Visa fullständig version : Din senaste goda gärning
Visst vill man hjälpa till om man kan eller? Själv räddade jag troligen livet på en jobbarkompis i dag. Som vanligt var det stressigt att hinna med bussen och han springer utan att se sig för ut mellan två parkerade bilar. En lastbil kommer i hög fart och i sista stund lyckas jag få tag i jackan och rycka tillbaka honom från en säker död. Visst känns det skönt att kunna hjälpa andra?
Du är dagens hjälte, Torsten. Hurra hurra.
Själv har jag just gjort den goda gärningen att bjuda in en vän med familj på paltkalas nästa helg...
Du är dagens hjälte, Torsten. Hurra hurra.
Själv har jag just gjort den goda gärningen att bjuda in en vän med familj på paltkalas nästa helg...Äh bara en reflex men visst sitter det bra i egot. :D
Jag hjälpte Ulven med hans arbete idag, ett evigt googlande och nersparande av olika dokument angående ett projekt han jobbar med, skittråkigt var det så jag tycker man kan tolka min hjälp som en god gärning.
I lön skulle jag få att han tar en ledig dag, känns sådär faktiskt. :D
Jag hjälpte Ulven med hans arbete idag, ett evigt googlande och nersparande av olika dokument angående ett projekt han jobbar med, skittråkigt var det så jag tycker man kan tolka min hjälp som en god gärning.
I lön skulle jag få att han tar en ledig dag, känns sådär faktiskt. :DNja nu tänkte jag mera på att hjälpa någon som inte är närstående. Typ lämna tillbaka en upphittad plånbok eller dra i nödbromsen när någon fastnat. Men visst att googla kan också ta på krafterna.:D
Nja nu tänkte jag mera på att hjälpa någon som inte är närstående. Typ lämna tillbaka en upphittad plånbok eller dra i nödbromsen när någon fastnat. Men visst att googla kan också ta på krafterna.:D
Jag förstod det men jag var snäll som hjälpte till, gissa hur många trista dokument jag läste i genom för att hitta det som han behövde. :D
Jag erbjöd även en klasskamrat till min dotter skjuts hem men hon hade nog fått instruktioner att inte åka bil med tanter, så hon avböjde mitt erbjudande. :unsure:
Jag förstod det men jag var snäll som hjälpte till, gissa hur många trista dokument jag läste i genom för att hitta det som han behövde. :D
Jag erbjöd även en klasskamrat till min dotter skjuts hem men hon hade nog fått instruktioner att inte åka bil med tanter, så hon avböjde mitt erbjudande. :unsure:
:lol: *slår sig för knäna*
Måste ha varit pappan. :yes:
:lol: *slår sig för knäna*
Måste ha varit pappan. :yes:
Flickan ska hit på sleep-over i morgon, när vi ringde ville pappan tala med pappan i vår familj. :unsure:
Alltså, vem tror han det är som fixar allt här hemma?
Nåja, nu ska pappa Ulven hämta flickan i morgon och sen ska hon sova kvar, bara det är en god gärning. Hennes lillebror som bara kommer varannan helg skulle komma ikväll och då hade de inte så mycket tid för flickan så det var roligt för henne att komma hit.:rolleyes:
Flickan ska hit på sleep-over i morgon, när vi ringde ville pappan tala med pappan i vår familj. :unsure:
Alltså, vem tror han det är som fixar allt här hemma?
Nåja, nu ska pappa Ulven hämta flickan i morgon och sen ska hon sova kvar, bara det är en god gärning. Hennes lillebror som bara kommer varannan helg skulle komma ikväll och då hade de inte så mycket tid för flickan så det var roligt för henne att komma hit.:rolleyes:
Nej, det här lät inte snällt, både pappan och styvmamman verkar vara riktigt trevliga och bra personer, jag bara använde det jag visste och skojade elakt om det.:skamsen:
Flickan verkar dessutom vara en utmärkt kompis för vår dotter, tuff och orädd men väldigt rar.
Men nog var det en konstig kommentar från en som lämnar över sin dotter till er..:D
Undrar vad han varit med om när det gäller tanter och bilkörning..
skumrask
2008-11-08, 00:48
En a-lagare i midsomras kanske? Han velade ut från systembolaget med kassen med finsk marinella, spårvagnen tog honom från sidan och drog med sig påsen som gick i kras. Han var i gott skick men inte spriten, såg ut som han ville byta plats med påsen. Som ett barn som just tappat hela sin mjukglass och funderat på om han skulle lägga sig ned på alla fyra och slicka av asfalten.
Jag gav honom en vinare, inte för att det räckte hela helgen för honom men lite lyckligare blev han nog. Och det var ett jävligt bra vin.
Inte ofta jag gör gärningar men den idag kanske räknas som en.
Kom från ett möte och gick och rökte. Såg lite längre fram att en lodis stod och tittade på mig. Jävligt elak såg han ut så jag blev lite rädd faktiskt. Förstod att han ville ha en cigg och mycket riktigt, han bad om en cigg. Vaffan tänkte jag och gav honom ett oöppnat paket. Herregud så glad han blev. Han gick efter mig och sa att ingen på flera år varit så snäll mot honom.
Och att han ville bjuda på fika nångång och sen undrade han om jag var rik.:D
Jag svarade bara att bra att dom kommer till användning och att jag ska vidare.
Tänk att några fjuttiga kronor kan göra sån skillnad på en människa.
Det var väldigt snällt gjort av dig tycker jag.
Själv har jag inte gjort någon god gärning på länge.
skumrask
2008-11-20, 13:56
Jag sade till innan jag kom i munnen.
Idag har jag gjort den goda gärningen att på ett rakt och formellt sätt informera en tidning jag prenumererar på om dess brister när det gäller utdelning.
Den kommer aldrig när den skall.
skumrask
2008-11-20, 17:11
Idag har jag gjort den goda gärningen att på ett rakt och formellt sätt informera en tidning jag prenumererar på om dess brister när det gäller utdelning.
Den kommer aldrig när den skall.
Offside va?
Nä...FOKUS...
Offside...huu...bara tanken gör mig illamående....fotbollstidning...:blä:
skumrask
2008-11-20, 19:39
Nä...FOKUS...
Offside...huu...bara tanken gör mig illamående....fotbollstidning...:blä:
Det är en intervju med blåvitts fystränare i den..
skumrask
2008-11-20, 19:41
:trist:
Offsides chefredaktör har startat upp Filter..den är väldigt välskriven.:mad:
Oavsett om han så startat The New York Review of Books, skulle han inte få mig att läsa en fotbollstidskrift....
Men...jag gör en god gärning och säger att Filter är snygg.
skumrask
2008-11-20, 21:18
En gång skrev jag en essä om bollgeniets anatomi och särart utifrån neurologiska processer speglat i 18-1900-talens vetenskapsteori.
Det blev..sådär:D
Edit: Jag är särskilt stolt att jag lyckades få in Nils Bohr på ett hörn dock...
Det var igår då jag struntade i att stjäla från min arbetsplats, det var en god gärning enligt min filosofi :rolleyes:
Visserligen inte jag men kul när folk ställer upp även för djur. http://sydsvenskan.se/skane/article391780/Taxarna-har-fatt-nya-hem.html :)
Sven Hedin
2008-11-22, 12:42
Nu i veckan så höll jag mig undan så att jag inte skulle frestas att skrika grejor åt en konsult som blev utsparkad från jobbet. Det var nog ganska så snällt gjort.
Hittade ett hagelgevär + ammo i dag. Det låg i en typisk rånarbäg helt komplett med 6st patroner. Första tanken var att det kan vara bra att ha. Men samvetet slog till så jag ringde polisen i stället. Och efter ca 20 min kom dom till jobbet och jag fick lämna namn och telefonnr. Så om dom i nästa efterlyst vill ha en väska identifierad så minns att det var jag som hittade den.:cool:
Torsten! Du kanske blir en kändis! :)
Jag har röstat på Alice i Idol..:kaffe:
Jag har röstat på Alice i Idol..:kaffe:
Helt rätt gjort. :thumbup:
Lottovinnare skänker 38 miljoner till fattiga. En belgare skänker hälften av sin vinst till fattiga och vill vara anonym. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=867628&rss=1399 Skulle du vara lika generös? Men nog blir man väl lyckligare med 76 miljoner än ynka 38 miljoner? God fortsättning till alla och hoppas att julen varit lyckad.:kaffe:
Eftersom jag misstänker att CodeMAN inte kommer posta det han gjorde ikväll här så gör jag det.
Han hjälpte min son att bli av med ett par trojaner som sonen fått in i sin dator.
Vad ger man någon som offrar sin tid för att hjälpa till?
Jo:
:heart::heart::heart:
Tack, du är bäst!
Cody är en riktig klippa...:heart:
Ja, Cody är bara så :heart:
Sven Hedin
2008-12-27, 23:27
Cody..... Åhhhhhh! :heart:
Skall vi gruppknulla Cody?....:w00t:
Sven Hedin
2008-12-27, 23:32
Trodde aldrig att du skulle fråga.
Alltså tjatar ni kan jag väl offra mig och vara med.
sås på slipsen
2008-12-28, 09:19
Ja hade han hjälpt mig med en trojan hade jag ju spetsat honom med kärleksspjutet direkt asså. :cool:
Sven Hedin
2008-12-28, 09:41
Men... man måste ju skydda sig. :)
http://aleegold.com/TROJANNON2.JPG
Jag brukar aldrig säga "nej". :)
(Hörru mig Christer? :evilgrin39:)
Jag hade dock inte gjort något bra ett bra tag.
I dag gjorde jag faktiskt Anders Borg en tjänst. Någon hade kastat 3st 500kr sedlar som bara låg och skräpade. När jag tittade närmare på dom såg jag att dom saknade den silverrand som krävs sedan några år och därför troligen kasserats som obrukbara. Hade ingen större förhoppning när jag gick till banken för att om möjligt byta dom mot den nya typen. Men till min lycka var det inga problem och jag bidrog till statsbudgeten på sätt och vis. (tror jag):D
Jag uppmärksammade en äldre dam på att hon tappade sin vante idag.
Hon blev jätteglad. :proud:
Nu jävlar in i helvete har jag skänkt pengar till Gazas barn. Kommer personligen åka ner och skälla ut den som ev. spränger bort det som stålarna går till.
Det har jag också gjort alldeles nyss.
Bra. Du följer väl med och gapar samt kastar surströmming på den som ev. spränger bort hjälpen....
Självklart kan du räkna med mig.
Finemang. I vår ålder blir man inte så lätt imponerad av militär styrka. Det blir till att sittstrejka.
http://www.cardcow.com/images/arnold-schwarzenegger-with-two-old-ladies-celebrities-28932.jpg
Christer
2009-01-19, 00:45
I dag släppte jag in en bil i högerfilen fast vederbörande inte blinkade. Det var snällt av mig. :)