handdator

Visa fullständig version : Papa Dees hustrus fall i trapphuset


Kickan
2008-09-15, 11:57
Om någon har missat det, så var den "kända och folkära artisten i 40-årsåldern" som anhölls som misstänkt för att ha misshandlat sin 20-åriga hustru, Papa Dee. (finns FB-tråd).

Fast enligt dagens artiklar ser det nu annorlunda ut. Hustrun säger att båda två var rejält packade, och att han inte slagit henne, hon måste ha trillat i trappan.

Skadorna stämmer nog bättre med hennes version tycker jag. Ett jack i huvdet som blött rejält, och inget annat. :hmm:

Fortune
2008-09-15, 12:19
Om någon har missat det, så var den "kända och folkära artisten i 40-årsåldern" som anhölls som misstänkt för att ha misshandlat sin 20-åriga hustru, Papa Dee. (finns FB-tråd).

Fast enligt dagens artiklar ser det nu annorlunda ut. Hustrun säger att båda två var rejält packade, och att han inte slagit henne, hon måste ha trillat i trappan.

Skadorna stämmer nog bättre med hennes version tycker jag. Ett jack i huvdet som blött rejält, och inget annat. :hmm:
Man undrar ju varför han inte stannade kvar och hjälpte henne utan sprang in i lägenheten istället? Och tydligen hade någon sett dom också.

Kickan
2008-09-15, 12:34
Nä, de var kanske redlösa, och inne i lgh. Och hon vet inte hur hon kom ut.

Han kanske låg fylleutslagen därinne?

skumrask
2008-09-15, 12:45
Hela bloggosfären är ju full med "ögonvittnen" som "var där"

Se kommentarerna:

http://www.monkeyface.org/2008/09/daniel-din-jvla-gris.html

Andrea själv på sin blogg:

http://andreastockholm.blogg.se/

Tja, fan vet alltså.

Det är ju möjligt att det var något mellanting, hon försökte springa iväg från lägenheten i någon slags psykos, kanske blödde hon av att ha skadat sig själv. Daniel satte av efter och håller i henne, hon försöker desperat slita sig, segnar ner och skriker för allt vad hon är värd. Vad är det första ett ögonvittne tänker då, och med viss rätta? Jo han ser en kvinnomisshandel.

Jag har själv försökt hindra en tjej skära sönder armarna med ett sönderslaget ölglas genom att fysiskt hålla fast henne, och det tar två sekunder innan man har ett koppel av hormonstinna hannar som skall göra upp med en. Så verkligheten är inte alltid exakt som det ser ut.

Men som sagt, jag har ingen aning om vad som är sant här.

Kickan
2008-09-15, 12:53
Ja, hennes egna uttalanden är ju väldigt entydiga.

Såg någon verkligen maken invid henne? Jag trodde hon låg ensam ute i trapphuset?

Edit: sicken soppa. Om det nu verkligen inte var maken, så kommer ju många att tro det ändå, eftersom ett vanligt skeende är att kvinnan skyddar mannen trots misshandeln. Väl?

skumrask
2008-09-15, 13:03
Enligt uppgifter skall det ju finnas vittnen till att han slitit henne i håret i alla fall.

Här är en annan observation från fb:

https://www.flashback.info/showpost.php?p=12870926&postcount=720

Citat:
Ursprungligen postat av niclasnj
P.Deedy blev tydligen ordentligt upprörd på sin flickvän under tillställningen på Teatergrillen igår. A.Timell som sk "festfixare" åt Emma Wiklund och Andrea har setts mycket närgågna under kvällen. P har enligt en festdeltagare som jag pratat med ryckt tag i Andrea och hastigt lämnat krogen igår!!!

Skulle vara intressant att veta vid vilken tidpunkt paret gjorde sin hastiga hemgång?
Att båda verkar lida av minnesförlust är ju märkligt, vad fan har de dragit i sig förnågot, angeldust eller?

Mröff
2008-09-15, 13:11
Nu är det väl anmält/rubricerat som grov misshandel till farbror polisen.
Då är det polisen sak att undersöka hur läget ligger till. Har svårt att tro att ngn åklagare är speciellt intresserad att ta upp händelsen om den misshandlade säger att det inte var misshandel.

Förmodligen kommer inte ens en förundersökning genomföras om hon säger att misshandel inte ägt rum.

Kickan
2008-09-15, 13:50
Nu är det väl anmält/rubricerat som grov misshandel till farbror polisen.
Då är det polisens sak att undersöka hur läget ligger till.
Självklart är det polisen jobb att undersöka. Menar du att man inte skall ha trådar om sånt polisen håller på att undersöka? :unsure:

Mröff
2008-09-15, 14:12
Självklart är det polisen jobb att undersöka. Menar du att man inte skall ha trådar om sånt polisen håller på att undersöka? :unsure:

Haha....personligen finner jag inget större intresse av just Pappa Dee historien. Det verkar mest engagera er Götebårgaräää.

Men skriv på ni...:kaffe:

Läser hellre trådar om mer avancerade brottsutredningar *sagt med snorkig über-överlägsen röst*

Kickan
2008-09-16, 14:17
Nu begärs han häktad.

Frun bedyrar ju hans oskuld, men det finns ögonvittnen som säger annorlunda.

Miriam
2008-09-16, 14:23
Läste tråden på Fb i morse där länkades det till hennes blogg och läser man den och hennes ivriga bedyranden om hur oskyldig han är blir man övertygad om hans skuld.
Hon beter sig exakt som många kvinnor i ett våldsamt förhållande gör.
Att förneka och skydda lika mycket för att skydda sig själv från skammen som att skydda maken.

Men jag var inte där så jag kan inte säga att han är skyldig men är han det hoppas jag att han åker dit så det sjunger om det.

Mröff
2008-09-16, 14:33
Ja, det är inte lite misstänkt. Dessutom tvivlar jag på att han häktas i onödan.

I sådana här fall känns oberoende vittnen trovärdiga, för kvinnan lär ju skydda mannen i all evighet. :(

skumrask
2008-09-16, 14:40
Jag tycker det är högst oklart om det i själva verket har funnits några oberoende vittnen som sett att han faktiskt pucklat på henne.
Att de hittat henne i trappuppgången är ju rätt klart.

Miriam
2008-09-16, 15:57
Han har tydligen dängt henne i en stenvägg så hon tuppade av tidigare under kvällen.
Så det gäller tydligen ett fall av misshandel och ett fall av grov misshandel.
Det finns tydligen vittnen i båda fallen.

skumrask
2008-09-16, 18:31
Han har tydligen dängt henne i en stenvägg så hon tuppade av tidigare under kvällen.
Så det gäller tydligen ett fall av misshandel och ett fall av grov misshandel.
Det finns tydligen vittnen i båda fallen.

Jo, jag säger inte mot i något fall men jag bara undrar vems vittnesuppgifterna är och var de finns. Det står ju saker på bloggar här och var och skall man döma efter det bör det ju ha varit minst ett femtiotal inne i trappuppgången och sett honom slå henne med knogjärn.

Var kommer det ifrån?

Kickan
2008-09-16, 18:33
Vad kommer det ifrån?
Jag har heller inte fattat det, men det verkar som det är baserat på den första polisrapporten med vittnesförhör. Rättegången klargör förhoppningsvis om det är prestige från ett enskilt polisbefäls sida, eller om vittnena är tillförlitliga.

Det som talar emot polisbefälet är att han uppenbarligen läckt avsiktigt, nåt så in i helvete.

Ulvena
2008-09-16, 18:44
Han är tydligen häktad nu på sannolika orsaker, hörde jag på radion nyss.

Birger
2008-09-20, 19:18
Papa Dee kan inte räkna.

http://www.tasteline.com/recept/Papa_Dee_Goes_Bananas

Kickan
2008-09-20, 19:19
Oj, vad var det för fel på det receptet?

Birger
2008-09-20, 19:35
Kickan kan inte räkna.
Oj, vad var det för fel på det receptet?

Ledtråd: steg för steg-anvisningen.

Kickan
2008-09-20, 19:46
Nu var du slug va.
Men det tar en kvart att veva ihop kladdet, innan det åker in i ugnen.:sly:

Birger
2008-09-20, 20:11
Nu var du slug va.
Men det tar en kvart att veva ihop kladdet, innan det åker in i ugnen.:sly:

Visst är det så, och det har jag inga problem med. Men fortfarande finns för många steg 3.
1. Sätt på ugnen på 175 ° C. Smörj och bröa en form.

2. Vispa ägg och socker poröst. Smält smör. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker.

3. Mosa bananerna. Blanda allt väl i en stor bunke och häll sedan ner i formen.

3. Grädda ca 45 minuter långt ner i ugnen, kakan ska vara lite kladdig.

4. Servera med glass, gärna romrussin

Kickan
2008-09-20, 20:14
I see. Det är precis den där typen av typo som jag aldrig upptäcker.

Grejen är,detta säger väl nåt om han mosande av hustruns huvud i trapphuset? :unsure:

Birger
2008-09-20, 20:21
I see. Det är precis den där typen av typo som jag aldrig upptäcker.

Grejen är,detta säger väl nåt om han mosande av hustruns huvud i trapphuset? :unsure:

Papa Dee kunde inte räkna med att åka fast denna gång heller.

Mröff
2008-09-20, 20:23
:lol:

Gullan
2008-09-21, 07:43
Usch vilken läskig association jag fick... den där biten om att mosa fick jag ihop med trapphusaktiviteter. :( (Jag läste tråden baklänges.)

Birger
2008-09-21, 21:22
Banankakan var iallafall god.

skumrask
2008-10-10, 11:47
http://ceciliabeckroth.wordpress.com/2008/09/16/papa-dee%C2%B4s-haktningsframstallan-att-lasa/

skumrask
2008-10-13, 15:56
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3523288.ab

Här kan man följa rättegången.

Tycker nog att det är rätt solklart, tyvärr.

CodeMAN
2008-10-19, 05:18
FUP:en på TPB:

http://thepiratebay.org/torrent/4451540/Forundersokningsprotokoll__Papa_Dee_ang._misshande l

Gullan
2008-10-19, 07:34
Såg ni hur gulliga de såg ut på löpsedeln härom dagen (eller om det var igår)?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1336652/papa-dee-jag-ar-oskyldig

Torsten
2008-10-19, 08:18
Ja att försöka med rasistkortet går alltid hem. Efter att ha läst förundersökningsprotokollet är det väl inga tvivel om att han är skyldig. Och usch vilken instängd lägenhet dom bor i.:kaffe:

Gullan
2008-10-19, 08:22
Fanns det bilder? Kan inte du lägga upp dom någonstans så att vi andra också kan får se?

Torsten
2008-10-19, 08:25
Fanns det bilder? Kan inte du lägga upp dom någonstans så att vi andra också kan får se?Länken finns i Codys tidigare inlägg. Ja tydligen gick han helt bärsark med inslagna dörrar och blod överallt.

Gullan
2008-10-19, 08:45
Ja, det var länken till TPB men jag menade om du kunde lägga upp bilderna?

Torsten
2008-10-19, 08:48
Ja, det var länken till TPB men jag menade om du kunde lägga upp bilderna?Nja det ät i PDF format tyvärr. Men ladda hem och öppna med något torrentprogram t.ex Bitlord.

Gullan
2008-10-19, 08:59
Har inga såna program. :(

CodeMAN
2008-10-19, 09:01
Jag ordnar det. Hade inget intresse i hans fall egentligen, men nu får jag väl ladda ner FUP:en ändå.

Gullan får bjuda mig på en glass vid nästa forumträff. :kaffe:

Gullan
2008-10-19, 09:09
Jag ordnar det. Hade inget intresse i hans fall egentligen, men nu får jag väl ladda ner FUP:en ändå.

Gullan får bjuda mig på en glass vid nästa forumträff. :kaffe:

Deal! Du får en stor med sylt och grädde och extra allt. :yes:

CodeMAN
2008-10-19, 10:20
Jag hittade en PDF-fil enbart med bilderna, dessutom via en direktlänk:

http://www.megaupload.com/?d=KOMODC1B

Mröff
2008-10-19, 13:19
Fy fan vad jävla pinsamt. Skall läsa FUP, men antar att karln är skyldig som satan.

Nog för att man har haft panikångest och har träffat massor med andra som haft det, men INGEN har då kastat in skallen i väggen och trashat en lägenhet.

Gullan
2008-10-19, 18:55
Märkligt att ha så mycket blod överallt i lägenheten...

Tusen tack CodeMAN. Helt klart värt en stor fetbombsglass.

skumrask
2008-10-19, 20:10
Nog för att man har haft panikångest och har träffat massor med andra som haft det, men INGEN har då kastat in skallen i väggen och trashat en lägenhet.

Åjo, det har jag sett.

Nu verkar det väl inte så troligt i detta fall med tanke på alla vittnen i ochh för sig.

Nu vet jag inte om det är det bästa för de inblandade att de skall hudflängas i pressen, jag tror ju inte direkt karln är ond. Däremot behöver han förmodligen terapi (hon med) och skall inte dricka sprit. Fängelse tror jag inte gör någon gladare.

Ulvena
2008-10-19, 20:19
Åjo, det har jag sett.

Nu verkar det väl inte så troligt i detta fall med tanke på alla vittnen i ochh för sig.

Nu vet jag inte om det är det bästa för de inblandade att de skall hudflängas i pressen, jag tror ju inte direkt karln är ond. Däremot behöver han förmodligen terapi (hon med) och skall inte dricka sprit. Fängelse tror jag inte gör någon gladare.


Fast fängelse är väl inte till för att göra någon glad.:unsure:
En tid där och han lär sig att inte slå sina kvinnor kanske?

skumrask
2008-10-19, 20:47
Flickans pappa har ju uttalat sitt fulla stöd för papan och uttalat sig hur positivt dottern utvecklats, så jag tror inte att han är all bad..

Fattar inte vad fängelse skulle hjälpa här. Det är ju helt uppenbart att saker gått snett men det här verkar inte vara av den där kontrollerande typen av våld, mer idiotgrejer i affekt och berusning.

Fortune
2008-10-19, 21:17
Flickans pappa har ju uttalat sitt fulla stöd för papan och uttalat sig hur positivt dottern utvecklats, så jag tror inte att han är all bad..

Fattar inte vad fängelse skulle hjälpa här. Det är ju helt uppenbart att saker gått snett men det här verkar inte vara av den där kontrollerande typen av våld, mer idiotgrejer i affekt och berusning.
Jag har levt med en hustrumisshandlare och trevligare människa får du leta efter när det kommer till att umgås med andra. Så det spelar ingen roll vad andra säger egentligen.

skumrask
2008-10-19, 21:26
Jag har levt med en hustrumisshandlare och trevligare människa får du leta efter när det kommer till att umgås med andra. Så det spelar ingen roll vad andra säger egentligen.

Jag bara konstaterar att det finns olika typer av "misshandlare", det är skillnad på Tony Stigsson och en fyllskalle som lappar till någon i svartsjukeaffekt.

Sedan vet jag inte hur mycket jag litar på den förre flickvännens vittnesmål.

Helt seriöst har jag sett betydligt fler kvinnor lappa till sina män än tvärtom, jag tror inga av dem sitter i fängelse idag.

Fortune
2008-10-19, 21:47
Jag bara konstaterar att det finns olika typer av "misshandlare", det är skillnad på Tony Stigsson och en fyllskalle som lappar till någon i svartsjukeaffekt.

Sedan vet jag inte hur mycket jag litar på den förre flickvännens vittnesmål.

Helt seriöst har jag sett betydligt fler kvinnor lappa till sina män än tvärtom, jag tror inga av dem sitter i fängelse idag.

Får man sy, vill minnas att det var elva stygn, så var det nog inte bara en smäll.

Men skitsamma, vi får hoppas att rätten dömer rätt.

Mröff
2008-10-19, 21:52
Elva stygn är en ganska häftig smäll.

Christer
2008-10-19, 21:57
Det tog ju ungefär en vecka att ladda ner filen.... :(

Fortune
2008-10-19, 21:57
Elva stygn är en ganska häftig smäll.

Är inte hundra på om det var elva men någonstans i mitt överfulla huvud har elva fastnat iaf.

skumrask
2008-10-19, 22:07
Jag tror att det är rätt svårt för lekmän att bedöma hur allvarlig en elva stygns-skada är.
En av de medicinska experterna bedömer det ju inte omöjligt att en människa kan tillfoga sig själv så stor skada, och gör bedömningen av skadan som ringa, förutom viss ärrbildning då.

Miriam
2008-10-19, 22:46
Att det ser ut som ett slakthus är inte konstig man blöder otroligt mycket av en huvudskada.

Min mormor ramlade och slog huvudet sen lalla hon runt i lägenheten en kvart innan hemtjänsten hittade henne.
Det såg ut som ett slakthus i hennes etta hon hade blodat ner överallt.

Det som gör att jag tror han är skyldig är hennes uppträdande det hon skrev på bloggen och har sagt i media och i rätten.
Hon uppträder som en misshandlad rädd kvinna som inte tror sig klara sig utan sin man.

Sen finns det ju vittnen som har sett och hört och inget av dessa vittnen har väl något att vinna på att sätta dit honom vad jag vet.
Men det är ganska obehagligt att folk hört henne skrika utan att ringa på för att försöka hjälpa henne.

CodeMAN
2008-10-19, 22:48
I FUP:en finns även bilder på huvud- och andra skador på kroppen, om någon nu undrar. De finns dock inte bland de bilder som jag "hittade" på en annan sajt.

skumrask
2008-10-19, 23:02
Jag tror inte att hon är rädd för honom, och jag finner det faktiskt inte det minsta otroligt att hon inte minns särskilt mycket. Det är fullt möjligt att det var som hon skrev i de första blogginläggen, att hon ofta försökte skada sig själv, dunka huvudet i väggen etc, det är typiskt för folk med den typen av ångestproblematik. Att hon skulle vara fysiskt rädd för honom och därför ljuga tror jag inte ett dugg på dock, snarare i så fall att hon var rädd för att förstöra förhållandet plus att hon helt enkelt är väldigt fäst vid honom och gör allt för att skydda honom.

Mröff
2008-10-19, 23:13
Det är skumt i sådana fall att han inte fick ner henne direkt, eller lyckades lugna henne.
PD borde kunnat trycka ner henne på ngt mjukt eller på golvet, och kramat om henne, för att lugna och förhindra skador. Antar i sådana fall att problematiken inte här helt ny för honom.

Personligen tycker jag mycket tyder på grov misshandel, men inget är väl löst innan det prövats i rätt och det finns ett bra underlag att pröva fallet utifrån.

Miriam
2008-10-19, 23:16
Nej jag tror inte hon är särskilt rädd för honom fysiskt eftersom hon är självdestruktiv och skadar sig själv så är hon inte rädd för fysiskt smärta.

Och när han slår henne så är det inte mer än hon förtjänar tycker hon.
Hon är antagligen livrädd för ett liv utan honom eftersom hon inte klarar sig själv alls.
Hon behöver honom för att leva enligt henne själv.

Jag tror han är skyldig men han är också medberoende nära anhörig till en psykiskt sjuk människa som behöver vård.

Det är ingen ursäkt men en förklaring.

Det här är vad jag tror men som sagt jag är ingen psykolog eller expert.
Och jag utgår bara från vad jag läst i media.

Mröff
2008-10-19, 23:17
Står det någonstans vad hon mer specifikt skulle ha för psykiska besvär?

Miriam
2008-10-19, 23:22
Panikångest ätstörningar och självskadande beteende i ångestdämpande syfte är vad jag har läst.
Jag tycker det låter som en typisk borderline tjej.
Och att leva med en sån person är inte lätt alls.

Mröff
2008-10-19, 23:32
Panikångest ätstörningar och självskadande beteende i ångestdämpande syfte är vad jag har läst.
Jag tycker det låter som en typisk borderline tjej.
Och att leva med en sån person är inte lätt alls.

Men självskadande i de sammanhangen brukar ofta vara att de skär sig för att dämpa ångesten. Det behövs ganska stor kraft för att slunga ett ljus i ens egen skalle så du får sy...:unsure:

Det jag däremot undrar är var de förband som låg i sängen/vardagsrummet kom ifrån. Var det sjukvårdspersonal som hade den, eller fanns den redan hemma hos dem?

Miriam
2008-10-19, 23:36
Men självskadande i de sammanhangen brukar ofta vara att de skär sig för att dämpa ångesten. Det behövs ganska stor kraft för att slunga ett ljus i ens egen skalle så du får sy...:unsure:

Jo exakt därför tror jag han är skyldig.
Att dunka huvudet i väggen skära eller bränna sig själv är det vanliga för man vill se vad man gör mot sig själv eftersom det är en del av lindringen av ångesten.

Det vet jag inte men lever man med en självskadande människa har man förband hemma.

skumrask
2008-10-19, 23:40
Jag kan hursomhelst inte riktigt komma fram till den uppenbara slutsatsen i sådana här sammanhang, att han är ett svin och skurk och skall kastas i finkan. Förmodligen har de ett ganska symbiotisk förhållande med väldigt starka känslor och utflippade gränsdragningar. Visst jag tror att han ballade ur och lappade till henne och det skall få påföljder, men jag har samtidigt svårt att se honom som en helt oempatisk människa samtidigt som hon är enda offret. De behöver hjälp båda två, och han behöver lära sig förutse och kontrollera de situationer när han tappar kontrollen.

Miriam
2008-10-19, 23:46
Det är nog ungefär så jag känner också visst han ska ha sitt straff om han dunkat på henne.
Men enbart fängelse för honom gör ju inget bättre hon behöver vård.
Han behöver hjälp för att lära sig hantera henne utan att flippa ut om dom tänker fortsätta tillsammans.

Han kanske också behöver ta reda på varför han faller för yngre tjejer men problem.
Om nu den andra tjejen inte tokljuger så kan man nästan ana ett mönster.

skumrask
2008-10-19, 23:53
Papa Dee är väl adopterad och många adoptivbarn upplever en känsla av svek. Sedan vet jag inte vad han haft för uppväxt i övrigt, skilsmässor kanske?

Yngre och självdestruktiva tjejer kan nog vara väldigt tillgivna och varma, när de mår bra, att de blir beroende av honom ingår i leken, han känner kanske att de inte kommer att lämna honom då. Han har ju uppenbarligen vissa problem med svartsjuka, det ingår väl i helhetsdiagnosen..

Miriam
2008-10-19, 23:57
Jo visst är det så han känner sig säkert stor stark smart och behövd.
Och unga vackra trasiga tjejer har väl alltid haft en enorm dragningskraft.

Sen när vi inte är unga längre så blir det till att friskna till eller gå under.:D

skumrask
2008-10-20, 00:03
Äh, halvgamla män har väl alltid fallit för tjejer i 20-årsåldern, inget nytt under kjolen där inte. Självdestruktiva eller inte.

Miriam
2008-10-20, 14:00
Det blev bara dagsböter för Papa Dee.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3579527.ab (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fn yheter%2Farticle3579527.ab)

Mröff
2008-10-20, 14:19
Ja, det hade väl varit scenariot även om han dömts för misshandel (grov) som förstagångsförbrytare. Då hade han väl fått lite samhällstjänst också.

skumrask
2008-10-21, 00:19
Jaha. Det var väl ganska väntat.

Vet inte vad jag skall säga, jag tycker väl att domen är ganska nyanserad egentligen, men det beror bara på min högst personliga och subjektiva bedömning av Daniel Wahlgren, det lilla jag sett och det som kommit fram här.

Män skulle verkligen kunna önska någon form av tvångsåtgärd beträffande terapi etc, men jag vet inte om det står i det finstilta.

Hans karriär är väl mer eller mindre rökt efter det här, och så bra var han aldrig att han kommer att kunna leva på det annorstädes.