Visa fullständig version : Gemensam tvätt
skumrask
2008-12-12, 11:12
Nu är jag ju mitt uppe i denna diskussion annorstädes men kan inte låta bli att ta upp den här också.
Hur är det med ni falna och fallna kvinnor, har ni svårt med att låta edra sambos el dylikt förtros med äran att ta hand om er smutstvätt?
Alla män som någon gång tvättat en kvinnas tvätt vet att det BLIR missfärgningar och dyligt klet i tjejers underkläder. Inget konstigt med det kan man tycka, naturens gång.
Det roliga är dock att det sitter jävligt långt inne hos somliga tycks det, man brukar få trosorna ihopknutna i en liten boll med kärringknop.:D
Som om det skulle hjälpa, det är ju inte direkt så att det dras mindre uppmärksamhet till denna realitet då man ändå med fördel knyter upp knoparna innan man kastar underkläderna i maskinen. Det som göms i snö..
Skulle jag av oklar anledning råka skita på mig eller dylikt eller ha bromsspår skulle jag nog slänga mina kalsonger, eller gömma dem tills det var min tvättvecka. Annars, är det inte till överdrift så får man väl helt enkelt stå för det, annars köper man med fördel enbart mörka underkläder.
Detta är dock ett beteende jag har noterat hos ett flertal sambos, åtminstone det första halvåret eller dylikt, sen skiter de i det.
Sedan är det ju en grym orättvisa att som man behöva tvätta, det är ju helt omöjligt att göra rätt med damtvätt, hundra olika specialtvättar, för ändamålet utsedda påsar som bygelbehås och dylikt skall ligga i annars blir det katastrof och bannor. Och inte nog med det, sedan skall man VIKA fanskapet rätt också. Hur fan viker man dessa besynnerliga tingestar snyggt?
Snören rep och elända som sitter på jumprar och skall viras kring livet, toppar, minikorta strumpor som man inte kan göra en boll av. Hopplöst!
Jag tvättar mina egna kläder och låter ingen annan göra det alls någonsin.
Mina barns far och jag levde i hop i nästan 18 år men han behövde aldrig tvätta.
Vet inte varför han hade ju sett mig föda barn men han fick fan inte plocka i mina använda trosor.
skumrask
2008-12-12, 11:24
Jag tvättar mina egna kläder och låter ingen annan göra det alls någonsin.
Mina barns far och jag levde i hop i nästan 18 år men han behövde aldrig tvätta.
Vet inte varför han hade ju sett mig föda barn men han fick fan inte plocka i mina använda trosor.
Men vad är det som är så farligt då:D
Kvinnor har ju flytningar, mens etc.
Jag tycker inte att det är ett dugg äckligt, det är ju bara så det är.
Jag sköter all tvätt just nu men jag har inga som helst problem att överlåta tvättandet till min man, sen att det sannolikt aldrig kommer inträffa är en annan sak.
Men vad är det som är så farligt då:D
Kvinnor har ju flytningar, mens etc.
Jag tycker inte att det är ett dugg äckligt, det är ju bara så det är.
Ärligt talat vet jag inte mina barns far och jag levde i hop i så många år så han hade sett det mesta magsjukor förlossningar osv.
Men när det gällde tvätten var det tvärstopp fullständigt ologiskt och obegripligt men så var det.
Jag är övertygad om att jag inte är ensam om detta.
skumrask
2008-12-12, 11:49
Jag tycker att det är högst besynnerligt dock, ni tillåter att man går ner på er men inte att man tvättar era trosor.
Jag tycker att det är lite avslappnande att tvätta och stryka, likaså att laga mat. Det blir lätt att jag väljer att göra det och det verkar funka, bara just de här ihopknutna bollarna som förundrar mig.
skumrask
2008-12-12, 11:52
Jag sköter all tvätt just nu men jag har inga som helst problem att överlåta tvättandet till min man, sen att det sannolikt aldrig kommer inträffa är en annan sak.
Märker du att dina söner runkar? I strumpor och dylikt?:D
Och sedan försöker spola ned dem på toaletten. Bad idea.
Jag tycker att det är högst besynnerligt dock, ni tillåter att man går ner på er men inte att man tvättar era trosor.
Jag tycker att det är lite avslappnande att tvätta och stryka, likaså att laga mat. Det blir lätt att jag väljer att göra det och det verkar funka, bara just de här ihopknutna bollarna som förundrar mig.
Jo det är besynnerligt särskilt med tanke på att mina två äldre söner inte har haft några som helst problem med att lägga kladdiga lakan och kalsonger i tvättkorgen.
Mina barns flickvänner har gärna låtit mig tvätta deras trosor men dom hade aldrig låtit deras svärfar tvätta dom.
Vi kvinnor är ett underligt släkte.
Vi vill nog gärna att ni tror att vi varken bajsar fiser eller lider av andra mindre trevliga kroppsliga funktioner.
:lol:
Vilken underbar formulering.
Tvättfrågor.
Jag hade inga problems att låta div sambos tvätta mina underkläder. De jag har haft dessutom varit mycket bra på att tvätta och mer nitiska när det gäller vikandet än vad jag är.
Det är viktigt att ta tvätten på allvar, och inte förstöra kläderna i onödan. Därför slutade jag tidigt tillåta mina föräldrar att tvätta mina kläder. De hänger upp alla tröjor på en galje, så det blir jättelånga och får piggar på axlarna.
Vit tvätt /svart tvätt/andra färger skall tvättas separat.
Bara röda saker i den röda tvätten således.
Behå i påse tillsammans med 40 graderstvättarna i resp färg.
Underkläder, strumpor och sängkläder = 60 grader.
Det andra = 40 grader(om det inte är någon special)
Skall det vara så komplicerat? :D
skumrask
2008-12-12, 12:35
Skiter kan man ju ligga lågt med så länge det går men det gäller väl båda könen.
En gång kom min mor in och sade att man fördel kunde lägga en handduk tvärsöver mellan madrassen och lakanet om man som tonårspojke hade sällskap av en tonårsflickvän.
Okej, sade jag. Inte mer med det. Snilleblixt. Frottéstrumpor som stod av sig själva sade hon ingenting om dock.
Numer brukar jag nog faktiskt säga som det är, oavsett om det handlar om mens, missfärgade trosor eller allmänt trams med blygsel etc; snälla jag är en vit man och är inte helt ny i gamet det finns inget du har där som jag inte sett förrut.
Men det handlar ju lite om integritet i början av ett förhållande.
Då skulle inte jag tycka det var så trevligt att han tvättade mina underkläder eller jag hans.
Skulle en karl "tigga" sig till skitiga trosor börjar man ju undra...
skumrask
2008-12-12, 12:45
Min integritet har nog aldrig suttit på det planet.
Förstår inte grejen helt enkelt. Skall jag tvätta så gör jag det, ge fasen i att sno ihop trosor till små bollar..
Sven Hedin
2008-12-12, 13:15
Men det handlar ju lite om integritet i början av ett förhållande.
Då skulle inte jag tycka det var så trevligt att han tvättade mina underkläder eller jag hans.
Skulle en karl "tigga" sig till skitiga trosor börjar man ju undra...
Fan så många trådar jag har pratat om begagnade trosor i... :tihihi:
Men jag håller med. Bromsspår, styvnad bomull och snigelränder är ingenting man vill skylta med och än mindre sniffa på. Det finns där, så är det, och jag tycker att det ligger hos den som har tagit hand om tvättkorgen att negligera det.
Edit: Undrar varför det per automatik blir läbbigt när det har fått torka? Ok för bromsspåren, men det andra liksom... Det behöver ju inte alls vara någonting otäckt.
Annars så kan man göra som en kompis till mig som var inne i en tättstuga för att fixa en maskin... Han såg en tvättkorg med några trosor i och satte omgående ett par huvudet. Sen så dök han med en fånig min fram bakom ett hörn för att skoja med sin kollega. Då hade hon vars tvätt det var kommit tillbaks. :)
Är det här med trosfascinationen något som är specifikt för er göteborgare?
Tror det. Jag tvättar mina egna trosor nuförtiden bara för att få ha kvar några.
(ibland försvinner de från tvättstugorna, dock)
Sven Hedin
2008-12-12, 14:09
Jag vet en kille i Stockholm också, men ja, det är säkert någon göteborgsgrej.
skumrask
2008-12-12, 14:21
Nej, snarare det här med renlighet och tvätt. Har noterat att det fattas lite av renlighetstänk i de övre regionerna av Sverige. Särskilt påtagligt är det hos fd norrländskor boende i stockholmstrakten.
Nej, snarare det här med renlighet och tvätt. Har noterat att det fattas lite av renlighetstänk i de övre regionerna av Sverige. Särskilt påtagligt är det hos fd norrländskor boende i stockholmstrakten.
Grejen är att vi har så rena underkläder och mens i pulverform så problemet uppkommer aldrig. Dessutom tvättar vi våra underkläder med trögflytande rensåpa och tvättbräda i närmaste vattendrag.
Varför denna trosfixering. Ett par ingångna strumpor med tåbira borde kunna kännas lika eländiga att lämna ifrån sig. OM det nu inte vore för att många människor tycker att könsorganet är en mer intim sfär än fötterna.
skumrask
2008-12-12, 14:33
Varför denna trosfixering. Ett par ingångna strumpor med tåbira borde kunna kännas lika eländiga att lämna ifrån sig. OM det nu inte vore för att många människor tycker att könsorganet är en mer intim sfär än fötterna.
Jag är inte så fixerad, ville bara göra en tråd om något jag tänkt på..
Men okej, vill jag ha en kvinna vill jag ha varje aspekt, lita på mig ungefär.
Prata med mig, innan du pratar med en väninna, ge mig din smutsiga tvätt också. Men slå inga bollar av trosorna. :mad:
Det kanske är så att du har dambekanta med ovanligt rikliga utsöndringar?
Men jag gillar att tvätta jag tycker om tvättstugor det är varmt luktar gott är mysigt.
Sen känner jag mig nöjd när jag ser mina fina högar av ren slät tvätt som luktar sköljmedel.
Mangla lakan är faktiskt roligt.
Det ska ingen man få ta i från mig.
Jag har tom skaffat en egen tvättmaskin så jag skall kunna tvätta helt hejdlöst och spontant här hemma. Älskar att titta på när vattnet pumpas ur maskinen ner i badkaret. :besvarad:
skumrask
2008-12-12, 14:39
Det kanske är så att du har dambekanta med ovanligt rikliga utsöndringar?
Närå, det tror jag inte.
Det skulle möjligen vara efter de träffat mig, men det kan jag ju inte hjälpa.
Sven Hedin
2008-12-12, 14:42
Närå, det tror jag inte.
Det skulle möjligen vara efter de träffat mig, men det kan jag ju inte hjälpa.
Du kunde faktiskt använt kondom.
Jag tycker ett problem faktiskt är intorkad sperma i lakanen. Varför kan ni karlar inte vara lite hygieniska och låta oss svälja den. Eller slicka upp den själv...:cool:
skumrask
2008-12-12, 14:47
Tro mig, vi pratar om deras utsöndringar nu.
Kan till och med bli ett problem, när de savar så mycket att man kan simma ryggsim i det.
Jag tycker ett problem faktiskt är intorkad sperma i lakanen. Varför kan ni karlar inte vara lite hygieniska och låta oss svälja den. Eller slicka upp den själv...
Eller springa iväg till toaletten när det är så dags, och hygienskt spola ner det samtidigt som det kommer.
Ungefär som när man kräks. :)
Tro mig, vi pratar om deras utsöndringar nu.
Kan till och med bli ett problem, när de savar så mycket att man kan simma ryggsim i det.
Tycker det låter som läbbiga infektioner, jag.
Sven Hedin
2008-12-12, 14:52
Jag tycker ett problem faktiskt är intorkad sperma i lakanen. Varför kan ni karlar inte vara lite hygieniska och låta oss svälja den. Eller slicka upp den själv...:cool:
Sånt förekommer... nog.. Har jag hört.
skumrask
2008-12-12, 16:49
Tycker det låter som läbbiga infektioner, jag.
Tro mig, det är normala utsöndringar. Fittan läcker, as simple as that.
Inga problem för mig. Har du varit kåt någon gång?
Det här var en liten kul tråd om tvättbestyr men nu vet jag inte längre.
skumrask
2008-12-12, 16:52
Eller springa iväg till toaletten när det är så dags, och hygienskt spola ner det samtidigt som det kommer.
Ungefär som när man kräks. :)
Men vad har hänt!?
Tro mig, det är normala utsöndringar. Fittan läcker, as simple as that.
Inga problem för mig. Har du varit kåt någon gång?
Det här var en liten kul tråd om tvättbestyr men nu vet jag inte längre.
Tror du glömde är mellan de där orden. :tihihi:
skumrask
2008-12-12, 17:01
Tror du glömde är mellan de där orden. :tihihi:
Säkert.
Är du fortfarande sur?
Säkert.
Är du fortfarande sur?
Nej, jag är basisk idag (och fantastiskt rolig oxå :D).
Sven Hedin
2008-12-12, 17:11
Lactacyd? :)
Nä, Palmolivetvål med olivolja i. :yes:
Sven Hedin
2008-12-12, 17:17
Aha! Jag när jag googlade på det så insåg jag att jag ändå hade fel i mina funderingar. :)
skumrask
2008-12-12, 17:38
Nä, Palmolivetvål med olivolja i. :yes:
Det där kan aldrig vara bra.
En sminkfia (aka "hudterapeut") sa till mig att det var helt förkastligt att använda Lactacyd i ansiktet, den hör hemma i fittan.
Då gick plötsligt betydelsen av fittnylle upp för mig.:rolleyes:
Jag har hört att filmjölk skall vara bra.
Sven Hedin
2008-12-12, 20:06
Men vem i herrans namn använder Lactacyd i fejan? Den luktar ju gammal blåstång.
Brukar du använda Lactacyd, Sven? :o
Jag har hört att filmjölk skall vara bra.
fittmjölk
Men vem i herrans namn använder Lactacyd i fejan? Den luktar ju gammal blåstång.
:mad:
Guuud vad du är vulgär idag, Kickan. :blush:
skumrask
2008-12-12, 21:03
Hon drömmer högt.
Jag tvättade mitt ex kläder, och tvärtom. Från början till slutet. Fattar inte grejen med "åj, mina bajsiga kalsonger/trosor ba!".
"Bajsa inte i dina kalsonger/trosor" säger man då. ;)
Hon drömmer högt.
Så är det nog.
Sven Hedin
2008-12-12, 23:00
Brukar du använda Lactacyd, Sven? :o
Jag har koll...
Christer
2008-12-13, 00:04
Jag gör det faktiskt ibland. :skamsen:
Sven Hedin
2008-12-14, 20:15
Jag börjar förstå att jag är fel ute här. Dessutom så minns jag ett gammalt avsnitt av Ronny & Ragge där Bernst-Gunnar faktiskt tvättar hela sig med intimtvål.
Skulle aldrig kommit på tanken att mina underkläder var äckliga och borde gömmas undan, om det inte vore för den här tråden. Har alltid pytsat ner dem i den gemnsamma tvättbingen. Den som har tid/lust har slängt in tvätten.
Gud vilken genans jag utsatt mig för :cry:
Jag tycker inte heller mina underkläder är äckliga, de är faktiskt nästan alltid riktigt fina, med spets och sånt, att de skulle vara äckliga för att jag använt dem har aldrig slagit mig, är det så alltså? :unsure:
Sven Hedin
2008-12-14, 20:42
Nääääääääää.... :blush:
Jag har inte heller tänkt speciellt mycket på trosfrågan. Efter den här tråden inser jag dock att jag bör göra det när jag inleder en ny relation...:D
sås på slipsen
2008-12-15, 05:32
Hela frågeställningen känns tämligen pubertal. :yawn:
skumrask
2008-12-15, 18:35
Tja, uppenbarligen finns det ju i så fall en del högst vuxna kvinnor som är pubertala i det hänseendet, tom i den här tråden.
Men jag har inga problem med någon gemensam binge, jag tycker bara det hela är lite sött faktiskt.
Christer
2008-12-15, 19:48
Damunderkläder!? Huvvaligen! Det kan ju finnas tjejbaciller i dom. :no:
Hela frågeställningen känns tämligen pubertal. :yawn:
Jag är så himla gammal att jag tar det som en komplimang att kallas pubertal.
Jag är så himla gammal att jag tar det som en komplimang att kallas pubertal.
Tänkte inte på det, jag vill också vara pubertal kom jag på. :D
Ingen man får tvätta mina trosor. :proud:
Vill bara meddela att jag tvättar mina svarta underkläder i detta nu....:kaffe:
Sven Hedin
2008-12-23, 11:27
Jag funderar på att gå ner och köra en maskin med kalsonger. Kanske inte så värst fantasieggande, men innebörden av att jag gör det känns ändå oerhört angelägen just nu. Det är nästan tomt i lådan.
En annan grej: Jag kom på att jag ju känner en kille som var på Valhalla och simmade, och när han kom tillbaks till omklädningsrummet så var det någon som hade brutit upp flera skåp och stulit folks... kalsonger!
Jag måste ge dig en eloge att du trots allt tvättar kalsongerna och inte återanvänder dem...:D
Eller menar du att någon snor kalsonger ur din låda hemmavid..:o
Sven Hedin
2008-12-23, 12:01
Jag måste ge dig en eloge att du trots allt tvättar kalsongerna och inte återanvänder dem...:D
Eller menar du att någon snor kalsonger ur din låda hemmavid..:o
Nja... Jag hade ju vänt dom ut och in ett par gånger innan det nu tillslut blev tvunget med en tvätt, och kanske hade ryktet om min samling spridit sig för jag ger mig fan på att det har försvunnit både ur tvättkorgen och ur lådan. Men dom i lådan kan jag inte begripa vad dom skulle med.
Nja... Jag hade ju vänt dom ut och in ett par gånger innan det nu tillslut blev tvunget med en tvätt, och kanske hade ryktet om min samling spridit sig för jag ger mig fan på att det har försvunnit både ur tvättkorgen och ur lådan. Men dom i lådan kan jag inte begripa vad dom skulle med.
Jag såg igår på "weeds" att tonåringskillar runkar i strumpor och sedan spolar ner dem i toaletten. Kanske är det ngn bög-tonåring som snor dina kalsonger för det ändamålet.
Har någon granne med tonårsbarn haft stopp i toan på senaste tiden?
Sven Hedin
2008-12-23, 12:57
Jag såg igår på "weeds" att tonåringskillar runkar i strumpor och sedan spolar ner dem i toaletten. Kanske är det ngn bög-tonåring som snor dina kalsonger för det ändamålet.
Har någon granne med tonårsbarn haft stopp i toan på senaste tiden?
OM jag har...! Du, det finns en fan som bor här bakom berget och han visar alla tecken på att vara en sån där bög-tonåring. Nu när du säger det så har jag faktiskt sett både honom och kommunens spolbil på en och samma gång. Han stod lite i skymundan bakom en buske och tuggade frenetiskt på naglarna när en av gubbarna fiskade upp ett par svarta yfrontare.
Hmm...håll koll på era bananer och sådant. Kolla om de försvinner lite för snabbt. Det kan också användas för ändamålet. Då menar jag skalad banan som värmts upp i micron till rumstemperatur.
Ja, titta på Weeds (trean efter 24 - tre avsnitt i rad) , då håller ni er a jour med vad som händer i samhället..:D
vem blir först med att fotodokumentera insidan av sin otvättade underkläder? :)
Sven Hedin
2008-12-23, 15:18
Jag har redan gjort det, men bilderna blev så otydliga så det var ingen idé att lägga upp dom. Jag får skaffa en sån där UV-lampa så grejorna syns.
UV-lampa? Du menar en sån där som the forensics använder för att säkra spår efter sexualförbrytare?
Finns f ö en jätterolig artikel om det, i det numera (tyvärr) nedlagda Borr Magazine. Vänta skall jag leta...*rotar*
Nä hela domänen är borta. Men jag hittade en FB-tråd där både Borr magazine och spermalampartikel hyllades.
Först var vi tvungna att hitta nån som ägde en spermalampa. På nätet var de allt för dyra och polisen ville inte alls låna ut nån till oss. De låtsades till och med som om de inte visste vad det var för något.
- En helt vanlig spermalampa!
- En vad för nåt?
- Spermalampa. Som man lyser på sperma med du vet?
- Nä.
- Snutjävel!
hihi
Sven Hedin
2008-12-25, 09:24
Haha! Ja, precis en sån lampa. Jag kan iofs få tag på en som egentligen är till för att spåra läckor i kylsystem, men då så måste man nog först stoppa i sig en massa spårmedel och det verkar inte alls gott.