handdator

Visa fullständig version : Bajskunskap

Mröff
2008-07-03, 14:41
Här är en jättseriös tråd om bajs. När man gillar bajs, vill man ofta se olika sorters bajs och vem som har bajsat det. :crazyhappy:
Fyll på med egna funderingar och bilder.

Här kommer lite bilder från min hunds morgonpromenad, som gick av stapeln klockan 12 då han är lite morgontrött.

Knöst...vovven har en teknik där han "smygbajsar" mot buskar och träd.
http://i27.tinypic.com/se8tg5.jpg

Resultatet...fast och fint bajs. Vovven mår bra.
http://i32.tinypic.com/rw728o.jpg

Kickan
2008-07-03, 14:46
Jag kommer att bevaka den här tråden, vidta åtgärder m m.
Bara så ni vet.

Mröff: jag vill se en bild på hur du plockar upp bajset efter hunden, annars lever tråden farligt :mad:

Mröff
2008-07-03, 15:08
Jag kommer att bevaka den här tråden, vidta åtgärder m m.
Bara så ni vet.

Mröff: jag vill se en bild på hur du plockar upp bajset efter hunden, annars lever tråden farligt :mad:

Oj, jag glömde det...han bajsade ju i en skog... :|

fnaskpojken
2008-07-03, 16:40
Jag gillar att din hund smygbajsar. Det är coolt 8)

Christer
2008-07-03, 17:57
Ett fint fotoreportage ur verkligheten, mroeff!

Och det är lite sådär smyganarkistiskt att låta bajset ligga kvar på marken, vilket är kul! Eftersom jag inte har någon hund att vara anarkistisk med får jag sluta spola på toaletten. :)

Mröff
2008-07-03, 19:07
Det är en riktig dödssynd att lämna bajs efter sig. Kräver noggrann planering. Dels måste man försöka titta om någon verkar ha sett, dels leka stentuff om någon verkligen sett det.

Om du ser riktigt noga på bilden, kan du skåda en liten gångstig i nedre högra hörnet. Där brukar folk promenera...:D

Du postar väl några pics - i studiesyfte - när du inte spolat toaletten på några dagar.

Kickan
2008-07-03, 21:20
Det är en riktig dödssynd att lämna bajs efter sig. Kräver noggrann planering. Dels måste man försöka titta om någon verkar ha sett, dels leka stentuff om någon verkligen sett det.

Jag brukar säga att hundägare är de borna modemannekängerna.
Finns ingen som har sån osökt, omedveten och avslappnad närvaro som hundägaren, när hunden klämmer en kabel i bostadsområdets lilla dunge. :roll:

Christer
2008-07-03, 21:57

Om du ser riktigt noga på bilden, kan du skåda en liten gångstig i nedre högra hörnet. Där brukar folk promenera...:D

Du postar väl några pics - i studiesyfte - när du inte spolat toaletten på några dagar.
Ohhh, jag har närt en anarkist vid min barm! :D

Jag lägger upp en kabel. Eller, bild, menar jag.

pippi
2008-07-03, 22:29

Jag brukar säga att hundägare är de borna modemannekängerna.
Finns ingen som har sån osökt, omedveten och avslappnad närvaro som hundägaren, när hunden klämmer en kabel i bostadsområdets lilla dunge. :roll:

Ja, när dom börjar kolla på klockan, kolla mobilen, titta åt ett annat håll. Då vet man att djuret bajsar.

Mröff
2008-07-04, 00:01
Ja, när dom börjar kolla på klockan, kolla mobilen, titta åt ett annat håll. Då vet man att djuret bajsar.

Det är då man lär hunden att "smygbajsa" mot träd...så det ser ut som han bara står och tittar... 8)

KrämigaBajsTjyven
2008-07-07, 12:32
När jag är ute med min voffsing Latrinhinken, så brukar jag sätta mig framför honom och bajsa,
så ser ingen att Latrinhinken bajsar samtidigt, och då slipper ju folk hänga upp sig på att man inte plockar upp efter voffsingen.

Väldigt bekvämt :veryhappy:

Mröff
2008-07-07, 13:17
Vad spännande.

Vilken reaktion brukar du få från omgivningen?

KrämigaBajsTjyven
2008-07-07, 14:05
Vad spännande.

Vilken reaktion brukar du få från omgivningen?

De som känner till min lilla hemlighet har alla varit positiva.

Tunnan_goes_acid
2008-07-08, 12:19
I måndags bajsade jag i solna. Det var kul. Hoppas någon såg. För jag hade ingen kamera. Den var lång. Den var mörkbrun. Den luktade avlopp. Jag tror att det finns bajs i avlopp.
Jag har 2 vittnen.

Torsten
2008-07-14, 14:05
Det är alltid skumt om det klunkar lite extra EwvYGQPaaZ8 Så akta musen.:evilgrin39:

Christer
2008-07-14, 20:21
Åh fy faaan... :(

Ulvena
2008-07-14, 20:31
Åh fy faaan... :(

Jag tänker inte titta.

Christer
2008-07-14, 20:40
Jag tänker inte titta.
Det är inte som du tror. Du kan nog titta.

Kickan
2008-07-14, 20:50
Hahahaha!

Är det Beppe? :unsure:

Mröff
2008-07-14, 20:58
Nej...vad sött...:heart:

Ulvena
2008-07-14, 20:59
Jag tittade nu, har jag berättat att vi burit ut typ 10 döda möss sen vi kom hit?

:(

Mröff
2008-07-14, 21:08
Jag tittade nu, har jag berättat att vi burit ut typ 10 döda möss sen vi kom hit?

:(

De är små söta varelser. RIP :(

Tyvärr är dock inte de vilda lika trevliga att umgås med som de tama. De knaprar ju sönder saker och skräpar ner.

En vildråtta skulle jag heller inte vilja greja med, de kan vara kaxiga som sjutton och bitas...

Torsten
2008-07-14, 21:18
De är små söta varelser. RIP :(

Tyvärr är dock inte de vilda lika trevliga att umgås med som de tama. De knaprar ju sönder saker och skräpar ner.

En vildråtta skulle jag heller inte vilja greja med, de kan vara kaxiga som sjutton och bitas...Och lättlärda också ieAmdixoJ4w&feature=related

Kickan
2008-07-14, 21:29
Det där är ingen råtta, det är en nerbantad bäver, som sitter på en Gustavbergs barnmodell.

Torsten
2008-07-14, 23:16
Det där är ingen råtta, det är en nerbantad bäver, som sitter på en Gustavbergs barnmodell.Nej i så fall den här. UZ8MLB1Fy0E&feature=related

Mröff
2008-07-14, 23:22
Den första var lite för stor för att vara en tamråtta. Måste ha varit en minitoalett. Imponerande att den gjorde sina behov där..:D

Den andra är en normal ung vildråtta.

Usch vad besserwisser jag lät nu..:skamsen:

Ulvena
2008-07-14, 23:28
Törs jag titta? :unsure:

Inget äckligt?

Mröff
2008-07-14, 23:32

Inget äckligt?

Nej, det är inget äckligt. Bara sött...om man gillar råttor då..:unsure:

Torsten
2008-07-14, 23:33
Den första var lite för stor för att vara en tamråtta. Måste ha varit en minitoalett. Imponerande att den gjorde sina behov där..:D

Usch vad besserwisser jag lät nu..:skamsen:Tveksamt om man jämför med shampooflaskan i bakgrunden.

Ulvena
2008-07-14, 23:35
Råttor är äckliga!

Torsten
2008-07-14, 23:36

Inget äckligt?Oroa dig inte. Jag gissar att afrikanska råttor är för stora för toaletter.:evilgrin39:

Mröff
2008-07-14, 23:37
Tveksamt om man jämför med shampooflaskan i bakgrunden.

Ett mysterium, för råttan ser smärt ut men bara väldigt stor.:hmm:

Får sätta min råtta Beppe på toan i morgon och ta en bild, för att se hur stor han ser ut...

KrämigaBajsTjyven
2008-07-15, 20:00

Får sätta min råtta Beppe på toan i morgon och ta en bild, för att se hur stor han ser ut...

OT: Är din råtta rakad? Varför kallar du den Beppe? :cooter:

Kickan
2008-07-15, 20:21

Nu är det "i morgon" och jag vill se Beppe!:jerkit:

Kickan
2008-07-17, 17:06
BUMP :mad:

Misstänker att Beppe är "stekt"... nödtider som det är...

KrämigaBajsTjyven
2008-07-18, 03:40
BUMP :mad:

Misstänker att Beppe är "stekt"... nödtider som det är...

Har Mroeff bränt sig på råttan?! :crybaby:

Mröff
2008-07-18, 08:30
Ojoj..jag funderar på hur jag skall lyckas knöla in bilden i datorn sedan.
Releasedatumet för "Beppe på toa" flyttas fram, men då blir det olidligt spännande...:evilgrin39:

KrämigaBajsTjyven
2008-07-18, 10:25
Tänkte bara höra med dig mroeff, det är väl mufflan din du syftar på när du skriver råtta?

Kickan
2008-07-18, 10:58
:lol: :lol:

sorry mröffan, men det var faktiskt rätt kul...:skamsen:

Mröff
2008-07-18, 11:07
Det får ni också se när bilden läggs upp...:evilgrin39:

KrämigaBajsTjyven
2008-07-19, 03:42
Det får ni också se när bilden läggs upp...:evilgrin39:

Det här ser jag verkligen fram emot.. "Beppe på Toa" låter ganska snarlikt "Max Potta", har Max inspirerat dig?
Och för er som inte vet vad Max Potta är, så handlar boken om en yngling vilken juckar en stor hund, sittandes på en potta..
http://www.barnbokhandeln.com/butik/artikel/shop_image/product/maxpotta.jpg

selma
2009-01-04, 19:25
Hahahahah
Näe inte på det här forumet :D

Oki eftersom ni antagligen sitter som på nålar i spänd förväntan för att få höra min historia finner jag mig nödgad att publicera den här. Håll till godo:

Så här är det, jag var på lokal igår och låg lite halvbakis och nyvaken i sängen.
Jag kände att det bubblade lite i magen och jag tänkte "bäst att släppa lite väder".
Saken är bara den att det inte alls var luft som pockade på analöppningens uppmärksamhet utan en vattnig variant av bajs.

Så istället för en liten luftpuff i trosan så blev det alldeles varmt och blött i arslet.
Ja det ska ju vara en första gång för allt och nu har jag legat i sängen och skitit på mig.

:skamsen:

edit jag hann skriva mitt inlägg innan ditt christer och jag orkar inte flytta den

Christer
2009-01-04, 19:26
:D

Christer
2009-01-04, 19:28
Jag måste nog tipsa Östen om det där inlägget. Hade jag varit moderator hade jag tveklöst flyttat inlägget till en ny tråd, "Selma's greatest shits". :)

selma
2009-01-04, 19:31
Ja det har ju blivit några stycken sånna inlägg under min tid här :skamsen:

Christer
2009-01-04, 19:37
Ja det har ju blivit några stycken sånna inlägg under min tid här :skamsen:
Och alla är de klara exempel på lysande lyrik! Stor badrumsrealism av idag! :notworthy:

Jag ska maila till Horace på en gång.

Östen
2009-01-04, 22:28
Hahahahah
Näe inte på det här forumet :D

Oki eftersom ni antagligen sitter som på nålar i spänd förväntan för att få höra min historia finner jag mig nödgad att publicera den här. Håll till godo:

Så här är det, jag var på lokal igår och låg lite halvbakis och nyvaken i sängen.
Jag kände att det bubblade lite i magen och jag tänkte "bäst att släppa lite väder".
Saken är bara den att det inte alls var luft som pockade på analöppningens uppmärksamhet utan en vattnig variant av bajs.

Så istället för en liten luftpuff i trosan så blev det alldeles varmt och blött i arslet.
Ja det ska ju vara en första gång för allt och nu har jag legat i sängen och skitit på mig.

edit jag hann skriva mitt inlägg innan ditt christer och jag orkar inte flytta den

Sånt är jobbigt, ibland när jag morgonfiser är jag rädd för att drabbas av samma sak. Och mina morgonkorvar brukar ändå vara riktigt fast och kompakta :(

Senast jag bajsade ner mig var när jag var magsjuk för snart fyra år sedan. Den gången hade jag som tur var muddförsedda mjukisbyxor på mig...

Sven Hedin
2009-01-04, 22:56
:lol:

Kickan
2009-01-04, 23:43
<...> Så istället för en liten luftpuff i trosan så blev det alldeles varmt och blött i arslet.

<...>
Det framgår inte om du varit iväg och sanerat dig?
Man kan tolka inlägget som att du ligger kvar i sängen med bajs i trosan, och skriver på din dator. :drool:
Och det är tufft!

selma
2009-01-05, 01:17
Nja riktigt så hardcore har jag inte blivit än Kickan. Jag kan meddela att jag rullade över på mage och hasade mig ur sängen. Detta för att inte råka spilla ner lakan och gud förbjude madrassen. Som tur var för mig så var det rejäl resår i benen på trosorna så att fekalierna höll sig på plats tills jag nådde ändstationen och avsedd plats för dylika esässer. Jag spolade helt sonika ner underbyxorna i toan och sköljde av arslet med duschen.

Snipp snapp snut så var den lilla sagan slut :kaffe:

Östen
2009-01-06, 15:40
Aja baja! Jag har minsann praktiserat på ett reningsverk och det är inte alls att rekommendera att spola ner underkläder i holken...

Sven Hedin
2009-01-06, 18:06
Lyckost! :)

Själv så har jag bara fått gå på några fjuttiga studiebesök. Men ibland när jag tar mig en liten tur in i Rya skog så brukar jag kika nyfiket genom staketet.

Kickan
2009-01-06, 20:32
En trosa i reningsverket Selma :whoco5:.
Vattenståndet i Värnern kommer att sjunka när tillflödet är igenproppat, med påföljd att isen brister, och många vinterfiskare och skridskoåkare stryker med. :cry:

selma
2009-01-06, 20:58
Nu är det så här va:
Min ex svärfar jobbar på reningsverket i hôla och jag råkar veta att mina trosor hamnade i grovgallret som sedan skrapade upp dem i en container och sedemera fraktades denna container iväg till nån slags soptipp/förbrännings anläggning.

Så går det till på detta reningsverk nämligen och invid detta grovgaller och container som var i en stor byggnad har jag vistats mången gång, tvättandes vår bil. Det var nämligen så att gubbarna på reningsverket ordnat till en slags tvätthall där.

Nu fick ni så ni teg :tunga:

sås på slipsen
2009-01-06, 21:00
Nu är det så här va:
Min ex svärfar jobbar på reningsverket i hôla och jag råkar veta att mina trosor hamnade i grovgallret som sedan skrapade upp dem i en container och sedemera fraktades denna container iväg till nån slags soptipp/förbrännings anläggning.

Så går det till på detta reningsverk nämligen och invid detta grovgaller och container som var i en stor byggnad har jag vistats mången gång, tvättandes vår bil. Det var nämligen så att gubbarna på reningsverket ordnat till en slags tvätthall där.

Nu fick ni så ni teg :tunga:

Hur vet du det?
Var det någon av grabbarna som var förbi med dem eller? :tihihi:

Sven Hedin
2009-01-06, 21:01
mina trosor hamnade i grovgallret som sedan skrapade upp dem i en container och sedemera fraktades denna container iväg till nån slags soptipp/förbrännings anläggning.

Synd på så rara ärtor...

selma
2009-01-06, 21:13
Hur vet du det?
Var det någon av grabbarna som var förbi med dem eller? :tihihi:

Hahaha
Näe men jag vet att större saker som bindor kondomer och för den delen trosor hamnar där för att inte förstöra längre fram i processen

Christer
2009-01-06, 21:14
Annars kan du ju skänka dina trosor till UFF eller så, Slema.

selma
2009-01-06, 21:15
Vill de ha bajsindränkta diton då tror du :unsure:

Christer
2009-01-06, 21:18
Vill de ha bajsindränkta diton då tror du :unsure:
De går säkert att sälja på Blocket eller så. Det finns marknader för det mesta... :rolleyes:

selma
2009-01-06, 21:21
Attans att jag inte tänkte på det :mad:

Christer
2009-01-06, 21:23
Attans att jag inte tänkte på det :mad:
Du kanske kan starta en egen firma och tillhanda dyliga produkter i diskreta påsar till hugade spekulanter. kanske ordna hemförsäljningspartyn och så. Eller nätverksförsäljning, som AMWAY. :unsure:

Östen
2009-02-12, 15:07
Jag har en kollega på jobbet som hävdar att majs inte riktigt bryts ner när det passerar tarmsystemet utan att man kan se spår av majskornen i korvarna. Jag har dock aldrig sett detta i mina egna skithögar...

Är det någon på forumet som varit med om detta? :unsure:

selma
2009-02-12, 21:27
Du har en riktig bajs-expert i din kollega :p
Majsen kommer ut i stort sett intakt..... iaf ur min lilla piffiga röv :D

Sven Hedin
2009-02-12, 21:42
Jag har också hört att det ligger till så. När våran hund började bli gammal så fick han nån dietmat som innehöll en massa ris. Det kom också ut ungefär som det kom in.

selma
2009-02-12, 21:45
Menar ni på fullt allvar att ni inte kollar på skiten som kommer ur er ...... är det bara jag :besvarad:

Sven Hedin
2009-02-12, 21:49
Det är nog så... det är bara du. :yes:

selma
2009-02-12, 21:51

Christer
2009-02-12, 22:02
Menar ni på fullt allvar att ni inte kollar på skiten som kommer ur er ...... är det bara jag :besvarad:
:peka: Jaaa, det är BARA du.

sås på slipsen
2009-02-13, 02:48
[/URL][URL="http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.spankwire.com%2FGi rl-Taking...e%2Fvideo117689%2F%26%2391%3B%2FURL"]Selma. (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.spankwire.com%2FGi rl-Taking...e%2Fvideo117689)
Hon borde slå sig ihop med Östen. :kaffe:

Ulvena: Klicka inte.

Östen
2009-02-13, 13:49
Idag tog jag jättemycket majs från lunchrestaurangens salladsbuffe. Jag lovar att komma med en rapport när majsen har passerat genom tarmsystemet :)

Sven Hedin
2009-02-13, 14:01
:lol:

Mröff
2009-02-13, 14:28
Jag har blivit så bra på mitt bajs, att jag inte måste göra en okulär besiktning. Känner vid "födandet" vad det är för något som kommer ut. Både konsistens, volym, tyngd och färg.

Annars studerar jag mest hundens bajs, eftersom det är svårt att undgå när man måste plocka upp den i den fina bajspåsen.

För övrigt rekommenderar jag alla att skaffa en klisterlapp från något/någon ni inte gillar, tejpa fast den nere i toalettstolen och bajsa/kissa på den. Det har en terapeutisk effekt. :yes:

Sven Hedin
2009-02-13, 15:19
Jag har en kompis som fick tag på en sån där gammal spelautomat där man med ett elektroniskt gevär skall skjuta på björnar och älgar som snurrar runt på en skiva. Där satte han istället för björnarna upp bilder på våran chef. :)

Östen
2009-02-13, 16:22
Jag gillar såna där toalettstolar som har en gummidistans som bildar en glipa mellan sittringen och skålen, tycker att det är fascinerande att böja mig fram och se när korvarna tittar fram :)

sås på slipsen
2009-02-13, 16:36
Ni missade länken i min post på förra sidan, va? :tunga:

Ulvena
2009-02-13, 16:56

Jag klickade INTE! :D

Östen
2009-02-13, 17:02

Vågar man klicka på den när man sitter på jobbet? :unsure:

skumrask
2009-02-13, 17:51
En gång sket jag i en skorsten.

Kickan
2009-02-13, 17:53
Kom just på en kul sak med majs: det rimmar på bajs
Så bra det kommer att bli Östen:

majsbemängd bajs
bajs med majs
majsbajs

ja möjligheterna är oändliga :yes:

Jag misstänker att din majsdiet kommer att producera flytkorvar. Speciellt om du inte tuggar majsen onödigt mycket. Kan du försöka att i princip svälja dem hela tror du?

skumrask
2009-02-13, 18:01
Usch vad ni pratar. Nu åker jag bort över helgen, blir till att skita på hotell.

Ulvena
2009-02-13, 18:01
Kom just på en kul sak med majs: det rimmar på bajs
Så bra det kommer att bli Östen:

majsbemängd bajs
bajs med majs
majsbajs

ja möjligheterna är oändliga :yes:

Jag misstänker att din majsdiet kommer att producera flytkorvar. Speciellt om du inte tuggar majsen onödigt mycket. Kan du försöka att i princip svälja dem hela tror du?

Man skulle kunna lägga till ytterligare en rad till din fina dikt:

är nice.

Mröff
2009-02-15, 01:11
Idag tog jag jättemycket majs från lunchrestaurangens salladsbuffe. Jag lovar att komma med en rapport när majsen har passerat genom tarmsystemet :)

Hur går det med majsen? Jag är helt spänd av förväntan inför din rapport.
Tror tom att jag blivit hård i magen, kanske förstoppad, eftersom jag inte riktigt kan slappna av innan jag får höra om majsbajset.

Själv har jag käkat bladspenat, skall kolla hur det påverkar tarmtömningen.

Kickan
2009-02-15, 23:03
Han sitter väl och majsar för fullt :proud:

CodeMAN
2009-02-15, 23:09
Usch vad ni pratar. Nu åker jag bort över helgen, blir till att skita på hotell.
Inga foton? :besvikenflino:

Svimfärdig
2009-02-15, 23:53
Han sitter väl och majsar för fullt :proud:

Östen
2009-02-16, 13:50
Pinsamt nog glämde jag att ispektera lördagens morgonkorvar. :(

Bajset var iallafall rätt löst och kletigt. Idag har jag förresten ätit 500 gram bruna bönor till lunch, det kan bli spännande :)

Östen
2009-02-18, 21:59
http://www.svenskbladet.se/sverige/index.php?alias=hund_bajsade_pa_parkering.html (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.svenskbladet.se%2F sverige%2Findex.php%3Falias%3Dhund_bajsade_pa_park ering.html) :lol:

Östen
2009-02-22, 23:09
Idag bjöd jag hem mor och far på pizza till lunch, och hu var de blev lösa i magen....pizzabagaren måste ha haft starka baciller på händerna...även jag har känt mig lite skum i magen, det luktar väldigt mycket när jag fiser och bajset har en väldigt kletig och skum konsistens.

Christer
2009-04-07, 00:00
Jag sprang av en tillfällighet på "lågvattensynonymer" på susning.nu vilket var intressant. Här kan man botanisera:

http://susning.nu/Bajsa/synonym

Det fanns ju andra intressant synyonymer att hitta också. :D

Mröff
2009-04-07, 00:09
Mycket intressant, Christer.
Bajset är en ständigt aktuell språklig fråga.

I SAOL finns orden

bajs = avföring
bajsa = ha avföring
bajsig
bajskorv
bajspåse

Så enligt dem skall jag lika gärna säga att jag har avföring, istället för att jag bajsar.

http://www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx

Undrar vilket bajsord man kan föreslå till nästa upplaga?

Christer
2009-04-21, 00:06
Här är en intressant inredningsdetalj för toaletten:

http://www.realtid.se/ArticlePages/200904/17/20090417101350_Realtid960/20090417101350_Realtid960.dbp.asp (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.realtid.se%2FArtic lePages%2F200904%2F17%2F20090417101350_Realtid960% 2F20090417101350_Realtid960.dbp.asp)

Mröff
2009-04-21, 19:41
Hahahahahahahahahahaaaaaaaaa....:D

Sven Hedin
2009-04-21, 22:02
Hahaha! :lol:

Mröff
2009-04-21, 22:30
Det var faktiskt genialt.

Christer
2009-04-21, 22:44
Skitsmart! :)

CodeMAN
2009-04-21, 22:54
"By Far, vilket inte bör uttalas med svensk betoning". Kan inte någon förklara för husturken varför man inte bör uttala det med svensk betoning? :(

selma
2009-04-25, 23:35
Vill ha den pappershållaren :D

Och cody jag can trösta dig med att en bonntös som mig inte heller fattar den meningen :skamsen: