Visa fullständig version : Besök hemma?
Idag upptäckte jag två läskiga saker..
I morse ringde inte klockan, trots att jag hade slagit på larmet kvällen innan. Det visade sig att elkontakten som satt på klockan hade lossnat(!) under natten.
Jag ställde dessutom mobilen på dockan för laddning. I morse upptäckte att batteriet fortfarande var slut. Vid närmare titt så kunde jag konstatera att dockans kontakt i väguttaget hade lossnat!!! *kissar-i-byxan-smiley*
Så jag började undra om någon hade varit hemma hos mig och "lekt" lite. Hur ska man annars förklara strul med två elkontakter samma natt?
Har liknande hänt dig? Kanske möbler som byter plats, eller prylar som dyker upp/försvinner? Berätta...
Har liknande hänt dig? Kanske möbler som byter plats, eller prylar som dyker upp/försvinner? Berätta...
Det har faktiskt varit en konstig grej med min mobil: larmet (väckarklockan) har slutat fungera.
Kom hem efter en resa igårkväll, och en automatsäkring hade löst ut. Det enda som hängde på den kretsen var en stor fördelardosa (till mina datorer) som jag hade stängt av, kretsen var alltså helt obelastad. :o
=>något konstigt, elektriskt, är i görningen...
Det var sannerligen läskiga saker, som måste utredas. Kanske dags att ta fingeravtryck eller ha en observation om vad som händer med klockan/mobilladdaren flera nätter.
Själv har jag råkat ut för ett väldans mysko fenomen nyligen. Det ringde fyra mobiltelefonsignaler inne i min säng, även fast mobilen inte var där, och ingen annan mobil kunde tänkas vara inne i sängbotten. Har dock inte utrett frågan närmare då det skulle innebära att meka sönder hela sängbotten och sovmadrass.
Vet ngn om det finns någon slags utrustning för att kontrollera om avlyssingsapparatur gömts i sängar?
Händelsen inträffade efter jag varit bortrest, så ev. avlyssnande instanser har haft över en vecka på sig att meka med avlyssningsinstallationer.
Idag upptäckte jag två läskiga saker..
I morse ringde inte klockan, trots att jag hade slagit på larmet kvällen innan. Det visade sig att elkontakten som satt på klockan hade lossnat(!) under natten.
Jag ställde dessutom mobilen på dockan för laddning. I morse upptäckte att batteriet fortfarande var slut. Vid närmare titt så kunde jag konstatera att dockans kontakt i väguttaget hade lossnat!!! *kissar-i-byxan-smiley*
Så jag började undra om någon hade varit hemma hos mig och "lekt" lite. Hur ska man annars förklara strul med två elkontakter samma natt?
Vid ny genomläsning ser jag att dina "fenomen" båda två kan hänföras till att du varit upp och snubblat kring lite klumpigt på natten. :tjurig:
Mina däremot....
Vid ny genomläsning ser jag att dina "fenomen" båda två kan hänföras till att du varit upp och snubblat kring lite klumpigt på natten. :tjurig:
Mina däremot....
Ditt fenomen kan bero på att du har ett skitmärke på din telefon.
Mina problem däremot.....
Antyder du att han använder sin telefon som butplug, eller hur skulle annars skitmärket komma dit?
Jag tror att stora saker är på gång.
När jag upptäckte problemen med kontakten så bestämde mig för att starta en tråd här om dem. Så snart jag kom till jobbet så hade jag glömt vad jag skulle starta en tråd om:
http://www.obsklassen.se/showthread.php?p=12784
Det är ju delvis mitt fel, iom jag inte har skyddat mig mot tankeraderingar, men hur i helvete kan allt detta hända samma dag????
Hallå, det ena problemet beror på det, ja.
Men hur kan en säkring i hemmet 220-voltsnät gå, när uttaget är obelastat? Det måste vara någon(/något:o) som tankar energi från bortresta hushåll...
Apropå dina egna små obervationer (:whoco5:) så ligger det ett musbo i sängen förstås.
Hallå, det ena problemet beror på det, ja.
Men hur kan en säkring i hemmet 220-voltsnät gå, när uttaget är obelastat? Det måste vara någon(/något:o) som tankar energi från bortresta hushåll...
Apropå dina egna små obervationer (:whoco5:) så ligger det ett musbo i sängen förstås.
Det där med säkringen är förstås en lite klurig fråga. För oss inom UFO-branschen är det emellertid infeså svårförklarat. Det kan helt enkelt varit så att du haft besök av varelser från andra planeter. Det brukar påverka elektricitet på det sättet du beskriver, bl.a. lär ett sådant besök ha slagit ut tre kraftstationer i Mexico City.
Joho du...musbo....när har möss börjat låta om mobilsignaler...:mad:
Joho du...musbo....när har möss börjat låta om mobilsignaler...:mad:
När man sätter sig/lägger sig på dem :p
Jag tror att stora saker är på gång.
När jag upptäckte problemen med kontakten så bestämde mig för att starta en tråd här om dem. Så snart jag kom till jobbet så hade jag glömt vad jag skulle starta en tråd om:
http://www.obsklassen.se/showthread.php?p=12784
Det är ju delvis mitt fel, iom jag inte har skyddat mig mot tankeraderingar, men hur i helvete kan allt detta hända samma dag????
Sitter du på någon hemlig information som en annan nation/svensk instans kan vilja få reda på? :unsure:
Sitter du på någon hemlig information som en annan nation/svensk instans kan vilja få reda på? :unsure:
Pratar du om Fredrik Robin Astrid? Ylva Erik Sigurd. :)
Svimfärdig
2009-01-13, 22:55
Jag har svarta skuggor som fladdrar förbi mig ibland. Värsta coola. Jag tror att jag håller på att bli galen. Känns ganska bra. :D
Hur har det gått med din klocka Cody?
Sven Hedin
2009-01-13, 23:04
När jag växte upp så hade vi minsann riktiga spöken. :proud:
Svimfärdig
2009-01-13, 23:11
När jag växte upp så hade vi minsann riktiga spöken. :proud:
Då måste du ju berätta mer. Inte bara säga sådäääär.
Sven Hedin
2009-01-13, 23:16
Vi hade/har en vit dam (fast i blå klänning) i sovrummet och några poltergeistar på bottenvåningen. Uppepå detta så fanns det suddiga gestalter som gick över gräsmattan och ner mot myren. Hur tydliga som helst, fast suddiga...liksom..
Och det är ändå inte allt... :)
Svimfärdig
2009-01-13, 23:20
Vi hade/har en vit dam (fast i blå klänning) i sovrummet och några poltergeistar på bottenvåningen. Uppepå detta så fanns det suddiga gestalter som gick över gräsmattan och ner mot myren. Hur tydliga som helst, fast suddiga...liksom..
Brukar vara suddigt. Poltergeistarna, du menar att det flyttades grejer osv?
Vem var damen? Vet du nåt mer om vad/vem/vilka som var där? Och varför?
Berätta mer då. :D
Pah, låter som gäster som inte vill gå hem, bara :pippi:
Svimfärdig
2009-01-13, 23:26
Pah, låter som gäster som inte vill gå hem, bara :pippi:
Precis. En del stannar ju. ;) Fast dom är dööööööa!
Jag ska haunta dig när jag dör, bara så du vet.
Sven Hedin
2009-01-13, 23:31
Brukar vara suddigt. Poltergeistarna, du menar att det flyttades grejer osv?
Vem var damen? Vet du nåt mer om vad/vem/vilka som var där? Och varför?
Berätta mer då. :D
Poltergeistarna flyttade bara möbler, det förde alltså ett jävla liv, och gestalterna på gräsmattan var lite lätt genomskinliga och inte helt kompletta. Man såg typ inte ena benet och ena armen... Men dom visade sig mitt på dan. Hon i sovrummet är däremot lika tydlig som en vanlig levande människa, och hon brukar stå vid fotändan av sängen och stirra på en. Jävligt obehagligt... Jag tror att jag har fått koll på vem hon är, men jag vet inte varför hon hemsöker oss på det där sättet.
Svimfärdig
2009-01-13, 23:33
Poltergeistarna flyttade bara möbler, det förde alltså ett jävla liv, och gestalterna på gräsmattan var lite lätt genomskinliga och inte helt kompletta. Man såg typ inte ena benet och ena armen... Men dom visade sig mitt på dan. Hon i sovrummet är däremot lika tydlig som en vanlig levande människa, och hon brukar stå vid fotändan av sängen och stirra på en. Jävligt obehagligt... Jag tror att jag har fått koll på vem hon är, men jag vet inte varför hon hemsöker oss på det där sättet.
Coolt! :D Mitt på dagen är ännu coolare. Sånt händer ju inte ofta.
Fick aldrig bild eller film på nåt av det?
Hon vill/-e väl bara kolla till er? Brukar ju inte vara "värre" än så. Skrämmande att se men...
Sven Hedin
2009-01-13, 23:49
Coolt! :D Mitt på dagen är ännu coolare. Sånt händer ju inte ofta.
Fick aldrig bild eller film på nåt av det?
Hon vill/-e väl bara kolla till er? Brukar ju inte vara "värre" än så. Skrämmande att se men...
Nix inte några bilder, men inte fastnar väl sån där på kort?
Svimfärdig
2009-01-13, 23:53
Nix inte några bilder, men inte fastnar väl sån där på kort?
Jo.
Sven Hedin
2009-01-14, 00:02
Men tänk om hon skulle sträcka ut sina långa kalla armar (dom brukar ju ha såna) och ta på en ifall man drog upp en kamera... :o
Svimfärdig
2009-01-14, 00:04
Men tänk om hon skulle sträcka ut sina långa kalla armar (dom brukar ju ha såna) och ta på en ifall man drog upp en kamera... :o
Luften runt dom kan vara kall...men jag tror inte att hon är det.
Då får man ha en varm tröja på sig? :D
Vem tror du att det är då? :o
Sven Hedin
2009-01-14, 00:16
En som hyrde övervåningen nån gång på sent femtio eller tidigt sextiotal... Jag vet vad hon heter och bilden jag har sett stämmer kusigt bra in på kvinnan i sovrummet. Men det här är alltså helt nya uppgifter och ingen av oss hade en aning om hennes existens förrän för ett par år sen.
Svimfärdig
2009-01-14, 00:18
En som hyrde övervåningen nån gång på sent femtio eller tidigt sextiotal... Jag vet vad hon heter och bilden jag har sett stämmer kusigt bra in på kvinnan i sovrummet. Men det här är alltså helt nya uppgifter och ingen av oss hade en aning om hennes existens förrän för ett par år sen.
Du vet inte hur hon dog eller om hon hade familj osv?
Någon orsak till att hon stannat kvar är jag ute efter. Kanske hon bara besöker eller så har hon fastnat.
Vad kan ha hänt som gör att hon känner för att spöka lite?
Hur har det gått med din klocka Cody?
Klockarna fungerar, men nu jag har missplacerat mig själv. I livet...:cool:
Köp en sådan där klocka från Claes Ohlsson som ställer sig efter ett atomur i Tyskland. Under hundralappen. +(- 1 sek felmarginal på 1 miljon år.
Då kommer hela livet att trilla på plats.
Svimfärdig
2009-01-14, 00:32
Men då! Ska jag ställa dig till rätta?
Men då! Ska jag ställa dig till rätta?
Det vore funka, men inte mha en strapon. Jag har inte skedat med människa länge, det saknar jag oerhört mycket.
Sven Hedin
2009-01-14, 08:34
Du vet inte hur hon dog eller om hon hade familj osv?
Någon orsak till att hon stannat kvar är jag ute efter. Kanske hon bara besöker eller så har hon fastnat.
Vad kan ha hänt som gör att hon känner för att spöka lite?
Ingen aning... Om man räknar på det så bör hon dessutom kunnat vara i livet när hon visade sig första gången. Men någonting måste det vara eftersom hon ju inte är direkt ensam utan liksom har ett helt koppel med gengångare och grejor med sig. Fast händelserna sammanfaller inte utan det har alltid varit vid skilda tillfällen.
Svimfärdig
2009-01-14, 13:23
Ingen aning... Om man räknar på det så bör hon dessutom kunnat vara i livet när hon visade sig första gången. Men någonting måste det vara eftersom hon ju inte är direkt ensam utan liksom har ett helt koppel med gengångare och grejor med sig. Fast händelserna sammanfaller inte utan det har alltid varit vid skilda tillfällen.
Hmmm nu förstår jag inte. :unsure: Eller jo iofs, det har säkert hänt att folk synts till utan att vara döda men det lär vara skitovanligt och lär bero på astralresa. Jag vetefan hur jag förhåller mig till dessa men en del påstår att dom gör sådana och gör dom ganska ofta. Fast det känns lite som att det isåfall vore någon som ville något eller...jaa...udda känns det om hon levde när hon syntes första gången/gångerna.
Dom behöver inte ha ett jota med varann att göra sörrö. :D
Svimfärdig
2009-01-14, 13:23
Det vore funka, men inte mha en strapon. Jag har inte skedat med människa länge, det saknar jag oerhört mycket.
Så jag ska släppa strappen? :(
Spoona is the shit!
Sven Hedin
2009-01-14, 14:31
Hmmm nu förstår jag inte. :unsure: Eller jo iofs, det har säkert hänt att folk synts till utan att vara döda men det lär vara skitovanligt och lär bero på astralresa. Jag vetefan hur jag förhåller mig till dessa men en del påstår att dom gör sådana och gör dom ganska ofta. Fast det känns lite som att det isåfall vore någon som ville något eller...jaa...udda känns det om hon levde när hon syntes första gången/gångerna.
Dom behöver inte ha ett jota med varann att göra sörrö. :D
Jag kan nog kolla upp det närmare, för på bilden (som säkert går att årsbestämma) så ser hon ut att vara i 30-årsåldern, eller kanske lite äldre, och den är nog tagen någon gång på 20-talet. Hon visade sig för första gången runt 1970 och.... Näää, hon var nog död va? Som vålnad så ser hon förresten ut att vara ungefär trettio. Jo, och så stirrar hon på ett väldigt genomträngande vis....Huuuuu..
Svimfärdig
2009-01-14, 16:00
Jag kan nog kolla upp det närmare, för på bilden (som säkert går att årsbestämma) så ser hon ut att vara i 30-årsåldern, eller kanske lite äldre, och den är nog tagen någon gång på 20-talet. Hon visade sig för första gången runt 1970 och.... Näää, hon var nog död va? Som vålnad så ser hon förresten ut att vara ungefär trettio. Jo, och så stirrar hon på ett väldigt genomträngande vis....Huuuuu..
Ja! Kolla upp! Och berätta allt du vet eller får veta om henne.
Stod hon bara där...och stirrade? Stirr är obehagligt från levande med. Att då en dööö står och stirrar... :skamsen:
Sven Hedin
2009-01-14, 18:56
Jag skall ta mig en titt i boken Västergötlands gods och gårdar och en annan mera lokal bok som jag hade lyckan att komma över.
Men visst, hon står där och stirrar med armarna längs med sidorna. Hon ser varken arg eller glad ut, utan hon liksom bara...glor.. Hon har en enkel pagefrisyr och en blå klänning med ganska så stora lite mörkare blommor på. Hon visar sig alltid i samma rum och antagligen så har hon väl bott just där inne... eller kanske hängt sig... :o
Svimmis: Menar du att det är en massa folk som åker på astralresa till Sven Hedins hus/tomt? :o
Vad kan det vara som lockar där..:hmm:
Sven Hedin
2009-01-14, 23:05
Klassisk hårdhomo?
Brukar inte folk dra iväg på sådana där astralresor till ställen de tänker åka till för att se att allt är bra redan innan. Är det klassisk hårdhomo du har att erbjuda, Sven? Har du tänkt på att det kan komma horder av människor på besök inom kort.
Är det manliga eller kvinnliga gengångare?
Sven Hedin
2009-01-14, 23:40
. Är det klassisk hårdhomo du har att erbjuda, Sven? Har du tänkt på att det kan komma horder av människor på besök inom kort.
Är det manliga eller kvinnliga gengångare?
Nä, det där är ju en ganska så utbredd missuppfattning som nu kan ha fått fäste även på andra sidan... Jag kan ju ha fel.. men man vet ju inte, och innan jag har hört någon hävda motsatsen så förutsätter jag att det kan komma sättandes ganska så stora mängder glåmiga och uppenbart avlidna läderkillar. Att gå omkring och hoppas på att typ Grace Kelly eller Betty Page skulle dyka upp det vore väl för mycket...
Svimfärdig
2009-01-15, 19:23
Svimmis: Menar du att det är en massa folk som åker på astralresa till Sven Hedins hus/tomt? :o
Vad kan det vara som lockar där..:hmm:
Njaaa kanske inte just dit men att det förekommer.
Iofs vill jag inte spekulera mer i saken om vad som kan locka där... :skamsen: Tror du vet lika bra som jag... :rolleyes:
Ser ju att ni diskuterat saken redan med. :evilgrin39:
En lesbisk tjej försökte en gång ragga på mig med att tala om afrikansk dans och astralresor. Diskuterade intresserat om fenomenen, och fattade inte att hon raggade på mig innan hon började smeka mig på armen och slicka mig i örat. Så smart är jag!
Vad nu det har med astralresor att göra...:skamsen:
smeka mig på armen och slicka mig i örat
vad hände sen? :drool:
vad hände sen? :drool:
Hon sade att hon var intresserad av mig, jag sade att jag inte tände på tjejer. Hon sade "synd" och såg lite skamsen och ledsen ut. Då kramade jag om henne på ett kamratligt sätt och det var det.
Sven Hedin
2009-01-16, 11:11
Är du också en sån där magnet? :) Jag vet hur det är.
Sven Hedin
2009-01-16, 11:14
:D
Svimfärdig
2009-01-18, 00:48
:p
skumrask
2009-02-21, 19:34
jag har varit med om liknande grejer, mest brukar det bestå i att jag vaknar upp hemma trots att jag inte har en aning om hur det gick till eller hur jag kom hem.
Ofta finns det konstiga transaktioner på kontot också och kvitton i fickan som jag absolut inte kan kännas vid.
Mossbelupen
2009-02-21, 22:53
jag har varit med om liknande grejer, mest brukar det bestå i att jag vaknar upp hemma trots att jag inte har en aning om hur det gick till eller hur jag kom hem.
Ofta finns det konstiga transaktioner på kontot också och kvitton i fickan som jag absolut inte kan kännas vid. Exakt samma här!
Och Staten vägrar ta sitt ansvar! :skamsen:
skumrask
2009-02-26, 23:07
En gång hade jag en arm från en skyltdocka bredvid mig i sängen:mad: