handdator

Visa fullständig version : Bilkörarmusik

Mröff
2008-08-12, 23:59
Vad kör ni helst bil till.

Här är en låt som är fantastisk för bilkörning.

No Doubt - Hella Good.

fmDBvJczTLw

LillaLasse
2008-08-13, 00:00
vfKhDz679ZQ

Mröff
2008-08-13, 00:07
Inte visste jag att du var en Bruce-kille..:D

LillaLasse
2008-08-13, 00:13
Inte visste jag att du var en Bruce-kille..:D

Mjo.:p

Bland annat.

Här tillsamman med en annan av mina idoler, Jackson Browne:

awPtcKDPX98&feature=related

"had a 69 Chevy with a 396..."

:)

Big love.

Mröff
2008-08-13, 00:20
Men Herre Guuud...tillhör du den generationen.
Då gillar du säkert John Cougar Mellencamp i bilstereon också.

Den här fantastiska låten bubblade jag förbi Sundsvall till en gång, i min Ford V6:a. Det var sent på kvällen, lite trafik, ljust i luften och ljus grönska. Det luktade sommar och dagg i bilen. En minnesbild jag aldrig glömmer, trots att den kan verka banal. Den svaga uppförsbacken söderut efter aluminiumsmältverket, och vidare.

Janis Joplin - Summertime

mzNEgcqWDG4

LillaLasse
2008-08-13, 00:26
Men Herre Guuud...tillhör du den generationen.
Då gillar du säkert John Cougar Mellencamp i bilstereon också.

Den här fantastiska låten bubblade jag förbi Sundsvall till en gång, i min Ford V6:a. Det var sent på kvällen, lite trafik, ljust i luften och ljus grönska. En minnesbild jag aldrig glömmer, trots att den kan verka banal. Den svaga uppförsbacken söderut efter aluminiumsmältverket, och vidare.

Janis Joplin - Summertime

mzNEgcqWDG4

Vet du vad Mroeff? Jag hör inte låtar som andra postar helt plötsligt. Jäkla märkligt, videon spelas upp men utan ljud. Så har det varit hela kvällen.

Säkert min dator men wtf?????

NZ39wG_7aMs

Såg honom 88 eller när det var på Hovet. Behöver jag säga att JCM är en trogen följeslagare? Sån musik görs ju knappt längre.

LillaLasse
2008-08-13, 00:30
Å fuck nu fick jag ju vatten på min kvarn igen ju:

ta-b6PSfwFo&feature=related

Mröff
2008-08-13, 00:42
Hmmm.....nä...den där musiken är stendöd hos skivbolagen nu.
De låtarna av JCM går inte av för hackor.
Men...kanske gillar du Drive-by Truckers - Righteous Path.

Den kan jag tänka mig att köra bil till, med armen ut genom framrutan och ena handen på ratten. Har inte testat den för bilkörning ännu dock.

-CyNabyA4lA

LillaLasse
2008-08-13, 00:47
Nu fick jag flashbacks från min ungdom när man lånade farsans bil med nyvärpt körkort och tryckte in c90-bandet i spelaren och plöjde på landsvägen med vajande sädesfält utanför sidorutorna.

Det är INTE Ebba utan Rymdimperiet:

ZfYK_UBpQeM&feature=related

Mröff
2008-08-13, 01:28
Tro det eller ej.
När jag fick körkort och hade en röd Bubbla av 1968 års modell, lyssnade jag (och de jag körde omkring, var först med körkort)....på

ACID HOUSE

Maurice - This is acid

HENtzRtvafg

Lil Louis - French Kiss...finns en längre version på över 9 min men denna innehåller det relevanta "sexflåset" som vi tyckte var skitskoj..:D

sx_lBt-O2gE

Koolaid
2008-08-13, 06:50
Kan bli dyr att lyssna på medans man kör ...... :(

lpw49f38Sgg

Svimfärdig
2008-08-13, 13:19
ORKA YT-a! Nej. Bränt en massa brölmetal och kör som en idiot när rätt låt kommer. Det är fan livsfarligt vad musik i bil gör med gaspedalen.

Sven Hedin
2008-08-13, 13:26
Oftast så brukar det bli nånting svängigt med Kromata.

Kickan
2008-08-13, 13:29
Vad kör ni helst bil till.

Ingenting.
Skall jag lyssna på musik skall jag göra BARA det. Klarar inte av vid-sidan-av-lyssnande, vet inte varför. Har aldrig bakgrundsradio på hemma heller.

selma
2008-08-13, 22:18
du0wJzA9JfM

Mröff
2008-09-21, 19:05
Blur - Out of Time

6gqE3JHIJiM

Den lyssnade jag på under en färd genom skog och fjäll på en jobbturne under tre dagar.
Det enda jag mötte på en sträcka var en räv. Såg två lysande ögon i mörkret.
Uppförsbacke till fjällen i 10-15 mil, och det var mörkt, snöigt och kyligt.

Sven Hedin
2008-09-21, 21:06
Jag har plattan Jazz på svenska med Jan Johansson i bilen. Det är sant och jag lyssnar faktiskt på den.

OaBxC2hXI-E

Ulvena
2008-09-21, 21:22
Jag lyssnar på musik från musikalen "Mama Mia", Abba är klart underskattade.

CodeMAN
2008-09-21, 21:37
Minns ni Buster från MS?

Jag lyssnar på hans låtar ibland när jag åker hoj... Särskilt på lugna landsvägar passar låtarna utmärkt till dofterna, värmen och vinden i ansiktet.

selma
2008-09-21, 21:45
Just nu spelas Johnossi i min bil. Gillar speciellt denna

g02il5H8UY8

Östen
2008-09-21, 23:19
Jag har plattan Jazz på svenska med Jan Johansson i bilen. Det är sant och jag lyssnar faktiskt på den.

OaBxC2hXI-E

Fantastisk skiva det där, passar bra en dimmig morgon på en smal landsväg genom nåt granskogsbälte :)

Sven Hedin
2008-09-22, 20:02
Fantastisk skiva det där, passar bra en dimmig morgon på en smal landsväg genom nåt granskogsbälte :)

Ha! Jag visste väl att du hade sinne för sånt där. :)

Faktum är att jag spelade in en liten film när jag åkte genom en sån där avfolkningsbygd nu i somras. Ungefär som vinjetten till Hem till byn, fast utan hus och folk. Bara pur granskog och en järnvägskorsning. Jag vred på ordentligt och så öppnade jag dörrarna på bilen så det skulle höras ordentligt. Det blev en ganska så snygg liten film men ljudet blev helt hopplöst eftersom det blåste.

Östen
2008-09-23, 16:53
Ha! Jag visste väl att du hade sinne för sånt där. :)

Faktum är att jag spelade in en liten film när jag åkte genom en sån där avfolkningsbygd nu i somras. Ungefär som vinjetten till Hem till byn, fast utan hus och folk. Bara pur granskog och en järnvägskorsning. Jag vred på ordentligt och så öppnade jag dörrarna på bilen så det skulle höras ordentligt. Det blev en ganska så snygg liten film men ljudet blev helt hopplöst eftersom det blåste.

Kan tro det, låter som ett kul filmexperiment, har ju följt din norrlandsexpidition på belowsurface med stort intresse. Jan Johansson måste vara ett ypperligt soundtrack på en sån resa :)

Sven Hedin
2008-09-28, 07:43
Jag varvade honom med Offspring, Turbonegro och Nashville Pussy, men de bästa och snyggaste stunderna var absolut tillsammans med Janne. :yes:

skumrask
2008-09-28, 17:11
Jag föredrar nog faktiskt trallvänlig p3-musik typ p3-svea om jag skall åka långt, inte för bra musik. Inte för högoktanigt eller punkigt/rockigt, kanske spelar gammal Neil Young eller Byrds eller något lagom episkt och långsamt.

Idag har jag kört 50-60 mil i en jättefin och körvänlig bil, tyvärr fick man inte riktigt uppskatta körning då medpassagerarens dotter tyvärr måste blidkas med moraträsk..

Gullan
2008-10-19, 07:41
*slumpbump*

I perioder kör jag helt tyst. Just nu är det en sån period.

Östen
2009-07-09, 14:55
Slumbump!

Jag kör också i tystnad för tillfället, bandspelaren i min bil har lämnat in :(

CodeMAN
2009-07-09, 15:20
Jag har en "Cardo Scala Rider" i min hjälm:

http://www.cardowireless.com/files/imagecache/product_teaser185x160/files/scalasolo.gif

Det är en blåtand-hörlur för mobiler, med inbyggd radio:

http://www.cardowireless.com/files/imagecache/product_teaser185x160/files/scalafm.gif

Jag lyssnar på Bandit (rock-kanal) när jag kör. Rock gör mig mer harmonisk, och då bryr jag mig mindre om dumma bilister... :proud:

dagmacbrain
2011-12-30, 11:35
http://www.youtube.com/watch?v=N7liq6aTAqY

Denna kör man snabbt till.