

Alltså om du själv inte bryr dig så spelar det ju ingen roll men jag gillar att fira årets sista dag med extra god mat, omsorgsfullt tillredd men det är jag det.
Jag stör mig mest på att jag har gått med på att sönerna reser bort, jag vill helst ha hela familjen runt mig men man måste släppa taget och låta dem göra saker de vill. Vilken tur att vi skaffade oss en sladdis! :D

Fortune
2008-12-29, 20:53
Alltså om du själv inte bryr dig så spelar det ju ingen roll men jag gillar att fira årets sista dag med extra god mat, omsorgsfullt tillredd men det är jag det.
Jag stör mig mest på att jag har gått med på att sönerna reser bort, jag vill helst ha hela familjen runt mig men man måste släppa taget och låta dem göra saker de vill. Vilken tur att vi skaffade oss en sladdis! :D

Jag tror att jag blir förvånad ifall det är någon mer än jag här vid tolvslaget. :D

Svimfärdig
2008-12-29, 20:58
Behöver inte bry mig. Blir bjuden på mat. Bröllop! :)

Ulvena
2008-12-29, 21:02
Jag tror att jag blir förvånad ifall det är någon mer än jag här vid tolvslaget. :D

Jag ska kika in och titta.:D

Sven Hedin
2008-12-29, 21:05

Vad planerar ni?

Hordövrer...? :unsure:

Torsten
2008-12-29, 21:24
Ska fira det hos exet är bestämt. Förra gången blev det hummer vilket jag aldrig förstått varför det anses lyxigt då den är både dyr och dessutom så svår att äta utan att se ut som en gris? Hoppas på någon god stek och till efterrätt kanske ett rejält skjut.:)

Ulvena
2008-12-29, 21:28
Hummer är gott men man måste anstränga sig lite med den, egentligen tycker jag krabba är godare.

Ulvena
2008-12-29, 21:31
Förresten är jag väldigt avundsjuk på alla från Göteborg som har så mycket god och färsk fisk och skaldjur att få tag på.
Bodde jag där skulle jag lugnt välja piggvar med potatis och pepparrotssmör till varmrätt men sån äter väl ni typ på måndagar?:unsure:

:avundsjuksmiley:

Sven Hedin
2008-12-29, 21:33
Ja, och dessutom på de allra simplaste lunchställen du kan tänka dig. :rolleyes:

Ulvena
2008-12-29, 21:37
Ja, och dessutom på de allra simplaste lunchställen du kan tänka dig. :rolleyes:

Serverar de piggvar där? Det gjorde de då inte på den tiden då jag frekventerade stan. :mad:
Min dåvarande pojkvän gick på Chalmers där och sen jobbade han på färjorna så jag besökte stan då och då, jag fick aldrig piggvar, han var väl snål redan då. :D

Sven Hedin
2008-12-29, 21:40
Ja, det måste han ha varit för det där är ju nästan sån där skräpfisk brukar vi ju röra ner i smeten när vi gör fiskpudding eller... paté. :)

Ulvena
2008-12-29, 21:45
Ja, det måste han ha varit för det där är ju nästan sån där skräpfisk brukar vi ju röra ner i smeten när vi gör fiskpudding eller... paté. :)

Piggvar, du skojar hoppas jag annars.:cry:

Det är ju en av de godaste fiskarna man kan äta.
När vi bodde i Spanien åkte vi upp till Andorra en dag (ligger mängder med mil från någon kust) där köpte vi med oss piggvar hem, så knäppa är vi. :D

Sven Hedin
2008-12-29, 21:50
Skulle jag skoja..???? :rolleyes:

Köpte ni med er fisk från Andorra? Det var manligt gjort. :)

Ulvena
2008-12-29, 22:12
Skulle jag skoja..???? :rolleyes:

Köpte ni med er fisk från Andorra? Det var manligt gjort. :)

Ja, det var manligt och knäppt gjort men jag tror mig minnas att fisken var god men helt ärligt åka upp i bergen, köpa med sig en färsk fisk och åka tillbaka, hur dum får man vara liksom? :D
Vi bodde iofs i en pytteliten håla 7 km. från Zaragoza och ja, min man jobbade där, vi bodde inte där för nöjes skull.

Sven Hedin
2008-12-29, 22:21
Ja, det var manligt och knäppt gjort men jag tror mig minnas att fisken var god men helt ärligt åka upp i bergen, köpa med sig en färsk fisk och åka tillbaka, hur dum får man vara liksom? :D
Vi bodde iofs i en pytteliten håla 7 km. från Zaragoza och ja, min man jobbade där, vi bodde inte där för nöjes skull.

Det är ju skitkul. :D
Jag har alltid tyckt att Zaragoza låter häftigt... Ungefär som Macao och Nassau. Typiska James Bond-ställen.

Ulvena
2008-12-29, 22:42
Det är ju skitkul. :D
Jag har alltid tyckt att Zaragoza låter häftigt... Ungefär som Macao och Nassau. Typiska James Bond-ställen.

Fast det var inte så kul att bo där, Escatron hette hålan, ingen pratade engelska och om jag promenerade rikigt långsam runt byn tog det en dryg timme. De hade dock ett övergivet munkkloster som var rätt häftigt.

Fortune
2008-12-29, 23:35
Jag ska kika in och titta.:D
Nu tänkte jag väl mer på här hemma hos mig dårå. :D

Mröff
2008-12-30, 00:39
Min nyårsafton är öppen hittills....folk strular...:rant:

Kanske blir Max originalmål med smältost.

Gullan
2008-12-30, 09:27
Här blir det Dagge och jag. Sonen har åkt till Stockholm för att vara hos en kompis och fira in nyåret.

Jag funderade lite på om Dagge lånat Svennes konto där en stund, han skulle nämligen också uppskatta köttfärssås och spagetti. :tunga:

Jag har fortfarande ingen aning om vad vi ska äta. Löjrom finns i frysen och är hyfsat gott, på toast eller avocado (låter drygt, jag vet, men jag har nog ätit min livsranson. Vi har en löjromskran...) En bit kött, om jag får tag på den lokala ekologiska entrecoten då, och med en potatisgratin med massor av grädde, vitlök och ost. Så får det nog bli.

Gullan
2008-12-30, 09:28
Min nyårsafton är öppen hittills....folk strular...:rant:

Kanske blir Max originalmål med smältost.

Näe! :no: Maxmålet har godare dressing. :yes:

Sven Hedin
2008-12-30, 09:42
Här kan det hända att det kommer att stekas upp en del fläskfilé som jag kom över helt osannolikt billigt i början av december.

Gullan
2008-12-30, 09:44
Här kan det hända att det kommer att stekas upp en del fläskfilé som jag kom över helt osannolikt billigt i början av december.

Nån lastbil på en väl undanskymd plats i hamnen? Nära vodkabilen? :sneaky:

Sven Hedin
2008-12-30, 09:53
På tal om det... Jag känner en som står i en korvkiosk och en dag nån gång i förra sommaren så kom det en knarkare fram till luckan. Det här var alltså en av de allra varmasta dagarna det året och knarkaren han hade sin vanliga svarta skinnjacka på sig. -Vill du köpa billigt kött, sluddrade han. Jag minns inte vad min bekant svarade men plötsligt så drar knarkaren fram en stor jävla fläsk- eller oxfilé ur ena ärmen. En oembalerad!!!

Han hade liksom gått omkring med den där uppe i armhålan... ja du hajar.. :lol:

Gullan
2008-12-30, 10:11

:blä:

Kickan
2008-12-30, 10:20
:veryhappy:
Jag har fått en INBJUDAN! Jag slipper tänka ut meny på egen hand. Fatta.

Och så ser jag fram emot att bli sketfull och spy ner både kök och vardagsrum hos värdfolket.:)

sås på slipsen
2008-12-30, 12:44
På tal om det... Jag känner en som står i en korvkiosk och en dag nån gång i förra sommaren så kom det en knarkare fram till luckan. Det här var alltså en av de allra varmasta dagarna det året och knarkaren han hade sin vanliga svarta skinnjacka på sig. -Vill du köpa billigt kött, sluddrade han. Jag minns inte vad min bekant svarade men plötsligt så drar knarkaren fram en stor jävla fläsk- eller oxfilé ur ena ärmen. En oembalerad!!!

Han hade liksom gått omkring med den där uppe i armhålan... ja du hajar.. :lol:

Hur mycket betalade han då? :evilgrin39:

Sven Hedin
2008-12-30, 17:42
Hur mycket betalade han då? :evilgrin39:

Jag vill minnas att jag han betalade ungefär tjugo spänn.

:veryhappy:
Jag har fått en INBJUDAN! Jag slipper tänka ut meny på egen hand. Fatta.

Sörru! :) Hoppas dom inte bjuder på sån där knarkar-filé då.

Gullan
2008-12-30, 19:08
Nu har jag handlat. Det blev som i tidigare inlägg.

Fortune
2008-12-30, 19:11
Nu har jag handlat. Det blev som i tidigare inlägg.
HÄr blev det nåt kött, tror att det var ryggbiff och pommes chateau (förmodligen gör jag gräddstuvad potatis till mig) och sås till det. Och glass som efterrätt, ifall vi inte hinner äta upp den ikväll. :D

Kickan
2008-12-30, 19:17
Pju, inhandlat nyårsskål att dra i mig som fördrink ta med till värdfolket. Tänk Ab Fab.

Gullan
2008-12-30, 19:27
Pju, inhandlat nyårsskål att dra i mig som fördrink ta med till värdfolket. Tänk Ab Fab.

Nu tänkte jag men fattade ingenting. :skamsen:

Ulvena
2008-12-30, 20:04
Min nyårsmeny är klar och (nästan) inhandlad:

Rostat bröd med Skagenröra och räkor.
Sparris inlindat i prosciutto.
Lammfilé med rösti och vitlöksås.
Hjortron/Jordgubbsparfait med björnbärsmarmelad och passionsfrukt.

Måste åka och handla några saker till i morgon. :mad:

Känns konstigt att inte fira nyår med alla barnen, de två äldsta reser till Warszawa i morgon och stannar en vecka. :(

skumrask
2008-12-30, 21:37
Jag har en burfångad hummer från bovallstrand i frysen som jag köpte av en gubbe på orust. Men den skall jag nog inte äta i morgon.

Nä, det blir nog någon buffé av något slag för jag är bortbjuden, jag råkar veta att den innehåller lax och oxfilé och en massa röror eftersom jag råkade vakna upp i värdinnans säng i morse.

Hon jobbar på tv4, minsann. Fick höra massa löst skvaller som inte når nyheterna:evilgrin39:

selma
2008-12-30, 21:44
Jag är bortbjuden och vet inte vad som bjuds förutom att det är en trerätters. Jag tänker dyka upp, lagom salongsberusad och uppsnofsad till tänderna och svulla som ett as. Jag har varit nära döden i sex dagar och inte ätit nåt som inte smakat snor under hela julen så jag är Utsvulten.

Sven Hedin
2008-12-30, 21:53
Jag funderar på ifall jag skall ta och bjuda på plommonspäckat med såna där läskiga stuvade rotsaker som man gör i ugnen. En osötad fräsch musselparfait som förrätt.... Mmmmm, det där blir nog bra.

Kickan
2008-12-30, 22:56
:lol:

Östen
2008-12-31, 00:07
Har inte riktigt menyn klar men funderar på bruna bönor och bajsinbakad lammrfile till huvudrätt, ostron kanske skulle passa ypperligt som förrätt, såväl konsistens som smak påminner ju om snorklasor nära fryspunkten.

Fortune
2008-12-31, 00:10
Har inte riktigt menyn klar men funderar på bruna bönor och bajsinbakad lammrfile till huvudrätt, ostron kanske skulle passa ypperligt som förrätt, såväl konsistens som smak påminner ju om snorklasor nära fryspunkten.
Hur ofta äter du snorloskor? :unsure:

Östen
2008-12-31, 00:17
Hur ofta äter du snorloskor? :unsure:

Rinnande snor ibland, men då måste det vara kallt och färskt...det kan vara nästan som nektar en kall vinterdag. Hårda snorkråkor har jag däremot svårt för, dom påminner ju om halloumi fast än mer svårtuggat.

Fortune
2008-12-31, 00:19
Rinnande snor ibland, men då måste det vara kallt och färskt...det kan vara nästan som nektar en kall vinterdag. Hårda snorkråkor har jag däremot svårt för, dom påminner ju om halloumi fast än mer svårtuggat.
Det förklarar saken. Om några dagar kan jag nog göra detsamma känns det som. :mad:

Pomperipossa
2008-12-31, 18:08
Ulvena gör alltid så god mat. Jag tycker fortfarande att ni ska överväga att inhysa en nanny. ;)

Gullan
2008-12-31, 19:49
Jag öppnade en flaska rött. Paso doble. En argentinare jag blev rekommenderad i höstas. Den är en smula för kall men är ändå rätt okej. Blir nog rätt tempererad till det är dags för köttet.

Löjromen tinad, räkorna pillade, potatisgratängen i ugnen, creme brûle på kylning, köttet i rumstemperatur, vinet öppnat. Inte dukat, ingen rödlök skalad men det skitar jag i just nu för nu slöar jag en stund.

Gullan
2008-12-31, 19:49
Ulvena gör alltid så god mat. Jag tycker fortfarande att ni ska överväga att inhysa en nanny. ;)

Eller bjuda in gäster. :yes: *tycker*

Pomperipossa
2008-12-31, 19:57
Eller bjuda in gäster. :yes: *tycker*

Jaaa vi våldsgästar henne! :tihihi:

Fortune
2008-12-31, 20:42
Vad sent alla äter, det var länge sen jag åt nu. Skulle jag vänta såhär länge så skulle jag ju dö hungerdöden. :(

Gullan
2008-12-31, 21:43
Nu har vi ätit och dukat undan. Entrecoten från Ejmunds gård på Gotland har hittills inte gjort mig besviken och inte heller den här gången. Fantastiskt god! *dräglar* http://www.ejmunds.se/

Fortune
2008-12-31, 21:56
Nu har vi ätit och dukat undan. Entrecoten från Ejmunds gård på Gotland har hittills inte gjort mig besviken och inte heller den här gången. Fantastiskt god! *dräglar* http://www.ejmunds.se/ (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.ejmunds.se%2F)
Dom FÅ gånger jag har ätit entrecote så har jag blivit besviken. Tråkigt men sant.

Ulvena
2008-12-31, 22:54
Vår lammfilé var god men jag har fortfarande tandvärk tyvärr.
Min parfait till efterrätt var väldig god, den gjorde vi bra Lillfia och jag.:)

Nu har vi tittat på "Djävulen bär Prada", Meryl Streep är en utomordentligt bra skådespelare.

Till Pomperipossa vi behöver ingen nanny, vi behöver en städerska.;)

Gullan
2009-01-01, 08:51
Dom FÅ gånger jag har ätit entrecote så har jag blivit besviken. Tråkigt men sant.

