Visa fullständig version : Hur snabbt är ditt internet idag?
skumrask
2008-11-13, 12:33
Posta hur snabbt ert internet är just nu här med hjälp av bredbandskollen. (http://www.bredbandskollen.se/)
Vem är herre på täppan?:evilgrin39:
skumrask
2008-11-13, 12:34
Uppströms (skicka data): 18.18 mb/s
Nedströms: (ta emot): 14.72 mb/s
Jag har den fantastiska kapaciteten på:
skicka: 0.5 mbit/sek
ta emot: 1.96 mbit/sek
:proud:
Skicka 16.22
Ta emot 68.65
Skicka: 44.22 Mbit/s.
Ta emot: 48.14 Mbit/s.
Jag sitter på jobbet med en 100 mbit/s-lina... :evilgrin39:
Svimfärdig
2008-11-13, 18:05
PruttKådis! :tunga:
Tänker fan inte ens kolla... jag har 8 ner och 1 upp och det brukar vara full sutta, så det så! Men väääääääääääärt efter 100 mbitslinan rätt upp i krysset? :( *AVIS!*
skumrask
2008-11-13, 18:20
Har fått sådana hastigheter en kväll (50/50) på denna linan, jag vet inte vad max är.
Och dessutom är det helt gratis! Satte in nätverksladden i lanuttaget en dag och provade, och det var inte låst alls:)
Svimfärdig
2008-11-13, 18:24
Gratis är bra. Jag vill med ha lan-uttag! :(
Jag sitter på jobbet med en 100 mbit/s-lina... :evilgrin39:
Det har jag hemma .....:evilgrin39:
Men ni skulle se min dator en av mina vänner säger Miriam det är ingen dator det är en uppgraderad bongotrumma.
Svimfärdig
2008-11-13, 18:35
Det har jag hemma .....:evilgrin39:
Men ni skulle se min dator en av mina vänner säger Miriam det är ingen dator det är en uppgraderad bongotrumma.
*flyttar hem till dig NU*
Hahaha ja det är nästan som min då. Det var HET och grym för 6-7 år sen. :skamsen:
Sven Hedin
2008-11-13, 19:04
0,24 och 1,97
Nu börjar vi snacka. Jag och Sven spelar i samma liga...
Jag hade:
Ta emot: 2.09
Skicka: 0,33
Men jag bor på landet.:D
Ta emot 6,86 skicka 0,86 Räcker bra för mig.
Svimfärdig
2008-11-13, 20:37
Idag är mitt internet SUPERSNABBT! Kan inte göra tp-test för jag kollar på "ner i byxan"-foton på forumet. :p
Svimfärdig
2008-11-13, 20:39
Jag gjorde det ändå. :unsure:
Upp: 0.97
Ner: 10.18
Servern var snäll tror jag. Är snudd på 100 att modemet är strypt till 10 och jag brukar inte komma över 8. Men ja, bra skit.
Jag hade:
Ta emot: 2.09
Skicka: 0,33
Men jag bor på landet.:D
Det gör jag också...:innocent:
Det gör jag också...:innocent:
Nåja! :rolleyes:
dr fotpall
2008-11-14, 01:48
snabbis.
0.19 och 0.28
bor i skobojsarland. tall och gran är min vän.
by the way: måste du, sven, ha zia-ul-haq som avatar? jag lyfte fram karln som ett avskräckande exempel, som en civilisatorisk paria, en brutal diktator med en ögonsällning som gjorde inköp av solbrillor komplicerad.
zia-ul-haq var inte avsedd som ett identifikationsobjekt.
sven. samla in fåren.
0,24 och 1,97
Pomperipossa
2008-11-14, 08:48
skicka 0.97 mbit/sek
ta emot 14.54 mbit/sek
Det låter inte bra?
by the way: måste du, sven, ha zia-ul-haq som avatar? jag lyfte fram karln som ett avskräckande exempel, som en civilisatorisk paria, en brutal diktator med en ögonsällning som gjorde inköp av solbrillor komplicerad.
zia-ul-haq var inte avsedd som ett identifikationsobjekt.
sven. samla in fåren.
Kom just på en dröm jag hade i natt. Jag skulle prova glasögon och en som jag kände, kommer inte ihåg vem, hade hittat ett par fina plastbågar.
När jag provade dem var min skalle jättestor och grovporig. Glasögonen såg ut som ett par simglasögon för barn på en vuxen.
Mitt ansikte såg ut som Göran Perssons. Jag blev ledsen.
Apropå zia-ul-haq och solbrillor...
Svimfärdig
2008-11-15, 13:50
skicka 0.97 mbit/sek
ta emot 14.54 mbit/sek
Det låter inte bra?
Vad har du för speed då?
Ta emot: 924.12 GoogolplexBits/ms.
Skicka: 327.05 GoogolplexBits/ms.
sås på slipsen
2008-11-16, 00:00
Jag bor så långt ut på landet att jag får skicka mina IP-paket med brevduva. :(
Här vill vi bara veta hur snabbt brevduvan flyger. :kaffe:
Min brevduva flyger: 12.58 Mbit/sek när hon ska leverera och 25.07 Mbit/sek när hon ska hem igen. :proud:
Frågan är om du fått telestationen utbytt till en AXE-station än? Det fick vi för något år sedan. Innan det fanns det en växeltelefonist i den lokala lanthandeln. :kaffe:
ADSL är skit. Bor man inte max 800m från en telestation sjunker hastigheten rejält mot den utlovade.:(
Pomperipossa
2008-11-16, 10:50
Vad har du för speed då?
comhems Large, vet inte exakt hur fort det bör gå.
Idag går det segt, 0.88 upp och 4.42 ner.
Svimfärdig
2008-11-17, 16:06
comhems Large, vet inte exakt hur fort det bör gå.
Idag går det segt, 0.88 upp och 4.42 ner.
Vet inte jag heller och orkar inte kolla upp det just nu...
Det kan bero på massa saker om det segar sådär. Låter för segt för att vara nåt "Large" iaf. Alltid varit så segt? Är det ADSL eller?
skumrask
2008-11-17, 17:27
2.3 nedströms på utorrent. Det är väl okej.
Pomperipossa
2008-11-17, 23:43
Vet inte jag heller och orkar inte kolla upp det just nu...
Det kan bero på massa saker om det segar sådär. Låter för segt för att vara nåt "Large" iaf. Alltid varit så segt? Är det ADSL eller?
Det är via telejacket.
Jag har en router inkopplad också, plus att jag alltid laddar ner något. Det gör ju sitt.
Comhems "Large" är 24 mbit/s ner, 1 mbit/s upp.
En sak de flesta inte tänker på är att routern också har en någonslags processor. En router kan vara en flaskhals om det sitter en långsam/billig processor i den. Dessutom hanteras routerns funktioner mha ett operativsystem och kod, som i sin tur kan innehålla buggar.
Min tidigare router blev segare och segare när något torrentprogram var igång länge, eftersom det kom in en massa port-requests från andra torrent-användare. Jag var tvungen att starta om routern med jämna mellanrum.
Svimfärdig
2008-11-18, 00:36
Det är via telejacket.
Jag har en router inkopplad också, plus att jag alltid laddar ner något. Det gör ju sitt.
Ok då är det ADSL. Om du tycker att det är segt så bör du testa utan att tanka nåt och i nästa steg utan router.
Iofs har du inte klagat på speeden utan bara skrivit vad du har. Men segar det och du behöver tips så hojta.
Om du tycker att det är segt så bör du testa utan att tanka nåt och i nästa steg utan router.
Just det, misstänker man att routern är knas så kan man testa att koppla datorn direkt till modemet.
Svimfärdig
2008-11-18, 00:45
Just det, misstänker man att routern är knas så kan man testa att koppla datorn direkt till modemet.
Prääääsiiiis. :)
skumrask
2008-11-18, 14:42
Om routern ÄR modemet då? Väldigt många abonemang får man ett gratis modem/router i ett.
Idag;
19.22 skicka
13.62 ta emot
Det är väldigt trevligt att ha schysst uppströms, man blir rätt poppis på torrentsiter och kan snabbt mejla eller ftp-a stora filer som annars står och tuggar i timmar.:yes:
Svimfärdig
2008-11-18, 14:47
Ja DÅ har man problem. :p Integrerade saker suger. Fyfan.
Men har man kollat det man kan kolla så ringer man sin support och påtalar knaset. Då får dom kolla station så att allt är grönt där och är det det så får dom skicka nytt modem eller routermodem då. Brukar lösa sig. Har man köpt det själv så är det väl värre då...
Ja en bra upload är populärt. :D Smidigt att seeda då.
Kollade mitt nät med bara för att...
Hade nästan 11 ner och 0.97 upp. Så det är som det ska. Eller ja, det är mer än det ska ner men jag klagar inte.
Jag kom upp i hela 2.4 igår..:proud:
skumrask
2008-11-18, 14:53
På mitt andra ställe har vi bredbandsbolaget, men där är vi 5 hushåll som delar på 24 mbit och jag ger mig fan på att det är någon som sitter och laddar ned porr hela dagarna plus en tonåring som spelar wow.
Så där lyckas man oftast bara komma upp i kanske 2 mbit nedåt.
Pomperipossa
2008-11-18, 20:56
Kom på att jag inte har lösenord på mitt trådlösa nätverk... Kanske någon som sitter och surfar på mitt nät. :mad:
Hur fixar man sånt?
Svimfärdig
2008-11-19, 10:29
Kom på att jag inte har lösenord på mitt trådlösa nätverk... Kanske någon som sitter och surfar på mitt nät. :mad:
Hur fixar man sånt?
Så kan det vara.
Hmm jag kan inte sånt där då jag inte pillat med router men det är väl bara att kolla på routerns inloggningssida? Eller läsa manuaaalen. RTFM! :p
Eller så hjälper nån annan dig i tråden rätt vad det är.
Eller så hjälper nån annan dig i tråden rätt vad det är.
Ja, just det, jag missade frågan.
Pomperipossa: RTFM, och/eller posta märket på din router så att vi kan hjälpa till.
Pomperipossa
2008-11-27, 21:16
Det är en d-link. Modell? Äsch.
Eftersom jag sitter på jobbet och surfar går det väldigt snabbt och friktionsfritt Ungefär som en bajssession efter en middag bestående av bruna bönor och plommonhjärpar.
skumrask
2008-11-28, 16:18
Skicka 18.44
Hämta 13.29
Dåligt..
Idag är resultatet BRA. 0.81 upp och 6.89 ner. Med tanke på att det är 4,5 km till telestationen så är det nog att betrakta som mer än BRA. :)
Det är en d-link. Modell? Äsch.
Jag har det för mig att vissa routrar går att lyfta upp, man skulle t o m kunna vända dem upp-och-ner. När man har gjort det, om det är nu fysiskt möjligt, så kan man läsa modellbeteckningen.
Testa vettja. ;)
Pomperipossa
2008-11-29, 10:50
Jag hittade kartongen i garderoben, så jag slapp röra mig så mycket. :p
D-link DI-524.
Kanske denna länk hjälper? ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524/Documentation/Sweden/DHCP_DI-524_se.pdf
Man ska väl kunna gå in i nätvekets inställningar på datorn och ändra det där på något sätt men vet inte hur.
Jag hittade kartongen i garderoben, så jag slapp röra mig så mycket. :p
D-link DI-524.
Kanske denna länk hjälper? ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524/Documentation/Sweden/DHCP_DI-524_se.pdf (http://www.obsklassen.se/redirector.php?ftp%3A%2F%2Fftp.dlink.se%2FProducts %2Fdi-products%2Fdi-524%2FDocumentation%2FSweden%2FDHCP_DI-524_se.pdf)
Man ska väl kunna gå in i nätvekets inställningar på datorn och ändra det där på något sätt men vet inte hur.Har visserligen en Netgear men testa att i webbläsarfönstret skriva in 192.168.1.254 Lösen brukar som standard vara admin. Lösen brukar ligga under "security".
Pomperipossa
2008-11-29, 11:54
Vad händer då? Vågar inte!
Vad händer då? Vågar inte!Nja inget annat än att du kommer åt en del inställningar i routern. Och risken att andra utnyttjar ditt oskyddade trådlösa är faktiskt nästan 100% tyvärr.
Svimfärdig
2008-11-30, 01:56
Nja inget annat än att du kommer åt en del inställningar i routern. Och risken att andra utnyttjar ditt oskyddade trådlösa är faktiskt nästan 100% tyvärr.
Precis!