handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag laga avloppet till diskhon?

Gabriel Knight
2008-10-26, 20:44
Jag har moppat golvet i köket flera gånger idag, orsaken är att avloppet i diskhon inte verkar fungera och jag inte vet hur jag ska fixa det heller :skamsen:
När grannarna släpper på vattnet i sin diskho så samlas vattnet i min diskho och stannar där och så blir det översvämmning när jag försöker att tömma avloppet. Jag har provat med avloppsrensningspulver men det hjälper ju inte, vattnet väller in från grannarna och fyller diskhon och det blir översvämmning, det har skett 4 gånger idag, det är 8 grannlägenheter så det blir en del vatten som samlas i min stackars diskho när alla släpper ut diskvattnet :(

Nå, vad ska jag göra nu då? Det måste väl finnas något man kan köpa så man kan få ordning på det men jag vet inte vad när inte avloppsrensningpulvret hjälper :unsure:

ökenräven
2008-10-26, 20:48
Det första du måste göra, innan du tänker ut den slutgiltiga lösningen, är förstås att täppa till din egen diskho så att grannarna får vattnet stående i sina, kanske t o m så att någon annan får översvämningen på sin lott.

Mröff
2008-10-26, 22:14
Det låter som THE BIG PROPP. Du får nog ringa fastighetsskötaren och skrika att grannarnas BAJS hamnar i din diskho, du har två meter vatten på golvet och tapeten börjar lösas upp.

Ring med detsamma.

Kickan
2009-06-09, 13:36
Hur har det gått med Gabriels diskho?

Förresten, ännu viktigare:
VART HAR GABRIEL TAGIT VÄGEN? :crybaby:

Kickan
2009-07-27, 17:58
Nu blir jag allvarligt oroad.
Inte bara uteblir rapporter om avloppet, nä hela GABRIEL är utebliven!! :crybaby:

Gabriel Knight
2009-07-28, 02:21
Nu blir jag allvarligt oroad.
Inte bara uteblir rapporter om avloppet, nä hela GABRIEL är utebliven!! :crybaby:

Oj då, jag har ju glömt säga att vaktmästaren rensade avloppet med en slags dammsugare eller vad det var för det var stopp hela vägen ner till källaren :skamsen:

Kickan
2009-07-28, 07:04
Där är du ju!!! :peka:

Vad kul att se dig, hur har det gått med det ena och det andra? (jobbeländet t ex)

Gabriel Knight
2009-08-06, 23:49
Där är du ju!!! :peka:

Vad kul att se dig, hur har det gått med det ena och det andra? (jobbeländet t ex)

Jag blev tyvärr uppsagd från Adecco tillsammans med 80 andra före jul och varit sedan dess varit sjukskriven för lättare depression och utbrändhet bla pga grava sömnstörningar och för mycket övertidsarbete mm medan jag jobbade Som du såg i bla Godmorgontråden var jag ju uppe tidigt för att köra runt 12 mil till jobbet och kom sent i säng och vissa nätter sov jag inget så jag blev sjuk :(

Nu i sommar har jag försökt jobba några timmar bla som vaktmästare i kyrkan mest för att känna hur mycket jag orkar och sånt och ska väl prova att återuppta studierna på distans igen mot Umeå. De har ju legat nere ett tag medan jag jobbade som värst och blev sjuk

Kickan
2009-08-07, 07:56
Å.. ja jag minns att jag tyckte det lätt jättetungt, med ditt jobbande på bemanningsföretaget. Herregud, det får väl finnas gränser för hur man kan pressa folk. Hoppas att distansstudier kan vara nåt för dig... och akta dig för sån arbetssituation igen. Man har väl rätt att säga nej hoppas jag.

Gabriel Knight
2009-08-07, 08:38
Å.. ja jag minns att jag tyckte det lätt jättetungt, med ditt jobbande på bemanningsföretaget. Herregud, det får väl finnas gränser för hur man kan pressa folk. Hoppas att distansstudier kan vara nåt för dig... och akta dig för sån arbetssituation igen. Man har väl rätt att säga nej hoppas jag.

Tyvärr gäller ju lite andra regler som anställd på ett bemanningsföretag, kan de inte omplacera på ett annat företag får man gå. Jag blev omplacerad några gånger när jag började känna att jag blev sjuk men tyvärr tappade man alla ordrar med Comhem på sista jobbet så därför fick jag gå för de hittade inget annat ställe att placera mig på samt att läkaren ansåg att jag måste sjukskrivas helt några månader

Framtiden
2009-09-07, 11:27
Skaffa profesionell hjälp, alltså någon kunnig granne eller släkting :D.