handdator

Visa fullständig version : Blev uppkörd av Expert i dag

Torsten
2008-09-14, 19:18
Behövde en ny MP3 spelare och tittade in i deras butik i Gallerian. Hittade en Zen 1Gb för 399kr. Kollade sedan runt lite på nätet och där kunde man få samma modell t.ex i webbhallen till butikspris 159kr. Alltså betalade jag ett överpris på 240kr på dyra Expert. Får väl skylla mig själv men tycker ändå det känns lite bittert. Sista gången jag köper något av dom i alla fall.:(

Ulvena
2008-09-14, 19:23
Behövde en ny MP3 spelare och tittade in i deras butik i Gallerian. Hittade en Zen 1Gb för 399kr. Kollade sedan runt lite på nätet och där kunde man få samma modell t.ex i webbhallen till butikspris 159kr. Alltså betalade jag ett överpris på 240kr på dyra Expert. Får väl skylla mig själv men tycker ändå det känns lite bittert. Sista gången jag köper något av dom i alla fall.:(

Kan du inte bara lämna tillbaka den då? :unsure:

Skulle jag gjort.

CodeMAN
2008-09-14, 19:26
Verkliga butiker är sällan billiga. Om du ska handla centralt så kan du kolla Webbhallen eller Kjell & Co. On-Off och Siba undviker jag som pesten.

Torsten
2008-09-14, 19:28
Kan du inte bara lämna tillbaka den då? :unsure:

Skulle jag gjort.Nej tyvärr hann jag både öppna och ladda den. Men sånt är livet och det är ändå ingen större förlust men det är principen som retar mig att ta ett sådant rövarpris.:mad:

CodeMAN
2008-09-14, 19:31
Nej tyvärr hann jag både öppna och ladda den. Men sånt är livet och det är ändå ingen större förlust men det är principen som retar mig att ta ett sådant rövarpris.:mad:
Du kan kanske skylla på annat, att du inte finner den användarvänlig. Man kan sällan testa alla produkter i butiken.

Har du slängt förpackningen?

Ulvena
2008-09-14, 19:31
Kasst, flyttade tråden hit i stället, passar bra i prylforumet tycker jag. :)

Gullan
2008-09-14, 19:32
Nej tyvärr hann jag både öppna och ladda den. Men sånt är livet och det är ändå ingen större förlust men det är principen som retar mig att ta ett sådant rövarpris.:mad:

Hmmm... åk tillbaka och tala om för dem att du anser att de tar kunderna bakifrån. Och så ska du självfallet skriva på fler forum och om du bloggar kan du skriva där också och spy galla över Expert. Badwill... Ös på bara! :devil:

Torsten
2008-09-14, 19:34
Du kan kanske skylla på annat, att du inte finner den användarvänlig. Man kan sällan testa alla produkter i butiken.

Har du slängt förpackningen?Nej men orkar inte tjafsa med dom, Bara att bita i det sura äpplet. Men kommer absolut att se upp bättre framöver.

Christer
2008-09-14, 19:34
Man kan inte handla på Expert. Så enkelt är det. :no:

CodeMAN
2008-09-14, 19:36
Gullan har rätt, de blåser kunden som fan. Dessutom är det inte webbpris du pratar om hos Webhallen, som vissa företag måna att påpeka, utan pris hos en annan fysisk butik.

Mröff
2008-09-14, 19:43
Man kan inte handla på Expert. Så enkelt är det. :no:

Jag har handlat en diskmaskin på expert (webbutiken). Maskinen var skitbillig (för funktioner, märke etc) och är bra..:mad:

Drog till med en kontantkortstelefon också, den gick inte att få billigare på andra ställen på nätet.

Så det där varierar nog.

Christer
2008-09-14, 19:50
Jag har handlat en diskmaskin på expert (webbutiken). Maskinen var skitbillig (för funktioner, märke etc) och är bra..:mad:

Drog till med en kontantkortstelefon också, den gick inte att få billigare på andra ställen på nätet.

Så det där varierar nog.
GAAAAAAH!

Ring en exorcist! Du har släppt in dom i huset! Snart kommer huvudet att börja snurra och du kommer att kräkas grönt. :blä:

Mröff
2008-09-14, 19:51
Det snurrar redan ordentligt här....:confused:

pippi
2008-09-14, 19:54
Jag betalade 1200 för min mobil på Expert. I övriga butiker kostar den runt 700.

:tjurig:

Mröff
2008-09-14, 20:03
DET var ett bra köp...:unsure:

Gjorde du det med flit?

Christer
2008-09-14, 20:03
Det snurrar redan ordentligt här....:confused:
Jag ringde Max von Sydow, han är på väg.

Här ser ni en typisk söndagkväll hemma hos Mroeff, efter att hon varit på Expert:

Ewu1laA2nmI&feature=related

Mröff
2008-09-14, 20:11
Määäähhh....var handlar du då.
Säkert på elgiganten...:lol:

Christer
2008-09-14, 20:15
Määäähhh....var handlar du då.
Säkert på elgiganten...:lol:
Huvvaligen. Näe, jag är inte pervers. :mad:

Gullan
2008-09-14, 20:24

Så det där varierar nog.

Skärp dig! :mad: Nu ska vi sympatibojkotta Expert och spotta på dem. Allt för Torsten. :yes:

Ulvena
2008-09-14, 20:26
Huvvaligen. Näe, jag är inte pervers. :mad:

Varför är man pervers om man handlar på Elgiganten? :unsure:

Inte för att jag köpt nåt där (vad jag minns) men är de sämre eller dyrare än andra menar ni?
Upplys en stackare som inte bott i Sverige på länge, i Polen handlade jag på MediaMarkt en del, är de också usla?

Mröff
2008-09-14, 20:28
Skärp dig! :mad: Nu ska vi sympatibojkotta Expert och spotta på dem. Allt för Torsten. :yes:

OJ....ursäkta..det skall inte upprepas.

Expert stinker! Ner med Expert! Bomba Expert!

Gullan
2008-09-14, 20:29
OJ....ursäkta..det skall inte upprepas.

Expert stinker! Ner med Expert! Bomba Expert!

Bra. :) *klappa på huvvet*

CodeMAN
2008-09-14, 20:29
Jag har läst en del om MediaMarkt, men jag tror att det handlar om folks vilja att betala överpris.

Eftersom folk i Polen inte tjänar pengar i närheten av vad folk tjänar i Sverige så är det troligt att de är försiktigare med att slänga pengar i sjön där.

Christer
2008-09-14, 20:31
Mroeff kanske kan posta en Jiffypåse med hundbajs till närmsta Expertbutik? :unsure:

Mröff
2008-09-14, 20:34
Där går gränsen Christer. Något får du faktiskt göra själv.

Påsarna heter förresten "oops".

Christer
2008-09-14, 20:35
Där går gränsen Christer. Något får du faktiskt göra själv.

Påsarna heter förresten "oops".
Äääähhh, då får det vara. :tjurig:

Torsten
2008-09-14, 20:40
Läste runt lite på nätet och många är missnöjda. Vanligt att dom säljer äldre utgångna modeller till fullt pris. Många klagar också på okunniga och nonchalanta försäljare och otrevligt bemötande. Folk luras kanske av det missvisande namnet?

Ulvena
2008-09-14, 20:44
Äh, de är väl inte sämre än andra i samma bransch? De vill tjäna pengar, det vill väl alla, det är upp till konsumenten att välja det ställe de vill handla på helt enkelt.

Torsten
2008-09-14, 20:49
Har köpt en del prylar av Dustin home och aldrig haft några problem. Bl.a en del datorkomponenter en LCD TV och senast en laptop. Dom kanske inte alltid är billigast men jag håller mig nog till dom hädanefter.

Gullan
2008-09-14, 20:52
Läste runt lite på nätet och många är missnöjda. Vanligt att dom säljer äldre utgångna modeller till fullt pris. Många klagar också på okunniga och nonchalanta försäljare och otrevligt bemötande. Folk luras kanske av det missvisande namnet?

Teknikmagasinet är inte heller så bra...

https://www.flashback.info/showthread.php?t=442206

Ulvena
2008-09-14, 20:52
Har köpt en del prylar av Dustin home och aldrig haft några problem. Bl.a en del datorkomponenter en LCD TV och senast en laptop. Dom kanske inte alltid är billigast men jag håller mig nog till dom hädanefter.

Det är ju det jag menar, man hittar en bra affär sen håller man sig till dem.

(Har de snygga, trevliga säljare så ökar chansen att man återkommer :D)

Jag höll på att ruttna på Tele2 men fick tag på en väldigt serviceminded tjej där som gjorde att jag ger dem ytterligare en chans. Jag betalar gärna lite mer för god service faktiskt.

pippi
2008-09-14, 21:04
DET var ett bra köp...:unsure:

Gjorde du det med flit?

Nej. Och man ska aldrig kolla priser i andra affärer EFTER man har handlat. Lär er det.