handdator

Visa fullständig version : Bra halvfabrikat?

skumrask
2008-10-01, 23:33
Jag är i princip emot halvfabrikat och allt vad det står för, men ja vad gör man, ibland är man lat eller har bara en mikro att laga i etc.

Här ger vi tips på bra halvfabrikat och färdigrätter.

pippi
2008-10-01, 23:34
Pyttipanna köper jag alltid på påse. Gott ju.

skumrask
2008-10-01, 23:36
Gorbys eller Billys kan jag sätta i mig någon ibland. Gäller det Billy tar jag helst pepperonin, gorbys den med tex-mex smak.

Annars har en och annan Dr. Oetkers mozarellapizza slunkit ned, men jag kryddar den lite extra och slänger på salami innan gräddningen.

Bongs köttsoppa är helt okej, sedan köper man väl en och annan ärtsoppskorv. Vet inte vilken som är bäst bara.

skumrask
2008-10-01, 23:36

Märke? Det är lite av grejen, att skilja agnarna från vetet.

Mröff
2008-10-01, 23:39
Jag kör ravioli och pesto på burk. Säkert en massa andra saker också.

pippi
2008-10-01, 23:39
Märke? Det är lite av grejen, att skilja agnarna från vetet.

Det minns jag inte såhär på rak arm. Brukar köpa oxpytt. Det är säkert Findus.

CodeMAN
2008-10-01, 23:42
Hmm, man orkar väl inte hacka allt för pyttipannan på egen hand, självklart är påsvarianten att föredra.

Fiskgratäng är nog den bästa snabbmatssorten som finns. Att man dessutom inte kan använda mikron för att tillaga den gör bara saken bättre.

Färdiga köttbullar och "cevapcici (http://dalmatiankitchen.com/images/recipes/cevapcici.jpg)"s går också att äta.

skumrask
2008-10-02, 00:09
Fiskgratäng är nog den bästa snabbmatssorten som finns. Att man dessutom inte kan använda mikron för att tillaga den gör bara saken bättre.

Findus fiskgratäng är rätt god, men snabb? Tar ju fyrtio minuter ju...
Jag har dock en micro med grillgaller ovanpå så det blir perfa.
ICA:s duger men helst inte. Duger dock om man dränker det i citron. Fiskbullar går väl ned, men det får vara abbas. Båtmat.

elbastardo
2008-10-02, 04:13
Soldatens Ärtsoppa med någon köttig och kryddig korv till och kanske peppar, senap, timjan, mejram... - suveränt! :wheelchair"
http://www.northerner.com/pic_large/soldatens.jpg

Gullan
2008-10-02, 06:43
Hmmm... massor av hel- och halvfabrikat konsumeras här men om jag kan rekommendera något särskilt? *tänker* Vet inte.

Miriam
2008-10-02, 07:06
Bullens korv den bästa färdigmat som finns.

Sven Hedin
2008-10-02, 08:54
Enkilosförpackningarna med jättegod lasagne från Lidl är nog det bästa halvfabrikat som jag har råkat på, och då har jag ändå ätit en del sånt där.

skumrask
2008-10-02, 09:18
Enkilosförpackningarna med jättegod lasagne från Lidl är nog det bästa halvfabrikat som jag har råkat på, och då har jag ändå ätit en del sånt där.

Är de de där som är ofrysta?

Sven Hedin
2008-10-02, 10:06
Japp. Det är en svart plastform med någon rödaktig plast uppepå. Den kostar, har jag för mig, 49:- och räcker till två vanligt hungriga eller till en asbizarr.

CodeMAN
2008-10-02, 12:21
Lasagne per kilo? Vad bisarrt... :p

Bra tips dock, Lidl fortsätter att rocka fett.

Sven Hedin
2008-10-02, 13:15
Haha! Men det låter som mer än vad det är. Jag stoppade alltså ledigt i mig en hel sån där form en dag i somras när jag hade varit ute och gjort någonting som gjort mig riktigt hungrig. Självfallet blev jag proppätt och trodde jag skulle dö, men värre än så var det inte. Det ser inte så mycket ut när det kommer ut ur ugnen och säkert så försvinner ett hekto när man värmer på den.

MEN senast jag käkade den där lasagnen så var den inte riktigt lika god som vanligt. Det kändes som om dom hade glömt nånting, men för en förstagångare, som inte hade något att jämföra med, så skulle den gott och väl funkat.

elbastardo
2008-10-02, 17:04
jag skulle tippa på att det är en hel del vatten i det paketet. pasta går ju dessutom fort att bryta ned så den värsta koman varar en kort stund.