handdator

Visa fullständig version : Hur ofta möblerar du om?

Torsten
2008-09-26, 18:12
Själv bor jag på ynka 39kvm men tröttnar ändå ofta på hur det ser ut. Så det blir rätt ofta som jag möblerar om av ren klastrofobi kanske. Bor med fyra fönster med utsikt mot takåsar och lite grönska så naturligtvis vill man alltid vända nyllet ditåt så ofta det går. Hur ofta tycker du att det är dags att försöka rubba invanda möbelplaceringar till något man ändå tröttnar på rätt fort?

Fortune
2008-09-26, 18:15
Jag möblerar om minst två gånger om året oftast flera. Det är ju kul även om det är tugnt.

Hmmm...kanske börjar bli dags igen, det är ju någon månad sen senast.

Gullan
2008-09-26, 19:31
Varför möblerar du om Fortune och hur annorlunda blir det egentligen? :unsure: Alltså en massa jobb för lite eller med andra ord mycket skrik för lite ull som gumman sa som klippte grisen.

Sven Hedin
2008-09-26, 19:43
Aldrig. Jag bor in mig, och det enda som sedan kan rubba möblernas placering, förutom storstädningar, är ifall det behöver bytas ut till någonting större eller mindre.

Ulvena
2008-09-26, 19:55
Har jag väl möblerat får det vara så i åratal.
Varför ska man möblera om liksom? Man möblerar som är bra och sen får det vara. :yes:

Torsten
2008-09-26, 20:04
Fegisar här tydligen. Förstår att det tar emot om man hängt plasmaTVn på väggen att behöva flytta runt inventarier, Men annars tycker åtminstone jag att det känns rätt skönt att förnya sig. Även om det bara är kosmetiskt egentligen.

Fortune
2008-09-26, 20:19
Varför möblerar du om Fortune och hur annorlunda blir det egentligen? :unsure: Alltså en massa jobb för lite eller med andra ord mycket skrik för lite ull som gumman sa som klippte grisen.
För att det är tråkigt att ha det likadant jämt. Nu har jag inte så¨många varianter att välja på eftersom mitt vardagsrum är en kombination av vardagsrum och sovrum men visst tusan går det att flytta runt på lite möbler ibland Det är tungt och jobbigt men samtidigt skitkul.

Mröff
2008-09-26, 20:20
Jag möblerar om ibland för att få förnyelse.

Möblerar man om ett rum känns det helt plötsligt som ett helt nytt rum.

Fortune
2008-09-26, 20:21
Fegisar här tydligen. Förstår att det tar emot om man hängt plasmaTVn på väggen att behöva flytta runt inventarier, Men annars tycker åtminstone jag att det känns rätt skönt att förnya sig. Även om det bara är kosmetiskt egentligen.
Hehehe, det där är min skräck. Fasta hyllor på väggen eller en stor jäkla plasmatv på väggen så att man inte kan flytta runt möblerna som man vill. :rolleyes:

sås på slipsen
2008-09-27, 00:37
Det är kul att möblera om men nu var det länge sen. Förutom sovrummet som jag rev ut helt i somras dårå...

Gullan
2008-09-27, 08:42
Det är kul att möblera om men nu var det länge sen. Förutom sovrummet som jag rev ut helt i somras dårå...

Det där räknar inte jag till ommöblering. Inte om man river ut och gör allt nytt.

Ommöblering är när man tar befintligt möblemang och drar runt. Emellanåt gör jag faktiskt det i köket, när jag tänker efter. Till jul (om huset ska fyllas med gäster) drar jag fram köksbordet och lägger i utdragsskivan och låter det stå mitt på köksgolvet och när den sista gästen är utkörd alla åkt hem igen så förminskas bordet och placeras vid fönstret. Då känns köket som en balsal. :D Ett nytt köksbord skulle jag vilja ha. Ett rektangulärt. I nåt kraftigt träslag, ek kanske? Och nya stolar också.

Mröff
2008-09-27, 10:07

Det där går att tolka lite olika. Jag tolkar det naturligtvis som att du gick bärsärkargång och slängde ut alla möbler genom fönstret. Sedan fick du plocka in dem igen och möblera om med de som fortfarande var någorlunda helt..

Orsaken till bärsärkargången kan jag inte uttala mig om, men det kan ha att göra med att du borrade på FEL ställe och sätt i ett badrum..:peka: