handdator

Visa fullständig version : Lampor i fönstren

Gullan
2008-10-13, 06:12
Nyss gick en lampa sönder, den slockande med ett högt och ljudligt *poff* så att stackars Picasso blev alldeles rädd.

Lampan hänger i fönstret och då slog det mig att det kanske är fullständigt groteskt ute att ha hängande lampor i fönstret. Vad säger panelen? Får man ha hängande lampor i fönstren och i så fall hur får de se ut?

Pomperipossa
2008-10-13, 07:45
En granne i huset bredvid mig har en röd lampa i fönstret som skrämmer skiten ur mig varje gång jag gå ut i köket och det har mörknat ute. Hatar den.

OnT: Jag har inte sett fönsterlampor på länge så... Skit i dem.

Mröff
2008-10-13, 09:49
Det är säkert stenute.

Själv har jag inte haft det på 10 år. men skulle nog inte tveka att ha det igen, om jag kom över tröskeln att "inte borra i väggen. det blir hål"...:D

Fortune
2008-10-13, 10:11
Jag har lampor i fönstret och jag skiter i om det är totalt ute eller inte, jag älskar mina 60-tals lampor. Sådeså! :kaffe:

Miriam
2008-10-13, 10:12
Här uppe där jag bor har alla lampor i fönstren av tvång under flera månader per år är vi ju utan dagsljus.

Någonting måste man ha tänt och en stor ilsken taklampa är bara otäckt.

Fortune
2008-10-13, 10:18
I mitt vardagasrum finns inte ens uttag för taklampa, eller jo det finns på väggen men ingen krok i taket att hänga lampan. Så här är det smålampor och golvlampa som gäller. :mad:

CodeMAN
2008-10-13, 10:41
I mitt vardagasrum finns inte ens uttag för taklampa, eller jo det finns på väggen men ingen krok i taket att hänga lampan. Så här är det smålampor och golvlampa som gäller. :mad:
Ehrm... Jag kan kanske hjälpa dig med att installera en lampa... Say when bara! :evilgrin39:

CodeMAN
2008-10-13, 10:43
Jag köpte en fönsterlampa, enbart för att jag hade en krok och uttag där. Ville testa liksom hur det skulle "kännas".

Lite intressant ställe att hänga lampor där då halva ljuset hamnar utanför fönstret. Men kanske försämrar insynen samtidigt?

Svimfärdig
2008-10-13, 11:09
Lampor i fönstren är så 80-tal! OMG OMG!
Men fan vad mysigt det kan vara. Beror ju heeeeeeeelt på vilka lampor man har. Små lampor lite all ovah är mer mys är en 100 wattare i taket.

Mer lampor i fönstren säger jag! (Som inga har...)

Ni som har kan väl ta kort och slänga ut i tråden? Så kan vi andra bedöma.

Fortune
2008-10-13, 11:57
Ehrm... Jag kan kanske hjälpa dig med att installera en lampa... Say when bara! :evilgrin39:

when! :D

Jag kan nog själv om jag bara vill. Däremot skulle jag behöva hjälp att riva tapeter och måla i hallen. :evilgrin39: Jag har börjat....för ett år sen. :innocent:

Fortune
2008-10-13, 11:58
Lampor i fönstren är så 80-tal! OMG OMG!
Men fan vad mysigt det kan vara. Beror ju heeeeeeeelt på vilka lampor man har. Små lampor lite all ovah är mer mys är en 100 wattare i taket.

Mer lampor i fönstren säger jag! (Som inga har...)

Ni som har kan väl ta kort och slänga ut i tråden? Så kan vi andra bedöma.

Det ska jag göra eftersom jag älskar mina lampor. Men inte nu, för nu ska jag snart gå till jobbet.

sås på slipsen
2008-10-13, 12:03
Det ska jag göra eftersom jag älskar mina lampor. Men inte nu, för nu ska jag snart gå till jobbet.

:o

Fortune
2008-10-13, 12:05
:o

Jodu! :proud:

sås på slipsen
2008-10-13, 12:07
Jodu! :proud:

Berätta!

Fortune
2008-10-13, 12:14
Berätta!
Sen, nu måste jag gå. *BRÅTTOM*

sås på slipsen
2008-10-13, 12:15
Sen, nu måste jag gå. *BRÅTTOM*

Okej. Lycka till! :)

Fortune
2008-10-13, 12:49
Okej. Lycka till! :)
Tack!

Nu är jag på jobbet så nu kan jag berätta. :)

Jag arbetstränar på AME, mediaavdelningen så jag gör det jag tycker är allra roligast. Jobbar med photosshop. 3 timmar om dagen 4 dagar av 5 just nu, jag började med att jobba två timmar om dagen och det är meningen att jag så småningom ska upp till fyra per dag. Själva jobbet går hyfsat men att ta sig hit och hem är värre. Vi får väl se hur det blir med tiden. Jag ska vara här till den 31 december är det sagt.

Evert
2008-10-13, 17:19
Men du behöver inte ha takbelysning för att få ljust i ditt vardagsrum. Vad sägs om att ställa några byggstrålkastare i hörnen? De går att ställa på stativ eller skruva fast i väggen :)

http://www.rusta.se/images/products/90951017_l.jpg

Fortune
2008-10-13, 18:03
Men du behöver inte ha takbelysning för att få ljust i ditt vardagsrum. Vad sägs om att ställa några byggstrålkastare i hörnen? De går att ställa på stativ eller skruva fast i väggen :)

http://www.rusta.se/images/products/90951017_l.jpg

Dom där är bra men dom blir ju så varma. :rolleyes:

Såhär ser mina förnsterlampor ut elelr ja den ena av dom då jag har två. Dammet och det skitiga fönstret får man på köpet. :whistle:

http://i10.photobucket.com/albums/a132/Nette40/Lampa.jpg

CodeMAN
2008-10-13, 20:14
Dom där är bra men dom blir ju så varma. :rolleyes:
Var inte så anti nu, lampan har t o m rörelsesensor!

Dessutom skulle den försämra insynen rejält, om man nu skulle rikta dem utåt. :yes:

Mröff
2008-10-13, 20:19
Jag misstänker att en av mina grannar har en sådan där lampa i sitt badrum.
Det lyser som en lanterna under det andra världskriget från hans fönster.
En sådan de spanade efter bombflyg med.

Varför?

Fortune
2008-10-13, 21:56
Var inte så anti nu, lampan har t o m rörelsesensor!

Dessutom skulle den försämra insynen rejält, om man nu skulle rikta dem utåt. :yes:
Det är inte så mycket insyn här ändå. Eller så är det bara min dåliga syn som frå mig att tro att mina grannar ser lika lite som jag ser in till dom. Fast det är praktiskt att inte se dom andra för då kan jag byta om utan att dra ner persiennerna. :rolleyes:

Fortune
2008-10-13, 21:56
Jag misstänker att en av mina grannar har en sådan där lampa i sitt badrum.
Det lyser som en lanterna under det andra världskriget från hans fönster.
En sådan de spanade efter bombflyg med.

Varför?
Är det inte bättre att fråga grannen? :unsure:

Miriam
2008-10-13, 22:13
Nu är mina fönsterlampor tända i alla rum och det är så mysigt.
Det lyser upp sådär lagom det syns inte hur dammigt det är överallt.

Gullan
2008-10-14, 06:14
Jag misstänkte att det är superute men de har liksom bara hängt där de hänger och här utanför är det toksvart. Inget ljus alls.

Bilden blev riktigt ful men det gör ingenting. Det ser inte alls så illa ut i verkligheten. :D

http://i240.photobucket.com/albums/ff171/Glittret/CIMG1858.jpg

sås på slipsen
2008-10-14, 08:24
Jag tror inte att det finns något som är ute i heminredningssvängen just nu, utom möjligen gulnad furu. Pendeln är på väg att svänga från den asketiska nyfunkisen.

skumrask
2008-10-14, 12:56
Jag tycker absolut ingenting i den här existensiella frågan.

sås på slipsen
2008-10-14, 14:11
Jag tycker absolut ingenting i den här existensiella frågan.

Det gör du tydligen visst det.

skumrask
2008-10-14, 16:01
Det gör du tydligen visst det.

Nä. Har aldrig tänkt på det. Det beror väl på vad för lampor man har där i och för sig.

Sven Hedin
2008-10-14, 16:13
Jag har en liten lampa i ett av köksfönstren, den är i porslin med nåt blåklockemönster, men det är den enda som hänger så där i sladden för alla dom andra står på egen fot. Så ja, jag har också lampor i mina fönster.

Kickan
2008-10-14, 16:23
Jag har ingen (hängande) lampa i nåt av mina fönster.:puh:
Hur skulle det se ut.

Dock har jag en korrekt 50-talslampa på trebent teakfot, med veckad plastskärm.

sås på slipsen
2008-10-14, 16:52
Hur skulle det se ut.

Det skulle säkert se fint ut. :cool:

Sven Hedin
2008-10-14, 18:07
Hur skulle det se ut.

Uppe på vinden så har jag ju en trebent golvlampa av stringmodell med sexkantiga dubbelkonade skärmar. :proud:

Kickan
2008-10-14, 18:49
Uppe på vinden så har jag ju en trebent golvlampa av stringmodell med sexkantiga dubbelkonade skärmar. :proud:
Jag bjuder på den! :hiya: (fast bild please)

Mroeff och Cody får helt enkelt fixa ett auktionssubforum.

Sven Hedin
2008-10-14, 18:54
Jag skall se vad jag kan ordna. Men den har varit i släkten och lär nog få stå kvar.

Pomperipossa
2008-11-11, 22:06
http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=29497