handdator

Visa fullständig version : OBSklassen och kriminaliteten

Mröff
2008-10-24, 11:02
Ojojoj...:w00t:

Nu har fröken varit mitt i händelsernas centrum. Jag har stått öga mot öga med en äkta rånare,och poliser som höll handen på pickdollen.

Var som vanligt ute och flummade omkring här i skogen med vovven. Då kom en polishelikopter och cirkulerade. Efter ett tag träffade jag på pensionären Hasse med hans lilla hund och vi ställde oss och pratade vid ett vägskäl.

Då smyger en polisbil fram. Efter ett tag viftar de att vi skall koppla vovvarna, och ur skogen kommer en svartklädd mopedist på en grusväg. Jag, Hasse, Toaborsten och hans hund spärrar smidigt av ena vägen med stor pondus utan att med en min avslöja att vi vet att polisen är runt hörnet. Mopedisten i 40-årsåldern av utomskandinavisk härkomst ser på oss med sina uttryckslösa mörka ögon, och fortsätter lugnt mot poliserna som står gömda bakom vägkröken.

Poliserna spärrar av vägen och rånaren stannar tio meter framför dem. De skriker "stanna, ner på marken". Mitt vad det är vänder mopedisten 180 grader och kör tillbaka med fart. Tre konstaplar springer efter och vrålar, medan jag mumlar "ojojoj" gömmer mig bakom en sten ifall häftig skottlossning skulle uppstå. Pensionären Hasse står kvar som en stencool stenstod. En muskulös viril polis springer snabbast men får inte fast honom.

Efteråt pratade den virila manliga polisen med fröken och hade lite debriefing...ojoj...det bara osade testosteron..och han visste om det..:D

Christer
2008-10-24, 11:05
Oj! Vilken vardagsdramatik! :w00t:

Det var väl knappast på grund av att han trimmat moppen som de jagade honom, låter det som. :unsure:

Mröff
2008-10-24, 11:07
Rånaren verkade inte alls ha trimmar mopeden. Orutinerat.

Det var en svart EU-moppe. Undrar varför han hade svarta kläder när han skulle gömma sig i en skog?

Orutinerat.

Blev förvånad att rånaren såg ut att vara äldre. Är det medelsvensson som börjar bli desperata nu i dessa tider av ekonomiska lågkonjuktur?

Shit ...såg just i tidningen att rånaren var beväpnad....läskigt...:scared:
Han såg faktiskt kall ut..

Mröff
2008-10-24, 11:15
Kan meddela att helikoptern fortfarande cirkulerar här ovanför.

Det är fan rån här i krokarna en gång i veckan och rånarna kör alltid moped eller motorcykel. Tydligen var det två rånare, och den jag såg hade inget att gömma pengar etc i. Han var förmodligen den som skulle förvilla polisen.

Är det ligor, och är tvåhjulare det nya rånarfordonet?

CodeMAN
2008-10-24, 11:16
Att du inte har lärt dig att få omkull en hojåkare... Oacceptabelt. :no:

Mröff
2008-10-24, 11:19
Att du inte har lärt dig att få omkull en hojåkare... Oacceptabelt. :no:

Polisen sprang efter som fan och höll på att dra ner hojåkaren i en krök fem meter från oss. Pensionären Hasse stod annars bredvid och var beredd att dra ner hojen.

Jag sprang undan, för det var fan inte roligt att se tre poliser vänd mot en som var beredd att dra vapen. :scared:

Dessutom var det en lekplats med småbarn bakom den vägen jag och Hasse spärrade av. Vore in så skoj om rånaren kört in bland dem med fart.

sås på slipsen
2008-10-24, 12:50
Vilket drag! :kaffe:

skumrask
2008-10-24, 13:15
Du skulle ha dragit upp tröjan och visat brösten för honom. Inte den virile manlige polisen alltså, utan rånaren..

Han hade bergis vält med mopeden.

