Logga in

Visa fullständig version : Zandén och Gyllenhammar. Vad tycker vi?

selma
2008-09-01, 21:17
Det har väl inte undgått er att Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar skrivit ett debattinlägg om jämställdhet som delar sverige i två läger.

Har ni läst deras artikel och svar på all kritik? Jag har läst båda samt såg Zandén på gomorron tv i söndags. Hon blev ju vad man kan säga "ägd" av både Katerina Janouch Och Tilde de Paula.

Jag tycker det är ganska kontroversiellt det de säger och kan inte hålla med dem i mkt. MEN om man nu tycker så som de borde de väl kunnna försvara sig lite bättre. De tar till de gamla käpphästarna "moralpanik" och "politiskt korrekt" när de ska bemöta sina dissidenter. Pinsamt tycker jag.

Nå vad tycker ni?

http://pmnilsson.wordpress.com/2008/08/24/jessica-zanden-och-cecilia-gyllenhammar-om-carl-hamilton-sluta-las-guillou-alska-istallet/

http://pmnilsson.wordpress.com/2008/08/27/jassica-zanden-och-cecilia-gyllenhammar-svarar-reaktionerna-andas-moralpanik-och-hyckleri/

Mröff
2008-09-01, 21:29
Hmm...

Är det inte lite tramsigt?

Dessutom tycker jag det är väldigt motsägelsefullt.

I första artikeln slår de ner på "mysmän", och i repliken vill de att kvinnor inte skall välja omöjliga relationer med män som utstrålar farlighet.

Vad menar de egentligen?
Kan man inte vara en bra pappa och vara manlig. Va va va?

Kickan
2008-09-01, 21:40
Nå vad tycker ni?
Jag blev generad för deras skull. Nåja, inte Cecilia Gyllenhammar, det fattade jag att det var en idiot. Men Jessica Zandén hade jag av nån anledning höga tankar om. Fan vet varför, måste vara att jag tycker hon är bra skådespelare.

Nä detta är gammal unken skåpmat de kommer med. Frågan är varför? Börjar deras kändisstatus falna eller vad är det frågan om?

Mröff
2008-09-01, 21:43
Jag blev generad för deras skull. Nåja, inte Cecilia Gyllenhammar, det fattade jag att det var en idiot. Men Jessica Zandén hade jag av nån anledning höga tankar om. Fan vet varför, måste vara att jag tycker hon är bra skådespelare.

Nä detta är gammal unken skåpmat de kommer med. Frågan är varför? Börjar deras kändisstatus falna eller vad är det frågan om?

Det stod att det var på semester i Grekland. Jag tror debattartikeln var en fyllegrej..:D

Undrar om de inte drack några flaskor rödtjut, sedan skrev de ihop debattartikeln och ut med den på bloggen. Berusad av de aha-upplevelser man kan få kring 2.0 promille, dvs "jag vet hur hela världen fungerar".

Sedan blev det en grej av det innan de vaknat upp och ens hunnit känna efter att de var stenbakis.

Kickan
2008-09-01, 21:45
Jag tror faktiskt du är rätt nära sanningen där.

Mröff
2008-09-01, 21:46
Jag tror faktiskt du är rätt nära sanningen där.

Och nu är det bara att köra racet...till det svalnar.

Koolaid
2008-09-02, 09:20
De har rätt - det finns inte många av oss kvar :proud:

Miriam
2008-09-02, 09:54
Det stod att det var på semester i Grekland. Jag tror debattartikeln var en fyllegrej..:D

Undrar om de inte drack några flaskor rödtjut, sedan skrev de ihop debattartikeln och ut med den på bloggen. Berusad av de aha-upplevelser man kan få kring 2.0 promille, dvs "jag vet hur hela världen fungerar".

Sedan blev det en grej av det innan de vaknat upp och ens hunnit känna efter att de var stenbakis.
Jag tror det var exakt så det gick till jag också. Herregud hur många såna diskussioner har man inte haft själv under en vinkväll.

Sven Hedin
2008-09-02, 10:04
Och tänk vad mycket skit man har skrivit på nätet. :skamsen:

Mröff
2008-09-02, 10:44
Jag tror det var exakt så det gick till jag också. Herregud hur många såna diskussioner har man inte haft själv under en vinkväll.

Eftersom båda "tanterna" är lite äldre - har mer skinn på näsan, distans och stabilt runt omkring sig - så antar jag dessutom att de har lite skoj åt hur det blev. :D

Anders Ehnmark, som är en riktig karl (betydelsen; trygg, stabil och vettig) och intellektuell (sällsynt kombination), verkade ha blivit så glad, att han undertecknade en replik på deras artikel med "författare och hemvärnsman". Repliken handlade om karaktären Carl Hamilton.

Miriam
2008-09-02, 10:56
Anders Ehnmark är rolig också plus allt annat en riktig man. Jag tror också damerna har ganska roligt åt hur det blev så här efteråt.

selma
2008-09-02, 10:58
Det är ju ganska lätt att ta egna känslor och sen göra "politik" av dem sas. Pinsamt och tramsigt är det iaf.
Hur gammal den där Gyllenhammar är vet jag inte men att Zandén har en midlifecrisis står nära till hands att tro....... eller? :rolleyes:

Sven Hedin
2018-12-23, 19:45
Det har väl inte undgått er att Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar skrivit ett debattinlägg om jämställdhet som delar sverige i två läger.

Jo det har jag helt missat. :o

Chopin
2018-12-28, 06:40
Jessica är sexig på något vis, speciellt i de kärleksscener man sett. Synd att hon har den svårbotliga sjukdomen feministsjukan.:tunga: