Visa fullständig version : julkul: hjälp mig få grannen ip-bannad
Där jag bor har ingen (inte jag heller) brytt sig om att skydda sina nätverk.
Nu vill jag se om jag kan lyckas få grannen ip-bannad på något ställe, genom att koppla upp mig via deras nätverk. :devil:
Vilken site surfar nästan alla barnfamiljer på?
Hur skall jag lyckas bli ip-bannad där?
Nu vill jag se om jag kan lyckas få grannen ip-bannad på något ställe, genom att koppla upp mig via deras nätverk. :devil:
Familjeliv.
Du ska nog inte behöva anstränga dig. :rolleyes:
Om nätverkets namn är något default (Netgear, osv) så finns det en chans att användaren har inte ändrat inloggningen till routern.
Då kan du logga in på routern, lägga in felaktig DNS-information (så att det inte går att surfa någonstans), och sist lösenordskydda routern med ett påhittat lösenord.
T ex Netgear har "admin" som användarnamn, och "1234" som lösenord. Testa att surfa till adressen "192.168.1.1" eller "192.168.0.1".
Lägg upp snusk på tinypic. Då förlorar han möjligheten att lägga upp bilder på sin skoter där och kommer troligen dingla från ett rep innan vintern är över.
Varför skyddar man inte sitt nätverk?:unsure:
Det är skönare utan skydd och om det är första gången på internet kan det bli nervöst och stressigt att fippla med skyddet när man bara vill ut och surfa.
Det är skönare utan skydd och om det är första gången på internet kan det bli nervöst och stressigt att fippla med skyddet när man bara vill ut och surfa.
:D
Det var loligt. Eller så beror det bara på att jag börjar bli onykter. Fan vet. :kaffe:
Familjeliv och Kickan jag säger som Fortune det fixar du med ena handen bakbunden.
Jag är väl för gammal och itutad att man måste skydda sig annars kan det komma ovälkomna saker för nära inpå.
Mitt nätverk är skyddat. :yes:
Detta låter lovande :).
Ja jag tror också att det fixar sig. nästan utan att jag försöker, behöver bara vara mig själv.
Cody, jag loggar nog inte in på deras router. Det roliga i sammanhanget är ju att få en sajt att börja hysa agg mot dem.
Kan ni komma med förslag hur man blir ip-bannad på familjeliv?
Jag tar familjeliv och tinypic tror jag.
Kanske alltomtv? Och Flashback.
Kan man bli ip-bannad från aftonbladet? :drool:
Vilken tur för mig att du inte är min granne.:D
Familjeliv och Kickan jag säger som Fortune det fixar du med ena handen bakbunden.
Det räcker att skriva ett normalt FB-inlägg.
Varför inte ta en gammal favvis i repris Kickan, t.ex. att du skulle vilja prova på att fnaska eller så och behöver tips. :tihihi:
Familjeliv enkelt dra i gång en diskussion om tvåan eller deeptroathing.
Tex Min fru är så slapp efter förlossningen hur ska jag få henne att ta den i tvåan i stället?
Flashback enkelt piratkort eller var får jag tag i heroin billigt i Luleå?
Fråga om du kan få hemadressen till en admin på familjeliv eftersom du måste komma över och prata dem tillrätta. Använd gärna en avatar med en tatuerad man. Måla med paint på Robert Aschberg om du inte hittar någon.
Kan ni komma med förslag hur man blir ip-bannad på familjeliv?
Eh, que? Börjar du att skriva som om du befinner dig på Flashbacks "alternativa sexualiteter" kommer du märka att saken är biff. Hur lätt som helst, har jag hört då. :innocent:
Man kan inte bli ip-bannad på AB, så länge man inte snor deras material genom att länka direkt till deras bilder.
Vill du ställa till ordentligt för människan så kan du snacka barnporr på amerikanska sajter. Amerikaner, synnerligen FBI, gillar inte utlänningar som håller på med sånt, de kan komma att driva ärendet vidare.
Svimfärdig
2008-12-19, 21:32
Guuu va ni är omogna! :yawn:
Väx upp!!!
Ok då för fan, jag ÄR bara avis. :(
Man kan inte bli ip-bannad på AB, så länge man inte snor deras material genom att länka direkt till deras bilder.
Men det låter som en jättebra grej att göra. Aftonbladet.. it hits hard :tihihi:.
Hur skall de se att jag direktlänkar till deras bilder? Jag menar... det har jag ju själv gjort otaliga gånger utan att lyckas bli ip-bannad.
Hur skall de se att jag direktlänkar till deras bilder? Jag menar... det har jag ju själv gjort otaliga gånger utan att lyckas bli ip-bannad.
De kan se det i serverloggarna, dvs. statistiken. Ingenting de skulle bry sig om så länge det handlar om, säg, 100 visningar per dag. Dessutom, när du direktlänkar till bilder så är det sajten de visas på som skulle bli ip-bannad, inte de som tittar på bilderna. Användarna kan ju inte göra åt att titta på en bild som redan finns länkad, det är sajten som ansvarar för innehållet.
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00814/service_814078w.jpg
Tänk om nätverket blir på smällen?
Blir det pc bäbisar då?? :unsure:
Sven Hedin
2008-12-20, 12:57
Jag har lyckats bli IP-bannad på tre ställen. :cool:
Sens moralen är alltså att Kickan bara behöver skriva inlägg under pseudonymen Sven Hedin så är loppet kört på de flesta sajter.
Tänk om nätverket blir på smällen?
Blir det pc bäbisar då?? :unsure:
#include <stdlib.h>
void abort(void);
Christer
2008-12-21, 17:34
Varför skyddar man inte sitt nätverk?:unsure:
Bra fråga. Jag lyckades kryptera grannens router och lägga in ett annat SSID. Det tog honom/henne tre år att ordna detta. Det var inte med flit, och dessutom missade jag det där att man aldirg ska konfigurera routern via det trådlösa nätverkskortet. :skamsen:
Om nätverkets namn är något default (Netgear, osv) så finns det en chans att användaren har inte ändrat inloggningen till routern.
Då kan du logga in på routern, lägga in felaktig DNS-information (så att det inte går att surfa någonstans), och sist lösenordskydda routern med ett påhittat lösenord.
T ex Netgear har "admin" som användarnamn, och "1234" som lösenord. Testa att surfa till adressen "192.168.1.1" eller "192.168.0.1".Min granne har en oskyddad netgear. Kommer till lösenordsrutan till routern men "admin" och "1234" fungerar inte. Någon annan vanlig lösen till den routern?
Jag har lyckats bli IP-bannad på tre ställen. :cool:
Du är coolast :yes:
men på ett av dessa är ju även jag ip-bannad, så det är nästan som att ta godis från en tvååring... räknas inte.
Sven Hedin
2008-12-21, 21:11
Nja, men du gjorde fan bra ifrån dig. Hur proffsigt och rutinerat som helst.
Min granne har en oskyddad netgear. Kommer till lösenordsrutan till routern men "admin" och "1234" fungerar inte. Någon annan vanlig lösen till den routern?
Ordet "password" kan nog också fungera.
Det är dock inte säkert att default-lösen är kvar. En del användare kommer på att de ska byta lösen på routern, men glömmer ibland bort att skydda det trådlösa nätverket.
Ordet "password" kan nog också fungera.
Det är dock inte säkert att default-lösen är kvar. En del användare kommer på att de ska byta lösen på routern, men glömmer ibland bort att skydda det trådlösa nätverket.Ha ha det fungerade och jag kommer åt alla inställningar. Men eftersom jag är snäll av naturen så låter jag dom vara. Dessutom lägger min uppkoppling av ibland och då är grannens bra att ha.
Ha ha det fungerade och jag kommer åt alla inställningar. Men eftersom jag är snäll av naturen så låter jag dom vara. Dessutom lägger min uppkoppling av ibland och då är grannens bra att ha.
Nej, det finns inget vits med att sabba för grannen. För nybörjare är det en smärtsam process att nollställa routern, om de nu kan fatta att det inte är något fel med själva routern, utan med inställningarna.
Christer
2009-04-05, 22:23
*slumpbump*
Nå Kickan, hur har projektet utvecklats? :unsure:
Jag skonade dem *vis och förnäm min*
Kanske Cody vet vad som är standardlösen på en Cisco EPC2425 router för comhem? Tänkte skoja lite med grannen.:kaffe:
Kanske Cody vet vad som är standardlösen på en Cisco EPC2425 router för comhem? Tänkte skoja lite med grannen.:kaffe:
EPC2425 är ett kabelmodem, det konfigureras av Comhem centralt. Dvs. ingen direktåtkomst ges till användaren.
EPC2425 är ett kabelmodem, det konfigureras av Comhem centralt. Dvs. ingen direktåtkomst ges till användaren.Ja då är det fett med en oskyddad trådlös på 8Mb att bjuda hela kvarteret på. Sätter verkligen Comhem wifi som default utan skydd? Finns nog några som utan samvete använder det för att t.ex tanka hem utan risk. Dessutom står det på 24/7.:innocent:
Ja då är det fett med en oskyddad trådlös på 8Mb att bjuda hela kvarteret på. Sätter verkligen Comhem wifi som default utan skydd? Finns nog några som utan samvete använder det för att t.ex tanka hem utan risk. Dessutom står det på 24/7.:innocent:
OK, jag tänkte inte på att modemet innehöll även en trådlös del. Då sätter förmodligen användaren själv ett lösenord, men jag hittar inga manualer för modemet någonstans på internet.
Antingen är det för nytt, eller för gammalt.
Comhem har stängt av mitt abonnemang för telefon, tv och bredband för att jag glömt betala en räkning på 30 kronor. En sådan där mysko en som kommer ibland, och det var bara tre veckor sedan den kom. Knas-COMHEM.
Så nu fulsurfar jag på ett öppen router i området. Eftersom den alltid är på och oskyddad börjar jag tro att det är ngn skummis som har den.
Vilka sidor skall man inte gå in på, om man fulsurfar på en öppen router?
sås på slipsen
2009-04-30, 18:23
Comhem har stängt av mitt abonnemang för telefon, tv och bredband för att jag glömt betala en räkning på 30 kronor. En sådan där mysko en som kommer ibland, och det var bara tre veckor sedan den kom. Knas-COMHEM.
Så nu fulsurfar jag på ett öppen router i området. Eftersom den alltid är på och oskyddad börjar jag tro att det är ngn skummis som har den.
Vilka sidor skall man inte gå in på, om man fulsurfar på en öppen router?
Comhem är idioter.
Det är ingen risk, det är bara att köra. Många lämnar öppet nu i IPRED-tider, btw.
sås på slipsen
2009-04-30, 18:25
Comhem är idioter.
Det är ingen risk*, det är bara att köra. Många lämnar öppet nu i IPRED-tider, btw.
Ja, om det nu inte är en avancerad typ som loggar allt som sker på hans lina, såsom adresser, användarnamn och lösenord t.ex.
Risken finns, men är nog rätt liten. Skulle tro att det är någon som helt enkelt inte vet hur man låser om sig.