Christer
2008-10-24, 13:21
Du kunde ju ha tipsat polisen om att skurken såg ut som CodeMAN! Han hade nog älskat om piketen, med en massa stiliga muskelmän, sparkat in hans dörr och gjort en deep cavity search på honom. :whistle:

CodeMAN
2008-10-24, 13:54
deep cavity search

http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=695

Jag väntar fortfarande på dem, men de kommer aldrig... :mad:

Christer
2008-10-24, 13:55
http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=695

Jag väntar fortfarande på dem, men de kommer aldrig... :mad:
Vad fan, är du fortfarande på fri fot!? :unsure:

Mröff
2008-10-24, 14:04
Jag ringde just polisens tipstelefon. De verkade mycket intresserad av mitt tips...:evilgrin39:

Gullan
2008-10-24, 21:40
Wow! Häftigt Mröffan. Kunde inte Toaborsten gjort en insats som vikarierande polishund? Vad har pensionären Torsten för best? De kanske kunde ha gjort en gemensam insats och bitit rånaren i röven.

Mröff
2008-10-24, 22:20
Wow! Häftigt Mröffan. Kunde inte Toaborsten gjort en insats som vikarierande polishund? Vad har pensionären Torsten för best? De kanske kunde ha gjort en gemensam insats och bitit rånaren i röven.

Faktum är att Toaborsten och hans lika skräckinjagande hundkompis Boris satt myndigt bredvid varandra, med nosen pekande mot rånaren när han kom körande. Det kan varit därför han körde mot polisen istället..:cool:

Svimfärdig
2008-10-24, 23:14
Faktum är att Toaborsten och hans lika skräckinjagande hundkompis Boris satt myndigt bredvid varandra, med nosen pekande mot rånaren när han kom körande. Det kan varit därför han körde mot polisen istället..:cool:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAW! Jag ser Toaborsten framför mig och sen tänka sig en polare till honom...lika myndigt... AAAAAAAAAAAW! :p

Ulvena
2008-10-24, 23:18
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAW! Jag ser Toaborsten framför mig och sen tänka sig en polare till honom...lika myndigt... AAAAAAAAAAAW! :p

Jo, man fattar ju varför rånaren vände, Toaborsten verkar inte vara att leka med direkt. :D

Mröff
2008-10-24, 23:41
Toaborsten visar faktiskt ibland tänderna...

http://i37.tinypic.com/an2b1e.jpg

Ulvena
2008-10-24, 23:50

Skräckinjagande. :yes:

(Väldigt söt är han)

Mröff
2008-10-24, 23:54
Ni kan printa ut bilden och tejpa upp den på dörren, om ni vill hålla rånare borta...:proud:

Östen
2008-10-24, 23:58
Ni kanske borde starta såntdärninga medborgargarde?

Svimfärdig
2008-10-25, 02:19
Ni kan printa ut bilden och tejpa upp den på dörren, om ni vill hålla rånare borta...:proud:
AAAAAAAAARGH! Ljuvliga lilla hundfan! Hans uppsyn knäcker mig varje gång. Sitter och ler som en kärring over here. LÄTT jag hade printat ut och tapetserat väggar med honom. Grejat lite altare och grejer du vet va? Stalka jycken. :skamsen:

VILL HA! GE MIG! (Eller i mitt nästa liv...då har jag tid och plats för hund.)

Gullan
2008-10-25, 08:24

De där kan vara fasen så ettriga och bitiga. Men söt. Ett par stycken såna där som far lite överallt och biter än i rumpan än i handen och bjäbbskäller. Då är man nog trygg.

Påminner om mina svärföräldrars lilla Manfred som blev 17 år och förlorade alla tänder och även sin kompis Ali (dalmatiner) som gav honom matsignal så man fick handmata Manne med ris och köttfärs. (fast Manne var en annan mindre terrier)

Mröff
2008-10-25, 08:47
Haha...en tandlös hund...:D

Toaborsten biter tyvärr inte karlar, däremot kan han hoppa upp i famnen på skurkarna och slicka ihjäl dem. Han har en specialitet att rulla ihop tungan och snabbt som sjutton köra in den långt in i näsan på en. Det skulle kunna vidareutvecklas...:hmm:

CodeMAN
2008-10-25, 08:49
Toaborsten biter tyvärr inte karlar, däremot kan han hoppa upp i famnen på skurkarna och slicka ihjäl dem.
Hela Toaborsten är en stor tunga. :trist:

Sven Hedin
2008-10-25, 08:50
*host host* Hör av er om ni vill tjäna en hacka...

Mröff
2008-10-25, 08:58
Nu har jag satt ihop gänget med polishundar.

Toaborsten - Bild överflödig

Rolf - griffon

http://www.canis.no/oppdretter/rasebilder/rase_341_1.jpg

Hulda - JackRussel

Gullan
2008-10-25, 09:04
Rolf har en rejäl amerikansk snutmustasch! :D

Mröff
2008-11-30, 21:11
Igår var det ett drama här i krokarna - som jag tyvärr missade själv men grannen blev vittne till.

En mystisk man hade stolpat in på kinakrogen och dragit kniv, för att råna dem. Då tog den lilla kinesiska damen som är servitris där fram ett enormt basebollträ (alt någon sådan där asiatiskt slagsmålspinne) och började banka på mannen som skrikande sprang därifrån, med tanten springande efter sig. En riktig kruttant!

Polisen sprang tydligen omkring och letade rånaren i grannhuset...och jag märkte inget..:trist:

CodeMAN
2008-11-30, 21:13
Polisen sprang tydligen omkring och letade rånaren i grannhuset...och jag märkte inget..:trist:
Du står tydligen inte i händelsernas centrum. Hö hö hö.... :D

Mröff
2008-11-30, 21:15
Du står tydligen inte i händelsernas centrum. Hö hö hö.... :D

Nä, det var som när jag bodde på Kungsholmen och en etta i huset blåstes ut av en brand på natten. Märkte ingenting då heller, förutom när jag gick ut på balkongen på morgonen och det var brandbilar på hela gatan. De som bodde i den delen av huset evakuerades med en buss.

CodeMAN
2008-11-30, 21:24
Nä, det var som när jag bodde i Kungsholmen och en etta i huset blåstes ut av en brand på natten. Märkte ingenting då heller, förutom när jag gick ut på balkongen på morgonen och det var brandbilar på hela gatan. De som bodde i den delen av huset evakuerades med en buss.
Om du verkligen vill stå i händelsernas centrum så försök att övernatta i en polisstation, där händer det grejer...

En gång i tiden (dvs. läääänge sen, jag var ung alltså!) så bärsade jag, min dåvarande flickvän och ett antal kompisar vid bosporen. Inga konstigheter direkt, utan ett gäng kompisar som dricker bärs och njuter utsikten...

Och så kommer polisen och vill ta med oss till polisstationen då det är olagligt att dricka alkohol ute på gatan. Javisst ja, sa vi, "vi kan tömma burkarna om ni vill", men nej, de vill ha sällskap till stationen.

Jag vet inte hur jag lyckades, men alla inklusive min flickvän fick skjuts till stationen, förutom lilla jag. Vad gör Codeman då? Jo, han åker till polisstationen, och börjar tjata om att träffa sin flickvän.

Polisen: "Vill du verkligen träffa din flickvän? Är du säker på det?"
Jag: "Självklart vill jag det, vaddå?"
Polisen håller i mina armar, tar mig med till häktet hon sitter i tillsammans med andra, och knuffar mig in: "Ja, här är din flickvän, hahahaha!"

Vaffan, jag fick sitta i häktet en hel natt, men inte ensam iaf... :D

Mröff
2008-11-30, 21:31
Mycket gentlemannamässigt Cody....:yes:

Påminner om när Selma kastade en sten genom fönstret på polisstationen och ringde och angav sig själv.

sås på slipsen
2008-11-30, 23:25
Jag är skitfarlig och skitkriminell.

Håll käften. Vad glor du på?

Mröff
2008-12-01, 00:08
Skarru ha spö eller?

Svimfärdig
2008-12-01, 05:01
Mycket gentlemannamässigt Cody....:yes:

Påminner om när Selma kastade en sten genom fönstret på polisstationen och ringde och angav sig själv.
Hahahaha!

Jag är skitfarlig och skitkriminell.

Håll käften. Vad glor du på?

Skarru ha spö eller?
:handbags:

ÄNTLIGEN fick jag chans att använda den. :D

sås på slipsen
2008-12-01, 11:39
Skarru ha spö eller?

Jak vet var din hus bor och jak vet vad ditt brevlåda heter så jak har bara tre ord att säja:

Pa Sa Dej!

Mröff
2008-12-01, 12:07
Rör du min brevlåda, då jäklar.

Sven Hedin
2008-12-01, 14:11
En gång så skulle vi byta en ytterdörr hemma hos en knarkare. Det fanns inte mycket kvar av dörren utan det var mest faneren på insidan och bitar av brevlådan som hängde kvar. Han som var med mig han stoppade modigt in handen i det nu ganska så stora brevinkastet, för att öppna dörren från insidan alltså, och precis i samma ögonblick så började han skrika alldeles väldigt.... Dörren flyger upp ut kommer knarkaren själv, och i handen så har han en stor jävla rockwool-kniv! Blodet sprutade och min arbetskamrat tjöt, men det var inte knarkaren som hade skurit honom. På insidan av dörren så hade killen nämligen hängt upp fullt med torskdrag och grejor och det var ett par såna som min vän hade i näven.
Det var ganska så svårt att få loss honom.

Svimfärdig
2008-12-02, 01:58
Paranoia när den är som bäst. :unsure:

Mröff
2009-02-09, 15:10
Här händer det kriminella grejer skall ni tro. Nu är det någon som snott med sig två kundvagnar från Konsum som de ställt bakom vårt soprum...:mad:

sås på slipsen
2009-02-09, 16:45
En bit från mig har man hittat en död känguru längs vägen.

Jag anar oråd. Detta kan vara riktigt stort...

Mröff
2009-02-09, 19:05
WTF...det där låter som grov kriminalitet är inblandad. Du måste forska i frågan, och återkomma med fler informationer om kängrun.

CodeMAN
2009-02-09, 19:11
Nää, knappast. Den har flytt Australien i panik bara, så enkelt erre.

selma
2009-02-09, 21:30

Måste du påminna om den grejen :skamsen:

;)

Mröff
2009-04-11, 23:04
Idag träffade på en sådan där "Outlaws ". En lite pösig muskel-öldrickande-snubbe (stor och tränad men med en hinna maltfett), som hade tatuerat i datumet 2006-06-12 med stora svarta bokstäver på ena underarmen.

Jag frågade vad det var för speciellt datum, och då svarade han att det var när han mist oskulden.

Undrar vad det var för oskuld?

Naturligtvis hamnade vi i slang med varandra, och han berättade att hans förra hus "råkat" brinna ner, och att han nu höll på att bygga nytt.

CodeMAN
2009-04-11, 23:07
Naturligtvis hamnade vi i slang med varandra...
Hoppas att du, i liknande situationer, berättar att du känner den turkiska maffian... :cool:

Mröff
2009-04-11, 23:13
Hoppas att du, i liknande situationer, berättar att du känner den turkiska maffian... :cool:

Ville inte skrämma stackaren...:cool:

Fortune
2009-04-11, 23:16
Idag träffade på en sådan där "Outlaws ". En lite pösig muskel-öldrickande-snubbe (stor och tränad men med en hinna maltfett), som hade tatuerat i datumet 2006-06-12 med stora svarta bokstäver på ena underarmen.

Jag frågade vad det var för speciellt datum, och då svarade han att det var när han mist oskulden.

Undrar vad det var för oskuld?

Naturligtvis hamnade vi i slang med varandra, och han berättade att hans förra hus "råkat" brinna ner, och att han nu höll på att bygga nytt.

Vilken tur att det inte var jag, för den dagen hade jag fullt upp med att fira en nittonåring. :tihihi: