Visa fullständig version : Brukar du gömma dig för dina grannar?
Christer
2008-08-21, 09:26
Om det är någon i trapphuset går jag inte ut ur lägenheten. Givetvis kollar jag också i kikhålet i dörren innan man öppnar dörren. Och på samma sätt sitter jag gärna kvar i bilen om grannarna står och pratar utanför porten. När jag bodde i höghus var detta extra komplicerat, eftersom jag absolut inte ville dela hiss med folk... :skamsen:
Det märkliga är att jag får för mig att jag inte är ensam om detta. Så berätta nu, brukar ni också ducka när era grannar är i närheten?
Nej, jag går frimodigt ut och in precis som jag vill. :proud:
Inte så extremt men visst har det hänt att jag gått en annan väg bara för att slippa prata med just den grannen just nu. :cool:
sås på slipsen
2008-08-21, 10:31
Nej. :D
Christer, detta tarvar en förklaring, känner du dig antastad?
Gömmer du dig för Cody? :unsure:
Christer
2008-08-21, 10:55
Christer, detta tarvar en förklaring, känner du dig antastad?
Gömmer du dig för Cody? :unsure:
Jag misstänker starkt att jag bor i samma port som någon jag bara känner från internettet, men eftersom jag har hållit på så här sedan jag var barn så kan det inte riktigt vara det som är orsaken. :skamsen:
Nu har jag ju sett Cody på bild, och kan säkert säga att han inte bor i min port, såvida han inte är transa (vilket i och för sig inte kan uteslutas....helt).
Jag transar på nätterna... :whistle:
Jag undviker också en del, det var ju därför jag frågade om råd det gäller gallskrikande barn. För om man hamnar i konflikt med dem så måste de undvikas i trapphuset. Och om man hamnar i konflikt med så mycket folk att man inte vågar gå ut längre så blir det till slut lite för jobbigt (se Christers inlägg ovan :yes:).
Sedan öppnar jag aldrig dörren för barn/säljare/grannar som jag inte känner igen/ett ex som stalkar mig ibland/blattar-negrer-vaddenuheter, osv.
För mig är det humörstyrt.
Vissa dagar har man inte lust att prata med en enda person. Andra dagar kan man sitta och gagga med grannar i evigheter.
Vissa grannar undviker jag, eller snarare vi har en mycket formell kontakt, dvs säger Hej till varandra. Förmodligen ngt personkemiskt, vi passar inte ihop helt enkelt. En av dem kallar jag för Hästgarvet för mig själv.
Sedan är det en gubbe som man inte vill träffa på när man har bråttom. En pensionär 70+ som kan stå i evigheter och prata samt dra "roliga" vitsar. Den senaste var:
-Vad händer med älgen när den badat?
Sedan skall man stå och fundera och till slut säga "Jag vet inte".
- Den blir ren...
Ett ansträngt skratt kommer från Mroeff.
Svimfärdig
2008-08-21, 15:24
Foliehattstråd va? Va va va? Och nej, jag gömmer mig inte för grannarna längre. Tvärtom! :whistle:
Har en bit till närmaste hus så det är inget större problem.
Dessutom är den familj som bor näst närmast mina handymen; far&son som fixar täckniska stuff när jag ringer och låter ynklig&oteknisk(det senare utan att förställa mig-normstatus för mig:().
Så skulle jag börja slänga mig i diken när de dyker upp så skulle de nog bli fundersamma och se ut så ----- >.:o&:o
Nej, mina grannar bor inte så nära att vi ses dagligen.
LillaLasse
2008-08-21, 18:23
Nej det gör jag inte trots att jag har mycket folk runtikring här.
Jag funderar varför Christer skriver detta ämne under sex-tråden.
Vill du ha sex med grannarna, fantiserar du om att du har det eller har du haft det? :o
Sven Hedin
2008-08-21, 20:42
Ja, jag gömmer mig för mina grannar. Dom är idioter.
sås på slipsen
2008-08-21, 20:49
Ja, jag gömmer mig för mina grannar. Dom är idioter.
Utveckla! :D
Christer
2008-08-21, 21:19
Jag funderar varför Christer skriver detta ämne under sex-tråden.
Vill du ha sex med grannarna, fantiserar du om att du har det eller har du haft det? :o
Jag tänkte att det kanske har med relationer, i ett vidsträckt perspektiv, att göra.
Tur att broder Jan Troell finns. Innan han skrev kände jag mig som att jag skrivit till en sexspalt och ställt en pinsam fråga, men i stället för standardsvaret att "det är fullt normalt" fick jag bekräftat att jag är ensam i hela världen om problemet och förmodligen bindgalen....
:puh:Jadu christer.. Jag tävlar to.m till porten om jag ser en granne kommer efter .. så jag hinner springa in i lägh innan grannen hinner in.. Det bästa man kan göra är att sopa igen porten framför näsan på dem.... som man inte hade sett dem.. så man hinner in och låsa.... inte fasen vill man hälsa heller...Har inte betalt för att vara trevlig emot grannar...
Christer
2008-08-21, 23:13
:puh:Jadu christer.. Jag tävlar to.m till porten om jag ser en granne kommer efter .. så jag hinner springa in i lägh innan grannen hinner in.. Det bästa man kan göra är att sopa igen porten framför näsan på dem.... som man inte hade sett dem.. så man hinner in och låsa.... inte fasen vill man hälsa heller...Har inte betalt för att vara trevlig emot grannar...
Välkommen till Obsklassen, kära doktorn! Ett starkt första inlägg!
Det känns onekligen som att du har förstått grejen! Grannar är skitläskiga och bör undvikas. :yes:
Jag sätter upp dig på min kompislista omedelbums. Men försök för den skull inte hälsa på mig om vi ses på stan. :skamsen:
Jan Troell: Kan inte du berätta om dina grannar inför hela klassen. Det vore jättespännande att läsa.
Sven Hedin
2008-08-21, 23:16
Utveckla! :D
Jan Troell: Kan inte du berätta om dina grannar inför hela klassen. Det vore jättespännande att läsa.
Nja... Men utan att lämna ut alltför mycket så kan jag nämna den ohyggligt tjatiga fåntratten, han som tycks tro att vi delar något slags motorintresse eftersom han har köpt en ny SUV och så den för jämnan överförfriskade pensionären som vill prata om några andra och mer avlägsna grannars vägförening. Sen så tillkommer det en förmodat perverterad och jävligt obehaglig familjefar, en dumdryg hantverkare och en annan som nog är helt ok. Men det är dumt att chansa.
Mina grannar hatar mig pg av mina udda arbetstider. En liten skinntorr gubbe vägg i vägg särskilt. Men vad kan dom göra mer än att inte hälsa eller tiga ihjäl en i hissen?:D
Jag gillar mina grannar. :blush:
Vi drar fram en gemensam grill på gården på fredagkvällar.
Om det inte sitter någon ute på gården som jag kan säga hej till när jag kommer hem så blir jag besviken.
När jag fikar händer det att tar min mugg och sätter mig ute på gården, även om inga vuxna är där. Småttingarna är rätt kul att titta på.
Exakt så gör jag också!
Ser till att hissdörren stängs innan de hinner in, trycker aldrig på "Dörr"-knappen.
Om jag ser att någon granne också är på väg ut när jag öppnar yttre dörren så går jag in diskret, men låter dörren vara öppen, som om jag har glömt nåt precis på väg ut. Sticker inte grannen iväg så stänger jag dörren lite diskret om någon minut, och väntar.
Det finns en lite oroväckande slutkläm hos Dr_Quin...
Att vilja ha betalt för sociala kontakter...:hmm:
Christer
2008-08-22, 09:21
Det finns en lite oroväckande slutkläm hos Dr_Quin...
Att vilja ha betalt för sociala kontakter...:hmm:
Intressant tolkning... :D
Jag brukade känna så när jag hade ett serviceyrke förr i världen. Hade man gått omkring och varit trevlig en hel dag på jobbet så orkade man inte vara det gratis när man var ledig på kvällen...
Pomperipossa
2008-08-23, 00:44
Jag är som Christer, gömmer mig om jag ser en granne. Undviker dem så gott jag kan... Jag är ingen småpratartyp helt enkelt.
Det naturliga läget här är "gömd för grannarna". Det har inträffat att när jag varit till affären och handlat så har en av mina närmaste grannar, bor 150 m bort sagt: Jaså, du bor kvar!
Jag kanske borde göra tvärtom, lurpassa på grannarna och dyka upp när jag ser att de kommer? :unsure:
Men det finns väl inget krav att småprata med grannar. Tycker det räcker med att man hälsar med en nick.
I bostasrättsföreningar ser man det som en plikt att lära känna sina grannar och vara med på diverse "evenemang".
Jag, som dessutom råkade(!) bli styrelsemedlem, blev ihjältjatad av resten av styrelsen med att vara med på "städdagar", "planeringsdagar", "gårdsträffar", osv. Det grillades visserligen korv i anslutning till evenemanget, men orka... Jag undvek alltid de evenemangen...
Svimfärdig
2008-08-23, 12:49
Men det finns väl inget krav att småprata med grannar. Tycker det räcker med att man hälsar med en nick.
Så är det här iaf. Man nickar om man orkar. :yawn:
Här nere skall det ju alltid hälsas så nära, och tom kramas ibland.
I norr där räcker det om man hälsar på 20 meters avstånd.
Själv vill jag ha så lite att göra med dom som möjligt. (med undantag för en sexig milf som bor snett emot) Till höger bor en liten skinntorr gubbe som håller koll på vilka som kommer och går i huset. Det är åtta lägenheter på varje våningsplan och sex våningar så han har fullt upp den jäkeln. Gillar du att umgås med dina grannar om du nu har några?
Christer
2009-02-15, 17:18
Mitt svar på detta får bli den här trådstartaren:
http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=454
:)
Mitt svar på detta får bli den här trådstartaren:
http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=454
:):skamsen:
Christer
2009-02-15, 17:33
:skamsen:
Men det var en lysande trådstart, Torsten! :yes:
Vänlige Viktor
2009-02-15, 19:17
Undviker du dina grannar?
Bara dom som inte kan använda SÖK. :p
Bara dom som inte kan använda SÖK. :pIngen är ofelbar.:tunga:
Christer
2009-11-30, 00:27
*BUMP*
Idag satt jag kvar i bilen en kvart, bara för att en granne stod och pratade utanför porten. :skamsen:
Bra Christer, grannar är jobbiga.
Jag gömde mig idag bakom ett träd, så jag skulle slippa prata med en annan hundägare som strövade förbi.
Bor en del suspekta typer i mitt hus. Häromdan när jag tog hissen ned ca 5.30 på väg till jobbet står en skabbig typ i morgonrock och med en kaffekopp eller starkare dryck i handen och väntar på hissen på BV. Nu är det kört tänkte jag och försökte hålla en cool attityd men fan så chockad jag blev.:(
Svimfärdig
2009-12-01, 02:12
Jag stannar hemma 2 veckor, då har dom glömt mig. Sen strosar jag glatt ut och igonerar alla. :D Ifall dom börjar blega igenkännande tar jag "vara hemma 2 veckor"-race igen och så löser DET sig.
Gunnar Brogren
2009-12-01, 15:44
Jag gömmer mig alltid för mina grannar. Fan vet vad de håller på med, så det finns ingen som helst anledning att träffa dem.
Idag har jag pratat med en granne som stod och rökte i fönstret.
Röda LM.
Vet inte vad jag tycker om saken, är mest förvirrad.
Gunnar Brogren
2009-12-01, 22:55
Idag har jag pratat med en granne som stod och rökte i fönstret.
Röda LM.
Vet inte vad jag tycker om saken, är mest förvirrad.
Personen ifråga borde skärpa sig och införskaffa Multifilter. Hur fan kan folk röka röda LM? Gitanes går också bra!
Vi har fått en neger i huset. En riktig bjässe på ca 2.10. Ingen jag vill bråka med i tvättstugan direkt. :(
Personen ifråga borde skärpa sig och införskaffa Multifilter. Hur fan kan folk röka röda LM? Gitanes går också bra!
Fler och fler av mina bekanta har gått över till märken som LM, Corner etc sedan priset på cigg höjdes.
Det är oroande för den kulturella modaliteten i samhället.
Själv snusar jag bara kvalitetsnus från Skruf.
Gunnar Brogren
2009-12-02, 14:48
Fler och fler av mina bekanta har gått över till märken som LM, Corner etc sedan priset på cigg höjdes.
Det är oroande för den kulturella modaliteten i samhället.
Själv snusar jag bara kvalitetsnus från Skruf.
Är själv omåttligt förtjust i Ljunglöfs Ettan (baksnus). Men LM, Corner och annat är horribla ting, tänk bara på fantastiska märken som Pall Mall, Winston och Chesterfield. Men LM, det är som att röka Right mentol, hemfixade med hylsmaskin (styggelse!) Om man nu ska envisas med att göra egna cigaretter bör man faktiskt lära sig att rulla för hand och givetvis utan filter. Men det är inte så konstigt att allting bara går utför och försämras, ingenting är som det ska längre. Rökförbudet på krogen ska snart sekunderas av rökförbud överhuvudtaget. Bara för att något jävla miffo börjar hosta lite. Det hade inte gått för sig på Lennart Hylands tid. TV-programmen är sämre nu än då, jämför bara Familjen Macahan med Paradise Hotel. James Arness som Zebulon Macahan mot något stolpskott till snickare som inte kan skriva sitt namn. På Macdonalds kan man inte längre få sina hamburgare inpackade i polystyren utan i jävla återvunnet skithuspapper från Mona Sahlins hushåll. Bilarna har bara blivit sämre sedan Volvo införde Lambda-sond och nu ska Saab säljas till någon kinesisk tillverkare av pennvässare. Ingenting är som det ska. Tacka vet jag Lennart Geijer och Nils Quensel. Det var ordning och reda och inga emo-ytlighetsapostlar. Jag vet inte om jag hamnade i affekt nu, eller vad det hela handlade om från början?
Precis!...vad hände?
En skrämmande tendens är dock att utrikes märken börjar invadera vår nationella snusmarknaden. Nu senast såg jag att Lucky Strike börjat tillverka snus. Den amerikanska kulturimperialismen invaderar även detta, tidigare exklusiva, svenska område.
OK...de är fränt som cigg, men som snus?