Visa fullständig version : Kändisspotting
sås på slipsen
2009-10-03, 20:41
Det kan man lugnt säga...
Frilansuppdragen strömmar in, och jag är lite överallt runt Stockholm på dagarna. Ikväll blev det inte mycket ståhej, det var en event om NHL-bla bla bla. En massa hockey-kändisar som jag inte kan namnen på.
Kändisfrottering huh? :D
Har du gett upp IT-köret helt?
Frilansuppdragen strömmar in, och jag är lite överallt runt Stockholm på dagarna. Ikväll blev det inte mycket ståhej, det var en event om NHL-bla bla bla. En massa hockey-kändisar som jag inte kan namnen på.
Va jätte kul! Grattis! Men du har inte slutat ditt vanliga dagjobb va?
Du såg att han redan blivit kändis-blasé... :cool:
Va jätte kul! Grattis! Men du har inte slutat ditt vanliga dagjobb va?
Hur kan ni tro att jag har gjort något så tråkigt? :rolleyes:
Jag heter "ljudtekniker"-Cody numera, och inte "IT-arkitekt"-Cody. :)
Christer
2009-10-04, 17:56
Menar du att du har slutat transa? :unsure:
Menar du att du har slutat transa? :unsure:
Inte på dagarna iaf. :whistle:
Christer
2009-10-04, 19:03
Inte på dagarna iaf. :whistle:
Puuuuh, jag var ju orolig ett tag. :rolleyes:
Christer
2009-10-24, 20:43
Jag såg Larz-Kristerz turnébuss på E4:an härom dagen! :)
Jag har inte sett en kändis på skitlänge...:trist:
Harald Treutiger var på IKEA förra helgen :w00t:
Harald Treutiger var på IKEA förra helgen :w00t:
Vad köpte han? :unsure:
Leif Sundin (http://www.google.se/search?q=leif+sundin), en känd svensk trummis och sångare, har börjat jobba på firman där jag ljudteknikar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Leif_Sundin
(Sångaren i klippet):
5kYk0THvwlk
Idag var Paolo Roberto på "vårt" gym och spelade in en video.
Han hade fina muskler och verkade trevlig.
Idag såg jag Ardy Struwer komma ut från Östermalmshallen, han såg rätt gammal och sliten ut.
Ulvena: Meh! Du är ju värsta kändisspottaren. :notworthy:
dr fotpall
2009-11-10, 02:38
än värre: i helgen Christoffer Barnekow på det där sorgliga cafét på centralen som ligger mellan bögringen och nån möglig hamburgerbar. cafet är en kedja som finns överallt - på köpenhamns hovedbangård och på götets provinsiallastpallsbrygga.
samma dag: en mycket tröt olof johansson på sundsvalls järnvägsstation (som luktade starkt av urin)
Ulvena: Meh! Du är ju värsta kändisspottaren. :notworthy:
Jag såg Janne Josefsson på Landvetters flygplats förra veckan. Han var liten och lönntjock, och såg sig omkring på det där sättet ni vet, "åh alla känner igen mig, vad jobbigt" för att se om någon kände igen honom.
Jag tror att jag såg Skumrask i min lokala matbutik häromdagen :unsure:
Tror? Gick du inte fram till honom och sa: Men, är det inte Skumrask i egen hög person? :unsure:
Tror? Gick du inte fram till honom och sa: Men, är det inte Skumrask i egen hög person? :unsure:
Fast jag var ju som sagt inte riktigt säker på om det var han, lovar att fråga nästa gång :)
skumrask
2009-11-20, 22:45
Det är ju fullt möjligt, beror på när och var det var, jag var bortrest den veckan när ditt inlägg skrevs. Jag föreställer mig att du bor bortåt mariaplan och där är jag i princip aldrig och handlar mat. Men bortåt stigberget så..
Plötsligt händer det.
Jag har inte sett någon kändis på länge...eller ja..jag såg Jan Scherman från TV4 på nära håll för ett tag sedan. Sexig kille ...hmm..
http://www.tv4.se/polopoly_fs/1.504400.1213607423%21image/1550920428.jpg_gen/derivatives/w450/1550920428.jpg
Jag såg Henry Ascher promenera förbi på Kungsgatan medan jag åt lunch idag.
Christer
2009-11-22, 22:29
WOW! Doktor Ascher! :rolleyes:
Jag var tvungen att googla. :D
Jag träffade Doktor Urban. Den karln gör mig galen. Han är rätt uppblåst. Att få stjärnrollen i Sjukhuset gjorde honom inte ödmjukare på något sätt. Dessutom visslar han hela tiden, både högt och falskt. Särskilt när han massakrerar Någonstans i Sverige. :tunga:
Jag såg Barack Obama idag, på Willy's. Med en kvinna som inte var hans fru.:detektiv:
Jag såg Barack Obama idag, på Willy's. Med en kvinna som inte var hans fru.:detektiv:
Vad tidigt du går och handlar. ;)
Vad tidigt du går och handlar. ;)
hehe, där fick du mig......
Christer
2009-12-02, 00:16
Idag såg jag en viss fd partiledare... :)
Christer
2009-12-02, 00:24
Idag såg jag en viss fd partiledare... :)
Erkänn att ni undrar vem! :whistle:
Erkänn att ni undrar vem! :whistle:
Absolut inte. :p
Christer
2009-12-02, 00:41
Absolut inte. :p
Nähä, slipp då. :(
Nähä, slipp då. :(
Tack! :D
Mröff och jag spottade på Ernst Billgren häromdan. Jag insisterade att han hette "Erik Billgren", jag kunde inte komma ihåg hans förnamn...
Han till höger:
http://www.stureplan.se/articles/2806/images/article_image_277a3b6e67216cf7.jpg
Gunnar Brogren
2009-12-02, 11:53
Jag handlar i samma affär som den lokale superhjälten Eddie Oliva, han tycker om leverpastej!
För en vecka sedan hade jag det stora nöjet att diskutera svenska ubåtskränkningar på 1980-talet med råsossen Mats Hellström.
http://www2.snf.se/om/stockholm/trangsel/img/profiler/MatsHellstrom.jpg
Varför träffar jag bara på gamla gubbar, och inte Paradise Hotel-stjärnor? :(
Jag handlar i samma affär som den lokale superhjälten Eddie Oliva, han tycker om leverpastej!
Vet inte vem Eddie Oliva är, men jag vet vad leverpastej är.:|
För en vecka sedan hade jag det stora nöjet att diskutera svenska ubåtskränkningar på 1980-talet med råsossen Mats Hellström.
http://www2.snf.se/om/stockholm/trangsel/img/profiler/MatsHellstrom.jpg
Varför träffar jag bara på gamla gubbar, och inte Paradise Hotel-stjärnor? :( Vad hade han att säga om ubåtskränkningarna då!!??
Och vad hade du att säga om dem?
Gunnar Brogren
2009-12-02, 14:35
Vad hade han att säga om ubåtskränkningarna då!!??
För upplysnings skull är Eddie Oliva en fantastisk italiensk smörsångare som ofta uppträder på olika events, som exempelvis Hornsgatans dag och dylikt. Han har även givit ut skivor på temat gondoler m.m. En mycket stor man!
Vad hade han att säga om ubåtskränkningarna då!!??
Han sade sig ha hört talas om dem, och jag sade att ubåtarna kom från NATO.
e_FICQ_F2MI
Den mest kända(?) låten med Eddie tillsammans med Cyndee Peters
Gunnar Brogren
2009-12-02, 18:25
Kom just på att jag är du och bror med Nils G. Åsling, vi har ätit laxciabatta tillsammans en gång!
Christer
2009-12-02, 21:48
Kom just på att jag är du och bror med Nils G. Åsling, vi har ätit laxciabatta tillsammans en gång!
:notworthy:
Vad vackert. Som Lady och Lufsen då.
När ni kom till mitten av ciabattan sög ni tag i den sega rökta laxslamsan från varsitt håll, och så möttes era läppar i ett förvånat och blygt smack :blush:
Härom kvällen såg jag Martin Timell sitta och limma på en 20-årig praktikant, och Lennart Ekdahl som såg sorgsen och halvalkoholiserad ut.
