Visa fullständig version : I dag åt jag inte
Visst var jag sugen men i dag avstod jag skräpmaten och åt i stället en nyttig lunch och skippade 20 minuter av träningspasset.(någon morot vill man väl ha)
Sven Hedin
2008-09-27, 01:23
Kan du månne baka morotskaka? :evilgrin39:
Kan du månne baka morotskaka? :evilgrin39:Nej min kokkonst sträcker sig tyvärr bara till vad Tina lockade till och det vet du vad det är?:evilgrin39:
Sven Hedin
2008-09-27, 01:33
Oh ja!
Oh ja!Men allvarligt så smakar tyvärr den onyttiga maten nästan alltid godast. Varför har smaklökarna denna lurfälla för karaktären?
Sven Hedin
2008-09-27, 01:51
Det har tydligen att göra med smakförstärkarna salt och fett. Socker lär visst också höra dit.
Det stämmer nog, för en köttfärssås blir ju aldrig så god som när den är full med grädde, är redigt saltad och har en nypa socker i sig. Jag tror att det är samma med t.ex. potatismos.
Det har tydligen att göra med smakförstärkarna salt och fett. Socker lär visst också höra dit.
Det stämmer nog, för en köttfärssås blir ju aldrig så god som när den är full med grädde, är redigt saltad och har en nypa socker i sig. Jag tror att det är samma med t.ex. potatismos.Ja vem kan t.ex bara smaka lite av en chips/jordnötspåse? Orka stå emot det suget är inte lätt.
Bra tråd det här. Jag åt inte två kakor till eftermiddagsfikat utan bara en. *duktig*
I nästa vecka ska jag inte äta en massa olika saker. En tjockiskollega till mig har GI-ätit hela veckan och hon har rasat i vikt, 4,5 kg!, trots att hon ätit mycket. Det ska jag också göra. Får bli i en annan tråd.
elbastardo
2008-09-27, 16:00
Jag misslyckades totalt med att äta halstrat oxfilé med japansk majonnäs till frukost. Istället blev det Elvis-mackor (dubbeltoast bredd med majonnäs och fyllda med jordnöt och bananröra).
Sven Hedin
2008-09-27, 16:44
I dag åt jag inte... en hel smörgåstårta. Bara det som var kvar sen igår.
Åt jag inte lika nyttigt som sist. Det blev en tunnbrödsrulle med korv mos och räksallad. Skäms på sig Torsten.:mad::peka: Straffet blir att strunta i hissen och traska fem trappor hela veckan.
Jag åt inte pannkakor till frukost, som den övriga familjen gjorde, utan en fiberrik, rostad smörgås med ost.
(Fast till mellanmål åt jag iofs äppelpaj och vaniljsås :skamsen:)
sås på slipsen
2008-09-27, 18:20
Idag år jag inget mindre än Lasagne! :veryhappy:
I dag har jag inte ätit den stora biten blåbärspaj som irriterar mig i kylskåpet.
Vet inte hur länge till jag kan låta bli.
Sven Hedin
2008-10-01, 17:55
Idag så åt jag inte en 150g hamburgare. Det känns lite trist.