Visa fullständig version : Var kan jag hitta en regnkappa/lång regnjacka?
help :cry:
Behöver en regnkappa/jacka. De enda affärer jag hittar regnkläder i, är sportaffärer, och jag vill inte ha såna. Jag vill inte ha en vattentät träningsoverall-modell, typ, utan en snygg lång/halvlång kapp- (eller jack-) modell, som är insvängd i midjan.
På postorder finns snygga grejer men jag hinner inte vänta, behöver den imorron så jag måste köpa IDAG!
Butikstips, någon?
På Bauhaus bl.a.;
http://www.byggtillbehor.se/produkter/produktbild.php?p=1151&x=300&y=200
:)
:sneaky:
Sådär kommer ju alla andra att vara klädda.
Jag vill liksom sticka ut i mängden :tjurig:.
Prova kolla med några jakt och fiskebutiker där kan det finnas något.
Fast om du vill ha en färglad regnkappa är det nog fel affärer.
Ja bra idé. De borde ju ha grejer som går lite längre ner, åtminstone.
Nåt sånt här är jag ute efter:
http://fashionista.com/images/raincoat.jpg
Eller ännu längre, kanske:
http://www.belecia.com/ProductImages/MycraPacLongRaincoat.jpg
Du skall alltså ha en regnkappa som är
1) mönstrad
2) insvängd i midjan /fin modell
3) snabbt som sjutton (dvs i morgon)
Helskotta...då blir det till att hitta en klädbutik som ägs av en dam som jobbat inom branschen i minst 40 år. En sådan där som har järnkoll på vad som passar och har ett sortiment (lager) stort som en containerhamn i Kina.
sås på slipsen
2008-08-14, 11:20
Om form slutligen förlorar mot funktion i brådska och panik, så har ÖB svarta långa regnrockar som är riktigt bra.
De har dock varken mönster eller insvängd midja.
Eftersom det är ÖB så kanske de inte har regnrockarna heller. :hmm:
Äh. Köp ett paraplyhelvete istället. :whistle:
Hittade en på lunchen, på Lindex.
Tyvärr var svart den enda färgen som fanns, men OK modell. Den blev det.
Så här ser den ut i gult, som jag tyvärr inte fick alltså:
http://bp3.blogger.com/_z03LhDbGyxo/R-fllZcRW-I/AAAAAAAAAWo/jQdydzZ_HaU/s400/regnkappa.jpg
Svimfärdig
2008-08-14, 14:07
Såg ju bra ut den där. Gult syns mycket bättre men fysatan vad jag hatar färgen. Kickan Gullefjun ska ut och vandra. :whistle:
Nämen de hade ju inte den gula i affären, jag fick ta en svart! :baby:
Svimfärdig
2008-08-14, 14:11
Nämen de hade ju inte den gula i affären, jag fick ta en svart! :baby:
Jag sååååg ju det men jag var piskad att få hata gult i text med.
Svart är ju alltid bra men det är inte så smutt med svart regnkappa om man tänker sig att regnkappa är nåt man har t.ex i skogen. Går man vilse så syns gult bättre osv...
Det var snabbt marscherat. Den regnjackan är riktigt fin (i svart då).
Regnjackor skall vara långa svarta och sedan skall man ha en regnhatt till.
Har faktiskt en s k feskarmössa. Lysande gul och fleecefordrad. Den skall på.
Eftersom ni alla undrar så vad jag skall göra, men inte vågar fråga, så kan jag berätta att jag skall klampa omkring i småländska tassemarker i två dagar.
Går man vilse så syns gult bättre osv...
Jo, men ibland känner jag för att blotta mig, och då funkar bara svart regnkappa. :)
(fan vet varför...)
skumrask
2008-08-14, 18:47
Att gå omkring med gul regnrock i skogen är nog vådligt, någon starropererad pensionär kan ta en för en enorm kantarell.
Att gå omkring med gul regnrock i skogen är nog vådligt, någon starropererad pensionär kan ta en för en enorm kantarell.
Hahahaha!:D
Ett ännu värre scenario ta på dig en brun regnrock och någon starropererad pensionär tar dig för en älg och skjuter dig.
Sven Hedin
2008-08-14, 19:12
Därför att svart regnrock nog är det som gäller bland mönstergilla blottare i svenskt klimat. När jag var liten så fanns det en sån på landet. Han ägde någonting så ovanligt, åtminstone bland proffs-exhibitionister, som hälften av en stugby. Han strök omkring inne bland husen som han hyrde ut, och så blottade han sig på klassiskt manér för den eller dom som kom i hans väg. För att förhöja effekten så hade han dessutom gummistövlar, och ett ögonvittne har berättat för mig att han även var bar om överkroppen.
På senare år så hade han en släkting som skötte företaget, men om det berodde på att han satt inne (polisen hämtade honom ibland) eller om åldern hade tagit ut sin rätt det vet jag inte.
I min ungdom var det en karl som en gång stått och lurat vid en gångtunnel och hoppade fram och visade ALLT för några småtjejer. Den tunneln var läskig att åka i trots att han aldrig visade sig för en.
En slags blottarvålnad ...fast han hade beige kappa.
Sven Hedin
2008-08-14, 19:26
Det fanns en fan som bodde precis vid våran skola när vi gick i lågstadiet. Han brukade ibland hänga i krokig arm ut genom fönstret sitt, och om man hade tur så var det någon av de äldre killarna som hann trissa honom till att göra de mest befängda konststycken innan myndigheterna kom och plockade ner honom.
Detta hör (skenbart) inte alls till topic, men på ovannämnda resa gick jag förbi en utomhusauktion där det såldes en stol som Sven Hedin innehaft och suttit och... haft flatulens i, vad vet jag.
Stolen gick för 4800:-. Det var en gammal sunkig mörk läderfåtölj.