Gunnar Brogren
2009-12-08, 23:05
Nu är jag tvungen att ta av mig boxningshandskarna. Hur fan kan man nämna Martin Timell?? Denna negation av alla mänskliga kvaliteter. För det första, vad är en Timell? Nummer två, när skall fanskapet komma i målbrottet. För det tredje är hans penis böjd till vänster (ett säkert tecken på samröre med hin håle). För det fjärde, varför skall man ge svenska folket goda råd. De som kan ta till sig råden behöver dom inte, och de som behöver råden förstår dom ändå inte. Hemmasnickrare och andra satans företeelser gör mig mycket, mycket upprörd. Martin Timellär nästan värst av alla, förutom möjligen den där kannibalen som fixar i trädgården i samma program, och den där ruggugglan med glasögon och grävlingar i håret som klipper ut saker och använder limpistol. Usch, usch, usch, TV-underhållning borde enbart bygga på Martin Ljung eller sändningar från FN-tribunalen i Haag (möjligen kan SVT 24 utsändningar från EU-parlamentet ses fullgod ersättning).
http://img692.imageshack.us/img692/3312/jsvh.jpg
Christer
2009-12-09, 00:13
http://img692.imageshack.us/img692/3312/jsvh.jpg
:w00t:
Christer
2010-01-30, 19:26
Idag sprang jag på Jan Björklund och Katrin Kielos (dock inte samtidigt). :)
Christer
2010-02-22, 21:48
Jag är rätt överetygad om att det var Peter Swartling från den gamla Idoljuryn som jag sprang på idag. :cool:
Jag är rätt överetygad om att det var Peter Swartling från den gamla Idoljuryn som jag sprang på idag. :cool:
Nu blir jag avis. Massor!
Christer
2010-02-23, 11:39
Nu blir jag avis. Massor!
:evilgrin39:
Det var ingen upplevelse som kommer att lämna några bestående minnen för min del. Så jag är glad att jag har dokumenterat den här. :)
:evilgrin39:
Det var ingen upplevelse som kommer att lämna några bestående minnen för min del. Så jag är glad att jag har dokumenterat den här. :)
Hade det varit jag som sprang på honom så skulle jag aldrig glömma det. :blush:
Christer
2010-02-23, 12:02
Hade det varit jag som sprang på honom så skulle jag aldrig glömma det. :blush:
:D
http://www.obsklassen.se/userfiles/images/diverse/erik.png
http://it24.idg.se/2.2275/1.198344/erik+h%F6rnfeldt
Sen mitt senaste inlägg så har jag siktat Sören Holmberg vid Kungsportsplatsen och Peter Birro på en kinarestaurang i Majorna.
Jag känner förresten en av Europes (bandet!) ljudtekniker (det gör Mröff också ;)):
http://www.obsklassen.se/userfiles/images/diverse/larsa.jpg
Christer
2010-02-25, 23:47
Jag känner förresten en av Europes (bandet!) ljudtekniker (det gör Mröff också ;)):
http://www.obsklassen.se/userfiles/images/diverse/larsa.jpg
Ja vad ska man säga, RIIIISPECKT! :yu:
Jag mötte Streaplers turnebuss på Marieholmsgatan idag :w00t:
Christer
2010-03-14, 23:03
Jag mötte Streaplers turnebuss på Marieholmsgatan idag :w00t:
:thumbup:
:veryhappy: <- streaplers turnebuss.
En kompis till mig stod bredvid Ralph Fiennes i kön på en flygplats i Paris.
Den karln vill jag brotta ner och skända...:fuck:
Sven Hedin
2010-03-16, 20:02
Jag vet vart Nick Borgen hade sin turnebuss parkerad förr i tiden. :cool:
Christer
2010-03-16, 22:47
:veryhappy: <- streaplers turnebuss.
En kompis till mig stod bredvid Ralph Fiennes i kön på en flygplats i Paris.
Den karln vill jag brotta ner och skända...:fuck:
Betyder det att: Raffe--> :fuck: <--- Mröff ??
Betyder det att: Raffe--> :fuck: <--- Mröff ??
neeeeeeeeeeej...jag tycker inte det finns ngn penetrationsassymetri i samhället....take me Ralph...gärna i din uniform från filmen schindlers list...;)
http://www.tier8.net/ralph-fiennes/pictures/ralph-fiennes-main2.jpg
Sven Hedin
2010-03-17, 20:23
Asbizarrt!
Christer
2010-03-17, 22:29
I sanning, broder! :)
Christer
2010-03-23, 17:16
Jag sprang på vaktmadamen från Färjan häromdagen! :)
eUKxF6OR66M&NR=1
Sven Hedin
2010-03-24, 22:26
Jag känner en kille vars kompis satte sprang på vaktmadamen på MS Freja häromåret. :)
I brist på superkändisar så... Härom kvällen var jag på samma tillställning som Stigbjörn Ljunggren och för någon vecka sedan fikade jag vid bordet brevid PA Blank (från TV-programmet Stockholm-Arlanda).
Christer
2010-03-28, 00:31
I brist på superkändisar så... Härom kvällen var jag på samma tillställning som Stigbjörn Ljunggren och för någon vecka sedan fikade jag vid bordet brevid PA Blank (från TV-programmet Stockholm-Arlanda).
:yu: Coooolt!
Jag såg Anders Bagge på Arlanda i fredags :proud:
:pippi:
Jag funderar på att besöka Bill Gates när jag ändå befinner mig i Seattle om två veckor. Jag kan kanske passa på och *host*söka jobb*host* där. :whistle:
Idag var Markolioo på gymmet, han sa hej till mig.
Jag har fan inte sett någon kändis på skitlänge.
Jo, förresten. Basisten i Bob Hund gick förbi mitt fönster häromdagen med sina två hundar.
Vet dock inte vad han heter.
Jag har fan inte sett någon kändis på skitlänge.
Jo, förresten. Basisten i Bob Hund gick förbi mitt fönster häromdagen med sina två hundar.
Vet dock inte vad han heter.
Bob? :p
Bob? :p
:lol: :lol: :lol:
Du är den störta humoristen...FTW
Idag körde jag förbi Enskede IP.
Den förening som Bosse Ringholm, fd finansminister, var ordförande i och skattefifflade.
En legendarisk plats och händelse. En av många när det gäller Bosse R.
Christer
2010-04-11, 22:21
:lol: :lol: :lol:
Du är den störta humoristen...FTW
Idag körde jag förbi Enskede IP.
Den förening som Bosse Ringholm, fd finansminister, var ordförande i och skattefifflade.
En legendarisk plats och händelse. En av många när det gäller Bosse R.
I sanning veckans "Jag mötte Lassie"! :boff:
dr fotpall
2010-04-12, 21:45
jag såg en av de där skådespelarna, ni vet.
det var på en teater.
http://3.bp.blogspot.com/_cO93w9d8aDk/SMJinLtyjeI/AAAAAAAAB7Q/Xm3fPrnX1sg/s400/kindbergs-2008-webb.jpg
Kindbergs turnebuss stod parkerad bredvid en lada utmed E20 förra lördagen när jag passerade på väg norrut. Jag funderade på att stanna till och olla rattkransen men det blev aldrig av :)
Sven Hedin
2010-04-21, 09:21
Jag såg Jean Beauvoir häromdan. :cool:
dr fotpall
2010-04-26, 22:46
såg Täppas Fogelberg på tåget i fredags. han såg inte mig.
Christer
2010-04-28, 22:56
Jag sprang på Björn von Sydow på Arlanda häromdagen. :)
Jag sög av Björn von Sydow på Arlanda häromdagen. :)
Eh, grattis? Tog du vanlig taxa (50 spänn) för det? :D
Sven Hedin
2021-09-17, 07:39
Jag såg Dan Ekborg på en finlandsbåt nu för ett tag sen. Han var full som en spruta och uppförde sig på det hela taget som de flesta andra. :)
Det jag tänker är ju "vad gjorde du på en finlandsbåt?, samt om du hade någon interaction med Ekborgen?
Sven Hedin
2021-09-24, 16:30
Det jag tänker är ju "vad gjorde du på en finlandsbåt?, samt om du hade någon interaction med Ekborgen?
Jag var på hårdrockskryssning! :beer:
Men nej, inget interagerande. Jag betraktade honom på behörigt avstånd med ett coverband i bakgrunden.
Jag träffade kronprinsessan för ett tag sen :)