Logga in

Visa fullständig version : Carolin vid Gällivare?

Mröff
2008-09-22, 23:04
Vad har hänt?

Är helt förbryllad över detta.

Först tänkte jag att hon trillat i forsen när hon letade den där "geo"-grejen.

Nu är det en mystisk liftare från Stockholm på tapeten.

Sista spekulationen var en präst.

:|

Mröff
2008-09-23, 12:45
Nu har tydligen 20 personer i landet hört av sig till Polisen och sagt att dom har mördat henne.

skumrask
2008-09-23, 14:31
Har du några länkar, jag hörde om det när efterlyst råkade stå men läser i övrigt inte så mycket kvällstidningar.

Mröff
2008-10-20, 07:23
Nu har tydligen den häktade 50-åringen brutit ihop och kommer erkänna vid häktningsförhandligarna i eftermiddag.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1339667/fordes-akut-till-sjukhus

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1339633/brot-ihop-i-sin-cell

Undrar om inte karln har haft en svår psykisk störning, som rättsmedicinen definierar det, när han utförde dådet.

Mröff
2008-10-20, 12:44
Han minns inte var han gömt av kroppen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1340120/han-minns-inte-var-carolin-ar

Då lär de få vänta till han lugnat ner sig, eller försöka rekonstruera var han varit.
Bara det inte börjar snöa alltför häftigt innan dess. Det är på gränsen till att snön kan braka ner nu.

Det här verkar utveckla sig till en väldigt tragisk historia.

Ulvena
2008-10-20, 12:46
Vad sjukt det hela verkar, varför kan de inte tala om varför han blev så arg att han dödade henne? Och kommer inte ihåg var han gjort av henne, hur kan man glömma en sån sak?

Mröff
2008-10-20, 12:51
Min gissning är att karln har en komplicerad psykisk problematik. En djup depression med psykotiska inslag etc etc.
Händelserna utvecklades på ett sådant sätt att både situationen och tiden blev helt fel.

Det känns nu som om hela denna tragiska händelse är lika tragisk för alla inblandade. Vilket det i alla fall är, även om gärningsmannen inte lider av det, t.ex om en svår empatisk störning finns, existerar en hel krets av människor runt omkring som får leva med det för evigt. Det är oförlåtligt att döda någon och det går inte att göra ogjort.

Mröff
2008-10-20, 20:21
Nä, nu verkar han för tossig.
Jag tror inte att han inte vet var hon är, och att hon bara "råkat" ramla på ett släp. Att han blev förbannad för att hon klagat på hans körning...

Det låter bara som ett svepskäl.

Ulvena
2008-10-20, 20:22
Jag tror att han ljuger, han påstår att han knuffade till henne och att hon tvärdog sen fick han panik och dumpade henne någonstans.
De har hittat hennes blod i hans bil och vid hans sommarhus.

Miriam
2008-10-20, 20:29
På FB påstår någon som bor i trakterna att de två har haft en affär och hade stämt träff och då gick något snett.

Men som sagt ryktena börjar gå så fort något händer men jag kan inte låta bli att tycka att det verkar troligare.

Ulvena
2008-10-20, 20:30
På FB påstår någon som bor i trakterna att de två har haft en affär och hade stämt träff och då gick något snett.

Men som sagt ryktena börjar gå så fort något händer men jag kan inte låta bli att tycka att det verkar troligare.

Länk till FB-tråden, tack. :)

Miriam
2008-10-20, 20:36
Varsågod Frun.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=745310 (http://www.obsklassen.se/redirector.php?https%3A%2F%2Fwww.flashback.info%2F showthread.php%3Ft%3D745310)

Ulvena
2008-10-20, 20:38
Varsågod Frun.

https://www.flashback.info/showthread.php?t=745310

Tick-tack. :)

skumrask
2008-10-21, 16:21
Nu kom det ju fram att han slagit ihjäl henne för att hon sagt "Hur kör du, gubbjävel" när han parkerat på en rastficka för att slänga sopor. Enligt egen uppgift har han puttat till henne och hon föll så olyckligt att hon slog huvudet i dragkroken.

Ulvena
2008-10-21, 17:01
Han upprepar tydligen om och om igen att det inte förekommit något sexuellt övergrepp.
Jag tror att han ljuger och det är därför han inte vill att kroppen ska hittas.
Dessutom, puttade till henne så att hon föll mellan bilen och släpkärran och i stället för att ringa 112, baxa in henne i bilen, köra runt i flera timmar och dumpa henne någonstans som han inte minns.
:rolleyes:

Skulle inte förvåna mig om det visar sig att Carolin inte är den första som råkat ut för honom.

Mröff
2008-10-21, 18:10
Karln pratar i nattmössan.

De håller tydligen på att söka henne på några platser nu.

sås på slipsen
2008-10-21, 18:24
Han upprepar tydligen om och om igen att det inte förekommit något sexuellt övergrepp.
Jag tror att han ljuger och det är därför han inte vill att kroppen ska hittas.
Dessutom, puttade till henne så att hon föll mellan bilen och släpkärran och i stället för att ringa 112, baxa in henne i bilen, köra runt i flera timmar och dumpa henne någonstans som han inte minns.
:rolleyes:

Skulle inte förvåna mig om det visar sig att Carolin inte är den första som råkat ut för honom.

Exakt så. :(

Christer
2008-10-22, 23:32
Jaha, då var hennes kropp hittad, att döma av vad tidningarna skriver.

Mröff
2008-10-23, 08:39
Hujja...han hade åkt med henne en bit.
Och hon har legat i sex veckor.

Hade han åkt lite till längst E10 hade han hamnat där min familj plockar lingon på hösten...

Det kryllar av småvägar och vägar för timmerbilar där. I övrigt är det SKOG, SKOG SKOG.

Så det var bra att han berättade var hon låg. Det hade varit svårt att hitta henne annars.

Miriam
2008-10-23, 08:46
Jag håller med dig hade inte sagt något kunde hon ha fått legat kvar till hon ruttnat eller blivit uppäten.
En av mina närmaste vänner är där i från och terrängen är oändlig.

sås på slipsen
2008-10-23, 08:46
En spänn på att han förgripit sig på henne sexuellt.

Mröff
2008-10-23, 08:47
Ja huvva.
För att inte tala om att det måste ha varit djur där och smaskat på henne...:|

De har naturligtvis publicerat opixlad bild på honompå FB.
http://frianyheter.files.wordpress.com/2008/10/toni-allden.jpg

Mröff
2008-10-23, 08:49
En spänn på att han förgripit sig på henne sexuellt.

Någon form av övervåld har han då använt sig av, för hon har då inte bara ramlat mot en dragkrok...

Naturligtvis har han namnet "50-åringen" men också "jägaren" i kvällspressen.

CodeMAN
2008-10-23, 16:45
Hur lyckades polisen koppla ihop "50-åringen" med mordet? Det missade jag totalt.

Var det den blodiga bilmattan de hittade på brottsplatsen? Vad jag kan läsa nu så var det "en tillfällighet" att 50-åringen dök upp i utredningen.

Mröff
2008-10-23, 16:46
De har väl kollat i bilregistret alla som äger en sådan Audi i hela området. Tur att de inte bor så många där. Mattan hittades på en plats som kunde kopplas till en bilägare. Något sådant.

Gubben har flyttat runt en "kvarlämna" som legat först fyra veckor, förmodligen under jord vid hans stuga. :blä:

Pomperipossa
2008-10-23, 16:51
Varför försvann han från jakten? Jag har missat vad som kommit fram hittills. Motiv?

Tycker det är tråkigt att Natalie-fallet hamnar i skymundan, hittar inga artiklar om det på AB eller Expessens hemsida (förstasidan). Någon som läste tidningen igår? Vad stod där? Såg löpsedeln men köpte aldrig tidningen.

Ulvena
2008-10-23, 16:53
Gubben har flyttat runt en "kvarlämna" som legat först fyra veckor, förmodligen under jord vid hans stuga. :blä:

Vilket ytterligare stärker mig i min uppfattning om att han mördade henne avsiktligt.
Snart kommer mer komma fram och som jag skrev tidigare, skulle inte förvåna mig om han har överfallit kvinnor tidigare.:(

Mröff
2008-10-23, 17:15
Varför försvann han från jakten? Jag har missat vad som kommit fram hittills. Motiv?

Han försvann från jakten för att han sade sig ha tappat plånboken enligt första versionen i pressen, sedan var det väl för att han behövde byta kläder.

Motivet enligt honom själv är att det slog slint när hon kritiserade hans körning och kallade honom "gubbjävel". Sedan påstår han att han puttade henne, slängde sopor (det var därför han var på rastplatsen) och sedan hade hon dött när hon ramlat på kopplingen till släpet.

Vilket ytterligare stärker mig i min uppfattning om att han mördade henne avsiktligt.
Snart kommer mer komma fram och som jag skrev tidigare, skulle inte förvåna mig om han har överfallit kvinnor tidigare.:(

Jag tror inte en sekund på hans version. Däremot behöver han inte överfallit någon innan. Den sociala kontrollen på människor i mindre städer och byar är ganska stor. Eller snarare i kolossalformat.

Miriam
2008-10-23, 17:54
Han ljuger som en häst travar det finns inte den jägare som går ut i skogen och tappar börsen.
Den finns i säkert förvar i något vattentätt med blixtlås du måste ha jaktkort och vapenlicens tillgängligt om det blir kontroll.

Sen läste jag att han skyllt på att han plurrat och måste fara och byta kläder samma sak där en erfaren jägare vilket han är har ett torrt ombyte i ryggsäcken.

Han kände henne förmodligen hade dom ett förhållande sen gick något väldigt snett.
Hon kanske ville göra slut eller ville att han skulle skilja sig eller så var hon med barn.
Om man har så dålig impulskontroll att man slår i hjäl någon för att man blir anklagad för att köra bil dåligt.
Så har min vid hans ålder några misshandelsdomar eller åtminstone ett rykte som bråkstake.

skumrask
2008-10-23, 18:20
Den här tråden är ju rena masspsykosen i hur mycket han ljuger:)

Det är väl helt självklart att han ljög om plånboken, det var ju uppenbart redan när han erkänt att han dräpt henne. Är ju inte jättetroligt att han skulle säga till jaktledaren att han var tvungen att sticka för att han råkat haft ihjäl någon?:D

Sedan sjukskrev väl han sig i veckor sedan mordet? Det ligger väl i sakens natur att man skaffar sig ett alibi då och försöker verka normal, hälsa på och fika etc. Det gör en inte till psykopat på tre sekunder. Så tyvärr Sherlock, ni får nog vänta lite till obduktionen.

Mröff
2008-10-23, 18:38
Jag tror inte på förhållande-teorin.

Snarare en labil snubbe samt fel tillfälle och tidpunkt.

Miriam
2008-10-23, 18:47
Hujja här uppe går ryktena hejvilt jag pratade just med min kompis från Lansjärv.
Hon bor här i stan nu men har föräldrarna kvar där uppe en del av det som sägs är dom hade ett förhållande, han har alltid varit knäpp, han har styckat henne och tagit ut inälvorna , han har flyttat runt liket flera gånger, han har förgripit sig på henne sexuellt både när hon levde och var död.

Det man hoppas på är ju att det var en olycka och att hon dig direkt.
Men jag har så svårt att tro det eftersom han hedde sig till att gömma henne och sen teg så länge om var hon var.

Mröff
2008-10-23, 18:54
Ojoj...

det verkar spekuleras hejvilt.

Tagit ut inälvor..:o
Nekrofil..:o

Några teorier om att han ätit av henne?

Miriam
2008-10-23, 19:01
Nej det har jag inte hört något om men på FB såg jag just att det spekulerats vilka djur som kan ha ätit på henne.

Okunniga fjollträskbor pratade om Björn och Järv men då var det några norrlännigar som fick förklara att det inte var rimligt.

Det djur som eventuellt har tagit sig en smakbit är rovfågel samt råttor.

Sånt har drar verkligen fram det sämsta hos folk.
Jag är inget undantag nog läser jag gärna men man är ju långt i från galningarna på fb som läser allt lyssnar på allt samt beställer hem alla handlingar från tingsrätten.

skumrask
2008-10-23, 19:04
Varför skulle inte björn, varg, räv järv tagit sig en tugga? Ursäkta en okunnig fiskrensare.

Miriam
2008-10-23, 19:12
Varför skulle inte björn, varg, räv järv tagit sig en tugga? Ursäkta en okunnig fiskrensare.

Björnarna äter mest bär nu innan de går och sover.
Varg och Järv finns inte där i trakterna varför räven skulle låta henne vara vet jag faktiskt inte.

Jag tror mig veta att rävar är asätare men det kanske är så att rävar inte vill äta det de inte känner igen lukten på eller nåt.
Som sagt jag vet inte.

Mröff
2008-10-23, 19:52
Det var länge sedan jag såg en räv däruppe kom jag just på.

Jag fnittrar när jag läser tråden på FB om synen på norrbottningar som skymtar fram i teorierna (endel vansinnigare än de andra)

- folk pratar mest samiska eller finska i norrbotten.
- människor i den delen av lander dejtar inte, de träffas på annat sätt (ospecificerat vilket)

Ulvena
2008-10-23, 19:55
Det var länge sedan jag såg en räv däruppe.

Jag fnittrar när jag läser tråden på FB om synen på norrbottningar som skymtar fram i teorierna (endel vansinnigare än de andra)

- folk pratar mest samiska eller finska i norrbotten.
- människor i den delen av lander dejtar inte, de träffas på annat sätt (ospecificerat vilket)

Du menar att det inte är så i Norrbotten? :unsure:

Sabba inte mina fördomar nu. :mad:

De träffas på rastplatser och knuffar varandra och ibland går det tokigt, så blir det när man är jägare, ramlar och blir blöt, tappar plånboken och bara skulle slänga lite sopor. :whistle:

Mröff
2008-10-23, 19:57
Naturligtvis.

Folk i norrbotten dejtar inte. De knuffar till och lägger sig på varandra. Sedan är de ihop...:cool:

Miriam
2008-10-23, 19:59
Nä nu hade du fel i bland frågar man ska vi knulla eller tyck du ja ä äckli.

Gullan
2008-10-23, 20:00
Naturligtvis.

Folk i norrbotten dejtar inte. De knuffar till och lägger sig på varandra. Sedan är de ihop...:cool:

Folk? De är ju lappar allihopa, ja männen och kvinnorna kommer med bussar från Ryssland. :yes:

Ulvena
2008-10-23, 20:23
Nä nu hade du fel i bland frågar man ska vi knulla eller tyck du ja ä äckli.

Men där har vi det ju, motivet och allt.
Han skulle slänga sopor, Carolin satt där och rastade.
Han frågade: Ska vi knulla?
Hon svarade: Gubbjävel!
Och då slog han helt sonika ihjäl henne.

Klart som korvspad, typiskt norrbottningar, hon hade ju en pojkvän från Stockholm så hon var inte van, i stället för att helt simpelt säga nej använda hon ordet gubbjävel i stället, då kastade han henne på dragkroken så hon dog och sen funderade han på att göra skav, därför forslade han runt henne på olika platser tills han insåg att det inte var lämpligt och lämnade henne på en öde skogsväg. :D

Nej, man ska inte skoja om en så tragisk händelse egentligen men jag tror att det ligger mer bakom det hela än vad han hittills har sagt.

Mröff
2008-10-27, 10:57
Det är ett jäkla besynnerligt fall.
Nu tycks det som han avrättat henne som ett skadat djur. :scared:

Ulvena
2008-10-27, 11:34
Det är ett jäkla besynnerligt fall.
Nu tycks det som han avrättat henne som ett skadat djur. :scared:

Var har du läst det?

Mröff
2008-10-27, 13:10
Expressen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1347557/han-hallde-ut-diesel-i-blodsparen

Mröff
2008-11-01, 10:11
Det här blir bara konstigare och konstigare.

Likhundarna har snart markerat att Carolin legat i hela Gällivare kommun, samt också angränsande kommuner.

Snart lär hela historien ploppa fram också. Karln håller på att blir totalt nedbruten i häktet. Nu har han dygnet runt-bevakning pga hur han mår. Hörde jag igår av hemliga källor.

Mröff
2008-11-06, 10:28
Jaha...nu blir det ännu mer bisarrt.

Presskonferens kl 9.00

Karln har erkänt att han skjutit henne.

Hon är grovt misshandlad på skallen, skjuten i ryggen, eldad, benen är borta och hon har ruttnat (i skogen då).

Alltså...hur jäkla bisarr kan en sak bli. Gubben erkänner fortfarande bara vållande (att hon ramlade mot dragkroken).

Varför gjorde han allt detta? Vad utlöste detta raseri?

Ulvena
2008-11-06, 21:11
Hon ramlade och slog sig mot dragkroken och sen skjöt han henne i ryggen för att övertyga sig om att hon var död.
Han verkar ju helt normal. :rolleyes:

Mröff
2008-11-06, 22:26
Mäh...det var ju inte meningen att hon skulle dö. Det var ju bara ett misstag säger han...:dummajag:

Svimfärdig
2008-11-07, 00:37
Erkänner att jag inte läst mig in i fallet. Det blir, efter att ha läst era kommentarer, något jag verkligen ser fram emot att göra. Ska ta det i natt. Fallet verkar minst sagt...skumt. :unsure: