handdator

Visa fullständig version : Hur gör man för att spara sitt skrivbord? ["Hur gör man ...?"-tråd /mod]

Torsten
2008-12-06, 13:09
Trycker på print men inget händer.

CodeMAN
2008-12-06, 13:26
Kör du en bärbar behöver du ibland trycka på någonslags "funktion"s-knapp tillsammans med "Print Screen"-knappen. Vissa knappar är markerade i en annan färg, då kan inte användas utan att trycka på "Funktion"s-knappen samtidigt.

Torsten
2008-12-06, 13:29
Kör du en bärbar behöver du ibland trycka på någonslags "funktion"s-knapp tillsammans med "Print Screen"-knappen. Vissa knappar är markerade i en annan färg, då kan inte användas utan att trycka på "Funktion"s-knappen samtidigt.Nej det är en vanlig stationär dator.

CodeMAN
2008-12-06, 13:34
Nej det är en vanlig stationär dator.
Hur vet du att "ingenting händer"? "Print" sparar ju skärmdumpen som en bild, du behöver klistra in den i ett bildprogram, t ex "Paint".

Ibland uppdateras inte bilden i minnet när man klickar på "Print" flera gånger. Då kan man testa att trycka på "ALT-PRINT", som enbart kopierar innehållet i det aktuella fönstret.

Har du testat det?

Torsten
2008-12-06, 13:47
Jo nu funkade det att klistra in i paint. Tack för tippset.

Christer
2009-10-01, 21:26
*slumpetibump*

Mitt skrivbord stod lyckligtvis kvar när jag kom hem. Utan att jag sparade det innan jag gick hemifrån. :)

Fortune
2009-10-01, 22:34
*slumpetibump*

Mitt skrivbord stod lyckligtvis kvar när jag kom hem. Utan att jag sparade det innan jag gick hemifrån. :)
Grattis! :)