Jag har också ätit skitentrecote men den från Ejmunds är ordentligt mörad och väldigt god i smaken. Har aldrig fått en dålig bit. Hörde att de ska, eller om de redan försöker sig på Kobebiff.

sås på slipsen
2009-01-01, 10:39
Otroligt. Vi ät också en ruskigt seg och senig entrecote. Jävla pisskött. Aldrig mer.http://i19.photobucket.com/albums/b200/slipsen/flinos/rant.gif

Gullan
2009-01-01, 10:50
Otroligt. Vi ät också en ruskigt seg och senig entrecote. Jävla pisskött. Aldrig mer.http://i19.photobucket.com/albums/b200/slipsen/flinos/rant.gif

Så går det när man köper okvalitetskött. Ge det en chans till men köp riktigt bra entrecote. Kolla länken i tidigare inlägg.

sås på slipsen
2009-01-01, 11:03
Så går det när man köper okvalitetskött. Ge det en chans till men köp riktigt bra entrecote. Kolla länken i tidigare inlägg.

Jag kommer sällan till och får göra inköpet. http://i19.photobucket.com/albums/b200/slipsen/flinos/dunno.gif

Sven Hedin
2009-01-01, 11:22
På våran nyårsmeny så stod det plötsligt konstiga tyska likörer. Jag kan nästan lova att den senigaste entrecote hade förbleknat vid sidan av dessa märkliga alkoholprodukter... Jag fick i mig en halv flaska med duktigt mogen rosa blåbärslikör och en halvt dricksglas med en som nästan smakade jordgubb. Det var nog jordgubbssmak för det var såna där korn i som ofta finns i saker som skall föreställa jordgubb eller smultron. Oerhört bizarr dryck! Norrlands Guld och 80% Stroh-rom för resten. Damerna och den manliga gästen fick whisky och lite bättre likör.

Gullan
2009-01-01, 11:36
Jag kommer sällan till och får göra inköpet. http://i19.photobucket.com/albums/b200/slipsen/flinos/dunno.gif

Då får du väl se till att det blir ändring på det då. Sätt på dig byxorna, du kan inte springa omkring i kjol hela livet. :tihihi:

Gullan
2009-01-01, 11:37
På våran nyårsmeny så stod det plötsligt konstiga tyska likörer. Jag kan nästan lova att den senigaste entrecote hade förbleknat vid sidan av dessa märkliga alkoholprodukter... Jag fick i mig en halv flaska med duktigt mogen rosa blåbärslikör och en halvt dricksglas med en som nästan smakade jordgubb. Det var nog jordgubbssmak för det var såna där korn i som ofta finns i saker som skall föreställa jordgubb eller smultron. Oerhört bizarr dryck! Norrlands Guld och 80% Stroh-rom för resten. Damerna och den manliga gästen fick whisky och lite bättre likör.

Var det hemkört eftersom det var jordgubbsfrön kvar? Osilat?

Du blev full i alla fall och det var väl det viktigaste? För det var väl yrslet du ville åt?

Sven Hedin
2009-01-01, 11:42
Nä, det var köpesprit. Skuba Erdbeer heter den, och ja, det var nog yrseln jag ville åt... Just då så kändes det som om det var precis sånt som behövdes för att lindra förkylningar.

sås på slipsen
2009-01-01, 11:48
Nä, det var köpesprit. Skuba Erdbeer heter den, och ja, det var nog yrseln jag ville åt... Just då så kändes det som om det var precis sånt som behövdes för att lindra förkylningar.
Smart. :D

Vänlige Viktor
2009-01-01, 12:06

Vad planerar ni?

Planera? Redan? Nyårsmenyn 2009.
Är ju 365 dagar kvar (eller är det 364?) till den ju!

Kickan
2009-01-01, 14:55
*fortfarande mätt*
Jag hade en jättebra nyårsafton!
Fast jag håller på att bli utkonkurrerad av min lillfia, hon rumpade ut och in i köket och hjälpte till, charmade värdinnan (tror jag). Sen somnade jag under sällskapsspelet, och hon ryckte in istället, och jag hörde allt i sömndimman att någon sa att hon är ju mycket bättre än sin mamma. :arg:

Maten var jättegod. Lax- eller rostbiffsnittar till förrätt, vilket jag sköljde ner med ett par flaskor mousserande. Sen behövde jag liksom inte dricka mer....
men sen klämde jag lätt fläskfile med champignonsås, med backning, och ananaspaj. Och rödvin.

Var nog den trevligaste nyårsafton jag haft, faktiskt.

:beer:

Gullan
2009-01-01, 15:16
*fortfarande mätt*
Jag hade en jättebra nyårsafton!
Fast jag håller på att bli utkonkurrerad av min lillfia, hon rumpade ut och in i köket och hjälpte till, charmade värdinnan (tror jag). Sen somnade jag under sällskapsspelet, och hon ryckte in istället, och jag hörde allt i sömndimman att någon sa att hon är ju mycket bättre än sin mamma. :arg:

Maten var jättegod. Lax- eller rostbiffsnittar till förrätt, vilket jag sköljde ner med ett par flaskor mousserande. Sen behövde jag liksom inte dricka mer....
men sen klämde jag lätt fläskfile med champignonsås, med backning, och ananaspaj. Och rödvin.

Var nog den trevligaste nyårsafton jag haft, faktiskt.

:beer:

Bra arbetsfördelning. Hon jobbar och ser till att ni blir bjudna fler gånger och du äter och dricker. :cool:

Sven Hedin
2011-03-01, 09:32
Har ni tänkt på att det snart är dags igen? Vi är redan inne i mars och snart så är vi där igen... för sommaren går fort.

Mröff
2011-03-04, 00:31
Har ni tänkt på att det snart är dags igen? Vi är redan inne i mars och snart så är vi där igen... för sommaren går fort.

Ja, i min matvarubutik har de redan fått hem lutfisken.

ps: vad är lutfisk och vem käkar sådant? Är det en fisk inlagd i någon frätande syra, eller?

Sven Hedin
2011-03-13, 09:26
Lutfisk är jätteäckligt, ungefär som en stor aladåb gjord på gammalt fiskspad, och sitter skinnet kvar så... nä fy fan alltså.

Mröff
2011-03-13, 18:35
Lutfisk är jätteäckligt, ungefär som en stor aladåb gjord på gammalt fiskspad, och sitter skinnet kvar så... nä fy fan alltså.

Tacka vet jag torkad tapir.

Östen
2011-03-19, 12:05
Huruvida lutfisk är gott eller inte saknar betydelse, är det jul SKA man äta lutfisk!

Kom det inte något EU-förbud mot lutfiskberedning? I min ungdom hängde det lutfisk på tork lite varstans på klipporna i den bohuslänska skärgården fritt exponerade för måsskit och annat nefallande gegg.

Sven Hedin
2011-12-25, 01:58
Jag skulle hemskt gärna äta spagetti och köttfärssås. Helt allvarligt alltså.

Det hade varit himla gott i år med.

Sven Hedin
2016-03-31, 18:57
Ska fira det hos exet är bestämt. Förra gången blev det hummer vilket jag aldrig förstått varför det anses lyxigt då den är både dyr och dessutom så svår att äta utan att se ut som en gris? Hoppas på någon god stek och till efterrätt kanske ett rejält skjut.:)

Blev det nåt skjut? :)

Sven Hedin
2016-08-11, 19:35
Nå... blev det nåt skott i råttan eller? :)

Christer
2016-12-07, 23:20
Fasen, den här tråden är - som det heter på nysvenska - daterad. Det är ju 2016 nu.... :skamsen:

Sven Hedin
2016-12-08, 20:26
Jo fast skottet i råttan är ju fortfarande av allmänt intresse. :)

Sven Hedin
2021-01-01, 01:25
Så där, då var skiten över för denna gången. Raketer och fyrverkerier och nyår... Fy fan.

Sven Hedin
2022-01-05, 10:07
Ja då var det över för den här gången med.

Sven Hedin
2022-12-31, 15:13
Då var det snart dags igen. Fan...