Visa fullständig version : Min söta snabbkassörska har fått sparken
Och blivit ersatt med en maskin. Mitt nyombyggda Coop har installerat helautomatiska kassor där kunden gör allt själv. Skiten tar både kort och kontanter och ser ut så här. Visst är det skit och hur många kassörskor kommer att bli arbetslösa? Väljer att bojkotta Coop hädanefter.:tjurig: Är det en bra utveckling?
http://www.vismaretail.se/archive/vismaretail_se/Nyheter/narbildcoop.jpg
Men vad fan.... :mad:
Var med om samma maskin på en ICA-butik. Ingen använde den dock.
Men vad hemskt tänk på alla tanter och farbröder vars enda nöje är att gå och handla och prata med kassörskan.
De borde ha kvar en pensionärskassa.
Jag självscannar på både COOP och ICA, ska jag skämmas nu? :unsure:
När jag vill småprata med kassörskorna handlar jag på min "närbutik" (20 min. med bil).
När man självscannar betalar man väl ändå till en kassörska? :unsure:
Här verkar det vara en helt automatisk maskin.
Iofs kan jag unna folk att slippa sitta i kassa, för det sliter på ryggen.
Däremot kommer de knappast få arbeta ute i affären, utan får väl sparken...
När man självscannar betalar man väl ändå till en kassörska? :unsure:
Här verkar det vara en helt automatisk maskin.
Iofs kan jag unna folk att slippa sitta i kassa, för det sliter på ryggen.
Däremot kommer de knappast få arbeta ute i affären, utan får väl sparken...
Nej, jag brukar betala med mitt kort i en maskin.
Nej, jag brukar betala med mitt kort i en maskin.
Aha...går det att sno med sig saker som man "glömmer" scanna?
Aha...går det att sno med sig saker som man "glömmer" scanna?
Om man är bergsäker på att inte bli kollad så är det naturligtvis möjligt, den risken skulle jag aldrig ta.
Söta kassörskor skall man vara rädd om.
De ökar alltid omsättningen på varor som killar köper :)
Borde varje ICAnder och motsvarande COOP-chef tänka på.
Söta kassörskor skall man vara rädd om.
De ökar alltid omsättningen på varor som killar köper :)
Borde varje ICAnder och motsvarande COOP-chef tänka på.
Jag skiter i hur de ser ut, bara de är trevliga, hjälpsamma och hyfsat snabba är jag nöjd.
Min "närbutik" är absolut inte billigast härute men de har världens trevligaste och hjälpsammaste personal samt ett stort sortiment av varor av god kvalitet. Jag handlar där rätt ofta bara för att stödja dem, dock brukar jag inte välja att storhandla där.
Jag skiter i hur de ser ut, bara de är trevliga, hjälpsamma och hyfsat snabba är jag nöjd.
Min "närbutik" är absolut inte billigast härute men de har världens trevligaste och hjälpsammaste personal samt ett stort sortiment av varor av god kvalitet. Jag handlar där rätt ofta bara för att stödja dem, dock brukar jag inte välja att storhandla där.
Hade det varit en söt pojkkassör så hade du nog tyckt det var liiite skojigare, Ulvena!
Seså - erkänn nu!! :)
Hade det varit en söt pojkkassör så hade du nog tyckt det var liiite skojigare, Ulvena!
Seså - erkänn nu!! :)
Faktum är att det jobbar rätt mycket killar i den butiken också, de har otroligt mycket personal faktiskt men inte ens en söt sådan kan uppväga de andra egenskaperna som jag uppskattar mer, åtminstone när jag handlar mat. :)
elbastardo
2008-09-18, 20:23
IKEA har även de självservicekassor, dock stöder de bara kortbetalning.
COOP's självservice fick spel på mig när de började med det. Jag blev fan plockad minst fem gånger innan jag bad COOP dra åt helvete. "...ja det är märklig att du har slumpmässigt blivit utvald..." Tjena! Terrorism är vad det handlar om. Tacka vet jag kontanter eller natura (med rätt kassörska då).
Någon som kommer ihåg "Snabbköpskassörskan"? :)
D78xYeVsOag
Tacka vet jag kontanter eller natura (med rätt kassörska då).
Ja..där stannar vi bandet.
Just den där betalningen i natura skulle jag vilja höra lite mer om.